Ben thuis ... maar of ik er blij mee ben...... mag niks kan niks wil vanalles... ben zo verdrietig... Moet 3 keer per week heen en weer naar zh voor ctg en bloeddruk controle, vrijdag krijg ik uitgebreide bloedonderzoek ivm internist toch nog wat kleine dingen wil uitzoeken... darnaast van gynacoloog nog gehoord over wat radbout gezegd heeft en ze hebben echo nog eens bekeken en zien toch geen afwijking in hartje of gezichtje alleen dat de kleine erg klein is zonder reden.. moet nu tot ongeveer 37 weken naar boxmeer en dan word ik opgenomen in radbout tot bevalling... ben alleen zelf nog aan tijwfelen over keizersnede of natuurlijk...
@ mom; die paar dagen werken ga je ook wel vol houden!! Ik heb het ook gered. En geloof me de laatste dag voelt heerlijk maar ook wel raar.. Beetje dubbel! @firerose; Grappig dat we samen op 2 juni zijn uitgerekend en dat we dan ook last hebben van een "dubbelgevouwen" kindje op zijn tijd. Is er een reden dat je de 12e mei al wil bevallen of heb je dat gevoel? @pris; vervelend dat je ruzie hebt met je vriend. Komt het nog wel goed of blijf je hem voorlopig nog negeren? @hier zo lekker ff op stap, terug naar mn werk want ik mis ze nu al!) nee hoor ben mn jas vergeten) en dan op naar mn zus! Kussssssssssss
@ lan hier raden ze mij sterk af om de kleine via de natuurlijke weg te laten komen. ivm zo klein en de weeen. dat hij dat niet gaat trekken. dus zou je goed laten informeren wat het beste is. hier staat besluit vast voor een keizersnee. verder tja tis lastig hé weer ontslag en de onzekerheid hebben wanneer je weer int ziekenhuis ligt. gaat heen en weer bij jou. en zoveel informatie op je hals. dus je dipje gaat nog wel ffies duren trek het soms ook niet meer. sterkte en we hopen op gezonde beebs die gewoon klein zijn
Zo ff uit mn hoofd hoor Kiwi, mooie buik! Hij lijkt inderdaad niet gegroeit, maar is super mooi bescheiden! Maandag al 37 weken, tsjee... Wat vervelend van het snoep! Ons meisje heeft nog nooit snoep gehad en ik wilde dat haar op korte termijn ook niet gaan geven, zou zoiets echt niet normaal vinden!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je even aan de bel gaat trekken! Hebben ze het van het kdv gekregen of was er een kindje jarig? Fire, haha zo dat klinkt wel heel precies Hoezo met 37 weken al, hebben ze wat voor je in petto of ben je er al een beetje klaar mee? @ vluchttas, nog niet ingepakt Moet ik maar eens doen he Pris, hmmm oke klinkt niet gezellig? Heeft hij het zo bont gemaakt? Zomaar, hopelijk kunnen ze het zo lang mogelijk redden zodat hij nog goed kan groeien! Maar het moet voor jou ook wel te doen blijven natuurlijk. Mom, ja die rugpijn is echt zo gemeen he! Soms helpt liggen niet eens, heel pijnlijk. Nog maar 5 daagjes, jippie!! Kibbeling, yay verlof! Senna, mijn voeten zijn ook erg ver weg hoor Hier met de pootjes omhoog op de bank Mannetje is hier veel rustiger dan voorheen, herkenbaar? Zijn ruimte is aardig weg geloof ik
@ momeera ja en erge is ben bang voor een keizersnede weet niet maar wil liever gewoon natuurlijk bevallen.rust jij lekker uit nog een weekje eindelijk verlof @ firerose ja doe ik ook heb me woede even afgeshopt en ben bepakt thuis gekomen.heb me eigen even goed verwentoh erg is dat he als alles perfect moet moet hier ook maar ik mag niks meer maar wassen blijf ik wel doen @ kiwi woow meen je niet dat geef je toch niet aan kindjeseen cake of iets van kaas,worstje etc op worstje ala maar zoete troep @ lan jeetje telkens heen en weer reizen is ook niksen in radboud waren dat ook hogere gyns??want was bij mij wel in ander ziekenhuis.en die bracht ons ook het nieuws dat een kleintje wordt en geen dwergenkindje is.nisk tuurlijk met jou klachten maar je snap me denk wel @ kibbeling ik negeer hem vandaag lekkerlekker rustig ook beter voor mij even. @ odess heel erg bontmaar ik negeer hem ff vandaag is ff beter voor me kwaadheid en moet me rustig houden.o hier ook manneke erg rustig. @ hier ik denk dat ik dit weekend weer terug sta in ziekenhuis want ik heb me een trek gevoel in me buik bij me doos in de buurt om zo maar te zeggen en buiken voel ik gewoon erg goed en heb alleen maar ff wasje gedaan thuis verder echt niksals morgen nog zo is bel ik weer op want vind stom de eerste ctg was gewoon slecht en ook slecht.tweede goed nou morgen bel ik maar. op als het zo blijf gaan.
Lan, wat super nieuws dat de echo toch goed leek!!! Tsja niets mogen is k*t maar nog ff doorzetten voor je kindje meis! *knuf* Sandra, wat heerlijk dat het zo goed gaat! En jouw eigen herstel? Ik kan me voorstellen dat het ook mentaal heel heftig voor je is, maar ben ontzettend blij voor jullie dat het allemaal zo goed gaat!
Lan, fijn dat de echo goed was. Probeer positief te blijven. Het valt zo te zien toch mee. Pris: idd aan de bel trekken als je het niet vertrouwt. Odess: het is niet zo zeer de snoep waar ik boos om ben, maar om het feit dat er een kauwgumrol in dat tasje zat. Levensgevaarlijk! Het was een verjaardagstractatie van een kindje. Minder bewegingen: niet zo zeer minder, maar anders. Geen harde geschop meer, maar geduw. Weinig ruimte dus inderdaad.
Kiwi, hmm zou dat kindje dat zelf al wel eten dan? Raar! Hier trouwens redelijk veel activiteit in de buik, maar dan door bm. Vandaag weer een stuk slijmprop verloren, maak me er geen zorgen om hoor, maar volgens mij rommelt het wel meer nu al. Wordt ook regelmatig 's nachts wakker met een keiharde buik, gelukkig slaap ik daarna vaak wel weer door Het is allemaal nog niet erg pijnlijk, meer onhandig.
- bedankt voor de peuterdekbed tips. @ Senna, ja ik denk dat de spieren van zoontje nog wel bij flexibeler kunnen worden. Afwachten dus. @ Meta, klinkt herkenbaar. Hier is hij bij 14 mnd doorgestuurd door CB ivm grove motoriek die achter liep (niet zelf gaan zitten, staan, kruipen) en was ook een billenschuiver. Is hier pas net gaan lopen met 22 maanden. Maar lijkt bij hem juist door een te sterke spierspanning in benen te komen, waardoor hij niet zo flexibel is als andere kinderen en nu dus veel op zijn tenen loopt. Bovenlichaam is juist weer wel erg flexibel. Maar ik zie hem nog steeds (weliswaar langzaam) vooruitgaan, dus probeer me er niet te druk over te maken. - wat leuk dat je dat koopt en maakt voor je leerlingen. @ Odess, geniet van je verlof!!! @ivje, slaap lekker vanacht! @Hester, wat is er dan niet goed met de CTG? @ Sweetbel, fijne verjaardag morgen en alvast gefeliciteerd. @ Priscilla, getvet ook al tegenslag vandaag met CTG en auto. Wel goed dat je hulp hebt ingeschakeld in het huishouden. @ kiwi, mooie bescheiden buik en leuk jurkje. Ik had hem ook gepast maar vond hem niet staan bij mij. @ kibbeling, ook lekker verlof nu. @ Momeera, herkenbaar. Hier loop ik ook het ene moment heel soepel en het volgende als een oude mevrouw. @ Fire rose, haha hier precies hetzelfde was ritueel als jij. m.u.v. het soppen van het kamertje dat doe ik maar 1 keer met Dettol en dan klaar @ Lan, gelukkig eindelijk beter nieuws! @ zomaar, goed om te lezen dat de baby weer gegroeid is en fijn dat je meer duidelijkheid hebt over wanneer ze de keizersnee ongeveer gaan plannen.
Jemig Kiwi: kauwgom?? Dat kan een kleintje toch helemaal niet eten? Onze zoon heeft zoiets nog nooit gegeten en die is bijna 4. Lolly's en snoep enz geven we hem ook niet hoor, veel te plakkerig en hard. Chocolade of een koekje vind ik zelf niet zo erg in het weekend, maar doordeweeks eet hij helemaal geen snoep - dan zijn we namelijk alleen 's avonds thuis na het eten en dan krijgt hij geen zoetigheid. Odess: klinkt alsof er iets gaande is qua voorbereidingen! Spannend hoor, ook al kan het natuurlijk nog weken duren, toch leuk! Lan: gelukkig niets met het hartje aan de hand. Hopelijk valt het allemaal mee met de grootte. Sandra: fijn dat je zo positief klinkt! Heb je je kraamtranen al gehad (dag 4...?) Enne,.... foto's zijn altijd welkom van zo'n mooi mannetje! Hier: Er is geen reden genoemd waarom het CTG van onze baby niet goed is, maar het is wel balen! Afgelopen dinsdag heb ik er 1,5 uur aan gelegen en was het niet goed, vandaag ruim 2 uur, waarvan alleen het laatste kwartiertje wel goed was. Niemand weet waarom, misschien omdat hij in stuit ligt en weinig vruchtwater heeft? LIgt hij gewoon erg krap? Een tijdje terug was hij nog lekker ingedaald met zijn hoofdje en nu ligt hij op zijn voeten en is hij niet ingedaald, dus het is behoorlijk krap daarbinnen. (kun je je voorstellen hoe dat zit met brandend maagzuur..... my god, ik heb letterlijk DOZEN rennies en maalox en flessen antagel verslonden de afgelopen weken....) Komende week krijg ik een groeiecho, want de groei is - zo bleek vandaag - als sinds week 24 ofzo niet opgemeten Misschien is hij wel groot, want toen liep hij al 2 weken voor met zijn beentjes.... Ben wel benieuwd. Nu lekker relaxen, zoontje ligt net in bed, manlief is de badkamer aan het schoonmaken met anti-schimmel-middel op mijn instructies. Arme mannen van ons! Die nestdrang achtervolgt ze!
Sandra, fijn om te horen dat alles zo goed gaat. Hartstikke goed van jullie! Pris, oh klinkt niet erg gezellig. Vervelend joh! Gelukkig heb je flink geshopt. Kiwi, wat achterlijk zeg, dat geef je toch niet aan van die jonge kindjes! Het is maar goed dat jij zo oplet, bah zeg, moet er niet aan denken! Firerose, dat je dat durft, je man die kleetjes laten wassen! Die van mij mag er niet eens naar wijzen en dat vind hij helemala niet erg haha. Lief van hem hoor! Odess, wat spannend! Denk dat ik helemaal onrustig zou worden als ik de slijmprop had verloren haha. Bloesem, bedankt. JIj ook veel plezier morgen! Lan, meissie, wat naar dat je zo'n verdriet hebt.. Wel een fijne gedachte toch, dat er niets mis is met je beebje, alleen een beetje klein? Die weken vliegen om, en dan is alles weer voorbij, en heb je een heerlijk ieniemienie babytje in handen. Hester, wat stom dat ze niet gezegd hebben waarom de ctg zo slecht was. Wanneer moet je weer? Vanmiddag bij de vk geweest. Alles was weer goed, kleine lag al wat ingedaald, en werd geschat op 3400 gram, misschien zelf iets lichter. Net oranjetompoucen gehaald bij de Hema, en boodschappen voor bbq morgen.
Hester, gelukkig maakt het voor jou niet uit of ze middels een keizersnede een 6 of 9 ponder uit je buik tillen Wel erg vervelend dat je niet weet waarom hij het niet naar zn zin heeft. Wanneer wordt de keizersnede gepland? Of denken ze dat hij nog draait? @ voorbereidingen, heb niet de illusie dat deze vroeg geboren wordt hoor Vorige keer het gevoel dat ik 7 weken overtijd ging door al het gedoe, dus nu ga ik gewoon uit van begin juni (gevoel heb ik er niet echt bij) Sweet, 3400 bij de geboorte? Mooi maatje!!! Een hele fijne dag morgen!! Oranje tompoucen is een heel goed idee!
Zwaai zwaai! Sorry even kort, maar wil wel natuurlijk abbo op het nieuwe deel Sterkte voor iedereen die het nodig heeft!
@Momeera, niet leuk ruzie met je man maar vaak klaart wel even de lucht. Hoe gaat het nu met je? Nog veel last van krampen gehad? Klinkt alsof je kleintje ook in ingedaald. We gaan hier morgenochtend het dorp in, naar het poppentheater. s Middags komen mijn schoonouders en die blijven eten. Jij? @Sandra, wat fijn dat de artsen positief zijn en dat Lucas zo vooruit gaat! Hoop dat jij ook beetje kunt aansterken thuis, al zal je dat misschien op dit moment niet echt interesseren. @Meta, moet er nog veel gebeuren voor de babykamer? Klinkt nog zo druk allemaal @Hester, waarom was de CTG niet goed? Bewoog het te weinig of waren er al weeën te zien? Edit: lees dat je het niet weet. Heb je het ook niet gevraagd? @Lan, nog even volhouden..al klinkt dat voor een buitenstaander altijd makkelijk. Ze houden je goed in de gaten, vertrouw daar op..en ook op jezelf. Jij bent nu de enige die voor je kleintje kan zorgen. Kun je niet iemand vragen die meegaat als je gesprek hebt met de gyn aangezien je misschien niet alles meekrijgt of vraagt? Mag je zelf kiezen of je een keizersnede wil of hebben ze aangegeven dat dit aan de orde kan zijn? @Bloesem, hier een peuterdekbed van de Hema maar ik vind hem erg dik voor de zomer. Sneu voor je zoontje. Zijn de achillespezen te kort of andere spieren? @Odess, JAAAAA verlof..hoe voelt het?? Mooi buikje hoor Die pijn heb ik sinds een week ook. Volgens de fysio zijn het de ribben (gekneusd) en de spieren door een verkeerde houding. Door het gewicht van de buik zou ik iets voorover gebogen lopen. Moet vooral vaak even strekken, op mijn rug liggen. Kleine is wel rustiger al vind ik de bewegingen pijnlijker, jij niet? Scheelt toch enorm of de placenta voor of achter ligt. @Zomaar, wat super dat de kleine zo groeit zeg!! Hopelijk kunnen ze het nog wat langer rekken. @Kiwi, haha ik zag ook al zo op tegen het wassen strijken (vooral die hydrofiele luiers). Heb weinig setjes omdat we het geslacht niet weten en wat je zegt, vaak krijg je nog zoveel. Ik heb zelf het gevoel dat het tussen 39 en 40 weken komt. Vind je buik netjes hoor! Begrijp je frustraties helemaal..hier deelden ze laatst lollys uit voor kinderen van 2 jaar!!! @Priscilla, ga je nu wel echt je huishouden laten liggen dan?? Mmm dat klinkt niet goed met jou en je vriend. Wat een geklets weer hier, zal toch eens vaker langskomen. Hier alles goed al merk ik dat mijn lontje steeds korter word..vooral als de kleine meid niet luistert, best zielig voor haar. Manlief kon aanstaande dinsdag mee naar de wedstrijd Barcelona tegen Real Madrid maar heeft vandaag toch afgezegd omdat hij niet aandurft, zo lief! Heb gezegd dat hij wat mij betreft mee kon gaan, want de kans is toch erg klein dat het precies dan komt. Verder een beetje ruzie met mijn moeder en we zijn allebei te koppig om de eerste stap te nemen ..mijn vader belde net wel of alles goed ging. Morgen gaan we naar het poppentheater en daarna aan het oranjegebak Veel plezier voor diegene die iets leuks gaan doen en sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
@Kibbeling Lekker van je verlof genieten! :d Wat leuk dat je een mandje hebt gekregen met allemaal spulletjes! Hier moet ik soms ook goed rechtop gaan zitten, anders voelt het niet echt lekker voor mijn ribben @Priscilla Dank je wel...Hier doe ik altijd pet party Hopelijk is de ruzie metje vriend snel over! @Momeera Dank je wel, hij steekt best uit hihi..En de tuin is nou al bijna klaar :d Alleen de beplanting nog Ja ik wil het voor de tijd nog wel klaar hebben, dan kan de kraamvisite als het mooi weer is ook mooi buiten zitten Oh lekker nog 5 daagjes werken, en dan ook verlof!! @Firerose Hier is het de hele dag zonnig geweest, lijkt mij ook wel ff lekker als het wat koeler is...Hier ben ik normaal ook een koukleum...maar nu het tegenovergestelde... Ik vind 14 mei wel een mooie datum hihi @Kiwi Dat is ook niet normaal om er kauwgom bij te doen...die kinderen kunnen er wel in stikken...maar ik zou er maandag wel wat van zeggen! @Lan Wat balen dat je niks mag en kan, maar wel vanalles wilt doen...lijkt me best frustrerend!! Wel fijn dat er geen afwijkingen zijn gevonden! @Odess Oh ben ik gelukkig neit de enige die de voeten niet meer kan zien hihi @priscilla Als je het niet vertrouwt, dan zou ik gewoon ff heel bellen! @beweginen Hier blijven ze nog wel veel, en erg voelbaar hihi, mijn buik gaat ook nog steeds erg heen en weer hihi @Odess Oh alweer wat van de slijmprop verloren, vind je dat niet spannend? Ik zou wel heel erg spannend vinden Hier gisteravond ook van die pijnlijk buiken...kon niet eens op mijn zij liggen, want dan deed het al zeer.. @Bloesem Dat zou wel fijn zijn, dan hoeft hij niet geopereerd te worden @Hester Jij ook al zo last van maagzuur...pfff hier gaan er heel wat pakken melk doorheen in de week Vanaf 20 weken hebben wij ook geen groeiecho meer gehad, volgende week krijgen we een uitgebreide echi @Nesteldrang Ja die mannen hebben heel wat te verduren met ons...OEPS!! @Sweetbel Fijn dat alles goed was bij de vk! Oh lekker tompouchen!! @Lovely Dikke knuff!! @Judith Gaat nog steeds alles goed? @FElicee Je we gaan wel snel he met al die berichtjes hihi Lief dat hij voor jou thuis blijft!
Hoi allemaal Net terug van Lucas, we hebben hem vanavond zelf mogen verzorgen, schoon luiertje enz. Daarna heeft hij nog heerlijk bij me gelegen, zijn ademhalingsondersteuning is bijna volledig afgebouwd, als alles naar wens verloopt, krijgt hij morgen neusbrilletje, maar dat wordt langzaam getraind. Zodra hij dan echt van de ademhalingsondersteuning af is, mag hij ook zijn drinken vanuit een flesje. Hij zit vandaag al aan acht keer 20 cc voeding, maar krijgt het nog gelijk in zijn maagje toegedient. De zondevoeding die hij ook heeft wordt nu langzaam afgebouwd. Ook kan hij zichzelf erg goed warm houden en heeft hij zijn warmte bedje niet meer nodig. Het zo'n kanjer, zo'n vechtertje, we hebben er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen met ons mannetje. Hier een foto van vandaag: Bekijk bijlage 147315 Hij heeft trouwens een hele bos haar en dat voor 35 weken. Met mij gaat het wel goed, maar het is wel zwaar, drie keer per dag naar het ziekenhuis. En zelf nog herstellende. We hebben uitgestelde kraamzorg aangevraagt, dus als Lucas thuis komt krijgen we nog drie dagen kraamzorg, maar nu hebben we dus niets. Behalve dat de VK de controle's bij mij doen. Door het vele bloedverlies ben ik heel zwak, en kan maar hele kleine stukjes lopen enz. Maar goed we zijn zo dankbaar, dat ons mannetje er is, dus die ongemakken zijn maar een bijzaak. @kraamtranen: Tja ik heb elke dag al aardig wat tranen gelaten, gewoon om wat er gebeurd is, ook mijn man heeft het er erg zwaar mee en Thomas en Jasper die heel het begin hebben gezien, mama die heel veel pijn kreeg, heel veel bloed en de ambulance zijn ook aardig onder de indruk. Ik denk dat er nog erg veel tranen gaan vloeien hier, en dat is ook goed. Ga binnenkort ook mijn hele bevalling opschrijven, gewoon voor mijn eigen verwerking. Nou ja ik zal nog een paar foto's van onze kleine kanjer showen, hopelijk binnenkort met een hoop minder draden! Sorrie dat ik trouwens op niemand reageer, maar voor iedereen een dikke knuffel die het moeilijk heeft.
@felicee: Omdat we een kamer gemaakt hebben door een muurtje met kozijn en deur te plaatsen in onze slaapkamer, kost het idd nogal wat tijd. Behangen, witten, verven van raamkozijn is al een tijdje klaar, we hadden 2 jaren dertig paneeldeuren voor de ingang van onze slaapkamer EN de babykamer, en die moesten nog op maat en geverfd evenals de deurkozijnen... Maandag nieuw melkglas erin en dan is het echt klaar ... Vannacht slaap ik een nachtje in de kamer van mn dochter, op ons matras op de grond (140 breed maar) omdat de slaapkamer teveel naar verf ruikt.. Net even een uurtje naar het gala geweest, stond ik daar kreeg ik toch een trap of stoot in mn vagina van mn kleine meisje!! AUW... bang dat ter plekke m'n vliezen zouden breken....durfde even niet meer te lopen, zoals jij schreef Momeera, dat je loopt alsof je in je broek gepiest hebt... Na uurtje had ik het gezien, dus lekker naar huis gegaan. Kinderwagen vandaag weer in elkaar gezet, alles past gelukkig nog en ziet er helemaal goed uit... Is vandaag wel veeeel geschreven hoor, ik stel mn verdere reacties ff uit tot morgen, zo lekker mn bed in!