Hartje: hier zetten het CTG telkens iets naast mijn navel, iets erboven (stuit). ZOmaar: toch maar hopen dat hij nog even mag blijven zitten! De beste termijn voor je kindje is toch vanaf een week of 38 a 39! Daarvoor kan het natuurlijk wel, maar is de kans op problemen groter. Ik duim voor je dat hij nog eventjes kan blijven zitten, later ben je die 2 of 3 weekjes extra wachten op je kindje zo vergeten. Hier geldt hetzelfde: bloeddruk is eigenlijk te hoog, beetje eiwitverlies, wat krap vruchtwater, CTGs niet zo heel mooi enz... maar ik hoop erop dat de beeb nog blijven zitten tot week 38 / 39 (en dat moet wel lukken) zodat hij een goede start zal hebben. Uiteraard is het nu niet zo leuk om elke 2 dagen een ochtend door te brengen in het ziekenhuis (of meer) maar dat ben je zo weer vergeten. Sandra: weet je al wanneer de MRI gemaakt zal worden? Incontinentie: lijkt me ook vreselijk vervelend. Ik heb er geen last van, maar hopelijk is het voor degenen die er wel last van hebben na de bevalling weer gauw over. Er staat nu ook wel veel druk op natuurlijk. Pris: vervelend dat je zo'n pijn hebt (gehad) Hoe gaat het nu? Ik had gisteren op het CTG ook weeen, sommigen best wel flinke, maar het doet geen pijn. Het wordt alleen maar hard. Wel 15 stuks per half uur. Maar ze zeiden dat het niet zo erg was zolang het geen pijn doet. Momenteel ben ik onwijs verkouden en moet veel hoesten en ja hoor: volgens mij heb ik nu een navelbreuk! :x Heeft één van jullie dat ook? Eerst puilde mijn navel alleen maar een beetje uit,maar nu is het tijdens het hoesten echt alsof alles naar buiten komt (bij wijze van spreken dan he ) Woensdag was mijn ene schoonzus hier, zij is 12 weken zwanger. Gisteravond was een andere schoonzus hier en zij gaat vanochtend een zwangerschapstest doen! Spannend!! Wat een baby-boom. Senna: veel plezier bij de echo en succes met het bespreken van de bevalling. Odess: je was vroeg vanmorgen zeg! Mijn man ook: die heeft een vrije dag vandaag maar ging om 04:10 uur al douchen Ik zei: "wat doe je nu? Wat ben je vroeg?" Hij: "ik heb niet op de klok gekeken, maar wil nog wat werk afmaken" Dus die heeft er al een hele dag op zitten! Ik heb me lekker omgedraaid (voor zover dat nog lekker gaat met die buik) en heb nog even geslapen hoor. 4 uur! Veel te vroeg.
@Hester, wow je man is inderdaad vroeg van de partij. Tot hoe lang geven ze de kleine de tijd om te draaien voordat ze een keizersnede gaan plannen?
Goedemorgen allemaal Moet over een half uurtje klaar staan, dan komt mijn vriend uit zijn werk om mij op te halen Dus zal nog ff een happie eten, tot later!
Goedemorgen! Heerlijk aan het genieten van de stilte in huis! Zo Lief even wakker maken, we gaan lekker met z'n tweetjes naar Leiden, sentimental journey, kleine dingetjes kopen en ergens op een terrasje lunchen!!! Fijne dag allemaal!
Odess en Senna,..ik kan wel lachen om dat topic hoor. Zolang je zelf maar lekker in je vel zit en tevreden bent,.... Mijn man ziet me al aankomen helemaal opgedoft en gestyled. haha, die herkent me niet eens denk ik. Vice versa trouwens ook. Hij loopt ook altijd in spijkerbroek met gympen, t-shirt of longsleeve. Ach we hebben ook beroepen waarbij dat kan. Odess,.. veel plezier dit weekend. Senna,..jij veel plezier bij de vk! Hester,..jeetje wat een vroege vogel. Maar dan heeft ie wel z'n werk af als jullie wakker worden. Meiden fijne dag !
Zo een dag niet geweest en moet gelijk 7 blz ofzo terug lezen. Maar het is gelukt en ik denk dat ik op iedereen gereageerd heb; @kiwi vervelend zo een nacht met de kleine. Ik hoop dat je wat aan de uitslag hebt van de dokter. Ik hoop dat je lijstje niet al te lang wordt en dat er toch een einde aan komt @felicee wij zijn vorig jaar met vrienden van ons naar Plopsa Belgie geweest. Het is een heel leuk park en ook erg geschikt voor kleine kids. Als je zelf gek bent op achtbanen dan kan je ook je lol wel op. Ze hebben een te gekke achtbaan van het huis Anubis (alleen mag je daar zwanger echt niet in!!!) Wij hebben ons daar echt van opening tot sluit prima weten te vermaken. Wat vervelend dat je een slijmbeursonsteking hebt en er dan ook veel last van hebt. Is er niets aan te doen alleen maar rust? Wel goed in de gaten houden of het echt urine is of stiekum toch vruchtwater.. @mom die paar laatste dagen werken overleef je ook wel.. De laatste loodjes wegen ook hier het zwaarst in!! Wat vervelend dat de vrijwilliger niet is komen opdagen en dat jij dan eigenlijk weer op moet draaien en dus meer moet doen dan eigenlijk in je vermogen ligt. Hopelijk kan je het vandaag wel echt rustig aan doen!! @zomaar wat fijn dat de ctg eindelijk een keer goed was. Nog genoten van het mooie weer? @senna het voelt heel goed om alles in huis te hebben. Al denk je wel steeds ojee hebben we dit al in huis of ojee we hebben dat nog nodig Volgens mij blijf je dat houden totdat de kleine er echt is. Bij de vk was alles goed, we krijgen instructie mee wanneer we moeten/mogen bellen en een mutsje voor de kleine om het goede doel te steunen. Heel veel plezier en succes bij de vk vandaag! @sweet das idd balen van de auto, maar aan de andere kant zoals je zelf schreef blij dat het met jullie goed gaat. @lan zitten je nagels er nog aan? Lekker dat je pas aan het einde van het weekend terug moet komen. Geniet van je dagen thuis. @judith eindelijk echt verlof en dan ook nog gelijk met zn 2en thuis. @pris nog steeds een rommelende buik? Of is het vanacht wat rustiger geworden? @hester lijkt me wel lekker liggen idd dan boven op je voetjes te zitten is er nog een kans dat de kleine wel in goede positie komt te liggen of denken ze dat het een stuit blijft? @bloesem de drukke peuter dacht gewoon mama te helpen met opruimen Denkt ook wat mama kan dat kan ik ook . @meta nog kunnen genieten van het optreden van de Dijk? @hier gisteren was de controle bij de vk helemaal goed. Kleine man draait wel pirouettes op zijn hoofdje maar hij ligt wel netjes met zn hoofdje ingedaald. We kregen ook instucties mee wanneer we moeten/mogen bellen. Voor de 37 weken moeten we standaard bellen en na de 37 weken gelden er weer andere instructies. Daarna lekker naar mn zus geweest en daar in de tuin gezeten. Manlief ging werken en belde een kwartier later op dat hij weer naar huis kwam, er was geen werk!! In de middag met manlief, zus en neefje naar de stad om nog even te winkelen. We hebben gewoon een uur in de C&A gelopen!!!! Daarna bij mams gegeten en weer met zn allen naar huis. 's avonds was ik echt compleet versleten!! Vanacht ook weer een paar keer wakker ivm plassen en omdraaien! Vanmorgen ging manlief naar zijn werk en belde nog geen half uur later op; slaap je al? Nee nog niet hoezo? Ik kom weer naar huis er is geen werk!! Dus manlief heeft ook al weekend, vandaag gaan we het wel rustiger aan doen dan gister en de dagen ervoor. @incontinentie daar heb ik soms last van. Dan is het meer omdat ik niet snel genoeg naar het toilet ga... Heel irritant. Tot zover weer even ik ga me even fatsoeneren en dan even naar buiten! Kussssssssssssss
Zo daar was ik weer..liep wat uit, maar ja dat maakt mij niks uit... Maandag alweer heen voor controle! Nu elke week heen Alles was goed, alleen bloeddruk was ietjes hoger dat was nu 130/80, terwijl ik normaal 125/75, dus het valt nog mee Daarna het hartje weer gehoord, en echo gehad...ze kon alleen moeilijk het hoofdje vinden, maar die ligt al haast op zijn diepst in het bekken...dus ze kon ook geen mooi plaatje van zijn gezichtje maken...balen maar ja, over een paar weekjes kunnen we hem zelf vasthouden Verder nog belinstructies gehad, en nog wat foldertjes meegekregen, die we ff moeten doorlezen!
Bekijk bijlage 148846 Uitgerekend: 23-05-2011 Kiwi1 (32) - 2de kindje (een meisje) 26-05-2011 Meta (39)- 3e kindje (een meisje) 29-05-2011 Sandra (32) - 3e kindje (een jongen) 30-05-2011 Priscilla1987 (23) - 2e kindje (een jongen) 31-05-2011 Odess (26)- 2e kindje (een jongen) 01-06-2011 Hester (30) - 2e kindje (een jongen) 01-06-2011 Dinkie1982 (28) - 2e kindje (een meisje) 02-06-2011 FireRose (24) - 1e kindje (een meisje) 02-06-2011 Senna04 (24) - 1e kindje (een jongen) 02-06-2011 Kibbeling (31) - 1e kindje (een jongen) 03-06-2011 BabyBergen (31) - 3e kindje (wil het niet weten) 04-06-2011 Martine (29) - 3e kindje (een meisje) 04-06-2011 Felicee (29)- 2e kindje (denkt een jongen, NUB denkt een meisje, wil het niet weten) 07-06-2011 Marry (29) - 2e kindje (denkt een jongen, wil het niet weten) 09-06-2011 Zomaar2010 - 1e kindje (dacht een jongen: is een jongen) 09-06-2011 Sweetbel (22) - 1e kindje (een meisje) 10-06-2011 Lan (28) - 2e kindje (een jongen) 13-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje (wil het niet weten) 15-06-2011 Judith1982 (28) - 2e kindje (een jongen) 15-06-2011 Ellen1983 (27) - 2e kindje (een jongen) 21-06-2011 Momeera (28) - 2e kindje (een jongen) 24-06-2011 LovelyEngeltje (26) - 2e kindje (een jongen) 25-06-2011 MendieC (29) - 1e kindje (een meisje) 25-06-2011 Sannie - 1e kindje (blijft een geheim) 27-06-2011 Dushi81 (29) - 1e kindje (een meisje) 28-06-2011 Miranda22 (26)- 2e kindje (een meisje) 30-06-2011 Bloesem (29) - 2e kindje (denkt een meisje maar weet het niet) 07-10-2011 Supermom (26) - 2e kindje (denkt een meisje) Jongens: 12 Meisjes: 9 Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas 2970 gram - 35+1 Afspraak: 9 mei Senna04 - Controle Vk (36w&4) 13 mei Felicee - Controle vk 16 mei Judith1982 - Liggingsecho 20 mei miranda22 - controle gyn Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Buddy's: Odess en Kiwi Sandra en Baby Bergen Senna04 en Zomaar2010 Meta en Marry81 Felicee en Momeera Sweetbel en Bloesem priscilla1987 en Ivje lovelyengeltje en miranda
goedemorgen meiden @ marry ja ik ga het echt kalm aan doen.was echt schrikken gewoon.morgen bruilofd gezellig!altijd leuk @ senna dat is nou hier ook want me ma wou komen de laatste 2 weken nou ik zo nee dankje.wil je niet hier hebben als het nu al flink rommel me kennis kom wel.me ma had beloofd om te komen deze week is ze niet na gekomen.ja me vriend reed echt hard hadden haast. @ zomaar alleen maar goed he als ze de beeb langer willen laten blijven zitten alles voor de beeb he!! @ felicee veel plezier met je vriendin en foto album!! @ hester hier deed wel pijn maar ze waren niet hoog genoeg wel tegen de 60 aan zaten ze en ook heel veel in half uur was niet normaal meer.wel balen dat je zo verkouden ben.en leuk joh een ware babyboom bij jou misschien @ senna succes bij de vk @ meta lunch ze @ kibbeling mooi dat alles goed was bij de vkjij heb dus lekker dagje gehad heerlijk is dat he als je man op bel ja uhm geen werk ben zo thuis kan je leuke dingen gaan doen.dus je heb vandaag ook lekker dagje weer je vriend thuis.die kom toch goed weg haha. @ ivje ze lig nog in het ziekenhuis aan het infuus ze moet meer gaan drinken hoe eer dat infuus er af mag. @ hier die pijn blijft komen en gaan.maar ik doe vandaag rustig aan.snap alleen niet waarom ze me naar huis hebben gestuurd omdat me bloeddruk verschilde en me koorstnormaal zeggen ze terug komen over 1 a 2 dagen ook al niet nouja hou het gewoon in de gaten.
Goedemorgen dames, Zo, wat hebben jullie weer lekker gekletst zeg. Even snel wat reacties, want ik moet een supermarkt gaan leeghalen voor het verjaardagsfeestje inclusief een bbq van mijn man morgen. incontinentie: godzijdank geen last van hier. Wel zet af en toen misselijkheid hier op. Vooral als ik 2 glazen water achter elkaar heb gedronken. Heel irritant. De beeb is niet helemaal ingedaald (schijnt bij de tweede vaak zelfs pas tijdens de geboorte te gebeuren) en dat voel ik, mijn buik zit nog steeds hoog. Hester: wat leuk, idd een ware babyboom. Wordt straks leuk met al die babies. Sweet: he, wat balen van die auto. Maar goed, hoe cliche het ook klinkt: met jou en de baby is er niets aan de hand en dat is het allerbelangrijkste. Pris: wat schrikken idd. Gelukkig nog even vals alarm. Maar het kan wel een elk moment, begrijp ik. Felicee: veel plezier met je vriendin. Zomaar: doe niet zo gek, natuurlijk hoop je dat je beeb goed gegroeid is en nog even mag blijven zitten. Het belang van je baby gaat toch even voor dat van jou, lijkt me. Nog even volhouden. De laatste loodjes zijn voor iedereen zwaarder. Sorry, verder kom ik even niet. Moet veel doen vandaag. Gisteren hebben wij de uitslag van de allergietest gekregen. Er kwam niets uit. Ze gaf wel aan dat het niet betekent dat hij nergens allergisch voor is aangezien bij kinderen tot 4 jaar die testen vaak negatieve uitslag geven. Vanochtend moesten wij even terugkomen en Kaj heeft nu een hoestdempend drankje gekregen voor de nacht (vannacht was het weer de hele nacht hoesten) en dit drankje bestrijd ook allergiesymptomen. Mocht hij op korte termijn weer zo periode krijgen dan krijgen wij doorverwijzing naar de kinderarts. Zo graven wij dus even door. Morgen hebben wij dus een verjaardagsfeestje van mijn man. Er komt zo'n 20 man. Normaal draai ik mijn hand niet om voor zo'n feestje, maar ik merk dat ik er nu te veel mee bezig ben. Wil graag vandaag alles voorbereiden zodat ik morgen ook kan genieten van het feestje en niet helemaal kapot ben. Ga nu dus even de boodschappen doen. Ik ga trouwens heerlijke pasta en rijstsalades bij de bbq maken. Lekker fris! En het wordt heerlijk weer, dus het komt vast allemaal goed. Tot later!
Kiwi,...gelukkig dat Kaj geen allergie heeft. Als weet je dat dus nog niet zeker en heb je ook nog geen oplossing voor het probleem. Wat irritant is dat he. Dat tobben en altijd maar met ziek zijn bezig zijn, kan zo uitputten. En veel plzier en succes met je feestje! Wel rustig aan doen hoor.
Ik zal strakkies ff op iedereen reageren, ga nu ff lekker een boekje lezen in de achtertuin...tot later!
bij deze beeb loopt nog steeds 4 week achter. dus het gaat gebeuren en miss nog wel eerder. vruchtwater zit net op de grens van het goed zijn. ben benieuwd wat eruit komt want heb een voet van 6cm mister bigfoot word ie al genoemd haha.. we zullen zien ik schijt hem 7 kleuren.
@Meta, wat heerlijk het rijk alleen even goed genieten samen! Niet stiekem de bevalling gaan opwekken hè @Kibbeling, we gaan pas eind augustus (dan ben ik niet meer zwanger) dus mag ik overal in Zijn jullie toen ergens blijven slapen daar? We zoeken namelijk nog een huisje. Slijmbeursontsteking is niet veel aan te doen. Ze masseert één keer in de week de spieren wat losser. Wat voor een werk doet je man dan dat er niets is. @Senna, fijn dat alles goed was, nu maar wachten tot hij zich meldt! @Priscilla, als je het zelf niet vertrouwt dan bel je gewoon weer, daar zijn ze ook voor. @Kiwi, klinkt gezellig voor morgen en dan kun je mooi gebruik maken van je tuin want het wordt hartstikke lekker weer. Veel plezier en alvast gefeliciteerd! Eigenlijk wel balen dat er niets uit is gekomen, hoop dat het drankje snel mag helpen. En anders goed dat ze inderdaad op onderzoek uit gaan. Pff ben echt doodmoe..maar vertik het om te gaan slapen Denk dat ik maar eens wat zon mee ga pakken buiten.
@Odess Zo jij was vroeg wakker!! @Zomaar Ik vind het wel goed gevoel als hij nou beweegt, en er zit ook al behoorlijk regelmaat in, hij laat zich sowieso elke 3 a 4 uur wel even voelen en dan best druk (de vk had gezegd, dat het dan best kan zijn dat als hij geboren is hij zich meld op die tijden voor zijn voeding) Vond ik wel apart, ik had er nooit op gelet, en kwam er na een paar dagen achter dat het ong rond dezelfde tijd was.. @Zomaar Hoop dat de ctg en groeiecho goed zijn! Maar dat is toch mooi als de baby nog ff langer kan blijven zitten @Odess En heb je het dichtsbijzijnde ziekenhuis gevonden? hihi Waar je al niet mee bezig kan zijn he, hier zit ie gelukkig op 10 min. afstand! @Felicee Zo das ook al vroeg! En is het nog gelukt met het fotoalbum? @Hester Balen dat je zo verkouden bent.. Wat leuk samen met je schoonzussie zwanger bent! Spannend zeg dat je andere schoonzus een test gaat doen! Zo jou man was ook al vroeg...pffff @Meta Veel plezier vandaag!! @Judith Ja ik kan er ook wel om lachen hoor, sommige reacties zijn gewoon te grappig hihi, mijn vriend zal me ook niet herkennen als ik me opmaak enz...ben gelukkig ook niet het type dat elke morgen make-up op moet voordat ik wegga.. @Kibbeling Dat hebben wij hier ook hoor, echt van die dingetjes, oh shit hebben we dat al?, en dat? Dan ga ik maar eens boven kijken en dan hebben we het gewoon wel hihi Fijn dat alles goed was bij de vk, dus jij hebt ook belinstructies gekregen hihi En idd vandaag lekker rustig aan doen! @Priscilla Balen dat de pijn blijft komen en gaan zeg...lekker rustig aan doen, en anders lekker in de tuin gaan zitten met je voetjes omhoog en een boekje erbij @Kiwi Oh dus nog niet veel duidelijker wat betreft of het nu wel of geen allergie is...En is het nog gelukt om de winkel leeg te kopen hihi Alsvast veel plezier voor morgen En als je het niet meer aankan, dan gewoon ff lekker gaan zitten hoor! @Zomaar Balen dat de kleine nog 4 weken achter loopt! Wel grote voetjes hihi @Felicee Idd nu maar afwachten hihi, al zei de vk, dat hij nog ff een paar daagjes moest blijven zitten hihi (vind het zo'n leuke vk , hopelijk hebben we haar ook met de bevalling..) Anders lekker op een tuinstoeltje in de zon gaan slapen
Heb al iets gevonden wat ik wil maken, als geboorte aankondiging Kan ik het daarna wel op de babykamer hangen ofzo hihi En die krans blijft ook een leuk idee Bekijk bijlage 148887
Zo, daar was ik weer. Jee, mijn auto was spontaan centimeters lager door al die lading. Ik heb geloof ik echt de hele supermarkt leeggekocht heb. Ben blij dat wij een extra koelkast in de schuur hebben staan, anders wist ik niet waar ik alles moest laten zeg. Ik doe vandaag helemaal niets meer (mijn handen jeuken wel, want het huis moet ook nog aan de kant). Judith: dat er niets uit de test is uitgekomen betekent helaas niet dat hij nergens allergisch voor is. Bij kleine kinderen zijn de bloedtesten vaak niet betrouwbaar. Hij wordt nu in ieder geval behandeld alsof hij wel allergisch is, het is even alles afstrepen dus. Felicee: misschien kun je heel even je ogen dicht doen in de zon, even een powernapje, maar dan zo kort dat je er vannacht geen last van hebt Senna: zo, dat is handig om van te voren te weten wanneer je kleine zich meldt voor de voeding Is hij 's nachts rustig? Misschien hebben jullie dan hele rustige nachten straks! Het zou wat zijn he Zo, nu ga ik even een broodje eten, nog niet van gekomen. Tot later!
@kiwi mijn neefje van 1 ½ hoeste ook zoveel en had last van astma/bronchitis. Mijn zus is hierop na verschillende bezoekjes aan de ha naar een kinderhomeopaat geweest. Hij kreeg toen aangepaste pilletjes die hij moest innemen en na een week of wat moesten ze terug komen om te kijken hoe het gaat. Ik moet eerlijk zeggen het gaat wel beter met hem. Misschien is het een idee voor Kaj. Wel vervelend dat er uit de test niets gekomen is. Hoop dat je wat aan mijn tip hebt en dat er anders een andere goede oplossing voor hem komt. Alvast gefeliciteerd met je man en wel een beetje rustig aan doen hoor, juist met dat warme weer! @zomaar nog even geduld hebben!! @felicee wij bleven bij vrienden in zeeland slapen. Het was vanaf daar ook nog ruim 1 ½ uur rijden, maar wel een stuk korter als vanaf rdam. Wat je kan doen is kijken of er een park in de buurt ligt of een goedkoop hotel. Wel beter dat je gaat na je bevalling. Weet niet hoe je over 8banen denkt maar er zitten een paar goede tussen, vooral die van Anubis!!! Mijn man werkt in de garage bij de Mercedes, maar het is al wat langer stil daar. Ook daar hebben ze helaas last van de crisis. Zo af en toe is er een periode dat het gewoon super stil is en dit is er weer even 1. Maandag gaat hij ook eerst bellen of er werk is anders gaat hij weer voor niets op de fiets heen en weer. Dit is al dag 2 namelijk. @senna vandaag ff met manlief op stap geweest en even langs collega langs om iets af te geven. Bij haar ook weer wat films mee genomen heb ik wat rustigs te doen komende dagen. En ja de belinstructies hebben wij ook gehad en ik zei tegen manlief goed opletten dit moet jij ook onthouden Wat een leuke geboorte aankondiging!! @kiwi eet smakelijk! @hier ik ga maar eens even de vloer wissen en dan toch aan die strijk beginnen. Weet nu al dat dat het weekend er ook niet van zal komen want dan is het veeeeeeeeeeels te warm!!!!