Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    meta veel plezier in de speeltuin.

Odess succes met de laatste dingetjes ophangen in de kinderkamer en veel plezier met de voorbereidingen voor je weekend weg. Mocht ik je niet meer spreken (drukke dag vandaag) dan alvast een heel fijn weekend!!

Hier zo mezellf klaar maken voor mijn controle bij de vk. Vandaag alweer 36 weken zwanger!! Jeetje waar is de tijd gebleven? Daarna lekker naar mn zus toe, dus lekker met mn neefje kroelen en dan zien we verder wel.

Fijne dag allemaal,
    Kussssssssss

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Momeera: fijn dat er niks geks was met je bloedplaatjes! Een hele geruststelling. Ik herken je angst voor de bevalling. De vorige keer dacht ik: "oh, dat doen we wel even, ben toch zeker geen mietje! Ik kan alles aan". Tjee, want ben ik er toch van teruggekomen zeg! Maar ik stel mij gerust met het feit dat niet iedere bevalling hetzelfde is en dat het wellicht iet makkelijker zal zijn omdat het tweede keer is. We zullen zien.

Sandra: gefeliciteerd met Thomas! Een hele vent al he. Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid met MRI scan en wel fijn om te weten dat een hersenbeschadiging zeker niet zijn ontwikkeling hoeft te belemmeren.

Hester: succes in het ziekenhuis. Hopelijk allemaal goede uitslagen.

Sweetbel: wat leuk! Ik ben benieuwd naar de foto's. Ik heb de vorige keer gipsafdruk van mijn buik gemaakt, dat was met 39 weken. Ook erg leuk. Eigenlijk moet ik het deze keer ook doen, maar heb er niet zoveel zin in. Maar volgens mij man hebben allebei de kids recht op een eigen buik:D Daar zit wel wat in idd.

Meta: veel plezier!

Odess: succes met het ophangen van de laatste dingen en jee wat lekker, morgen ga jullie nog eens een weekendje weg. Neem je je vluchttas voor de zekerheid weg?

Hier: zit hier naast een constant niesend en hoestend kindje. Dat gaat echt aan een stuk door, niet normaal meer. Vannacht heeft hij gelukkig niet gehoest, maar gisteren nacht.......mijn god, dat ging aan een stuk door met pauzes van 30 seconden ertussen. Maar wonderbaarlijk genoeg werd hij er niet een keer van wakker, maar ik lag daarentegen de hele nacht wakker. Ik word zo moedeloos van deze klachten van hem. Morgen horen wij hopelijk meer. Als het geen allergie is (wat ik mij niet kan voorstellen), dan eis ik direct een verwijzing naar de kinderarts. Ben het meer dan zat, ze kunnen het immers niet meer gooien op het griepseizoen.

Verder heeft mijn man vanmiddag vrij genomen. Dat is handig dan kan ik nog wat dingen buitenshuis doen (slingers halen etc etc). Heb nog wat zaken op mijn lijstje staan zeg, elke dag bedenk ik weer wat nieuws wat er op moet:(

Fijne dag allemaal!

3. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Momeera, ze heeft tot nu toe nog niet in bed geplast..we hebben ook de luier weer aangedaan toen we het zagen. Fijn dat je bloedplaatjes goed zijn! Is je ijzer te laag?

@Kibbeling, kijk regelmatig naar de foto’s toen onze dochter was geboren..word nu alleen meteen zo emotioneel ;) Wat lekker dat je nu alles in huis hebt, nu maar wachten tot hij komt.

@Priscilla, wat super goed dat je niets hebt gedaan!!

@Martine, succes met de babywasjes.

@Marry, ooh nog genoeg klusjes te doen dus. Heb ook geen zin in de foto’s maar anders moet ik er straks twee.

@Sandra, hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van Thomas!! Hopelijk kun je er een beetje van genieten, heel veel succes vandaag met het gesprek. Is het al duidelijk dat Lucas een MRI scan krijgt en wanneer?

@Hester, succes met je ziekenhuisochtend, hoop dat alles goed is!

@Meta, beval inderdaad maar niet..eerst dochterlief thuis! Gezellig met vriendinnen en kids naar speeltuin, veel plezier! Kom je babykamer gauw showen?

@Odess, wat leuk, gaan jullie nog even met z’n drieën weg?

@Kiwi, haha daar zijn we zwanger voor..klusjes bedenken. Sneu voor Kaj zeg..hoop dat ze na morgen iets voor hem kunnen betekenen.

Hier weer slecht geslapen..denk dat ik de middagslaapjes toch maar achterwege laat, lig nu lang wakker ’s avonds. Straks weer naar de fysio en verder maar eens de zolder opruimen.

Iemand van jullie al eens in Plopsaland in België geweest?

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Kiwi, ja we nemen wel even een vluchttasje mee - better safe than sorry. Zit even te twijfelen of we de maxi cosi ook meenemen. Als het daar geboren wordt denk ik dat ik toch mijn vader laat komen (grote auto) om mij en beeb op te halen. (kan manlief erachteraan rijden) Onze eigen auto is erg aan de krappe kant voor 2 kids en zo direct na de bevalling heb je toch een beetje ruimte nodig! 2,5 uur in een auto waar je opgevouwen in zit als je net bevallen bent lijkt me echt hel!

Wat ontzettend sneu voor Kaj zeg! Klinkt inderdaad erg als een allergie. Hopelijk kunnen ze iets voor hem betekenen!

Felice, ja lekker met zn drietjes 3 nachtjes weg :) Wat vervelend dat je slecht slaapt. Inderdaad maar even proberen of het zonder middagdutje beter gaat! Beker melk voor het slapen gaan en boekje lezen ipv computer of tv een idee?

5. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Marry: Schindlers List blijft een goede film. Maar niet echt dat je er nou heel vrolijk van wordt. Ik was gisteren helemaal niet in the mood voor al die akelige films en verhalen.

@Sandra: Gefeliciteerd met Thomas J Hmm toch niet zo’n goed nieuws van de arts. Maar misschien dat Lucas dan straks wat meer hulp en aandacht nodig heeft dus? Dat geef je in ieder geval met liefde. Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen.

@Hester: Ik denk dat het vocht is, in mijn handen en mijn armen. Ze tintelen en voelen lam.
    Zo een onderzoekjesdag voor jou. Laten we hopen dat de baby lekker gegroeid is en niet je ijs. Ik ben ook verslaafd aan ijs de laatste dagen.

@sweetbel: Leuk dat je foto’s gaat laten maken van je buik. Ik heb dat dus nog helemaal niet gedaan. Moet toch eens vragen of mijn man wat foto’s wil maken, is niet zo professioneel maar dan heb ik tenminste iets. Nee handen doen nog steeds moeilijk maar goed het is nog te handelen (!) ;)

@Dinkie: Hihi mijn moeder ging als ze vocht in haar handen had altijd met haar handen in de lucht zitten en dan keek iedereen haar aan zo van wat doe jij nou? Maar het helpt inderdaad wel.
    Hopelijk wordt het familieweekend leuk en als het echt niet gaat kun je altijd nog naar huis gaan toch? Geniet vandaag lekker van je rustige dag!

@Meta: Goh 37 weken alweer, gaat hard he? Krijg je nu om de week controle bij de vk?

@Odess: Een lekker dagje vandaag en dan een lekker weekend. Ik zal je wel gaan missen hoor (kan nu al geen paar dagen meer zonder je hihi) Wow maar 10 kilo erbij dat is fijn. Ik heb er zeker 5 meer.

@Meta: Speel ze!! :D

@Kibbeling: Hihi gelukkig. Trouwens lijkt me wel heel handig om een commode te hebben in de douche. Fijn bij het badderen.

@Kiwi: de tweede is vaak makkelijker zeggen ze ja. Dus daarmee moeten we onszelf maar een beetje moed in blijven praten. Ik ben vooral bang dat ik weer zo vroeg persweeen krijg, maar ook dat kan gekomen zijn doordat ik ben ingeleid, misschien gaat het spontaan wel heel anders. Dus dan maar hopen op een spontane bevalling.
    Jeetje al dat niezen van Kaj. Je moet inderdaad werk hier van maken dit is wel heel zielig zeg.
    Fijne dag vandaag hopelijk lukt het je om alles te doen wat je nog wil doen.

@felicee: Ze waren niet echt duidelijk over mijn ijzer maar ik denk dat het te laag is aangezien het de vorige keer ook al aan de lage kant was. Dus het zal nu wel nog lager zijn. Bij mijn eerste bevalling had ik ook na de bevalling heel weinig ijzer terwijl ik niet zoveel bloed was verloren wel gek. Normaal is mijn ijzer namelijk juist heel hoog.
    Oh balen dat je slecht hebt geslapen, dat is idd niet helemaal de bedoeling van de middagslaapjes.

Ik heb trouwens ook weer slecht geslapen van de bekkenpijn. Ik wist niet meer hoe ik moest gaan liggen ik werd er echt gek van. Nu doet het ook nog veel pijn maar kan ik wat makkelijker van positie verwisselen, dat scheelt wel iets. Zometeen even 5 uurtjes werken, geen zin maar ja moet wel. En dan morgen ook en dan is het weer even weekend. En volgende week nog maar 2 daagjes en dan begint mijn verlof joehoooeeee… :D

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Felicee: vervelend is dat slecht slapen he? Ik heb dat de laatste week ook erg. Hiervoor de hele zwangerschap prima geslapen, maar sinds de afgelopen week is echt bal. Maar misschien helpt geen middagslaapje jou wel. Ik slaap tussen de middag sowieso niet, dus dat is voor mij sowieso geen uitkomst.

Momeera: met hoeveel cm kreeg je je persweeen? Ik ben spontaan bevallen, maar ook te vroeg persweeen, volgens mij met 6 cm. Wat een verschrikking is dat he. Maar wat een feest als je mag persen :D

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Odess: ik zou de maxicosi voor de zekerheid zeker meenemen. Je weet maar nooit! Statistisch gezien is de kans best aanwezig dat je bevalt.
    Je zegt dat jullie auto te klein is voor 2 kids, gaan jullie straks dan voor een andere auto (jullie hebben net een nieuwe aangeschaft toch?)?

8. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik ga zo eerst ff douchen met mn dochter.
    moet om kwart voor 2 bij de vk zijn.

morgen komt schoonzusje me meehelpen in huis.
    ff stofzuigen, dweilen en stoffen denk ik.

nu ff geen puf ergens op te reageren

9. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

joepie mag zo na huis en dan vanaaf weer ctg. kan ik van het mooie weer genieten. is geen flikker te doen hier.

en ctg was top niks geen harde buiken of wat dan ook te zien. kan nu nog van profiteren whahaha

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@Momeera
    Fijn dat de bloedplaatjes goed waren! Nou je ijzer niet goed?
    Ja dan komt het dichterbij he als de kinderwagen klaar staat, wanneer gaan jullie hem ophalen?

@Zomaar
    Fijn dat de ctg goed was, oh yakkie het eten niet gaar...
    Waren de patatjes lekker :D

@Meta
    Zo kan je dat nog volhouden 3 uur achterelkaar in de auto? Ik hou het niet eens een uurtje vol. Wat leuk dat je dochtertje met vrienden op vakantie gaat voor een paar daagjes!
    Is de operatie goed gegaan van je vriendin? En was alles goed bij de vk?

@Kibbeling
    Leuk dat je met je moeder naar de Ikea bent geweest, ze hebben daar zulk leuk spul :D Dus nu alles in huis voor de kleine, lekker gevoel is dat he

@Priscilla
    Balen dat je weer veel voorweeen hebt gehad, hopelijk kom je vandaag zondr voorweeen door! Rustig aan doen hoor!

@Zomaar
    Zo das dan nog best lang om in het ziekenhuis te blijven...kan jeniet vragen of je kraamhulp komt als je weer thuis bent, zodat je haar thuis nog een paar daagjes hebt voor hulp

@Martine
    Dus ook de tuin lekker aan het klaar maken voordat de kleine komt :D
    En veel succes met de babywas wassen en strijken!

@Momeera
    Hoe is het nou met je handen?

@Marry
    Mooie film is dat he, ik heb hem ook al zovaak gezien,maar wil hem elke keer weer zien! Dan heb ik ook met Der Untergang, das ook een mooie film, die was er eergisteren op

@Sandra
    Van harte gefeliciteerd met Thomas! Hopelijk is het een positief bericht van de kinderarts, zodat jullie weten wanneer jullie de kleine man mee naar huis mogen nemen! Dus dat is nog ff afwachten mbt het zuurstoftekort

@Hester
    Hoe is het gegaan in het ziekenhuis? Waren de Ctg en echo goed? Oh lekker gshopt gisteren :D

@Sweetbel
    Oh leuk foto;s van je buik laten maken :d

@Dinkie
    Balen van je verkoudheid! En alvast veel plezier dit weekend! Hopleijk kan je daarna weer ff bijtanken!

@Meta
    Ja 37 weken!! Fijn dat alles goed was bij de vk!
    Veel plezier in de speeltuin!

@Odess
    Oh het rommelt al wat, spannend hoor!! Voor de rest een rustig dagje zo te lezen:D Alvast veel plezier met het lange weekendje weg :D

@Kibbeling
    Hopleijk is alles goed bij de vk! Hier ook 36 weken..het gaat snel he!

@Kiwi
    Leuk lijkt me dat zo'n gipsafdruk maken, maar ik moet het spul nog ff halen...wanneer is het nou het mooist om een afdruk te maken?
    Wat balen dat je zoontje nog steeds zo hoesterig is..en dat jij vannacht de hele nacht wakker gelegen hebt! Hopelijk kan je vananvond wel ff lekker doorslapen, en krijg je morgen meer duidelijkheid wat je zoontje nou heeft! Ik denk toch een allergie ofzo
    en wat het lijstje betreft, hier komen ook elke keer meer dingen op hihi

@Felicee
    Balen dat je niet goed geslapen hebt, dus toch die middagslaapjes niet meer doen, en ehm plopsaland in Belgie, wel van gehoord dat het er zit maar nooit geweest..

@Odess
    Das wel slim om je vluchttas mee te nemen, ik zou dat ook doen!
    Maar zou wel de maxi-cosi meenemen

@Momeera
    Succes op je werk, en daarna nog 2 daagjes en dan begint je verlof!! :D Balen van de bekkenpijn!

@Lovely
    Hopelijk is alles goed bij de vk!

@Zomaar
    Super dat de ctg goed was! En nu lekker van het zonnetje genieten!

11. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wat een rotdag. GIng vroeg weg om naar Heemstede te gaan, rijden we net de snelweg op, bijna 70 kilometer, ligt er ineens een baksteen.. Kon hem niet meer ontwijken. Een enorme klapband als gevolg. Gelukkig verder geen ongeluk. Mn vriend belt me net dat de band en velg helemaal kapot zijn. Normaal niet zo'n probleem, maar hij had niet zo lang geleden van die BMW M3 velgen gekocht, zwart.. Peperduur, kan er nog wel bij.. Voel me zo rot nu! Hij was er zo blij mee, en dan dit weer. Paar weken geleden is onze auto ook al bekrast, baalde hij ook al zo van. Klinkt misschien enorm lullig allemaal, maar hij geeft echt nergens om, behalve die auto, en dan gebeurt dit. Iedereen zegt maar dat we blij moeten zijn dat we zelf niet in de kreukels liggen, en dat is ook wel zo, maar dat neemt niet weg dat ik het heel zielig vind dat die auto langzaamaan een rammelbak wordt.

12. YellowButterfly

We hebben 2 auto's - de nieuwe is een kleintje (seat ibiza st ecomotive) die financieel heel aantrekkelijk is, vandaar. Voor mijn mans werk ideaal en de maxi cosi past daarin op de voorstoel, zodat hij de kinderen iig kan halen/ brengen. Ik pas dan echter nauwelijks meer in de auto, daar mijn man ook nog eens 2 meter is. De tweede is wat ruimer maar ouder en zal op termijn worden ingeruild voor een groter exemplaar; een familieauto :) Nu ff een beetje schipperen dus!

Zomaar, geniet van het mooie weer :)

Hester, hoe is het gegaan?

13. YellowButterfly

Sweet, wat een schrik!! Gelukkig is er niets met jou! Vervelend zeg, is het niet te verhalen op de verzekering?

Senna, wat een monsterreactie :D

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@hier
    Vandaar weer ff verder in huis :D, en nog ff lekker van het zonnetje genieten
    Vannacht weer last gehad van krampen...maar niet zo er als de vorige keer, en elke keer met omdraaien last van een harde buik...
    Nu is alles weer rustig

@striae
    He begint nou ook voor op mijn buik...das wel balen, had het eerst alleen op de zijkanten (lovehandles hihi) maar die had ik al voordat ik zwanger was (vroeger te snel gegroeid) en die zijn nu iets verder gescheurd zeg maar...Hoop maar niet dat ze echt rood worden op de voorkant van mijn buik...

@bevallingen
    Het zal nu de aankomende weken wel snel gaan :D Hoop op goede bevallingen!!

@versiering
    Heb een slinger "Hoera het is een jongen" en blauwe ballonnen, maar wil nog wat aparts hebben, en zelf maken,maar heb nog geen idee wat...

15. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@sweetbel
    Dat is zeker schrikken zeg, als er ineens een baksteen op de weg ligt, gelukkig heb je geen ongeluk gehad! Wel balen van de velg natuurlijk...maar ik denk dat jou gezondheid nu vooraan staat!
    Wat lullig dat jullie auto ook al bekrast is? Bij meedere uit de buurt of alleen die van jullie? Al een beetje van de schrik bekomen?

@odess
    Ja dat zag ik nou ook pas hihi

16. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    deze middag nagelbijtend doorbrengen... als eiwitten weer omhoog zijn word ik weer ogenomen.....

gaat op zoek naar nagelknipper om schade te beperken....

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@lan
    Ik ga voor je duimen dat je eiwitten niet omhoog zijn gegaan!

18. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Odess, wat lekker even weg. Is jullie nieuwe auto te klein voor twee kids? Zou hem denk ik wel meenemen, mocht je vader komen dan kun je altijd nog daarin. (haha zie dat Kiwi hetzelfde vraagt/zegt en je hebt mijn vraag al beantwoord). Kan de maxi-cosi niet achterin? Beker melk neem ik inderdaad al ivm maagzuur. En niet achter de pc is denk ik een goed idee ;)

@Momeera, slik je tabletten om je ijzer omhoog te krijgen? Wat heerlijk je verlof in zicht! Slaap je al wel met een (voedings)kussen tussen je knieën?

@Kiwi, jeetje met 6 cm al persweeën? En die heb je al die tijd moeten tegenhouden? What a hell!

@Zomaar, wat fijn, hopelijk is de groeiecho morgen ook beter zodat ze de keizersnede nog iets kunnen rekken.

@Sweetbel, wat balen..snap best dat je vriend er even goed ziek van is ook al is het ‘maar’ een auto!

@Senna, sommige mensen hebben wel eens een krans op de voordeur met mini beschuitjes en kleine ooievaartjes..staat erg leuk, misschien is zoiets een idee?

@Lan, succes, hoop dat het niet zo is.

Net bij de fysio vandaag..pijn in de heup is toch een fikse slijmbeursontsteking. Hoort er een beetje bij volgens haar omdat de banden zo slap zijn. Beetje opletten dat ik niet te veel til of op één been ga staan.

Vanmorgen tijdens het douchen leek net alsof er iets knapte daar onder. Sindsdien verlies ik steeds druppels vocht (volgens mij is het gewoon urine) maar hou het toch maar even in de gaten. Volgens de fysio kan het de laatste weken ‘stressincontinentie’ zijn.

19. YellowButterfly

Lan, hopelijk zijn de uitslagen goed!

Hester, meldplicht :D Hopelijk is alles weer goed :)

Felice, auch... niets aan te doen nu dus? Balen zeg! Een knap voelen van onderen is wel apart, bij druk komt er niets? Hou het even goed in de gaten, niet dat je stiekem met deels gescheurde vliezen loopt!

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

#440 Arti13, 5 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2011
    Wat schrikken zeg, en lullig hoor. Ook al is het een auto,. als je er aan gehecht bent, is dat gewoon niet leuk. Zeker gezien de kosten. Maar gelukkig ben jij ongedeerd!

Hester hoe is het in het zh gegaan?

Odess,..veel plezier dit weekend. Geniet ervan!

Felicee,...dat klinkt behoorlijk pijnlijk zeg! En hou dat vochtverlies goed in de gaten. Vruchtwater kan ook heel langzaam eruit lopen.

Lan,... sterkte!

Senna,..voor jou de 37 weken ook al een beetje in zicht. Leuk al die versieringen. Heb ik ook maar vast in huis gehaald. Lekker rustig aan doen hoor en geniet van het zonnetje :).

Zomaar,..fijn dat de ctg goed was. Houden zo!

Sandra,..gefeliciteerd met je zoon! Zo, 6 jaar is al heel wat zeg.
    En ben benieuwd naar wat de kinderarts zegt. Wat zou het fijn zijn als Lucas mee naar huis mag. Maar ook wel spannend denk ik.

Meta 37 weken! Woehoe,..toch wel een mijlpaal hoor.

Dinkie,..veel plezier dit weekend. Hoewel het wel als een druk weekend klinkt, lijkt het me ook wel gezellig.

Hier lijkt het alsof meneertje weer gedraaid is haha. Kan er inmiddels wel om lachen. We zien wel de 16de. Dan de definitieve liggingsecho. Verder een eerste echt verlofdag vandaag. En donderdag is man altijd thuis (papadag). Dus echt relaxed, want hij doet het meeste met Eefje, heeft gewassen, gestofzuigd, gedweild, opgeruimd. Heerlijk dus.

Deel Deze Pagina