nou ik ben weer thuis uit ziekenhuis.. moest om 3 uur daar zijn en half 6 zaten we weer in auto. * Bloeddrukken schommelen nog steeds veel. * urine uitlag is morgen er pas omdat het zo laat was. maar eiwitten blijven licht stijgen. Dus is besloten dat ik morgen weer een afspraak heb in radbout moet ik om 3 uur zijn... * echo effe een blik geworpen en ze zag minder vruchtwater.. dus eendebek heeft ze gekeken maar geen verlies wel inderdaad veel slijm afscheiding met licht bloed. *ctg was mooi maar ik vond in vergelijking met eerdere ctg's dat dit keer wel wat hoger was.. mar mocht nog Djayden is weer thuis, morgenvroeg geen oppas dus moet zelf zien te redden.. dus als ik niet online ben druk met djayden...
avond @ momeera ja en ik zou blij zijn dat ik er van af ben ben het echt beu het zwanger zijn.ennuh sorry maar kon niet tegen de bende morgen kom me kennis terug van vakantie kom ze helpen. en jij rotdag gehad dus op je werk ach nog paar dagen heb je verlof haha en wat liggen ze toch lief te slapen @ sandra ja heel spannend.en heb je de monitoring eraf ik hoop het wel voor jullie!! @ supermom tuurlijk ga ik het jullie vertellen @ lan dat is balen dat je de uitslag van urine morgen pas heb hier is dat gelijk..en morgen weer ziekenhuis jij rijd nu ook maar heen en weer he meid zit jou ook eigenlijk niet mee.wel mooi dat ctg goed was maar is hier ook dat ik de 1 mooier vind dande andere.en die eendenbek ben ik geen fan van jij welnou zal weer duimen voor jou morgen!! @ hier heb ff lekker spel gespeeld en begin last van me bekken te krijgen joh pff.morgen ga me vriendinnetje mee naar de echo in ziekenhuis.mannetje moet gewoon werkenach met vriendin is ook altijd gezellig
Momeera, haha, wat een geweldige foto! Slaapt Ameera wild? Grrrr, dat werk van je he. Ik vind dat je er nog luchtig over praat. Nog heel even en je bent er voor even vanaf! Ik was met precies 42 weken bevallen van Kaj, misschien daarom verwacht ik ook deze keer langer door te lopen. Het kan natuurlijk nog steeds elk moment (laat ik nu net krampen voelen die mij meteen doen denken aan de echte weeen, maar dat zal wel loslopen), maar ik heb het gevoel dat ik die 40 weken gewoon haal. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe er niet klaar voor was, maar nu het toch weer leuk spannend begin te vinden. Alles staat al klaar, dus het mag komen, maar het mag nog zeker blijven zitten. Lan: fijn dat de ctg goed was! Felicee: dat ben ik idd nog vergeten te zeggen. Wat ontzettend lief en schattig die cadeautjes en maar liefst 4 weken elke dag uitpakken.
Fire, wat spannend zeg je kan nu echt naar maandag gaan toeleven. Hoe groot is jullie meisje nu? Lan, fijn dat je weer naar huis mocht! @ gestreken hydrofielluiers -voor de duidelijkheid, de kraamzorgorganisatie wil dat ik voor de bevalling er 10 gestreken in een schone plastic zak doen, net zoals ze willen dat er pedaalemmerzakken/ vuilniszakken/ emmers e.d. klaar staan. Dit is dus in mijn geval een eenmalige actie, enkel voor de bevalling want verder strijk ik echt nooit wat. Zo hier een klein meisje dat echt helemaal over haar toeren is, ze kan maar niet in slaap komen. Ze is net weer een uur beneden geweest maar nu moet ze toch echt gaan slapen, dus dan maar even huilen :/ Hopelijk valt ze snel in slaap! Mom, wat vervelend dat je constant pijn hebt! Wat fijn dat donderdag je laatste dag is, dan kan je lekker je eigen tempo gaan aanhouden! Wat een ontzettend lieve foto en wat lijkt jullie meisje al groot zeg!! Felicee, wat een super leuk pakket! En joh, jij voelt je bol maar hoogzwangere vrouwen zijn prachtig dus je zult er vast super uit zien. Zal idd een heftig dagje worden, is alles strak gepland of zijn er ook wat rustmomenten ingepland? Sandra, ik duimerdeduim dat jullie eigenhandig de monitor hebben uitgezet!! Ik dacht alleen dat ik had gelezen dat hij een iniminie dipje had gehad en dat er dus een nieuwe 24 uur inging, maar dat heb ik niet goed gelezen dan? Hoe gaat het met drinken van de flessen?
Hey ook gerommel bij Kiwi Het is ook fijn om uit te gaan van 42 weken, dan kan het alleen maar meevallen! Supermom, nou als jij je hier niet welkom voelt, haha Pris, heel veel succes morgen meis! Spannend hoor! Ik hoop dat je vannacht goed slaapt! tkozijntje3 --> volgens mij ben jij ook in juni uitgerekend en zie je heel vaak meelezen, maar klets lekker mee als je wil hoor!
@ lan, proberen ze het bij jou echt richting de 37 weken te rekken? Als ik je zo hoor is het zo niet echt leuk meer. Iedere dag in dat ziekenhuis hangen is ook niet echt fijn. Vervelend hoor. Succes morgen weer en ben benieuwd naar de uitslag van je urine! @ sandra, en hebben jullie de monitor uit mogen zetten? Hoop het zo voor jullie, en dan snel naar huis. Wat fijn dat het zo goed gaat en de reactie van de artsen is ook echt heel positief. Fijn hoor! Kan me voorstellen dat je superblij bent met de gyneacoloog die zo snel zijn/haar conclusie trok. @ firerose, dus bij jou wordt het maandag inleiden tenzij er voor die tijd iets op gang komt of er iets verandert. Maandag wordt mijn nichtje 1 dus is juist een dag dat ik liever oversla.... qua bevallen.... @ momeera, zozo de geboortekaartjes pas ontwerpen als de baby er is, nou dat zou ik niet kunnen hoor. Hier is alles al klaar, enveloppen geschreven, postzegels erop, alleen straks de kaartjes ophalen erin doen en versturen!! hihi.... Ben dan ook wel een persoontje wat graag alles van te voren plant. @ hester, ik begreep hier dat de grens van te hoge bloeddruk toch rond de 100 onderdruk ligt. Als je medicijnen krijgt mag je dan nog iets hoger of is het bij jou ook wel het matje laat maar zeggen... @ hydrofielluiers, die strijk ik dus wel, zelfs na 2 jaar nog bij Sanne. Ik strijk sowieso wel veel maar vindt ze anders niet zo mooi. En in het begin leg je er altijd 1 onder het hoofdje in het bedje en dat is toch niet mooi als het zo gekreukt is. Maar qua steriel weet ik niks van. Heb ze nooit in een zak bewaard voor de bevalling en tja in de kast kunnen er toch bacterien bijkomen maar ja, waar niet bij? @ kiwi, veel plezier met je lunch morgen en je etentje. 2 x veel eten oeps.... dat past niet meer bij zo'n buik dus beetje inhouden maar. Hier zijn we weer op muizenjacht. Anderhalve week geleden heeft 1 van de katten een muis meegenomen maar die loopt dus levend rond. Zie die maar eens te vangen. We hebben 3 katten in huis maar nog steeds geen dode muis! Nu zag mannetje hem lopen in de voorraadkast en net zat hij echt ergens aan te knagen dus wij met z'n tweeen heel stil staan kijken maar zien hem echt niet. Nu is dus alles uit de kast (heel de eettafel en salontafel vol met voorraad) en geen muis.... Nu maar een lokdoos neerzetten, is niet anders. Wel weer een kast helemaal schoon, goed voor nesteldrang hihi....
Hoi meiden, na mijn vnl egoberichtjes van de afgelopen 2 dagen ff wat reacties... @opmerkingen ook al vertel ik niet wanneer ik op controle moet.. ik krijg al vanaf mn 32e week (!!!!) ongeveer de opmerking Zo jij hoeft vast niet lang meer/Weet je zeker dat het er geen twee zijn/trek je het nog wel een beetje/je hebt vast wel last met de warmte/heeee dikke/ ga je al ontploffen/hoe lang moet je nog gaat ie nog wel?? De een wat goedbedoelder dan de ander maar komt me af en toe -na meer dan 5 weken- ook wel mn geboortekanaal uit LOL . Steeds vaker antwoord ik met een grote glimlach Warm? Nee hoor, ik doe helemaal niks dus nergens last van Krijg het steeds meer van onbekenden nu, ach kan ik wel weer hebben, maar van die moeders op het schoolplein DIE HET ELKE KEER WEEEEEER ZEGGEN . Krijg ik zooooooon jeuk!!! @strijken mag niet van mn geloof LOL . Sorry. Beetje schijtlollig.. Ik strijk alleen dingen voor mezelf en de kids (tshirts, bloesjes, rokjes, enkele broek) als ik vind dat ze voor paal lopen op school daarmee Dus niks geen babydingen gestreken zo ver reikt mn nesteldrang nog niet.. maar ja, nog 16 dagen te gaan, wie weet (en: volgens mij is wassen veeeeeel hygienischer LOL ook flauw heb daar ooit es iemand, een soort s(tief)-s-moeder mee op de kast gekregen, toen ze zei dat ze haar theedoeken streek voor de hygiëne vroeg ik o, was je ze dan niet??? Je had dr gezicht moeten zien @inleiden: bij mn dochtertje braken mn vliezen, er zat poep in het vruchtwater en toen ik nog geen voldoende/geen weeën kreeg, heb ik infuus gekregen maar ik weet niet of dat echt tot inleiden gerekend wordt Ik heb iig geen weeenstorm gehad, werd langzaam opgevoerd en zonder veel drama zat ik op 10 cm Dus vond infuus/inleiden dus niet erg @momeera: over je geboortekaartjes: ehhh volgens mij wel?? Van plan een fototje erop te zetten? Wij hebben de keuze gemaakt en proefdruk al gezien en paar keer digitale versie Nu hebben we vorige week besloten om de namen om te draaien (we hebben er deze keer 2 twijfelden nog over de eerste ) en dat moet nog wel aangepast (naast geboortedatum/tijd/gewicht ed ). Ik vind het eikels op je werk..zou ze wel willen slaan....(terwijl ik vrij pacifistisch ben ingesteld, wordt ik van zulke tiepes vrij geweldadig..) Wat een lief fototje... @sandra: hoop dat Lucas van de monitor afmag en snel zn flesjes zelf drinkt!! @pris: spannend morgen, en idd: niets doen hoor:x.. dat huis is er voor jou, jij niet voor het huis.. @kiwi.. ow spannend gerommel!! Ik verwacht ook overtijd te gaan met 2 laatkomers... maar hoop het niet (en 'belofte' met 40 weken gestript te worden van de vk) @odess: bij jou nog rustig? (en weer rustig: is je meisie toch lekker in slaap gevallen?? Vraagje aan allen over naam: We hebben 2 namen, even aan de hand van een voorbeeld uitleggen (verzonnen namen): eerst wilden we de kleine Miepi Truseline noemen, met als roepnaam Miepi . Eigenlijk vinden we Truseline leuker, maar de naam Truseline Miepi vind ik niet lekker bekken .Dus wil ik op het kaartje zetten: Op de voorkant Truseline In het kaartje: Kees en Kato hebben een zusje: Miepi Truseline Dan wordt haar tweede naam haar roepnaam Maar welke problemen haal ik me hiermee op de hals??? Kunnen jullie even meedenken/kritiek geven?? Ga nu even verder met kaartjes schrijven voor mijn examen/mentorleerlingen... zo terug!
Meta: ik voorzie geen problemen. Al zou ze Miepie Truseline, Gertrude, Jannie heten en jullie besluiten dat haar roepnaam Truseline is en dat ook zo communiceren zou ik niet weten wat dan het probleem is. De roepnaam van een vriendin van mij is anders dan haar officiele naam, dus nog ingewikkelder, maar het heeft nooit tot verwarring geleid. Inleiden: ik zei eerder tegen Fire dat ik er geen ervaring mee heb, heb het eigenlijk ook niet in die zin. Maar ik heb ook net al Meta een infuus gekregen met weeenopwekkers tijdens mijn bevalling. Volgens mij is het hetzelfde principe. Ik moet zeggen dat ik het goed heb gemerkt. De weeen zijn veel heftiger en ik kwam in weeenstorm. Dat was wel nodig aangezien het niet opschoot met ontsluiting. Dinkie: oh jakkes, ik heb echt hekel aan muizen. Succes met de jacht.
Jaaa ze slaapt!! Jippie! Meta, ja hoor niet noemenswaardig hier Volgens mij rommel ik ook rustig overtijd, het zegt echt helemaal niets he dat gerommel! Met 40 weken gestript worden lijkt mij ook wel relaxed - heb jij er ervaring mee? Mij hebben ze tijdens de bevalling 2x gestript en dat was *au*! @ namen, de eerste naam van manlief is niet zijn roepnaam - dat vind hij erg onhandig. De eerste naam wordt altijd overal omgeroepen he, bij de dokter, zo wordt je aangeschreven door de gemeente e.d. Als je dat niet uitmaakt - wij doen het als volgt: roepnaam op voorkant. In de binnenkant de namen en daaronder: *roepnaam* is geboren op xx en weegt xx gram. Als mensen het dan nog niet snappen Kiwi, veel plezier met jullie 4 jarig jubileum! Van harte, 2007 was een goed jaar Dinkie, succes met de muizenjacht! Ik hoop dat je hem snel vangt!
@Priscilla: Succes morgen bij de echo! @Odess: Gelukkig is je kleine meid weer gaan slapen. @Dinkie: Iehhh muizen, ik vind dat echt enge en hele vieze beesten, als ik zou weten dat er bij ons thuis een muis rond zou lopen, slaap ik in een hotel brrrr. Succes met de muis vangen! @Meta: Ik voorzie ook geen problemen hoor. @Hier: Ik mocht om 19.00 uur vanavond de monitor uitzetten!!! Ben helemaal blij, weer een stapje dichterbij naar huis komen. Nu moet hij alleen nog al zijn flessen gaan leegdrinken en dat gaat met de dag beter en dan mag hij naar huis Joehoe!!! Vind het trouwens ook wel een beetje spannend nu de monitor uit staat. Iemand vroeg trouwens nog of de geboortekaartjes (tekst) hadden aangepast aan zijn geboorte. We hebben inderdaad het gedichtje veranderd, dit is het gedichtje: Vijf weken eerder dan verwacht Werd jij met spoed ter wereld gebracht Maar nu mag iedereen het horen Er is een dapper klein mannetje geboren Ook staat er dat Lucas nog in het ziekenhuis verblijft en dat we het kraambezoek na thuiskomst willen.
@Priscilla, succes morgen..spannend! Mmm broodje Filet American, daar kijk ik ook naaruit! @Kiwi, ja gaat goed als ik overdag niet slaap! Dat doen we wel als je kleine er is. Alvast gefeliciteerd voor morgen en veel plezier samen. Vind de tijd samen dan zo genieten! @Sweetbel, lachen zeg. Kom je nog een mooie foto showen van de shoot? @FireRose, wat fijn dat ze je gaan inleiden. Snap dat je er wel aan toe bent. Heb zelf geen ervaring, maar mijn zus is vorig jaar wel ingeleid met 38 weken. Ze zijn s ochtends begonnen met gel en s nachts rond 5:00 uur is haar zoon geboren. Het is toch niet te voorspellen hoe het zal gaan. @Momeera, gelukkig kun je terecht. Zij kunnen je vast wel vertellen of de pijn misschien ook van een slijmbeursontsteking komt. @Sandra, oké..wat spannend zeg! Hoe gaat het verder met jou? Ik vroeg het inderdaad van het gedichtje, mooi kort en duidelijk! @Odess, pfff hoogzwanger en mooi..ik zie dat niet samen. Echte rustmomenten zijn er niet..maar kijk wel of ik even kan gaan liggen als onze dochter en neefje ook gaan slapen. De bruidssuite is de hele dag beschikbaar en de kids mogen daar slapen van mijn broer. @Meta, zoiets moeten jullie uiteraard zelf beslissen maar ik zou het verwarrend vinden. Zou dan toch de roepnaam als eerste op het kaartje zetten ook al bekt het minder. Wanneer spreekt iemand nou beide namen uit? Mijn man heeft naast zijn twee namen ook een andere roepnaam en heeft dit altijd wel lastig gevonden. Nou het gedicht is klaar..zijn maar liefst 10 coupletten geworden (met elk vier regels die rijmen). Omdat ik te saai vond om het zo te geven ben ik zo gek om elk woord apart uit te knippen uit een tijdschrift of krant (zijn 251 woorden!!). Snap niet dat ik zo gek ben, maar het staat wel erg leuk! Morgen nog de laatste 20 lastige woorden zoeken, en dan maar hopen dat mijn zus en ouders het ook goed vinden Ga nu slapen..welterusten!
avond meiden @ odess hoop dat je meisje al wat kalmer is en slaapt!!dankje ben benieuwd morgen @ dinkie succes met de muizenjacht!! @ meta herkenbaar die opmerkinden ennuh ja ik doe nu dus echt niks meer morgen kom me kennis terug van vakantie @ odess o ze slaapt al gelukkig @ sandra jaaaa het duimen heb dus geholpen snap wel dat even eng is dat die van de monitor af is.en wat een mooie tekst op het geboortekaartje.ik hoop dat je kleine man snel naar huis mag. @ hier ik weet niet wat is en ik ben een eend met klompvoeten en aan de binnenkant van me boven benen doet het zeerzelfs de hond tillen is al te veel gevraagdzou blij zijn dat morgen is!!en me buik wordt ook weer onrustig:x:x
@ felicee lang gedichtje @ hier nog wakker ik lig op de bank en ken niet omhoog komenmaar moet zo wel proberen me bed in te komen anders kom ik er om 8 uur niet uit
pfffffffffffffffffffffff ffffffffffff volgens mij wil er hier 1 bijna komen... heb steeds terugkomende pijn in rug.. bloedverlies is nu wat meer bij afvegen... spannend of doorgaat zetten zet niet door ik heb vanmiddag om 3 uur afspraak radboud misschien dat ze me dan daar houden... ennuh met mijn geluk duurt het wel tot vannacht dus allemaal genieten van de dag haha
hey allemaal; @odess, ik ben betrapt ik lees al van in het begin mee, in het begin heb ik mee zitten praten maar met het werk toen en het drukke gezinsleven lukte het ni om bij te blijven kheb een bewogen zwangerschap gehad heb in het ziekenhuis gelegen vanaf 21 weken tot en met 30 weken met weeën, heb dan ook constant weeënremming gehad, 2x longrijping... tja alles ze dachten dat het ni lang meer ging duren nu ben ik superblij dat ik hier op 36 weken ben geraakt maar spijtig genoeg zijn de (voor)weeën nog niet gestopt ik ben kapot slaap moeilijk heb gewoon constant pijn, voor mij heeft het zwanger zijn op deze manier lang genoeg geduurd... ik weet dat het beter is als die nog effe blijft zitten maar ''de verpakking'' moet meekunnen hé
Spannend allemaal! Sandra: Lucas van de monitor af... ik weet nog toen mijn zoontje van 4 weken een hersenvliesontsteking had en toen eindelijk van de monitor af mocht dat ik dat de eerste dag ook best wel vervelend vond. De controle is helemaal weg dan he? En met name als hij huilde, dan hóórde ik die saturatiemeter en alarmen alweer afgaan in mijn hoofd, maar was de monitor uit en dan kun je zo onzeker worden. Maar je moet erop vertrouwen dat de dipjes wegblijven of zodanig zijn dat hij het wel kan hebben. Sterkte hoor en heel fijn dat het zo goed gaat! Pris: succes vandaag, ben benieuwd wanneer jouw datum is. FireRose: laat die PB maar komen hoor Hier: gisteravond was ik voor het allereerst het zwanger-zijn wel een beetje zat. Ik voelde me zo geirriteerd (niks voor mij!) en moe en had geen zin in wéér een nacht met 6x opstaan, maagzuur, restless legs, kramp... Maar nu gaat het weer Intussen heb ik wel de koffer klaarstaan, voor het geval ik niet meer naar huis mag vanaf de poli. Ga zo eerst mijn zoontje naar de kapper brengen, daarna nog een paar uur naar het KDV, kan ik lekker bijslapen Jullie fijne dag!
@TKonzijntje: Welkom, kom gezellig meekletsen! Ik heb toen wel meegekregen dat je in het ziekenhuis lag, in jouw eigen topic. Wel super zeg dat die kleine nog steeds in je buik zit, wie had dat gedacht. @Lan: Spannend, succes vandaag. @Priscilla: Ook jij succes vandaag. Nou even snel mijn koffie opdrinken en mijn broodje filet american opeten en dan snel naar mijn kleine mannetje in het ziekenhuis.
@Hester: Ja het is precies zo hoe jij het beschrijft, elke keer als er gisteren een allarm af ging keek ik naar de monitor, maar dat was Lucas natuurlijk niet maar een ander kindje. Ik moet nu gaan leren op hem te vertrouwen en niet op die monitor. Jij hebt trouwens ook behoorlijk wat meegemaakt, hersenvliesontsteking bij zo'n klein mannetje Slaapse zo nog even.
Goedemorgen meiden, Zou er vandaag babynieuws komen? Volgens mij zitten er een aantal flink dichtbij dus ben benieuwd. Laat maar komen...... @ meta, ik zou de namen omdraaien, hier heeft mijn moeder een andere voorletter dan de roepnaam en mijn collega ook en het levert altijd vragen op of je krijgt post op je voorletter maar dus niet op je voornaam. @ sandra, dubbel lijkt me dat ja, je bent heel blij dat de monitor uit mag maar het is toch spannend.... Hopelijk gaat alles nu heel snel supergoed en mag hij snel naar huis. @ felicee, wow wat creatief met je gedicht, je bent lekker bezig zo!! @ priscilla, kreeg jij nou vandaag een datum te horen? Succes meid. @ lan, ik hoop voor jou dat de kleine zich aandient, succes meid en ben benieuwd wanneer er babynieuws komt. Je moet dus sowieso vanmiddag naar het ziekenhuis. @ tkonzijntje, jeetje zolang in het ziekenhuis gelegen en nu de baby nog steeds in je buik. Wel super zeg! Maar het rommelt dus nog steeds. Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit, zolang al pffff.... Sterkte nog even! @ hester, ben benieuwd hoe het jou vandaag vergaat, spannend allemaal hoor! Ik ga ook vandaag mijn vluchttas pakken, is nu toch wel nodig bij 37 weken. @ sandra.... ohhh lekker filet american..... dat is echt het eerste wat mijn mannetje moet gaan kopen na de bevalling! Ik ga nog even wat rommelen, krijg straks visite van 2 collegaatjes...
goedemorgen meiden @ lan weer vroeg wakker meid.ik zou bellen dat het meer is geworden met bloedverlies.ik zou niet wachten tot de afspraak succes meid ik duim voor je @ hester dankjeheerlijk wel dat je straks kan bijslapen @ sandra :x:x:x:xmaak me niet jaloers met dat broodje ik verlang er naaren dankje @ hier ja ik ga zo weg ben zo benieuwdwat te wachten staat allemaalbeetje hyper ben ik haha