@troetelbeer zelfde geval als mij dus.. Ben al 3 keer opgenomen geweest in ziekenhuis. 1 keer 3 dagen, 2de keer 5 dagen en 3de keer 1 week.. elke keer schommeling bloeddruk wel eiwitten in urine soms omhoog soms weer naar beneden.. bloeddrukken varieerend van 150/100 tot 130/80 medicijn gebruik al weken 3 keer in de week ctg's pfffffff
@hier vannacht veel last gehad van harde buiken, en voorweeen, als ik op bed lag had ik er het meeste last van,maar slik ging zitten op lopen had ik 'bijna' nergens last van...was het op een gegeven moment echt zat, en ben ik maar onder de douche gegaan, en toen ging het wel weer...Ben pas rond een uur of 4 in slaap gevallen...en toen ging de wekker omhalf 7 weer...pfffff Kon gelukig wel daarna weer verder slapen toen vriend uit bed ging! Zal mezelf ff klaar maken, want moet strakkies naar de vk toe, en moet op de fiets! Nou tot later!
Bekijk bijlage 149525 Uitgerekend: 23-05-2011 Kiwi1 (32) - 2de kindje (een meisje) 25-05-2011 Troetelbeer (20)- 1e kindje (een meisje) 26-05-2011 Meta (39)- 3e kindje (een meisje) 30-05-2011 Priscilla1987 (23) - 2e kindje (een jongen) 31-05-2011 Odess (26)- 2e kindje (een jongen) 01-06-2011 Hester (30) - 2e kindje (een jongen) 01-06-2011 Dinkie1982 (28) - 2e kindje (een meisje) 02-06-2011 FireRose (24) - 1e kindje (een meisje) 02-06-2011 Senna04 (24) - 1e kindje (een jongen) 02-06-2011 Kibbeling (31) - 1e kindje (een jongen) 03-06-2011 BabyBergen (31) - 3e kindje (wil het niet weten) 04-06-2011 Martine (29) - 3e kindje (een meisje) 04-06-2011 Felicee (29)- 2e kindje (denkt een jongen, NUB denkt een meisje, wil het niet weten) 07-06-2011 Marry (29) - 2e kindje (denkt een jongen, wil het niet weten) 09-06-2011 Sweetbel (22) - 1e kindje (een meisje) 10-06-2011 Lan (28) - 2e kindje (een jongen) 13-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje (wil het niet weten) 15-06-2011 Judith1982 (28) - 2e kindje (een jongen) 15-06-2011 Ellen1983 (27) - 2e kindje (een jongen) 21-06-2011 Momeera (28) - 2e kindje (een jongen) 24-06-2011 LovelyEngeltje (26) - 2e kindje (een jongen) 25-06-2011 MendieC (29) - 1e kindje (een meisje) 25-06-2011 Sannie - 1e kindje (blijft een geheim) 27-06-2011 Dushi81 (29) - 1e kindje (een meisje) 28-06-2011 Miranda22 (26)- 2e kindje (een meisje) 30-06-2011 Bloesem (29) - 2e kindje (denkt een meisje maar weet het niet) 07-10-2011 Supermom (26) - 2e kindje (denkt een meisje) Jongens: 12 Meisjes: 10 Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas 2970 gram - 35+1 07-05-2011 Zomaar - Rowan 2080 gram - 35+3 Afspraak: 9 mei Senna04 - Controle Vk (36w&4) 10 mei Senna04 - Voorlichtingsavond bevallen in zh (36w&5) 13 mei Felicee - Controle vk 16 mei Judith1982 - Liggingsecho 20 mei miranda22 - controle gyn Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Buddy's: Odess en Kiwi Sandra en Baby Bergen Senna04 en Zomaar2010 Meta en Marry81 Felicee en Momeera Sweetbel en Bloesem priscilla1987 en Ivje lovelyengeltje en miranda
Lan Hier inderdaad ook elke keer schommelingen in bloeddruk en eiwitten in urine. Ook de bloeduitslagen variëren. Afgelopen vrijdag werd me zelfs gezegd : 'ach uw urinezuur is wat verhoogd, dat geeft een mindere werking van de nieren aan. Maar niks om u zorgen over te maken'. Dus dan wachten we maar weer op de volgende controle! Mijn bloeddruk is geen ernstig hoge bloeddruk, maar mijn normale is nogal laag (schijnt het 110/60) dus bij 130/80 vonden ze het reden tot opname. Aangezien ik al 8,5 mnd 110/60 of 70 had. En in combi met de eiwitten. Moet zeggen dat ik nu wel zoiets heb van kom er maar uit meissie, als mijn lichaam gaat falen moet het gewoon klaar zijn! Het is afgrijselijk om met een constant dreigende onweersbui boven je hoofd rond te lopen die elk moment kan losbarsten. Senna Bedankt voor het aanpassen v.d. lijst. Zag dat ZP bij mij een beetje raar deed tijdens het aanpassen, dus waarschijnlijk was dat het probleem.
sjow rowan vond zijn badje geweldig lag lekker te dobberen. ik lag mooi op bed te loeren en me vriend hielp mee. zijn couveuse staat op 32, nog iets. en zijn temperatuur net zoals mams is 37,3. 15cc flesje gehad en ging er helemaal in. net ff eten gehad en dan zo met me ouders heen ik bloed trouwens bijna niet heerlijk. en weinig plassen prachtig pijn is te houden lekker gedoucht dus en denk vanaaf weer. en de buik ja voelt raar niks zit nog op zijn plek. hahah en ja 12 nietjes pfffffff en moet er nog uit. denk morgen of woensdag. foto's hoop ik vanaaf te plaatsen van badje... ff liggen nog. rond half 3 weet na de afd. en 3u fles tijd.... tot laters. ow spannend dathet bij velen al begint te rommelen wie is de volgende??????????????
Momeera, slaap lekker. Lijkt mij ook heel moeilijk hoor, je kleine meid achterlaten. Helaas moet het! Kiwi, klinkt erg leuk allemaal. Gezellig al die feestjes! Heb sowieso het idee dat april/mei altijd erg druk zijn qua verjaardagen en andere feestelijke dagen. Rommelmarkt was leuk, heb de omzet met mn zusje verdeeld, mn moeder en oma vonden dat ze al genoeg verwend waren door ons met de moederdagcadeau's. We hadden allebei 185 euro, en de kraamhuur was daar al vanaf. Erg fijn, en nog fijner, een hele nette zolder haha. Pris, wat spannend! Hoop snel goed nieuws van je te horen!! Succes meid! Felicee, wat lief zeg! Is inderdaad erg veel, maar wel heeeeel erg leuk, zo'n mand. Wat voor middeltje is dat dan, dat je darmen binnen 15 min leeg zijn? Lijkt me wel wat. Lijkt me echt vreselijk om tijdens de bevalling te poepen! Mendie, heerlijk, nog 4 dagen! Ik vind het prima hoor, dat we hier blijven totdat iedereen is bevallen. Hoeven we ook niet twee topics in de gaten te houden. En je gevoel over de naderende bevalling deel ik!!!!! Wat voor poeder is dat? Nog nooit van gehoord! Kibbeling, heerlijk een dagje rust. Lig ook nog steeds heel lui in bed hoor! Net alleen beneden wat opgeruimd en even naar mn paard geweest, maar verder lekker niets! Ivje, lekker dat je weer thuis bent. Hoop dat je nog eventjes rustig kan genieten van de zwangerschap, zonder ziekenhuisbezoekjes en rare dingen. Sandra, wat ontzettend jammer dat hij toch een dipje had!! Gelukkig hoeft hij nu 'maar' 24 uur dipvrij te zijn, scheelt toch weer wat. He, echt balen! Troetel, pff, wat een werk nog, zo vlak voor de bevalling zeg.. En al die narigheid tussendoor werkt dan ook niet mee. Ik duim voor een goed vk-bezoek! Senna, succes bij de vk! Vervelend dat je zo'n rotnacht hebt gehad, misschien is het bij jou ook wel begonnen! Doe je rustig aan op de fiets? Zomaar, klinkt allemaal erg goed! Fijn dat Rowan zijn badje zo lekker vond en dat het zo goed gaat met zijn temperatuur. Ben benieuwd naar de foto's. Zo raar om te zien dat jij al een echt mensje op de wereld hebt gezet, vooral omdat we maar een dagje scheelden. Kan me af en toe zo slecht voorstellen dat het al zo snel is dat ik ook mijn baby in mn armen kan sluiten! Hier net lekker geslapen. Straks even een broodje maken, en dan weer lekker in bed hangen! Vanavond partnerles bij Zwangerfit. Mn vader heeft mn vent helemaal gek gemaakt gisteren, dat hij moet meepuffen en op een bal zitten enzo, dus verheug me er wel een beetje op. Leedvermaak, erg he!
Wecesin: Is om de navelstreng (restantje!) zo snel mogelijk in te laten drogen. Kijk Weleda Nederland: Wecesin Strooipoeder Kiwi Nee jij bent er ook nog niet klaar voor! Ach misschien ben jij meer van de 'last minute'! Felicee Ik heb uiteindelijk Meridol gehaald, dit is ook speciaal voor tandvlees, althans, dat stond erop! Dus ik heb niet helemaal naar je geluisterd Maar ik heb wel de tandpasta gehaald die je zei. Proglasur-dinges! Hoe heet dat 'poepspuitje' die je bij de apotheek kan halen?? Sandra Oh balen van het dipje zeg..... Oef hopelijk gaat het nu goed..!! Het er aan toe zijn Grappig dat velen van jullie er nog niet aan toe zijn.. Ik dacht wel weer de enige te zijn! Ik hoop gewoon snel de instelling 'laat maar komen' te hebben! Ivje Oef spannend... Hou het maar goed in de smiezen! Meta Jij ook al misselijk!? Ik ben de laatste tijd ook wel vaak licht misselijk... Hoe zou dat komen..? Zomaar hihihi niks op de goede plek in je buik!? Hoe voel je dat?? Lijkt me wel gek ja, zn erna.....
o thanks, stuur m'n man wel even naar de apotheek...(eerder heb ik er neit over nagedacht, maar nu ik niet zo lekker ben )
Nog steeds misselijk en licht in m'n hoofd, weet niet waar ik goed aan doe, niets eten of juist wel wat...omdat ik me ook slapjes voel.. Als ik nu weer naar bed ga ben ik bang de hele nacht wakker te liggen en dat zie ik ook niet zitten...Misschien moet ik even wat zouts nemen met cola, dat deed ik toen ik rondtrok in Indonesie ook tegen de race... ik heb gisteren overdag ook niet zo gek veel gedronken en wel 4 uur in het zwembad gezeten in de felle zon... Iemand anders tips?? @odess: al weer thuis??
@senna gaat jouw kleine beeb ook al aan het rommelen? Succes bij de vk. @zomaar wat fijn dat het badje goed gegaan en dat rowan zijn flesje goed drinkt. Ook fijn dat zijn temp goed blijft gaan. @sweet heerlijk he dat luieren dat verdienen wij aanstaande mamas ook wel eens!! Veel plezier met je man vanavond bij de partnerles en succes voor hem @troetel kan me voorstellen dat je dan denkt kom maar. @sandra wat balen dat Lucas toch een dipje vertoonde op de monitor. Wel fijn dat hij nu dan 24 uur dipvrij moet zijn ipv 48uur. @meta cola helpt heel goed tegen de race!! Ik heb ooit dat advies van mn huisarts gekregen omdat ik vaak bij weersschommelingen ook last heb van de race. En anders tcoh even bellen met de vk vragen waar het van kan zijn? Anders proberen om iets lichts te eten zoals een cracker of beschuitje? @hier nog steeds lekker op de bank aan het hangen. Alleen de zon begint hier langzaam aan naar binnen te schijnen en ook steeds feller te schijnen Wordt wel warm dan en dan ook nog laptop op schoot pfffffffff
@kiwi: Wat een feestjes bij jou. Fijn dat het zo goed met je gaat. Mocht je zwangerschap nog lang duren dan is het ten minste te doen. Ik schrik iedere keer als ik je banner zie. Nog 14 dagen staat er nu, dan denk ik wooow das al bijna!! @Felicee en @Kiwi: Hihi mijn namen brengen jullie in verwarring. Kiwi noemt mij Ameera en Felicee noemt Ameera Momeera. Lollig. @felicee: ja mijn man en ik zitten weer een beetje meer op 1 lijn. Het blijft lastig soms, hij gaat heel anders om met alle stress nu dan ik. Normaal gesproken gaat het allemaal wel goed maar nu ik zwanger ben snapt hij volgens mij geen drol van mij. Nog een slijmbeursontsteking?? Hoe voelt dat eigenlijk? Ik heb zowel vorige zwangerschap als deze zwangerschap veel last van mijn heupen. Geen ontsteking ofzo. Maar als ik 5 minuten op mijn heup lig dan doet het mega zeer en dat trekt dan door in mijn been. Dus ik slaap nog steeds half op mijn buik want op mijn rug doen mijn bekken weer errug zeer. Ik denk dat als de baby s nachts komt dat Ameera uit bed zal moeten. We hebben namelijk geen oppas in de buurt, die moeten allemaal vanuit Brabant komen. Dus ze zal in het begin wel mee gaan naar het ziekenhuis. Want mijn man moet mee natuurlijk. @Pris: Oh jee wat spannend. Hou je taai meid, ik zal aan je denken. Oh ja twee buddies tegelijk weg, daar hadden we eigenlijk niet echt op gerekend. @Felicee: Wat lief dat pakket van je broer en schoonzus. Ook al is het veel probeer er van te genieten, ik denk namelijk dat ze het ook heel leuk vinden om te geven. Ik hoop dat de kleine gedraaid is, dat zou mooi zijn en net op tijd. @MendieC: Jouw verlof zit er ook aan te komen dus. Zijn de laatste loodjes bij jou ook zo zwaar? Ja dichtbij komt het he? Ik wordt er ook zenuwachtig van. Nu ben ik wel een van de laatste die uitgerekend is net als jij dus is het voor ons nog wel ietsjes verder weg maar toch het komt akelig dichtbij. @Kibbeling: Inderdaad de kleine meid zit weer lekker naast me en heeft vandaag zelfs gegymd. Ze vond het gelukkig helemaal leuk op school. Maar ze huilt nu wel om de haverklap dus ze is wel moe. @MendieC: Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat moment echt dat ik zoiets had van haal dat kind eruit! dus ik denk dat zon moment vanzelf een keer komt. @Ivje: Jemug het zit bij jou ook niet mee he? Ik hoop dat je niet teveel klachten krijgt. Doe rustig aan meid. @Meta: Herkenbaar. Soms zit ik heel lang op de wc te puzzelen en dan denkt mijn man soooo wat heb je gedaan daar? En dan zeg ik geplast hoezo? Hahaa Ik zit ook met mijn buik tegen het stuur aan in de auto. En dan heb ik nog wel een stuur wat je hoger kunt zetten maar het staat al op de hoogste stand. @ontlasting tijdens bevalling: Dat er vrouwen zijn die daar mee bezig zijn. Daar had ik echt geen tijd voor tijdens en vlak voor mijn bevalling. Trouwens als het was gebeurd was het wel toepasselijk geweest, ik had die dag echt schijt aan al die verpleegsters @Kiwi: Hahaha ik zie het al voor me dat Kaj binnenkomt en zegt: mam die is al oud, ik hoef die niet meer te zien, had me vannacht maar geroepen. @Sandra: Balen zeg van die dip. En dan ook nog eens zon klein dipje. Opnieuw duimen dus voor morgenochtend. @Troetelbeer: Wat een onzekerheid zit jij steeds in dan. Nou ben je nu gelukkig al bijna 38 weken dus mocht je echt zwangerschapsvergiftiging krijgen dan zal je snel ingeleid worden denk ik. @Senna: Jij dus ook al een rotnacht gehad. Gelukkig dat je niet om half 7 al uit bed moest. Ben benieuwd hoe het bij de vk zal zijn. @troetelbeer: Eindelijk iemand die dat gevoel herkent. Bij mijn eerste zwangerschap had ik zwangerschapsvergiftiging maar ik was nog niet ver genoeg. Dus ik zat eigenlijk te wachten tot ik zo ziek was dat ze me zouden inleiden. Dat voelt zo dreigend. Inderdaad als een onweersbui die elk moment kan losbarsten. @Zomaar: aaah lief Rowan in zijn badje. Wel jammer dat je toe moest kijken he? @sweetbel: hihi ben benieuwd hoe je man het gaat vinden vanavond. Zo jeetje wat een posts alweer sinds vanochtend. Ik heb weer even op iedereen gereageerd. Ga hier een klein beetje opruimen en dan denk ik nog een tweede dutje doen. Ik kan de hele dag wel slapen volgens mij. Maar zal wel beter worden als ik niet meer hoe te werken. Laatste week gelukkig!!
Paar tuccies gegeten... cola was helaas op .... dus maar even sinas en ik voel me echt direct lekkerder.... niet meer licht in m'n hoofd! Ws gewoon vandaag te weinig gegeten... Heb maar gelijk was gevouwen, opgeruimd wat niet gestreken hoeft te worden en de badkamer opgeruimd .... zo even wat bleek in de wc en dan even in de tuin met boekje... ben zo blij dat ik me nu wat beter voel!!!! tot later!
breek ook weer eve in! Jeempie wat gaat het hier toch snel allemaal!! @zomaar Heel erg gefeliciteerd met je kleine mannetje!!! Wat een heerlijk ventje!! @sandra wat fijn dat het goed gaat, inderdaad jammer van het dipje maar kan beter nu gebeuren dan als je hem thuis hebt toch!! weet wel een beetje wat het is om je kleine achter te moeten laten en zelf naar huis te gaan. Mijn mannetje heeft na de geboorte 2 weken in het ziekenhuis gelegen en o wat was ik blij dat hij eindelijk naar huis mocht!! zal duimen dat hij snel naar huis mag!! Voor de rest blijft het hier een beetje het zelfde, alleen belde me man vorige week dat hij langer voor zijn werk weg blijft. tot vrijdag dus in totaal 2 weken, begint nu wel zwaar te worden en begin hem heel erg te missen nu. Afgelopen vrijdag had me moeder me kleine man op gehaald zodat ik hier grote schoonmaak kon houden dus me hele huis is weer aan kant en me rug ook. Maar ja dan is dat maar lekker gedaan. Alle kasten leeg gehaald en gestoft en gesopt. Keuken leeg en schoon gemaakt ramen gelapt alle was weg gedraaid. Moederdag was voor mij een beetje dubbel, ook omdat mijn man er niet was maar ook omdat het de uitgerekende datum van me vorige zwangerschap was die is afgelopen met een miskraam. Maar ook weer super blij dat het meisje in me buik het nu zo goed doet. Nog bij me moeder een waxine lichtjes houder van me kleine man gehad was erg lief! Voor de rest veel met me hobby hotfixen bezig geweest. Heb een portret van me zoontje gemaakt en op canvas gemaakt. En voor in frummel der kamer een grote tinkerbell en die gaat ook op canvas en dan boven haar wieg en plak ik uit haar toverstaf gouden sterren en die plak ik dan verder op de muur achter haar wieg, zodat het lijkt als of tinkerbell slaapstof over haar wieg tikt. Hier het resultaat. blijf druk mee lezen hoor, ben zo benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen. Ik moet nog wel eve dus denk niet dat ik het zal zijn!!
en het portretje van me zoontje! Moest van de week zo lachen nadat ik deze gemaakt had. Doe zoontje s,avonds in bad en hij is druk met spetteren en spatteren. Haal ik hem na een half uurtje uit bad en zegt mama ik hou zoveel van jou, ben zo blij dat je mij gemaakt heb. dus ik wist eigenlijk niet wat ik moest zeggen maar zei en hoe heeft mama jou dan gemaakt. Zegt hij ja met die steentjes! (hotfix dus) ik moest er zo om lachen. Wat kunnen die kleintjes dingen toch anders zien dan wij he!!!
Zo ben weer terug, alles was weer goed, bloeddruk was iets verhoogd, maar niet ernstig! Hartje gehoord! nog over de schilklier enz.gehad... Ze gaan na de geboorte extra controle doen (word na de geboorte ook met de hielprik standaard voor schildklierziektes geprikt) Volgende week maandag weer heen, en dan moet ik wat urine meenemen
@troetelbeer hier was mijn bloeddruk 135/85 @zomaar Wat doe hij het goed! Hopelijk mag hij snel naar de gewone wiegjes! Ben heel benieuwd naar de foto En voelt je vriend zich al helemaal trotse papa? @Meta Hier is nou niks meer aan de hand, hopelijk vannacht ook niet...want anders slaap ik weer niet hihi Doe altijd rustig op de fiets Lekker he zo'n dagje niks doen @mendie Hmm,daar heb ik mijn verloskundige niet over gehoord, en de vrouw van de kraamzorg intake ook niet...vandaar dat ik er nooit over gehoord had @Meta Misschien is je lichaam zich wel aan het voorbereiden op de bevalling, heb wel vaker gehoord dat vrouwen een paar dagen van te voren aan de diaree waren...spannend!! En als je je zo licht voelt, zou ik toch wat eten hoor! Misschien dat je wat opknapt @kibbeling Ja het leek er wel op, maa is nu weer heel rustig Oh lekker het zonnetje! Hier begon het te regenen toen ik op de fiets stapte.. @Momeera Zo ook al een flink boekwerk hihi... succes met opruimen, zal hier ook ff wat doen..Oh lekker het laatste weekje werken! @Meta Fijn dat je je wat beter voelt! veel leesplezier in de tuin! @Miranda Dat is echt flink baln dat je man nog langer weg moet blijven voor zijn werk...dus lekker aan het creabea'en geweest! Ik vind het echt leuk geworden!!