Kibbeling, nee joh deze mini moet nog even lekker blijven zitten! Hier ga ik morgen ook maar eens wat dingetjes apart zetten Trusten! Sandra, wat mooi Weltrusten allemaal! Morgen alweer mei, de tijd gaat snel!
Thomas vind het vooral heel eng in het ziekenhuis en wil eigenlijk niet mee naar zijn broertje. We nemen hem wel mee, maar elke dag heel even. We hebben hem al proberen uit te leggen waarom hij aan de draadjes en ademhalingsondersteuning ligt, maar hij vind het maar moeilijk. Jasper vind het erg leuk, hij zegt wel elke keer, ik kan wel zelf ademen en gaat dan heel diep lopen ademen, maar hij vertelt wel aan iedereen dat hij een broertje heeft gekregen. Thomas heeft vandaag wel heel trots de geboortekaartjes rondgebracht naar zijn vriendjes in de straat.
Wat lief Ik kan me goed voorstellen dat het voor je mannetjes allemaal ontzettend indrukwekkend is en ik hoop dat ook voor Thomas de trots snel de angst overwint! Hebben jullie nog snel gedaan met de geboortekaartjes trouwens! Goed nu ga ik echt naar bed!
Hallo juni-mama's! Is er nog een plekje vrij bij jullie? Ik ben 1 juni uitgerekend van ons tweede kindje. Onze dochter is van februari 2009 en ik schrijf daar nog altijd mee met de mama's en dus niet zoveel tijd gehad om in deze zwangerschap op forums te kijken. Ben hier wel eens af en toe wezen spieken maar nu het dichterbij komt vind ik het toch wel leuk om hier mee te kunnen schrijven. Als dat nog mag natuurlijk. Ik moet nu nog 1 weekje werken (3 dagen) en dan lekker verlof. Onze zwangerschap is wel iets anders verlopen dan bij ons eerste kindje. Bij de 20-weken echo hebben we te horen gekregen dat ons kindje een "kleine" afwijking heeft. Er is een schisis (hazenlipje in de volksmond) geconstateerd. Zijn hierdoor verder voor onderzoek geweest in het Erasmus MC en komen straks onder behandeling van het Sophia kinderziekenhuis. Er komt straks een hoop op ons af en het begin zal erg spannend zijn qua drinken en na 3 maanden al de eerste operatie. Gelukkig gaat tijdens de zwangerschap alles goed en hebben we het snel een plekje gegeven al ben ik er de laatste tijd wel wat meer (vaak onbewust s'nachts) mee bezig. Ik las dat Sandra afgelopen week bevallen is. Wat een verhaal zeg. Krijg er kippenvel van. Vooral de slangetjes enz zien er erg indrukwekkend uit. Sterkte met alles. (dacht eerst dat je in Ikazia was bevallen, bij je gegevens staat dorpje bij Rotterdam en Ikazia heeft ook dat gelige bij de bedjes). Verder succes voor alle meiden in het ziekenhuis en hopelijk ben ik welkom en kan ik hier gezellig mee komen kletsen (als ik niet bezig ben met onze kleine peuterpuber!). Groetjes Dinkie
@dinkie welkom op het forum. Denk wel dat je van de rest ook mee mag kletsen ik ben ook laat hier gekomen en mocht ook mee kletsen met de meiden.
@ kwiepark snap wel dat moeilijk is dat de dag dat je eigenlijk uitgerekend was dichterbij komt ik hoop dat je snel weer een mooie test krijgt. @ bloesem jij zal dus goed slapen @ supermom was die zo vervelend haha!! @ odess mooi dat het weer rustig is in je buik!!en ja het is weer bijgelegd ja heb nu werkster echt wel beter maarja om even te stofzuigen en dweilen vind ik niet erg want heb nu geen buiken meer die pijn doen soms wel is een harde buik maar thats it. @ senna ja jij heb sterke honden denk ik heb 2 kleine jack russeltjesennuh hondjes zijn soms eigenwijs he hier mogen ze mee naar boven.en hebben altijd alle plek nodig van de wereld dus wij liggen op randje @ felicee ja helemaal goeden leuke van alles is ik duw hem nu expres om te treiteren hij weet dat hij me nu niet mag duwen haha!!en shoppen echt heerlijk morgen weeren grappig joh van je kleine meid dat ze de baby wil zien al zat er maar een rits op de buik heen goed gemutst nog beter haha. @ lovely zo jij heb dus een dagje gehad snap wel dat je moe ben ja. @ sandra wat goed dat er weer wat draadjes weg zijn goed teken dus. @ kibbeling ja het is weer goedennuh hier een hele stuiterbal in de buik en eten heb ik nou ook en ook met scheren om het zo maar te zeggen dan zit die ook in de weg. @ sandra heerlijk mannetje snap wel dat je zoontje schrik heeft nog en je andere zoontje heel blij. @ dinkie welkom!! @ hier net lekker film gekeken en nu weer stuiterbal in me buikik ga zo maar eens op bed liggen want ben me vriend aan het irriteren denk ikoh ben zo vrolijk haha sorrynou tot morgen slaap lekker
@Dinkie: Welkom!! Wel spannend allemaal voor jullie. Lucas ligt in het Sint Franciscus Gasthuis, op de high care neonathologie afdeling.
Ik heb mijn bevallingsverhaal opgeschreven, als jullie willen kunnen jullie het lezen, maar ik begrijp ook dat dit voor sommige gewoon te heftig is vlak voordat jezelf moet bevallen. Dus daarom via een linkje, kan jezelf beslissen of je het wilt lezen. http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/273028-mijn-bevallingsverhaal-heel-heftig-maar-goede-afloop.html
kan je nagaan san.. ik ben nu dus 34 weken en ze schatten mijn kleintje op 1400 gram... ik schrik nu best als ik het verschil zie in gewicht met die van jouw.... word zelf beetje angstig....
het gewicht zegt heel weinig er zijn kinderen van 1 kilo die Sterker ter wereld kwamen dan lucas veel belangrijker is dat De organen en vooral de longen goed rijp zijn Lucas zijn slechte start kwam door het zuurstof te kort hij Heeft het gewoon heel zwaar gehad het laatste half uur in mijn Buik en kwam zonder hartslag ter wereld
@ sandra wat een lieve foto's nu weten wij wat ons ook te wachten staat. qua de slangetjes en dergelijk. iets wat neit leuk is! en wat een verhaa heb hem net even gelezen. wil je heel veel sterkte wensen meid dikke knuff voor jou en je gezinnetje @ lan jouw beeb is nog lichter dan de mijne inmiddels. anyway kun jij niet vragen om de longrijpingsprikken zodat die straks aardig gerijpt zijn door vroeggeboorte zoals hier??????? ik heb ze en blij dat ik gedaan heb. ivm dat ze het hier rond 36 week willen halen misschien iets later nog oftewel heb gelijk met halfweg mei..... @ kibbeling een nieuw gezicht. ja het is ff heen en weer rijden. maar ben zo blij om na huis te gaan. je word depri int ziekenhuis als je er 16dagen ligt inmiddels en nog langer moet, is gelukkig maar 15min. rijden zitten direct op de snelweg. @ dinkie gloof ik ook welkom en succes alvast. verder ik ben het kwijt. heb pijnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ukkie vind het leuk om halfweg de nacht mij een mega harde buik te bezorgen en heerlijk met zijn hoofd en buik van links na recht tussen de ribben te gaan liggen. trekt pas naar een halfuurtje rechtop zitten weg. heb dan aardige ademnood. doet zeer omdat er al niet veel ruimte zit. zie gewoon 2 bulten op me lijf auwwwwwwwwwwww.... zo ik ga nog ff op de bank dommelen en dan weer klaar maken voor ctg en na huis. als ie goed is. vanaaf weer heen en nacht pitten. ga vanaaf daar met de beentjes omhoog slapen want op de zijen ligggen gaat zo zeer doen. ga ik recht liggen trekt me hele buik. zucht het een beetje beuuuuuuuuuuuuuuuu zijn
@Lovely, dat is een lange dag op de vrijmarkt pfff jij liever dan ik. Nog wel wat leuks gevonden? @Odess, jij lag ook al plat rond deze tijd of niet? Weet dat de voorweeën af en toe flink kunnen zijn (zelf niet gehad) volgens vriendinnen. Gelukkig zakte het weer af. Wil het nog wel even uitpraten ja, ben niet iemand die dan dingen onuitgesproken laat. @Sandra, wat mooi om de oogjes te zien! Wel echt een ventje of niet? Wat een super nieuws dat het infuus weg is en dat ze vandaag kunnen beginnen met de neusbriltraining. Kunnen de artsen iets zeggen over het verloop of bekijken ze alles dag voor dag? Ik ga zo je verhaal lezen.. @Kibbeling, misschien heeft de kleine ook honger Ik zit tijdens het eten ook met de benen wijd aan tafel. @Dinkie, gezellig toch welkom. Wat goed dat je het zo snel een plekje hebt kunnen geven. Je leest in Jonge Ouders en Kinderen nog wel een verhalen over babys met schisis, vind het altijd erg knap om te zien hoe het er na de bevalling uitziet. Wat doen jullie qua gevelversiering als de kleine is geboren? Is het raar om de vlag uit te hangen?
Dinkie welkom! Erg spannend voor jullie hoor, fijn dat je het al een plekje hebt kunnen geven. Is het al bekend hoe ver de schisis doorloopt? Sandra, heftig verhaal meis. Iedereen heeft goed gehandeld op het juiste moment zo te zien, heel erg fijn dat dat allemaal zo goed gelopen is! Hopelijk gaat alles goed met het neusbrilletje vandaag! Felice, ja ik mocht met 37 weken weer wat gaan doen want toen was de dreiging voor een vroeggeboorte weg, maar vanaf 28 weken plat. Weet niet of dat uit heeft gemaakt? Naja, een tweede schijn je meer voorweeen bij te hebben dus dat zal het dan wel zijn. Succes met uitpraten vandaag, hopelijk ben je het dan ook weer helemaal kwijt. @ gevelversiering, hier hebben we een raamsticker gehaald, die mag op het raam en verder denk ik dat we niets doen Allemaal een fijne dag vandaag!
@zomaar wel fijn dat je dan zo snel weer thuis kunt zijn en dat je geen uren hoeft te rijden om van huis naar het ziekenhuis te komen en andersom. @felicee De kleine maakt me zelfs midden in de nacht wakker om eerst te gaan plassen en vervolens gaat mn buik hard knorren van de honger en dat om 4uur in de nacht !! @pris dat scheren is ook wel heel herkenbaar! Je kan jezelf in allerlei bochten wringen maar blijft lastig @gevelversiering; wij wonen op een flat dus ja de vlag kunnen we niet echt uithangen, we hebben straks vlaggetjes voor in de kinderkamer voor het raam en verder doen we niet veel aan de buitenkant! @hier vanacht wakker omdat ik naar het toilet moest en vervolgens nog rium een uur wakker gelegen. Was ik toch gewoon om 7 uur alweer wakker vanmorgen.....:x Ik heb lekker een film gepakt en ben op de bank maar film gaan kijken, kon manlief nog ff lekker slapen!! Zo maar eens wat te eten gaan maken, want buikje knort al weer van de honger! Fijne dag allemaal kussssssss
en opnieuw had verhaal getikt pats weg geklikt dom maar goedemorgen @ sandra jeetje wat een verhaal @ lan ik schrok ook van het gewicht van ons kindje dus ik snap hoe je je voel hoor. @ zomaar dat is hier ook met de kleine lijk net twee heuvels.ik snap dat je het beu ben maar je moet nog heel even volhouden he. @ felicee hier balonnen en een slinger @ kibbeling ben ik dus niet de enigeik vind steeds moeilijker worden het scheren maar moet er vaak wel om lachenik zeg dan tegen me eigen bejaardebalen dat je zo vroeg wakker was joh ik had ook vandaag maar ben toch maar even me ogen dicht gaan doen. @ hier ik lag tegen me vriend aan krijg die me een trap van de kleine ik lag helemaal dubbel.de kleine voel ik echt heel goed bewegen dus het gaat weer goed hier.ben er wel blij mee heb dagen gehad dat slechter ging.straks gaan we even lekker naar de woonboulevard toe want heb boxxen nodig voor de kleding pas niet in me kastdan nog even xenos en mediamarkt voor de rest doe ik niks meer ja me wasje van de droogrek halenfijne dag vandaag!!
Goedemorgen allemaal! Zo, nu ga ik écht weer eens proberen dagelijks mee te lezen en te reageren. Het zijn hier hele drukke, hectische weken geweest met de laatste dingen van de verbouwing. Naomi's kamer is nu klaar (ze slaapt er zelfs sinds twee dagen al in!) en morgen komt de logeerkamer af. Van de week dus even inrichten en dan is project 'zolder' voorlopig afgesloten. De voorzolder moet nog, maar dat stellen we uit tot het najaar. Het is even goed zo. De babykamer heeft nog wat kleine dingen nodig maar is ook zo goed als klaar. Een heerlijk gevoel moet ik zeggen. De box staat in de kamer en ligt op het moment vol met een héle grote stapel (baby)was, wat nog gestreken moet worden. Haha, ziet er een beetje vreemd uit, maar ik ga morgen dus flink aan de strijk. Nu eerst eens even bijlezen hier, voordat ik alleen maar over mijzelf loop te kleppen.
Odess Ja het is een kleine wereld! Ach vaak voel je het zelf denk ik ook wel goed aan... Hou t lekker in de smiezen en vertel de vk van de week idd.. Supermom Begrijp goed dat dat soort dingen wel lastig zijn inderdaad.. Zeker voor Kwiepark.. Felicee Bbq was goed, 3 stukken vlees en ik zat BOMvol!! Fietsenwinkels waren allemaal dicht gisteren :x Op zich ook niet zo gek natuurlijk maarja IK wilde fietsen kijken!! Ach als je moeder toenadering zoekt zou ik het ook laten gebeuren en lekker de ruzies laten voor wat het is. Ik accepteer bij mijn moeder ook dat ze heel anders is als ik en dat geeft mij alleen maar rust ipv overal maar tegenin te gaan en soms wel schreeuwen ad telefoon. Dat wil ik niet meer dus ik kap haar heel snel af als ik boos wordt en zeg ik bemoei je er niet mee, punt. Dat werkt echt goed moet ik zeggen! Dan weet ze dat ze er ook geen invloed op uit kan oefenen, anders zal ze het blijven proberen. Vlag uitghangen, tuurlijk! Lekker doen wat je leuk vind. Je bedoelt misschien de NLse vlag, want je hebt het neem ik aan ook met jongen/meisje vlaggen? Dan zou dat laatste wel mijn voorkeur hebben! Wij hebben vlaggetjes en nog opblaas 'Hoera' (Xenos!) Meta Ik doe ff PB om de groetjes aan leraar te doen! Sandra Bizar he dat zn oogjes dan opeens open gaan en je dit nog niet eerder zag... Lijkt me erg bijzonder! Hahah Jasper lekker als grote jongen heel stoer en hard ademen! Ach Thomas met de kaartjes rond... Lief!! Dinkie Welkom! Ik kan me op de 1 of andere manier wel voorstellen dat je zoiets snel een plekje geeft al is het naar als er 'iets mis is' maargoed dit is inderdaad (meestal/altijd?) goed te verhelpen! -Kibbeling: hahah tuurlijk mogen anderen meepraten!
@pris hahaha dat bejaarde tegen jezelf zeggen klinkt zo herkenbaar!! @hier vandaag echt mn koffertje ingepakt!! Hoera het is dan toch echt gelukt. Samen met manlief de keertjes voor de kleine uitgezoch. Hij zo ja maakt toch niet uit wat hij aan heeft... Ik zo ja wel hij moet er toch goed uitzien als hij zijn 1e indruk bij de familie moet maken! Daar kreeg ik dan wel weer gelijk in. Alleen een vraagje aan degene die de koffer ook al hebben ingepakt; ik heb nu 1 setje mt 56 ingepakt en 1 maatje 62. Wat hebben jullie ingepakt? van beide 2 setjes of net als ik 1 van beide?? Straks maar eens kijken of we nog naar de winkel gaan om de laatste spullen te halen voor de kleine man. Kussssssss
Lan, wat naar dat je steeds zo in onzekerheid bent over alles. Ik duim voor je dat de kleine nog even mag blijven zitten en straks gezond op de wereld komt. Ivje, je slaapt niet goed lees ik? Vervelend is dat! Helpen de pillen een beetje? Lovely, oei jij slaapt ook niet al te best? Balen! Zo, je hebt het behoorlijk uitgehouden op de markt gisteren! Was het leuk? Mendie, wat gaaf, trouwambtenaar! Lijkt me erg leuk (en eng, haha!), benieuwd of je wordt aangenomen! Hester, het gaat bij jou niet zo goed begrijp ik? Wat vervelend! Wel heel fijn dat ze je nu goed in de gaten houden, dat geeft ook wel een goed gevoel denk ik zo. Ben benieuwd hoe het met de groei is! Lief van je mannetje dat hij de badkamer schoonmaakt, zou ik ook wel willen haha! Pris, jeetje meid, bij jou ook al ellende! Ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Probeer inderdaad het huishouden zoveel mogelijk te laten en rust te nemen. Sterkte! Odess en Sweetbel, heerlijk verlof! Geniet ervan meiden! Odess, wauw mooie buik zeg! De rugpijn heb ik niet dus geen tips. Doe je een beetje rustig aan? (makkelijk gezegd met al mijn nesteldrang, haha!). Het rommelt al best bij jou? Ik heb dat nog helemaal niet, bij Naomi door het inleiden ook niet gehad. Ben erg benieuwd! Haha, 'Chinees eten' gaat op de lijst voor bevallingsopwekkende middelen! Oef, lees even verder dat je het gisteren behoorlijk zwaar had. Nu weer over? Senna, ook druk bezig in de tuin? Mijn ouders zijn van de week geweest en hebben hem helemaal zomerklaar voor ons gemaakt. Heerlijk! Prachtige buik! Zomaar, ik lees dat je nu steeds op en neer rijdt? Fijn dat je nu een beetje kunt aftellen, iets om naar uit te kijken! Mooi buikje hoor! Niet zo groot, maar duidelijk zwanger!! Kiwi, mooie buik! Leuke outfit ook, die heb ik ook gepast maar stond mij niet. Ik heb twee setjes maar 50, ongeveer vier maat 56 en 3 maat 62 (onzijdig). Zodra we weten of het een jongen of een meisje is, stuur ik m'n moeder gewoon naar de winkel om te shoppen haha! Meta, kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt even alleen te zijn. Naomi is op het moment heel erg hangerig en huilerig en daar word ik soms echt chagrijnig van. Als ik straks verlof heb, gaat ze op maandag en dinsdag gewoon naar de oppas, lijkt me heerlijk, haha! Ai, zo'n schop naar beneden klinkt pijnlijk! Mijn uk schopt eigenlijk alleen aan de zijkant of naar boven dus ik ken het niet. Wat een leuke jasjes!!! Sandra, fijn dat Lucas zo goed vooruit gaat. Jullie hebben inderdaad heel veel geluk gehad en het lijkt me erg heftig om je dat te beseffen. Ondanks alles hoop ik dat je een beetje kunt genieten van deze tijd. Wat een lieverdje is het zeg op de foto's! Ik kan me voorstellen dat het hele gezin erg onder de indruk is. Zoals je zegt, de tranen zijn goed, ook om te verwerken. Ah, wat mooi zo met z'n ogen open! Kibbeling, wat leuk dat je meeschrijft! Heerlijk verlof! Ik kan me het wel voorstellen, van het inpakken van de tas. Ik heb het ook nog niet gedaan, het komt dan helemaal zo dichtbij hè?! Momeera, ai nog even doorzetten met het werk meid. Het uitzicht van verlof is fijn maar die laatste loodjes wegen echt het zwaarst! Firerose, haha klinkt heel herkenbaar die nesteldrang (daardoor had ik het dus ook te druk om hier te komen ). Met dettol schoonmaken doe ik dan nog net niet maar erger me wel aan elk troepje en dingetje wat hier rondslingert. Succes met de ziekenhuisgang! Ik hoop voor je dat ze dan inderdaad komt met 37 weken, als ik zo hoor hoe zwaar het voor je is. Sterkte! Felicee, oei herkenbaar dat korte lontje! Ook erg last van hier. Wat lief dat je mannetje de wedstrijd heeft afgezegd. Vervelend dat je ruzie hebt met je moeder, hopelijk komt het snel goed! Qua versiering kopen we straks een 'hoera een jongen' of 'hoera een meisje' slinger, balonnen en we hebben een knuffelooievaar voor aan het raam. Kwiepark, het lijkt me heel heftig als zo je uitgerekende datum dichterbij komt. Veel sterkte meid, ik hoop dat je snel zwanger mag zijn van een gezond kindje! Supermom, het schiet bij jou ook al op zeg! Wat gaat het toch snel allemaal. Dinkie, welkom! Wat naar dat jullie kindje schisis heeft. Fijn dat jullie het een plekje hebben kunnen geven, al zal het straks best even heftig zijn. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel in de ziekenhuizen. Zoooooo hè hè, ik ben weer bij! Tis even een boekwerk geworden maar dan heb je ook wat.