Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Ja das misschien ook nog een idee ja, zoogcompr.!
    Thanks!

2. sandra

sandra Fanatiek lid

@Felicee: Winden is inderdaad scheten laten. Ik denk ook dat hij wat last van krampen heeft. Heb hem net een beetje water laten drinken en nu is hij rustig.

@Momeera: De 14e is een uitje naar de kievit (in berkel en rodenrijs), we zouden eigenlijk 28 april gaan, maar daar stak Lucas een stokje voor.
    Nu gaan we dus de 14 juni, dus iedereen die zin heeft, gezellig!! Maar het is wel in zuid holland.
    Als alle baby's zijn opgedroogt en iedereen is er aan toe plannen we een meeting op een wat centrale plek in NL.

3. MendieC

MendieC Bekend lid

1 sep 2010
    695
    0
    0
    Bloesem van harte!!
    Jeetje dat zal zwaar zijn geweest...
    Hoop dat alles goed gaat!

Felicee
    Isis doet het geweldig!
    4e kraamdag, vandaag ook iets emotioneler dan anders.
    Ik heb even moment alsof ik mn kleine niet los wil laten en ik wil weten of ze voelt dat ik er ben voor haar, babys lijken zo hopeloos soms!
    Dus ik ben even heftig zorgzaam ofzo!
    Ook 2 kraambezoeken tegelijk net, was gezellig maar eigenlijk iets teveel!

Lovely, ik ben benieuwd!
    Zet m op!!!

Reageer later weer verder, ben bekaf!

4. Marry81

Marry81 Niet meer actief

Lan, ach wat sneu voor Maikel, nog een breukje. Het zit jullie echt niet mee zeg!

Mendie, heftige bevalling, pff! Haha, HOERA voor de grote boodschap zonder pijn! Au, die stuwing doet zo'n zeer! Maandverband natmaken en in boterhamzakjes in de vriezer leggen. Dan die bevroren dingen in een washandje in je bh stoppen. Werkt ook goed! Je mag dat wel maar drie keer per dag een kwartiertje doen. Fijn dat de pijn minder lijkt te worden!

Priscilla, fijn zijn die rustige momenten hè?! Je gaat het zo waarderen als het even stil is in huis haha!

Mamalicious, het is ook lastig hoor, om weer in je gewone ritme te komen. Ik heb dan nog wel geen schoolgaande kinderen (alleen peuterspeelzaal) maar qua huishouden enzo loopt het hier ook nog voor geen meter. Ik weet van de eerste keer dat dat vanzelf wel weer komt. Geef het de tijd!

Odess, het is behoorlijk heftig bij jullie volgens mij. Is het voor jou niet mogelijk om voeding te kolven zodat je man dat 's nachts aan de kleine kan geven? Dan kun jij misschien ook eens een nachtje doorslapen. Sterkte in ieder geval, ik weet van bij Naomi hoe zwaar het is als je zulke nachten (en dagen) hebt.

Hester, klinkt als een leuke dag, veel plezier nog!

Senna, ah dat soort koopavonden zijn altijd leuk!

Sandra, wel zonde van je dag maar je had het dus ook wel nodig! Wel fijn hoor dat hij zo lang slaapt!

Judith, 's nachts valt Hadassa na haar voeding meestal vrij snel weer in slaap, ik heb het idee dat 'donker' voor haar toch al een soort teken van slapen is. Overdag is ze veel wakker maar meestal niet van harte. Ze is namelijk wel moe dus huilt ze. Hoeveel een baby 'moet' slapen, verschilt volgens mij van kind tot kind. Fijn dat jullie je draai al wat vinden!

Felicee, ah die arme J.! We hebben hier ook een schetenkoningin, soms moet ik er echt om lachen zo hard als het gaat. Sneu is het wel, die krampjes. Ik snap je hoor, wat betreft je zus en andere familieleden. Waarschijnlijk bedoelen ze het erg goed maar het irriteert soms zo!

Lovely, hopelijk zet het door!

Bloesem, Hoera, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! Heel bijzonder, ik ken iemand die vandaag ook bevallen is van een meisje met dezelfde naam! Moest echt even bedenken of jij niet toevallig haar kon zijn haha!

Super, jeetje meis, een heftige dag voor jullie. Klinkt helemaal niet gek hoor, mooi juist dat je zo kunt beleven. Knuffel voor jou!

Hier, afgelopen nacht kwam Hadassa om 5.00 uur. Niet echt doorslapen dus maar het gaat wel weer de goede kant op.
    Vandaag is het eindelijk weer wat koeler in huis en Hadassa lijkt zich daardoor wat beter te voelen. Slapen doet ze altijd in haar wieg of in de maxicosi of wagen als we onderweg zijn. Leg je haar in de wagen in de kamer (als het ding stil staat dus) zal ze niet snel in slaap vallen. Na het voeden laat ik haar een tijdje in de box 'spelen' en als ze moe wordt naar bed. Lastige is dat ze vaak nog wat last heeft van voeding opgeven en dan niet kan slapen. Als één van ons bij haar blijft zitten, af en toe een speen in haar mond stopt als ze die eruit laat vallen, dan valt ze wel in slaap. Dit is natuurlijk niet altijd mogelijk dus best lastig. Weet nog niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Einde van de middag lagen de meiden allebei te slapen en toen heb ik heerlijk even een uur in de tuin gezeten met een boek. Wat kan je daar dan van genieten zeg, die rust!

Ik weet niet zeker of ik het al had gezegd maar ik ga de 14e graag mee naar de Kievit, leuk!

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ai dat lijkt me niet prettig, precies op die plek
    Hopelijk is de pijn snel over!

6. Marry81

Marry81 Niet meer actief

7. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Spannend lovely!! :D
    Hopelijk gaat het dit weekend nog gebeuren :D Alvast veel succes!

8. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Mooie naam ook!

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hopelijk wil R. snel slapen, zodat jijook ff kan slapen!
    Hier ligt er ook eentje tegen de slaap te vechten..hij heeft vandaag veel last van krampjes..

10. Marry81

Marry81 Niet meer actief

11. Marry81

Marry81 Niet meer actief

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@Supermom
    Dat is zeker een dubbel gevoel, Wel knap van je dat je het embryo hebt bewaard! En dat het nu een mooi plekje in de tuin heeft gekregen! Ik vind het wel een mooi idee!

@Zomaar
    Zo dat is een gaaf ding! :D

@Sandra
    Dat komt me bekend voor, Keano had er zopas ook erg last van, we konden hem beiden haast niet stil krijgen, zo krijste hij...waarschijnlijk toch krampjes, vond het zo zielig..:(
    Hoe gaat het nu met lucas?

@Mendie
    Lastig is dat he met het kraambezoek, dan denk je oh dat kan wel even, een paar mensen tegelijk...maar achteraf denk je: Nee dat was toch iets te druk..Ga het volgende keer wel beter 'plannen' met de kraamvisite
    Lekker rustig aan doen hoor!

@Marry
    Hier gaat het ook niet allemaal van een leien dakje, wat betreft het huishouden...Ik probeer wel alles bij te houden...maar soms lukt het me gewoon niet, omdat Keano overdag dan om aandacht vraagt..
    En vandaag was ie erg huilerig vanwege krampjes...
    Leuke en mooie foto's! :D

@bevallingsverhaal!!
    http://www.zwangerschapspagina.nl/geboren/285488-djayden-keano-geboren-d.html

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    dames.

ben net de "slijmprop" ook verloren.
    was meer bloed met slijm.

maar het leek heel veel op de slijmprop.
    en heb al 3x gepoept:):):):)
    dus darmen maken zich ook leeg.

hopelijk gaat er vanacht en anders morgen iets gebeuren.
    net nog maar ff wasje aangezet kan dat vanacht ff drogen en is het morgenvroeg hopelijk droog.

alle hydrofyle doeken enz nog ff opgevouwd rond 10 uur haha.
    nu de kinderwagenbak ff opmaken.
    bedje voor de beeb helemaal leeg maken en dan op bed.

xxxx

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Spannend lovely!!
    Ik denk dat het begonnen is! Succes!! :D

15. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Odanks dat het verdrietig was gisteren heeft het me toch wel goed gedaan. Heb het nu nog meer kunnen afsluiten.

@lovely, jaaaa spannend!!! Klinkt als dat het nu echt begint! Succes meid!

@Felicee, ja gaat supersnel! En we moeten nog zo veel... Pfff dit weekend hopelijk tijd over om alvast de wand van de babykamer blauw te verven.

@odess, hopelijk heb je goed kunnen slapen vannacht en heb je een beetje bij kunnen tanken.

16. supermom

supermom Bekend lid

22 okt 2010
    795
    0
    0
    Finance
    @marry, wat een mooie foto's! Leuk de meiden samen op de foto. Naomi is zo te zien heel blij met hadassa. Erg mooi om te zien.

17. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)

omdat maikel zo klein is vond ik wipper ook niet fijn met de doomoo kan ik zijn ruggetje beter ondersteunen doordat ik de korrels die er in ziten beetje kan veranderen snappie. ik vind hem best fijn maar ik heb hem ook niet hoeven kopen deze is van mijn zus :) maar tweeehands op mp?

18. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    @Supermom: Wat een mooi gedachte dat jullie kleintje begraven heb. Heel veel sterkte.

@Odess: Heb je beetje geslapen? inderdaad wat sandra zegt effe afkolvenn een keer?

@sandra: gaf jij borstvoeding? iets anders gegeten? denk krampjes.. ik geef altijd beetje druk op buikje met mijn hand werkt hier goed en op je onderarm leggen is ook fijn oor hem dan

19. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    waterbreukje (hydrocèle) is een met buikvocht gevuld balzakje, soms eenzijdig, soms dubbelzijdig en wisselend van vulling. Dus soms is het scrotum gevuld, andere momenten lijkt het balzakje geheel normaal. Dit beeld ontstaat doordat het lieskanaal voor vocht nog doorgankelijk is. Door met een lampje op het balzakje te schijnen, zie je bij een waterbreukje als het ware het balzakje als een ballonnetje oplichten. Meer dan 80-90% van de waterbreukjes verdwijnt spontaan voor het eerste jaar.
    Als de doorgang echter groter is, kan ook een deel van de buikinhoud (darmen) het lieskanaal inglijden. Men spreekt dan van de echte liesbreuk. In zeldzame gevallen (maar niet onmogelijk) kan een stuk darm in het lieskanaal afgeklemd raken. Dit is de zeer pijnlijke "beklemde breuk".
    De breukzak kan met inhoud en al door een arts teruggeduwd worden (gereponeerd). Dit moet gebeuren door iemand met verstand van eventuele risico's, meestal binnen enige weken/maanden, en wordt gevolgd door een operatie. Alleen als reponeren niet mogelijk is, het kind braakt en in slechte conditie verkeert, moet door een acute operatie de afsluiting verholpen worden. Meestal opereert men meteen aan beide liezen, omdat de andere kant ook vaak een wat zwakke afsluiting van het lieskanaal heeft.

20. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Momeera, inderdaad erg irritant..ben ook wel benieuwd of de cts dus bijna weg is, heb het idee van niet. Mijn zus zou beter moeten weten, heeft zelf een zoon van 1 jaar en vindt het altijd irritant als andere mensen zich met hem bemoeien. Ze doet het alleen zelf ook. Ach ja, soms…

@Sandra, heeft Lucas dan al die tijd nooit last van krampen gehad? Hoe heb jij toen Lucas zijn neus schoon gekregen toen hij verkouden was?

@MendieC, dus je had ook de bekende kraamtranen op dag 4. Snap wat je bedoeld…knuffel J. hier ook vaak plat en zeg wel 100x dat ik van hem hou en dat ik zo blij met hem ben haha..

@Marry, haha wat een goede timing met de foto :D Die tweede is echt super mooi! De zussen lijken niet echt op elkaar of wel?

@Lovely, klinkt inderdaad alsof het is begonnen..heel veel succes!

@Felicee, veel succes dit weekend!!

Hier een goede nacht gehad. J. kwam één keer, om 3.30 uur. Verder is hij echt strontverkouden, zo sneu. Ga even snel naar boven om te voeden en dan naar het bureau om te wegen.

Deel Deze Pagina