Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    Wat vervelend Meta dat je moeder nu op kraamvisite gaat. Ik kan me voorstellen dat je daar erg van baalt. En zeker als je het gevoel hebt dat de band tussen jullie steeds minder wordt en je het met broers en/of zussen ook niet hebt.
    Heb je niet een goede vriendin die je zou willen helpen?

2. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    Vinden jullie die reclame op dit forum van MvM niet raar? Dat je aangespoort wordt om een vriendin op te geven? Ik zou nooit zomaar een vriendin opgeven, misschien zit ze daar wel helemaal niet op te wachten.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

De vk drukte me op het hart, wel te gaan liggen bij wijze van spreken in de Hema :(
    Maar dat is als de vliezen breken, dus niet als alleen de weeën beginnen.

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Meta, wat vervelend. Ik kan me heel goed voorstellen da je teleurgesteld bent.

Trouwens, baby is geschat op nu 2800 gram. Wordt waarschijnlijk een heel gemiddeld gewicht van rond de 3500 gram. :)

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Naja Mom, dat meen je! Vertellen ze je nu! Nu heb je een fijnere gyn of niet? Balen dat er eiwitten in je urine zitten, maar aangezien je pas over 2 weken terug hoeft te komen valt het wel mee denk ik? Fijn dat ze de groei van jullie kindje goed in de gaten houden!! Ook geen straf natuurlijk, babystaren!

6. YellowButterfly

Ow? Zit daar ook al verschil in ;) Nou ja, dan dus liggen jij bij de rookworsten in de Hema :D

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Haha :D
    In ieder geval genoeg te eten en drinken ;)

8. Irissimon

Irissimon Niet meer actief

@ lovely, de metingen zijn momentopnames. ligt er ook aan hoe de kleine ligt enzo. kan maar zo zijn dat als de kleine eruit is dat het allemaal wel klopt

kijk naar rowan. kleine buik, 1500/1600gr geschat en een handje vol.

alles in verhouding klopt. 2000gram en is 2 handjes vol. dus het zegt nog niks hoor

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dames, ik voel een vreemde vibe hier hangen in ins topic. Zoveel rommelende buiken! Ik verwacht binnen een week minimaal 2 babies! Ik word er zenuwachtig van!

Zo nu even lekker in bad, hier ook last van de voorweeen, maar nog niets wat er op gaat lijken.

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat zit er toch een verschil in opvatting bij de vk en gyns.
    Onze vk meet niet meer met het echo apparaat, maar schat het door te voelen. Ze geeft aan dat meten nu helemaal niet meer nauwkeurig is, omdat het vetweefsel niet te meten is, alleen het bot en dat is nu niet meer genoeg.

11. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind dit niet overdreven hoor. Snap best je teleurstelling, zeker ook omdat het je moeder is. Komt nu helemaal niet?

12. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Odess, jammer dat de douche niet heeft geholpen. Grappig dat jij je 'knip' ook voelt, hier is die plek ook veel gevoeliger. Hoop zo dat ik dit keer niet weer geknipt hoeft te worden. (al maakt het je waarschijnlijk op dat moment niets uit).

@Momeera, pfff dat zit geen pauze zitten. Hoe vindt Ameera het op school? Wat een uitslagen zeg, wel goed dat ze je in de gaten houden. Raar dat je niet wist van het hellp syndroom. We gaan mooi gelijk op, ik heb sinds de 14de week al het carpaal tunnel syndroom en heb daarvoor een spalk gekregen. Hou het wel in de gaten als je wilt, want het gaat niet altijd over na een zwangerschap en als je ermee doorloopt kan de hele zenuw afsterven. (veel meegemaakt tijdens mijn werk).

@Kiwi, die twee baby's gaan sowieso lukken..FireRose en Hester ;) Rommel gezellig mee..

Pfff ben er wel een beetje klaar mee, ga zo proberen te slapen. Hopelijk morgen een frisse dag. Hoop dat iedereen een beetje kan slapen vannacht.

13. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze had woensdagmiddag gezegd, maar dan zijn allebei de kinderen thuis, dat trek ik echt niet allemaal, wil ze m'n vader ook meenemen, om op de kinderen te passen, maar die loopt heel slecht en dan moet ik eerst beneden en boven stofzuigen en opruimen omdat ik anders bang bent dat ie valt, daarnaast zitten ze constant op elkaar te vitten, heb ik ook geen zin in.... Ik trek zoveel mensen om me heen niet, zie al op tegen de kinderen morgen naar school brengen, laat staan woensdag als ze de hele middag thuis zijn... Aan de andere kant zie ik er morgen tegen op de hele dag alleen te zijn, nu ik vandaag zo;n onrustige buik gehad heb...
    Mn beste vriendin werkt... De ander is net geopereerd aan haar baarmoeder, derde woont in Nijmegen, vierde is stewardess en zit nu in Brazilie...

Kreeg net op mn donder via de telefoon, dat ik verkeerd reageerde op haar afbellen... story of my life... gaat altijd zo, wordt ik op het matje geroepen omdat ik verkeerd reageer ...

14. YellowButterfly

Najaa Meta... Daar ben je dan ook wel even klaar mee lijkt me!

Judith, ja apart he! Alsof er verschil zit tussen beebs en zwangeren in verschillende delen van NL ;)

Kiwi,ik hoop dat je bad helpt!

Felice, hopelijk een goede nacht! Ik wil alleen maar wakker worden voor het echte werk, hihi :)

15. sandra

sandra Fanatiek lid

@Hielprikje: De arts zeg dat het waarschijnlijker is dat Lucas de stofwisselingsziekte niet heeft, omdat zijn carnitine gehalte maar net aan te laag was. Maar goed ze moeten het wel controleren. En mocht hij het wel hebben dan valt er met medicatie en of een dieet goed mee te leven. Maar eigenlijk verwacht ik dat het de volgende keer wel goed is hoor.

@Rommelende buiken: Ik vind het inderdaad wel erg spannend hoor hier in het topic, ik gok op minimaal 4 baby's deze week:D

@Meta: Dikke knuffel, zou het ook zeker niet leuk vinden.

@Hier: Vanavond voor het eerst echt kraamvisite gehad, wel raar hoor, heb het idee dat hij er al zolang is, en nu begint eigenlijk pas echt het grote genieten.

16. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Lan goed nieuws dat Maikel naar mid care is gegaan. Ook wat rustiger voor hem begrijp ik. Het lijkt me als mama zijnde wel heel moeilijk als ze al die onderzoeken bij je kleine mannetje uitvoeren, ik zou me denk ik heel machteloos voelen. Wel fijn dat je man in elk geval deze week bij je is. Ook wel een beetje op jezelf letten idd door toch je rust te nemen op zijn tijd. Ook jij hebt het zwaar gehad de laatste tijd. Veel sterkte komende tijd, Knuffel!!!
    Judith wat een goed nieuws dat de kleine gedraaid is!!
    Felicee gelukkig deed een rennie wonderen, ik denk dat ik verder weinig last van heb gehad omdat ik veel melk drink. Maar de kleine is nu verschoven en ligt denk ik nu tegen mn maag aan…. Niet te streng zijn he voor manlief?
    Love kan me voorstellen dat het even schrikken is en je alles moet verwerken. *knuffel*
    Meta wat balen voor je! *knuffel van mij*
    Mom rustig is niet het woord voor je dag nee. Je gaf zelf al aan vanmorgen dat het allemaal bij elkaar al een dag vol was en bleek dat je gelijk had!! Morgen nieuwe kans nieuwe ronde.
    Ook vaag dat ze dan niet eerder hebben aangegeven dat je het HELLP syndroom had. En het carpaaltunnelsyndroom kan behoorlijk wat pijn veroorzaken. Een groei echo is altijd leuk, kan je nog een keertje spieken bij je ukkie. Hoop voor je dat het allemaal mee zal gaan vallen.
    Kiwi kan je dan ook voorspellen wie? Of dat blijft een verrassing? Ik hoef nog even niet hoor, heb er eigenlijk nog geen tijd voor. Ik heb aanstaande donderdag nog een sollicitatie gesprek!! Wil ik graag nog heen en ook graag op aangenomen worden!!
    Meta dat is ook niet eerlijk van je moeder!! Ze weet toch in welke situatie je zit. Een beetje meer begrip van haar kan mag ook wel.
    Sandra het zou heel fijn zijn als het uiteindelijk allemaal mee valt met de uitslag van zijn hielprik. Gaan ze nu dan voor de volgende ronde weer een hielprik doen? Het lijkt me voor jullie ook wel raar dat je nu pas je kraamvisite hebt omdat hij er toch weer een tijdje is. Lekker genieten zou ik zeggen!!

Hier lekker ff op mn groepie geweest. De bewoners vonden het allemaal leuk dat ik even een bakkie kwam doen. Kreeg allemaal knuffels en iedereen moest even laten weten dat ze me missen!! Lief he?? Allemaal vragen naar de baby! Ik zo ja die zit nog steeds in mn buik :D
    Straks lekker naar bedje, hopen op een goeie nacht met weinig pijn.
    Voor iedereen alvast slaap lekker en lees jullie morgen weer,

kussssssssssss

17. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    avond meiden

@ firerose ik hoop dat de pilletjes werken dat je baarmoeder rijp wordt

@ bloesem ja heel erg op de proef was echt niet leuk dat wachten.

@ felicee ik hoop het ook hoor dat die eerder komt mag ook wel vind ik:D

@ firerose mooi dat de tabletjes aan slaan hoop dat je de kleine meid snel in je armen heb.

@ kibbeling mocht er ooit een derde komen nou dan geen ziekenhuis meer waar ik nu zit.en was het gezellig op je werk??

@ senna mag ik je vriend lenen:$die van mij kan niet koken.ja idd heel frustrerend dat wachte.

@ hester erg he dat lange wachten ik werd gewoon kwaad was echt laat thuis!!o en tas inpakken al 6 keer gedaan en bang nog wat ben vergeten:)

@ odess ja nog een week en het zal langzaam gaan denk ik:p
    hoop dat je douche helpt en dat de buik rustiger wordt!!

@ lan mooi dat de maikel van de monitor af is.wel fijn dat je man vrij hebt genomen en dat die bij je kan zijn in het logeerhuis.

@ felicee ja erg he zou haast gewoon in me uppie willen bevallen:)dan in dat ziekenhuis.

@ lovely een groei echo zeg niet alles he is meestal maar een schatting zo zag je wel bij zomaar dat het meer woog dan ze dachten.

@ meta jeetje zeg lekkere moeder heb jij eerst jou wat beloven en dan op kraamvisite gaan.ik zou ook boos zijn ja!!want is mij ook gebeurd.

@ momeera zo jij heb een druk dagje gehad morgen lekker relaxen dus:Dwel mooi dat kindje verder omlaag gaat joh!!en gewicht vorige week op weegschaal ik dacht ooh val mee en ik ging vandaag hoppa 4.5 kilo erbij:$ennuh baby kijken altijd leuk he:Dzeg ik ben maar 152 en zie me toch niet voor me dat ik een kind van 8000 gram bijv eruit moet persen haha.

@ kiwi of een hele babyboom:Dzolang maar niet allemaal op 1 dag liggen te puffen:D

@ meta nouja zeg op je donder krijgen.is ook niet leuk nu je tegen einde aan loop.

@ sandra ik zou het ook raar vinden hoor om kraamvisite te krijgen terwijl die er al even is

@ kibbeling mooi dat je het leuk heb gehad op je werk.

@ hier heb net ff flink lopen janken.me ma is met geld voor haar eigen aan het smijten terwijl naar ons geen geld af kan en loop maar te pronken me vriend werd even boos op mij hij zei je kom niks te kort toch.

ik zo nee nou dan zei die laat gaan.ik zei ik ben er kapot van weet je dat hun verdienen geen kleinkind eigenlijk.voor hun eigen kunnen ze wel van alles kopen en voor ons kan er een flesje af van een euro.ik wou morgen dokter bellen maar heb goed gesprek met me vriend gehad.ik ga er kapot aan en dat vind die niet leuk.ze zeg ja me telefoon lig naast me nachtkastje heb gezegd uit woede wat ook zo zal zijn dat ik niet snachts ga bellen dat ik ben bevallen en pas tegen de middag zal bellen en dat we eerst zelf gaan genieten klinkt hard maar ben gewoon boos op haar.

18. martine

martine Bekend lid

23 nov 2006
    673
    0
    0
    goedemorgen allemaal

is nog rustig hier zeg, allemaal aan het bevallen geweest vanacht?!;)

Wat een familie perikelen hier allemaal zeg.
    Denk dat zodra je zelf moeder wordt je dingen/mensen ook anders gaat bekijken...tja..lastig soms

Heb niet snel last van, heb gen broers of zussen, moeder is overleden dus alleen mn pa nog over.
    Mn man is (nog ) enigst kind (krijgt in juli een zusje...) en alleen zn moeder woont in nederland, pa in frankrijk en rest van de fam ook, dus tja klein famillietje ..

19. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Odess: Nee een echootje meer doet geen pijn. De gyn die ik nu heb is idd fijner. Niet allemaal hoor, maar de meeste vind ik wel fijn.

@Kiwi: Er is inderdaad veel gerommel. Ik vind ook dat er toch aardig wat mamma’s een zware zwangerschap hebben in dit topic. Met veel ziekenhuisgedoe. Maar bij jou rommelt het nog even door denk je?

@judith: Dat zei de gyn gisteren ook tegen mij dat ze het rond deze termijn alleen maar kunnen schatten, al dan niet met echo, dat je het nooit met zekerheid kan zeggen.

@Felicee: Heb jij het ook, wil die spalk helpen? Moet je die dan ’s nachts om of de hele dag? Doet bij jou de fysio er iets mee? Ik ga het in de gaten houden. De pijn en raar gevoel is vrij veel aanwezig dus ik denk niet dat ik het zal vergeten. Sinds week 14 dat is echt al lang. Kun je wel slapen ermee?

@Meta: Jeetje dat is echt niet leuk van je moeder. En als je voordat zij komt eerst beneden de hele boel aan kant moet hebben dan schiet het nog niet echt op. Als ik lichamelijk wat beter was geweest dan was ik je komen helpen, maar ja daar heb je nu natuurlijk ook niks aan. Wat nu? Ga je het nu allemaal alleen doen?

@Sandra: Raar lijkt me dat dat eigenlijk voor jullie nu pas echt de kraamtijd begint. Maar beter laat dan nooit dus ik zou zeggen geniet er lekker van.

@Kibbeling: Wat leuk dat je bij de groep langs bent geweest en dat ze allemaal zo leuk reageren. Doet een mens goed toch?

@Pris: Nee voor jou een baby van 8000 gram zal problematisch worden denk ik. Ik ben ook maar 158 dus ook klein en daar houden ze dus wel rekening mee gelukkig.
    Ik snap de reactie van je vriend wel een beetje maar ik denk het gaat om het idee. Natuurlijk hoef je haar geld niet maar ze kan makkelijk iets kopen voor haar kleinkind en doet het niet en dat is wat je kwetst toch? Ik hoop dat je het een beetje los kan laten want ze is het niet waard, je bent nu al heel je zwangerschap aan het stressen om haar en dat is niet goed, dat zou zij toch ook moeten zien.

20. YellowButterfly

Martine, in juli een zusje krijgen :$ Zo hee, dat lijkt me ook apart!

Pris, ik zou me er niet druk om maken meid. Jullie wonen toch samen, jullie hebben samen kinderen en je moeder, tsja die mag met haar geld doen wat ze wil. Mijn ouders zijn redelijk welgesteld maar die kopen ook echt geen dingen voor mij hoor! Dat vind ik ook helemaal prima, het is hun geld en ik red me prima! Sterker nog, ik zou me er denk ik ongemakkelijk bij voelen, je wilt toch ook graag op eigen benen staan? Of zie ik het niet goed?

Kibbeling, donderdag nog een sollicitatiegesprek - als je daar niet wordt aangenomen wegens enorme bikkel zijn :D

Mom, inderdaad veel ziekenhuis verhalen hier he! Hopelijk krijgen we niet nog meer vroeggeboortes en loopt alles goed af :)

Rustig hier idd :) Hoe is het vannacht gegaan bij de rommel dames? Hier een paar keer wakker geweest van het gerommel maar verder prima geslapen :) Heerlijk!

Deel Deze Pagina