Goedemorgen meiden, Zo het familieweekend zit er weer op. Het was superleuk en heb het goed naar mijn zin gehad. Er waren een hoop kindjes dus Sanne had het super naar haar zin en dat scheelt een hoop. Heb bijna niet op hoeven te letten. Wel wat slechter geslapen maar ja thuis slaap ik ook niet best. Sinds gisteren wel last van mijn voeten. Wat was het zondag en gisteren warm zeg. Vooral mijn rechtervoet is dik en wordt ook na een nacht slapen niet meer "dun". Straks naar de verloskundige, maar eens kijken wat zij van alles zegt. Verder voel ik me nog goed en heb niet het idee dat het hier ineens begint maar ja je weet het niet? @ troetelbeer, je bent nieuw volgens mij, heb wel iets teruggelezen maar is zoveel geschreven in vier dagen! Welkom!! @ lovelyengeltje, lekker opgeschoten gisteren in de tuin dus, lekker hoor! @ kibbeling, veel plezier vandaag met kroelen met je neefje! @ felicee, jeetje volgende week een bruiloft, dat wordt wel een vermoeiende dag dan. Heb je veel wat jij moet doen? @ lan, nog steeds bloed bij afvegen dus, spannend hoor. Je bent er onrustig door dus! Zou jij de volgende zijn nu?? @ zomaar, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje, wat een heerlijk mannetje om te zien.... nu wil ik ook!!! hihi.... Wel nog spoed-keizersnee geweest dus. Nu maar genieten meid. Liggen jullie nog saampjes in het ziekenhuis en mogen jullie snel naar huis?? @ supermom, volgende week de 20-weken echo, spannend, echt weer een mijlpaal, dan ook echt op de helft van je zwangerschap. @ odess, ik ben bij mijn dochtertje ook thuis-bevallen maar ik hoefde geen gestreken hydrofielluiers te hebben hoor. Juist een paar oude zijn gebruikt (wel schoon) voor net na de bevalling om snel om de baby heen te slaan maar die zijn daarna hartstikke vies en zijn meteen in de week gezet. Wij hadden hier een lijstje van de verloskundige wat zij nodig vond voor de thuisbevalling. @ hester, jij hoort morgen dus meer over een eventuele datum. Hier in huis is wel alles op orde, ben nu allerlei extra klusjes aan het doen. Soort grote schoonmaak! Verder teruggelezen maar heb geen puf om overal op te reageren. Vanaf nu weer proberen bij te houden....
Hoi hoi Ik kom even snel reageren hoor, vanavond weer wat langer. Kom net uit het ziekenhuis, zo even eten en een uurtje slapen. Dan kan ik om 15.00 uur weer in het ziekenhuis zijn, voor zijn voeding. Lucas had gisteravond weer een ieniminie dip dus weer 24 uur erbij De neonatoloog zei ook nog die dipjes stellen echt helemaal niets voor. Het is een flits, maar ja het ziekenhuis heeft dit nou eenmaal als protocol om van de monitor af te mogen. Verder vandaag een gesprek gehad met de neonatoloog, dat is degene die echt het meest verstand heeft van te vroeg geboren en zieke pas geboren, en die was eigenlijk heel positief over Lucas. Ze zegt ik geeft geen garanties maar als ik zie hoe snel die hersteld is, en hoe die het nu doet verwacht ik weinig schade. Ik ben echt superblij! Wel zei ze dat hij echt geen 5 minuten later geboren had moeten worden, dan zou het er heel anders hebben uitgezien. Ik ben die arts assistent die om 12.50 constateerde dat mijn placenta losliet zo dankbaar, ze heeft zo super snel gehandeld en alles en iedereen opgetrommelt, de Gyn. zei nog ik heb ws. een boete voor te hard rijden. Binnen 20 minuten na aankomst in ziekenhuis is mijn mannetje geboren en als je dan ziet hoeveel mensen er klaar staan, echt petje af! Nou ik kom vanavond weer even buurten, dan hoop ik dat Lucas van de monitor af is. Fijne dag allemaal!
ooh sandra hoop dat je je mannetje snel van de monitor af hebt. maar beter zekere voor onzekere toch uit solidariteit betaal jij dan de bon van de dokter haha
ik doe echt het zeiltje uit het kraampakket niet op mn matras. kraakt en zweet veel te veel en glijd ook alle kanten op. bij de hema hebben ze van die matras beschermers. die heb ik ook op bed van zoontje van mn vriend. dat is ter bescherming van het bed voor als kindje op bed plast. soort waterdicht bescherm "iets". zweet eigenlijk helemaal niet en kraakt ook amper. en je kan het met grote elastieken "lussen" om je matras vastmaken. ik vond het ideaal. ik doe het deze keer ook weer op die manier.
@ hydrofiels, tsja voorschrift van de kraamzorgorganisatie, heb het niet zelf bedacht Moest de vorige keer ook en toen zijn ze ook gebruikt, alleen hoe en wat precies weet ik niet meer - ik was toen even druk Er hangen er nu toevallig 9 aan de waslijn (ruikt hier heerlijk naar wasmiddel in huis ) en die ga ik straks even strijken en dan vind ik het wel mooi. Sandra, wat fijn zeg! Die inieminiedip is vervelend maar goed, hij wordt goed in de gaten gehouden en dat is ook wel heel fijn. Dinkie, leuk dat je een leuk weekend hebt gehad! Andere kindjes om mee te spelen zijn altijd heel fijn, ook voor mama's Lan, nog steeds een beetje? Apart! Bij Djayden nooit gehad? Felice, ow ja hoor ik rommel rustig nog wel even door Heb je zin in de bruiloft volgende week? En een leuke outfit gevonden? Troetel, ow dat deed ik ook echt niet hoor, dan blijf je bezig! Geen bericht is goed bericht zou ik zeggen!
middag meiden @ odess jeej 37 weken jij mag ook nu @ zomaar haha hoe je het zeg he rechterzij voila lekkende tieten haha @ troetel heb ik nou hier ook die dementie.en de nodige irritaties. @ zomaar wat een mooie foto's heerlijk mannetje. @ meta mooi dat je goed geslapen heb zonder naar de wc te moeten. @ lan mooi dat je buik rustig is en nog steeds roze verlies balen meid ik zou gewoon goed navragen ja!! @ felicee lekker zo een rustig dagje en feestjes beetje mee helpen altijd leuk!! @ kibbeling veel plezier bij je moeder en neefje!! @ lovely schiet lekker op bij jou dus!! @ dinkie druk weekendje gehad dus!! @ sandra ik ga duimen voor je dat hij van de monitor af mag @ hier heb heerlijk geslapen paar keer wakker voor de kleine en snel me bedje weer ingedoken nu ga ik ff wat poetsen beneden want het is echt een bende gewoon!!wel met pauzes hoormaarja morgen de datum dus wil ik wel wat doen morgen kom onze kennis terug uit oostenrijkken ik weer koffie leuten
@lan Dus de geboortekaartjes zijn besteld Leuk!! @Priscilla gelukkig vannacht wel goed geslapen! Veel succes met het huishouden @Lan Dus weer wat roze verlies? Spannend!! @Odess zo jij was al lekker vroeg aan de gang, gefeli met je 37 weken @Zomaar He balen van je lekkende (.)(.) Ben je nog een beetje opgeknapt door het douchen? @Troetelbeer We kletsen idd erg veel hihi En dat verhaal dat herken ik ook wel, iedereen vragen,bellen,smsen...aaahhhh Maar k ga niet iedere keer zeggen wat ik aan het doen ben hoor...ze horen het vanzelf wel wanneer het geboren is! @Zomaar Wat een leuke foto's van Rowan!! @Meta Zo das ook alweer druk druk druk! Hier regent het ook iedere keer @hester Wel fijn dat je dan zo in de gaten houden! Al lijkt me dat wel heel erg vermoeiend om er elke keer heen te gaan @FElicee Veel plezier met de laatste dingetjes voor de bruilloft van je broer! @Kibbeling Veel plezier bij je moeder @Lovely Dus ook nog steeds druk in de tuin bezig! Hopelijk krijg je het af voor de bevalling @Troetelbeer Ik had 4 rollen beschuit gehaald, en er staat er nog maar 1tje hihi, dus moet hier ook weer nieuwe halen, en ook nog muisjes natuurlijk, staat zo raar he kale beschuitjes hihi Vervelend is dat he, dat ze na elke vk bezoek vragen hoe het is gegaan...en als je geen zin hebt om te vertellen hoe het ging, dan moeten hun het er maar mee doen! @Dinkie Dus toch wel een gezellig weekendje gehad! Alleen balen van het slapen...succes bij de vk! @Sandra Wat fijn dat Lucas het zo goed doet! Alleen wel weer balen van die dip, hopelijk is ie snel dipvrij, en mag ie van de monitor af! Daar sta je normaal nooit bij stil he, dat er dan zoveel artsen enz. worden opgeroepen @Lovely Ik heb er nog steeds geen last van dat het erg zweet, heb het zeiltje gelijk over het matrs, en daar overheen een molton, en gewone matraslaken, daaroverheen nog een groot strandlaken... Maar zal eens bij de hema kijken @Odess Ik heb hier de kraamzorg er niet over gehoord, zal het dan bij elke kaamzorg anders zijn..Lekker is dat he als alles naar wasmiddel ruikt @PRiscilla Succes met het huishouden! Ik zal hier ook zo aan de gang, de konijnenbak moet ook weer gedaan worden...
@ senna dankje ja ik kan niet tegen mag niet veel maarja de datum kom dichterbij dus wil ik wle beetje alles aan kant hebben.heb net me lamp maar is uit elkaar gehaald en de stenen kappen in het water gelegd.zo doekje beneden door de woonkamer en wc want gister heb ik al gestofzuigd
@hema molton: handig zo'n ding, ik heb alleen een matras van 140x190 en meer dan 25 cm dik.. (kun je voorstellen hoe knus mijn man en ik het samen hebben: hij is 2 mtr....dus of we het er bij 3 houden hahahahaha) Ik kijk in de winkel nog wel of ze het ook in 2p hebben... Zo ben toch aan het genieten vandaag!!! Even naar het centrum en de bieb geweest: 6 boeken zwaar en 4 dvd's gescoord, daarna bij de visboer verse gerookte zalm en had net nog warm Bourgondisch Zonnepit brood gehaald bij de Hoogvliet, konden ze nog niet snijden zo warm... dus net thuis 2 van die dikke plakken heeeel vers brood met gerookte zalm, uitje en dille gegeten OOOOOOOWWWWWWWWW ZOOOOOOOOOO LEKKERRRRRRRRRRRRRRR lekker in de tuin, met Esther Verhoef erbij.... NU even plat op de bank om m'n buik te laten rusten... even verder lezen, nu al zo spannend (Alles te verliezen, wie nog meer gelezen??) Tot later allemaal!!!!!!!!!!
@Kibbeling, wat leuk, hoe oud is je neefje? @Lovely, genoeg te doen zo te lezen. @Troetel, het beruchte zinnetje 'Nee, niet doen'...zul je over een tijd nog heeeel vaak zeggen, maar dan tegen iemand anders @Dinkie, is het vocht of iets anders? Nee hoor..zijn de laatste dingen. We doen (gelukkig) ook geen toneelstuk op de dag zelf. @Sandra, wat een goed bericht dat de neonatoloog zo positief is over Lucas! Mag Lucas meteen naar huis als hij dipvrij is..of blijft hij dan nog een paar dagen in het ziekenhuis zonder monitor? @Odess, strijk ze hier ook (hygiëne), altijd gedaan. Lekker hè de geur van het wasmiddel. Heb er wel zin in, wordt alleen zo'n lange dag. We slapen de nacht ervoor in een hotel vlakbij aangezien we om 9:00 uur bij het ouderlijke huis van mijn schoonzus moeten zijn. Daarvoor dus douchen, aankleden, eten (dus ook de haren invlechten van dochterlief) en mijn eigen haar doen. Mijn man zei al dat we rond 6:00 uur maar op moesten staan pfff. Hetliefst blijf ik tot het einde, maar mocht het niet gaan dan ga ik wat eerder op de avond naar mijn ouders (waar we slapen). De volgende dag nog een gezamelijke brunch en 's middags verjaardag in Brabant. Daarna ben ik er ook klaar mee Tja mooie outfit...wat moet je aan zo rond Ben niet zo'n jurkjes en rokjes type dus het is een witte broek geworden met en paarse tuniek met een centuur die boven de buik komt. (wel chique, maar niet overdreven). @Meta, goed bezig jij (behalve het sjouwen van de boeken)..lekker nog even genieten!!
Heb even een foto gemaakt van het pakket...vier weken lang elke dag een cadeautje, zo lief! Bekijk bijlage 149781
ff weer een update. rowan ligt op het warmwater matrasje staat op 37,0 en temp van hem is 37.3 joehoe doet het erg goed. na het douche was ik weer mega duizelig. dus het komt gewoon door de warmte. verder heb ik last van de nietjes de pijn verder valt mee heb daarom wel 2 paracetamols gehad en verder nog niks. heb in elk geval moet rowan hier erg lang blijven recht op rooming in int ziekenhuis. en wil ik nu ff na huis op een aaf mag dat ook al. ivm ons hondje is mega gestresst nu nog ff een spam: Bekijk bijlage 149785
@ meta oh lekker ik krijg spontaan zin in kibbelingen @ felicee mooie cadeautjes @ zomaar mooi dat die op tempratuur blijft!!maar is ook wel ff heerlijk toch dat je nachtje naar huis kan naar je hondje.weet je ook al hoelang hij zal moeten blijven?? @ hier ramen gezeemd doe nu niks meer me vriend mag de lamp terug in elkaar flansenstraks spiegeleitje eten op brooddaaronder lekker plakje ham hmmmm lekkerben best zenuwachtig voor morgentijd ga me te langzaam maarja 1 ding ik kan dan naar me stokbroodje filet americain met peper zout en uitjes uitkijken.die me vriend mooi mag halen dan
Nou ben nog geen stap verder gekomen, heb alleen nog maar ff gedoucht, en de vieze was verzameld hihi (OEPS!)
hier hangt de eerste was alweer. dekbed van hello kitty voor op het bed van mn dochtertje. 2e was zit in de wasmachine. alle beeb kleertjes heb ik in plastic box gedaan. dus hebben we weer ff ruimte in onze eigen kledingkast. xxx ik zal weer vlug verder gaan.