Juni mama's 2011 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Meta, 29 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je weet het natuurlijk nooit, maar aangezien mijn zoon met 42 weken geboren is, hou ik hier wederom rekening mee met vet overtijd gaan. Mijn gevoel zegt dat ik zeker over de 40 weken heen gaan. Ik heb straks de keuze, maar wil wel eerst heel goed geinformeerd worden.

2. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Miranda mooie buikfoto.
    felicee ik blijf dan wel met verstandelijk beperkte mensen werken maar niet meer op een woongroep. Jij hel veel plezier dit weekend met de bruiloft!!

Kiwi tot nu toe is het weer rustig in mn buik. Heb ook tegen de kleine gezegd na donderdag mag je doen wat je wil!! Maar eerst vandaag nog doorkomen iig de middag mn sollicitatiegesprek! Marry en ik hebben idd dezelfde vk!! De baby wereld is dan wel weer heel klein en het viel mij ook op hoeveel meiden eruit de omgeving Rotterdam komen. Wel leuk en gezellig!!
    Hester van harte gefeliciteerd met de geboorte van Valentijn!! Ook een super leuke naam!
    Senna je zou toch pas op dat bed gaan als je ging bevallen?? Ligt het lekkerder dan je dacht?
    pris ik hoop voor je dat het zelf door gaat zetten.

Sandra wat fijn dat het je zo gemakkelijk af lijkt te gaan met Lucas. Ook wel fijn dat het leven nu eindelijk voor jullie “normaal” is. Geniet ervan.
    Bloesem lekker aan het genieten van je verlof nu! Hoop dat je het leuk hebt bij de indoor speeltuin met je zoontje!
    Zomaar wat naar dat je zo duizelig bent en je niet naar rowan toe kon gisteren. Hoop dat je je vandaag wat beter voelt.
    Meta wat vervelend voor je dat je je zo zorgen maakt om de bevalling. Hoop dat je er een beetje uitkomt.
    Lan wat naar voor je. Dikke KNUFFEL!!
    Marry hoop dat je nog even geslapen hebt..
    Firerose wat naar allemaal voor je. Het lijkt weinig op te schieten!! KNUFFEL!!
    Sweet wat leuk dat het feest van je ma een succes was.
    Allen bedankt voor de succes wens. Ik heb geprobeerd om op zoveel mogelijk te regaeren, maar ja als je 1 ½ dag niet geweest bent moet je een half boek lezen. Ik kom na mn gesprek nog even langs om verder te lezen. Voor nu ga ik me omkleden en dan snel naar gesprek voor ik te laat ben daar!!

vk alles was goed, het hoofdje ligt super diep ingedaald en is er klaar voor. Ik heb tegen de kleine gezegd na het gesprek mag je doen wat je wil!! Hij lijkt zich hier aardig aan te houden….

Spreek jullie snel,
    kusssssss

3. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ik heb me heel in het begin van de zwangerschap voorgesteld aan jullie, maar jullie kletsen zoveel dat ik het niet bij kon houden:). Maar ik heb wel steeds meegelezen, dus wilde toch even iedereen gedag zeggen.
    Dat er gewoon al vier kleine jongetjes geboren zijn in dit topic zeg! Hier rommelt het ook behoorlijk en ik verwacht eigenlijk niet de 40 weken te gaan halen. Mijn zoontje kwam met 37+4 en nu ga ik eigenlijk ook van zoiets uit (al zegt iedereen dat je dat niet moet doen). Ik heb echt vrijwel continu harde buiken, steken, krampen, rugpijn en tot overmaat van ramp is mijn bekken helemaal instabiel. Kortom ben niet vooruit te branden;). En das best lastig met een peuterpuber van 2,5...
    Maar goed, allemaal heel veel succes met de laatste loodjes en de bevalling natuurlijk (waar ik ook best tegenop zie ook al ging het bij mijn zoontje heel makkelijk en snel). En ik blijf lekker met jullie meelezen, want vind het wel erg leuk om verhalen te lezen van meiden die in hetzelfde schuitje zitten!

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi Elise, leuk dat je even komt vertellen hoe het je vergaat. Vervelend van je bekken, idd extra vervelend als je nog een peuter hebt rondlopen! Het rommelt bij jou zo te lezen behoorlijk, ben benieuwd of het snel doorzet! Sterkte met de laatste loodjes en je bent uiteraard hier welkom om mee te kletsen als je er zin in hebt.

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@kelly
    WElkom hier!

@Kiwi
    Succes bij de vk strakkies

@Kibbeling
    Fijn dat alles goed was bij de vk, en veel succes bij je sol.gesprek!
    En het kraambed, tja ik kom daar het makkelijkste op/af, als ik op de bank ga zitten, moet ik er haast uitklimmen hihi, en dat is na een paar keer best pijnlijk..

6. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@elise
    Welkom terug!
    Balen dat het zo slecht gaat met je bekken..dus al flink aan het rommelen. Spannend!!

7. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ marry, inderdaad erg leuk om nu weer meer tijd met zoontje te kunnen doorbrengen. Ik ga er ook extra van genieten op de dagen dat hij thuis is. En jullie lekker naar de kinderboederij geweest. Leuk, ga ik onthouden voor volgende week. Succes met het maagzuur, hopelijk neemt het snel af.

@ kibbeling, hoe is je gesprek gegaan?

@ Felicee veel plezier op de bruiloft.

@ Fire, de baby heeft duidelijk nog geen haast. Ik ben benieuwd wat de evt volgende stappen zijn. Succes nog met volhouden.

8. sandra

sandra Fanatiek lid

Hoi allemaal!!

Net terug van ziekenhuis, en alles was goed met Lucas, hij is deze week bijna 200 gram gegroeit hij weegt nu 3320 gram, en is 50 cm.
    We mogen nu twee weken wegblijven, en dan moeten we terugkomen voor de MRI scan en een bezoekje bij de kinderarts.

@Hester: Hopelijk mag je mannetje vandaag lekker bij je liggen. Heb je helemaal geen gevoel in je linkerbeen? Nou hopelijk komt dat snel weer terug.
    Ik ben wel snel moe, maar heb wel het idee dat het langzaamaan wat beter gaat. Krijg jij ook een ijzerinfuus?

Ik kom zo op de rest reageren hoor, maar moet nu eerst de kids van school halen.

Tot zo!!

9. mamv1

mamv1 Niet meer actief

@sprookjesbos in Enkhuizen
    Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het is wel leuk daar! Ben er een aantal keer geweest, maar toen woonde ik wat dichterbij als nu hihi
    Laatste keer dat ik er ben geweest was mijn nichtje bijna 2 jaar. dus das nu zo'n 8 jaar terug!
    Mijn moeder is er een paar weken terug nog geweest met mijn zusje, en het was nog steeds zo leuk als toen! ;)

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Lucas is goed gegroeid zeg! Super.

Hester, hopelijk gaat alles goed en mag je lekker knuffelen met je mannetje.

Hier het bed op klossen, box naar beneden, vluchttasspullen aan het verzamelen. Dus baby mag komen :).

11. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kiwi: hoe 'plak' je de muisjes aan de soepstengel vast? Gewoon met boter?Misschien doe ik lange vingers, zou dat ook gewoon met boter kunnen (ben zelf niet zo'n boterfan... dus vind het een beetj onsmakelijk idee....)

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Je kan ook een beetje witte chocolade smelten en dat gebruiken als plakmiddel.

13. Momeera

Momeera Actief lid

16 okt 2010
    448
    0
    0
    Activiteitenbegeleider
    Utrecht
    @Zomaar: Fijn dat de wond goed geneest, best snel eigenlijk! Wat balen dat Rowan waarschijnlijk nog niet zo heel snel naar huis komt. Moet toch moeilijk zijn om je kindje zo lang in het ziekenhuis achter te moeten laten. We blijven maar duimen en hopen he?

@Meta: Je hebt er wel veel last van he? Ik moet zeggen dat ik ook niet echt rustig eronder ben. Als ik iets voor je kan doen laat je het me dan weten? Je kan mij ook altijd pb’en.

@Kibbeling: Oh succes met je sollicitatie en de vk.

@sweetbel: haha een grote opblaas-sara daar zou ik ook van schrikken. Fijn dat het een succes was.
    Echt wel super die beschermers, het is alleen jammer dat het niet werkt tegen de bekkenpijn, maar ja morgen weer massage bij de fysio.
    Zo jij hebt al veel gedaan. Doe je wel voorzichtig met alles?

@Odess: Meerdere mensen adviseerde me om ’s nachts polsbeschermers te dragen en dat zou dan helpen tegen de klachten van het Carpaal Tunnel Syndroom dus heb ze gisteren gehaald en het werkt heel goed. Jammer dat overdag niet echt praktisch is anders had ik ze nu ook aan gehad.

@Marry: Lekker zeg uitslapen! Het geeft inderdaad niet dat het er raar uitziet, ik heb wel hele mooie roze trouwens hihi. Maar het ziet er een beetje uit alsof ik bang ben dat mijn man me mishandelt hahaha.
    Ik vind het juist wel leuk dat je jongens en meisjes versies hebt. Beetje afwisseling staat wel gezellig.

@Kelly: Hallo gezellig dat je mee komt kletsen. Wij zijn officieel inderdaad een junitopic maar er wordt hier al veel gerommeld en er zijn al een aantal baby’s geboren. Maar er komen er in juni vast ook nog wel een hoop.
    Hoe komt het dat je sinds maart thuiszit? Probleempjes in de zwangerschap? Wat moet dat saai voor je zijn.

@Felicee: Ja het zit in beide handen maar rechts is wel het ergste. Toch heb ik er overdag ook wel veel last van bij dingen doen enzo: autorijden, computeren, tanden poetsen enz. Heb jij dat ook?
    Moeten we je zolang missen? Das ook zielig voor ons. Dan moet je maar goed genieten van je vakantietje dan is het het waard. Niet stiekem ineens gaan bevallen hoor. Geniet ervan!

@MendieC: Heb je het zo druk? Ik eigenlijk ook wel maar voer nog steeds niet veel uit. Ik ben vooral bezig met mijn dochter naar school brengen en weer ophalen en weer brengen en weer ophalen pfff. En ze vindt het ook nog eens zo moeilijk op school, zo zielig is dat.
    hey maar zou mooi zijn als de kleine niet meer in een stuit ligt. Wanneer moet je weer naar vk/gyn? Dan kun je het zeker weten. En het ziekenhuis is inderdaad niet de gezelligste plek die er is. Voor de gezelligheid kun je beter naar de kroeg ofzo, maar ja daar bevallen is weer zo typisch.

@Kiwi: Hihi ook al gemist. Jaaa ik word mishandelt thuis, hihi nee hoor. Kijk even bij het stukje voor Odess daar staat de uitleg ;)
    Ben benieuwd wat de vk gaat zeggen over inleiden. Ik dacht dat ze dat pas bij 42 weken zouden doen maar kan dat ook al bij 41 weken?

@Kibbeling: Haha dadelijk ga je na het gesprek ineens bevallen.

@Elise: Ja gaat snel hier he? We houden het allemaal wel eens niet bij. Maar je mag altijd wat posten hoor! Goh bij jou rommelt het dus ook al aardig en je bent bijna 36 weken dus het schiet al op. Ben benieuwd of het bij jou weer redelijk vroeg komt. Ze zeggen dat het wel vaak ongeveer rond dezelfde tijd komt toch? Maar ja er zijn natuurlijk uitzonderingen. Sterkte met je bekken. Moeilijk inderdaad met een kleine. Ik vind het bij mij al moeilijk en ze is 4 maar 2,5 is nog veel zwaarder lijkt me. Ga je wel naar de fysio? Bij mij helpen de massages wel.

@Sandra: Mooi alles goed met Lucas. Dus even twee weken rust voor jullie en alleen maar genieten.

@judith: Zo dat schiet lekker op! Hier moet de box nog achter allemaal rotzooi vandaan worden gehaald en ik moet nog een boxkleed hebben.

Zo net Ameera weer van school gehaald. Gelukkig weer een dag verder. Gisteren ben ik haar op gaan halen en toen zag ik haar en zij mij nog niet. Je zag aan haar dat ze heel erg haar best deed en dat ze het graag wil maar ze vindt het zo ontzettend moeilijk. En dan met al die veranderingen in haar leventje nu, ik heb echt met haar te doen.
    Ik denk erover om haar tot de grote vakantie halve dagen te laten gaan, vanavond even over hebben met mijn man. Het is namelijk echt zielig. Ze zit niet lekker in haar vel. Gisteren was ze ook helemaal in tranen doen haar oma en tante weg gingen, was ook zo zielig. Maar waarschijnlijk gaat ze dit weekend lekker bij opa en oma logeren, heeft ze even iets leuks.

14. Hester

Hester Niet meer actief

Joepie: Valentijn is bij mij op de kamer en mag (voorlopig) van de medium care af :)
    Hoop dat jullie allemaal gauw en voorspoedig gaan bevallen want het is zo genieten met je kindje in je armen.

15. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Kelly welkom op het forum!
    Mendie C ik lijk het ook drukker te hebben in mn verlof dan toen ik aan het werk was. Het hoort er allemaal een beetje bij volgens mij.
    Sweetbel ik heb mn best gedaan op het gesprek!
    Kiwi ik heb toevallig vandaag aan de vk gevraagd wat ze gaan doen als ik over de 40 weken ben en ze zei gewoon dan gaan we door voor 42 weken.
    Elise jij ook succes met de laatste loodjes en laat af en toe iets van je horen.
    Senna ik snap dat je dan kiest voor het kraambed!!
    Sandra he wat een geweldig nieuws dat Lucas pas over 2 weken terug hoeft te komen en dat hij al lekker aan het aankomen is.
    Judith je bent er helemaal klaar voor!!
    Mom ik ben veilig thuis aangekomen en de kleine zit nog op zijn plekje. Heb wel gezegd dat ik het niet meer erg vindt als hij nu komt, ben wel nieuwsgierig naar ons manneke!
    Wel sneu dat Ameera het zo zwaar op school heeft, lijkt ze ook geen aansluiting bij de andere kinderen te vinden of is het allemaal ineens veel voor haar?
    Hester wat een goed nieuws!! Lekker genieten dus van je kleine man!!

Hier net terug van sollicitatie gesprek. Het gesprek zelf ging best goed, ze kunnen me alleen geen 32 uurs contract bieden dus moet nu gaan rekenen wat ik ga verdienen met een contract van 24 uur en geen onregelmatige toeslag erbij. Daarnaast zijn de werktijden een punt om over na te denken. Vanaf half3 in de middag tot een uur of 8 in de avond. En ook weer de weekenden dus ik weet het nog niet helemaal… ik heb tot donderdag volgende week om erop te reageren. Nu snel een rondje door de douche en dan in de auto springen om manlief po te halen en bij mijn mams te gaan eten..
    Lees jullie vanavond of morgen weer,
    Knuffel

16. sandra

sandra Fanatiek lid

Zoo ben ik weer, ben zo een uur weg als ik de jongens van school haal, iedereen die wilt weten hoe het is, en even de kleine man wil bewonderen. Wel erg leuk hoor!!

Maar ik ga weer even verder met op iedereen reageren:

@Fire: Jeetje wat balen dat het nog niet opschiet, ik snap dat je het zat bent, je bent al vier dagen bezig pffff. Sterkte en een dikke knuffel van hier.

@Meta: Ben benieuwd naar de foto's van jullie babykamer

@Kibbeling: En hoe was je sollicitatie?

@Babyboom: Wij zijn alleen in beeld tijdens het intro filmpje hoor, we zijn verder ook niet geinterviewd of zo.
    Ik heb via de babyboomhyves wel een klein beetje contact met andere stellen, en toevallig kwam ik nu 1 stel tegen hier op ZP. We hebben toen een hele dag daar gezeten, dus toen wel met een aantal stellen gekletst. 3 juli hebben we nog zo'n dag, dus ik ben benieuwd hoe het met iedereen is.

@Marry: Jij hebt heerlijk uitgeslapen!! Geniet er nog maar even van:D:p

@Kelly: Welkom!

@Felicee: Veel plezier morgen!! Hopelijk heb je, je vluchttas en maxi cosi niet nodig.

@Kiwi: En heb je, je nog laten informeren over de 41 weken?

@Elise: Welkom terug!

@Judith: Je bent er klaar voor! Fijne gedachte hoor.

@Meta: Je kan de muisjes ook vastplakken met een beetje glazuur.

@Hester: Ohhh wat fijn dat Valentijn bij je op de kamer ligt. Is het gevoel in je been al terug?

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    #1497 Kiwi1, 19 mei 2011
    Laatst bewerkt: 19 mei 2011
    Sandra: fijn dat het zo goed gaat met Lucas en wat is hij goed gegroeid!

Judith: zo, jij bent er klaar voor! Fijn gevoel he, als alles op orde is.

Meta: idd dopen in bijvoorbeeld margarine.

Hester: wat fijn dat je Valentijn op je kamer hebt!

Hier: net terug van de vk. De vk begon zelf al over het eventueel strippen en inleiden. Ze hebben het liever niet dat de vrouwen tot 42 weken doorlopen. Maar de keuze is uiteraard aan mij.
    Ik wordt in ieder geval volgende week gestript, mocht de baby nog blijven zitten. Mocht de bevalling niet binnen 2 dagen op gang komen en kan ik met 41 weken en een beetje ingeleid worden.
    Strippen doe ik in ieder geval wel, de inleiding daar moet ik nog even over nadenken. Het enige nadeel dat zij kon opnoemen van de inleiding is dat als de baarmoeder er nog niet klaar voor is, het een lang verhaal kan worden (zie verhaal Fire). De weeenstorm komt idd ook wel voor, maar niet standaard (heb het ook gehad zonder inleiding dus.....). Echter, omdat ik 41 weken dan ben en al een kind heb gebaard, verwacht ze dat de baarmoeder zodanig verweekt is, dat de bevalling snel op gang komt. Nou ja, ik laat het nog allemaal bezinken. Wel fijn van het hebben van de keuzen, maar hopelijk gaat het allemaal toch spontaan gebeuren.

18. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh en ze zei ook nog dat er niets klopt van de verhalen dat de tweede op dezelfde termijn of later komt. Daar is simpelweg helemaal niets over te zeggen, volgens haar. Dus dames, er is nog hoop voor ons:p

19. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Alleen even SUPER DE PUPER NIEUWS MELDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maikel is vandaag gewogen en woog 1752 en en en en en en en

HIJ MAG NAAR BOXMEER MORGENVROEG!!!!!!!!!!!!!!

we moeten nig op alle uitslagen wachten maar dat kon ook in boxmeer!!! YEAH YOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

20. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    @ kiwi; bij mij benadrukken ze wel steeds dat het zo lang duurt omdat het m'n eerste kindje is. Daarnaast was ik 'pas' 37+4 bij het begin van de inleiding dus wat dat betreft zal het bij jou ws echt wel anders gaan.

Ik heb het vandaag even nagevraagd, ongeveer 20% van de mensen heeft een rustdag. Dus wat mij nu overkomt, gebeurt in 20% van de gevallen.

Ik heb het idee dat een keizersnede wel bespreekbaar is voor als ik het echt niet meer trek, maar dat ze liever nog even minimaal een dagje afwachten. Ik heb nu wel weer tabletjes gehad ondanks dat ik eigenlijk teveel harde buiken had. Naja, we wachten maar weer af :S.

Ohja, zomaar vroeg nog waarom m'n vliezen niet gebroken worden; om dat te kunnen doen moet je minimaal 2/3 cm ontsluiting hebben en de baarmoedermond volledig verweekt. Anders loop je het risico dat je wel weeen krijgt maar dat de ontsluiting niet vordert. De kans op een keizersnede is dan heel groot.

Deel Deze Pagina