Fire: ik hoop voor je dat je morgen inleidbaar bent! Die tabletten moeten toch ooit gaan helpen? Het is wel duidelijk dat jij er helemaal klaar voor bent, maar die kleine van jou echt even niet he! Hou vol, meid! Lan: wat een geweldig nieuws! Sweet: zo, je man is voortvarend bezig, ahaha. Goed hoor. Hester: zo fijn dat het goed gaan en dat je bv zelfs al een beetje op gang komt. Nu weten wet de naam van je 2de kindje, maar niet van je eerste. Een beetje gek. Of wil je het niet noemen voor de herkenbaarheid? Meta: jee, je meid voelt je wel goed aan he! En wat een geweldige link haha, ik heb er zeker 30 goed Odess: zeker een fase. Ik kan mij echt huilen voor het slapen gaan niet herinneren hier, eerlijk gezegd. Maar zoals Sandra zei: ik zal ook wel een hoop vergeten. Wel hebben wij hier verschillende fases gehad. Snel slapen (over het algemeen), te lang kletsen in bed (een fase) midden in de nacht roepen dat hij klaar was met slapen (ook een fase gelukkig). Dus tjah, het zal wel weer een fase zijn van je meisje Sandra: veel plezier met je kraamvisite!
San: ik heb ervaring met Difrax-flessen. Heb je het ventiel aan de onderkant wel goed vastgedraaid? Als het een beetje los zit, dan kan het snel lekken. Mocht dat goed vastgedraaid is en het lekt nog steeds, dan denk ik dat er een foutje in de fles zit, want ik heb het nooit gehad. Verder heel erg tevreden met Difrax.
zo dames alles bij gelezen.. maar neit veel puf in reageren. ben druk aan de hijg dus wil zo liggen @ kellyarnoud welkom en ja wanneer je bevalt is niet te voorspellen @ lan wauw superrrrr dat maikel na boxmeer mag gelukkig @ firerose pffffffffffffff nog steeds niks. kop op dit weekend ben je mams hoor geloof best dat je het zat word zo... @ marry lekker gezwommen? verder het kwijt zijn. @ hier rowan had vanmorgen rond 6:00u zijn flesje leeg gedronken. vanmiddag 2x bijna 10cc laten staan 2x. Vanavond flesje in 1x leeg joehoeeeeeeeeeeee gaat dus al beter. nu op na morgen en dat ie ook goed drinkt hij is weer op geboorte gewicht 2080gram. dus groeien doet ie 15 tot 35 gram per dag. ligt aan overgeven dinsdagmrogen weer gesprek met de kinderarts. en horen we meer. hoop dat ie nu zelfstandig drinken gaat, en het groeien zo door gaat. en het word straks net zo'n badmiep als zijn moeder geniet er zo van dus kan straks met mams dobberen voor vandaag ben ik helemaal happy en ga nu naar bed tot gauw dames. en kop op het duurt niet lang meer voordat alle wondertjes er zijn
Uitgerekend: 23-05-2011 Kiwi1 (32) - 2de kindje (een meisje) 25-05-2011 Troetelbeer (20)- 1e kindje (een meisje) 26-05-2011 Meta (39)- 3e kindje (een meisje) 30-05-2011 Priscilla1987 (23) - 2e kindje (een jongen) 31-05-2011 Odess (26)- 2e kindje (een jongen) 01-06-2011 Dinkie1982 (28) - 2e kindje (een meisje) 02-06-2011 FireRose (24) - 1e kindje (een meisje) 02-06-2011 Senna04 (24) - 1e kindje (een jongen) 02-06-2011 Kibbeling (31) - 1e kindje (een jongen) 03-06-2011 BabyBergen (31) - 3e kindje (wil het niet weten) 04-06-2011 Martine (29) - 3e kindje (een meisje) 04-06-2011 Felicee (29)- 2e kindje (denkt een jongen, NUB denkt een meisje, wil het niet weten) 07-06-2011 Marry (29) - 2e kindje (denkt een jongen, wil het niet weten) 09-06-2011 Sweetbel (23) - 1e kindje (een meisje) 13-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje (wil het niet weten) 16-06-2011 Judith1982 (28) - 2e kindje (een jongen) 15-06-2011 Ellen1983 (27) - 2e kindje (een jongen) 21-06-2011 Momeera (28) - 2e kindje (een jongen) 24-06-2011 LovelyEngeltje (27) - 2e kindje (een jongen) 25-06-2011 MendieC (29) - 1e kindje (een meisje) 25-06-2011 Sannie - 1e kindje (blijft een geheim) 27-06-2011 Dushi81 (29) - 1e kindje (een meisje) 28-06-2011 Miranda22 (26)- 2e kindje (een meisje) 30-06-2011 Bloesem (30) - 2e kindje (denkt een meisje maar weet het niet) 14-07-2011 KellyAernoudt (22)- 2e kindje (een meisje) 29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (denkt een meisje) Jongens: 12 Meisjes: 11 Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas 2970 gram - 35+1 07-05-2011 Zomaar (24)- Rowan 2080 gram - 35+3 11-05-2011 Lan (28) -Maikel 1774 gram -41cm - 35+5 18-05-2011 Hester -Valentijn 3515 gram - 38+1 Jongens: 4 Meisjes: Afspraak: 19 mei Lovely Engeltje - controle vk (34w&6) 19 mei KellyAernoudt - controle gyn 20 mei miranda22 - controle gyn 20 mei- Sweetbel - controle vk 23 mei Senna04 - Controle Vk (38w&4) 24 mei Felicee - controle vk 6 juni KellyAernoudt - controle gyn 9 juni Sandra - Nacontrole gyn. Afspraak (baby's): 20 mei Lucas - Gehoortest 30 mei Lucas - Consultatiebureau 1 juni Lucas - Sofia kinderziekenhuis (metabole ziekte) 6 Juni Lucas - MRI scan Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Buddy's: Odess en Kiwi Sandra en Baby Bergen Senna04 en Zomaar2010 Meta en Marry81 Felicee en Momeera Sweetbel en Bloesem priscilla1987 en Ivje lovelyengeltje en miranda
avond meiden, @ odess jij was vroeg wakker vandaag dus door de harde buiken. @ sweetbel ook slecht geslapen dus. @ hester heerlijk he op die wolk drijven!! @ firerose balen dat het niks doet jeetje meid knuffel!! @ momeera mooi dat die beschermers geholpen heeft!! @ zomaar doe lekker rustig aan wel fijn dat je al wat kan doen in huis. @ meta jij heb dus heerlijk gedroomd @ kibbeling ja heel hard ik ga het ook nu bij laten zo ze zoek het maar uit dit was echt een harde reactie.succes bij de sollicitatie en de vk!! @ sweetbel zo jij heb lekker huis gehoudenkom je hier ook even @ marry jij ook al huis gehouden @ kelly welkom tuurlijk mag je mee kletsen waarom moest jij stoppen met werken?? @ felicee zo kan je zelf ook nog in de auto heel veel plezier op de bruilofd!!ennuh wel laten weten als je stiekem gaat bevallen he @ mendie ja ze blijf bezig erg he.maar ik laat het nu lekker gaan moest ook van me vriend ze is nu heel erg ver gegaan.en wil nu rustig me bevalling in gaan.en mooi dat de info avond leuk was nou leuken hoe was het bij het uitzendbureau. @ kibbeling mooi dat je ben goed gekeurd!! @ elise welkom terug zo jij heb wel wat te voorduren he!! @ sandra oh lucas doe het dus goed kwa groei dan netjes hoor!!en nu mag je ook nog 2 weken weg blijven!! @ judith verzameling compleet nu @ momeera ah zielig voor je dochtertje ik zou ook halve dagen doen hoor is toch een verandering allemaal straks!! @ hester mooi dat valentijn bij jou op de kamer mag geniet er lekker van!! @ kibbeling dat wordt dus goed nadenken wat je wil gaan doen met de baan!! @ kiwi ik hoop dat je uit je beslissing kan komen voor het eventuele inleiden te doen bij het strippen!! @ lan wat een goed nieuws joh!! @ hester ik wordt jaloers op jou ik wil ook @ kelly je ben niet de enige hoor met een licht kindje hier zijn nog meer meiden met een licht kindje en hier ook een licht kindje!! @ meta ik heb dat nou ook dat ik niet weet hoe ik moet liggen pff wordt je gewoon gek van he?? @ odess jeetje zal misschien wel een fase zijn?? @ zomaar mooi dat de kleine rowan het goed doet!!slaap lekker meid hoop dat hij snel mee naar huis mag. @ hier zo ik ben weer bijheb heel slecht geslapen lach kwart over 3 in bed en om 10 voor half 5 was ik nog wakker 6 uur kwam me vriend thuis niks gemerkt ja toen ik wakker werd en me vriend zag liggen heb hem niet horen thuis komen volgens mij en in bed komen liggen.ik heb liggen piekeren gewoon wat me moeder zei.me vriend ga morgen naar me ouders heb de camera en sleutel en het geheugenkaartje klaar liggen.ik wou mee naar binnen.maar me vriend vind dat niet verstandig ook al is me moeder morgen weg.hij is bang dat me vader te keer tegen me gaat.ik ga het nu naast me neer leggen. verder alles goed hoor me vriend heb een spel gekocht.ben niet mee gegaan.maar speel het spel nu wel.geeft me heel veel ontspanning.verder rommel het nog aardig door en weet niet hoe ik moet liggen in bed als ik op me rug lig dan doe me buik zeer lig ik op me zei gaat het wel.hoop dat ik vannacht wat beter doe slapen.
Hester, ja ik vroeg het me ook al af, of ik me de naam van je eerste kindje kon herinneren, maar nee. Ik ken ook een stel met twee jongens, een daarvan heet ook Valentijn. Echt een lieve naam. Lijstje met bevalsignalen: Ik heb er ook heeel veel. Liep net met mn hondje, zeker 3 mensen die vroegen hoe lang ik nog moest, en 'jij bent zeker aan het einde?' .. Grrrr. Ja, laat me met rust hihi. Oh wat erg, ik lees net alles weer bij, maar niets onthouden.. Meta, wat eng zeg, dat je dochtertje jouw gevoelens zo opvangt. Gelukkig heeft ze er niets van, maar lijkt me wel gek om te merken! Odess, slaapt ze dan al een beetje, als ze gaat gillen? Misschien een nachtmerrie? Ik heb daar vroeger ook last van gehad, ging vanzelf over, inderdaad een fase. Sandra, veel plezier met de buren vanavond. Enne.. wordt weer tijd voor een verse Lucasfoto! Zomaar, goed van Rowan dat hij zo lekker drinkt! Jij ook, kom op, maak ons maar jaloers met zo'n lekker ventje. Mendie, nog lekker geshopt bij de Ikea? Ik wil er ook nog heen voor de bevalling, wil nog zo'n schapenvachtje. En een kleed. En misschien nog wel meer haha! Zo, nu ben ik echt leeg. Ga even mn was ophangen en dan mn bed in! Voor Firerose, hoop dat het echt gaat opschieten voor je!!!!!!
Sandra mijn gesprek ging wel goed maar heb veel om over na te denken.. Kiwi je bent wel goed ingelicht in elk geval. Hopen dat de kleine zich uit zich zelf aan dient. Lan wat een geweldig nieuws!! Een heel stuk dichterbij huis!! En wat fijn dat zijn gewicht ook omhoog is gegaan.. Fire heb je wel het idee dat de tabletjes verder aan slaan of totaal niet?? Sweet wel fijn dat hij met je mee denkt over de babyspulletjes. Hester het lijkt me heerlijk als je zo lekker met je kleintje kan liggen tutten. Ook wel goed dat de bv op gang komt. MendieC het ging om PPG/IG functie. Ambulante functie binnen de gehandicapten zorg. Lijkt het je wat? Ik heb het nummer van de teamleidster, ik moet haar voor donderdag laten weten wat ik ga doen. Oja het is binnen Rotterdam! Kelly het lijkt me wel raar als je dan al geen stage meer mag lopen en dan al zolang thuis zit.. begrijp dat je kleintje onder het gemiddelde gewicht zit. Is er dan nog iets wat je er zelf aan kan doen of ligt het allemaal aan haar zelf? Grappig dat je al weet dat ze haar heeft.. Meta wat zeg je dat lief tegen je dochtertje. Blaas maar in je dromenvanger dan zijn ze weg. Odess momenteel heb ik meer de neiging om nee te zeggen tegen de baan. Qua salaris en tijden, maar ik ga er nog even over slapen. Meta hij is echt fantastisch!! Ik denk ook echt dat iedereen zich hier in kan herkennen!!! Zomaar wat goed dat rowan beter drinkt en zelfs zijn gewicht weer op zijn geboorte gewicht zit. Hoop voor je dat het gesprek met de kinderarts positief voor jullie zal zijn. Pris het wordt heel goed nadenken over de baan. Als ik nu vannacht wakker lig heb ik wat om over na te denken. Hoop dat je vannacht ook beter zal slapen als afgelopen nacht. Hopelijk kan je het gebeuren tussen jou en je moeder wel een plekje geven, al denk ik dat het wel moeilijk zal zijn voor je. Hier druk aan het nadenken en ondertussen last hebben van harde buiken Weet niet meer hoe ik op de bank moet hangen/liggen/zitten. Zo maar lekker op bed liggen (al weet ik ook niet hoe ik daar moet gaan liggen ) ik hoop dat iedereen een goede nacht heeft. Slaap lekker en tot morgen Kussssssssssssss
@ kibbeling zal wel lukken hoor ik hoop vannacht goed te slapen ja denk zo me vriend zijn spel ga spelen is lekkere afleiding voor mij
@all Welterusten allemaal Ik ga zo maar op bed, en hopelijk slaap ik vannacht wat beter Hoop dat jullie ook goed slapen, zonder 1000x wakker te worden
Wat heerlijk Hester dat je mannetje lekker naast je ligt nu. @Kibbeling: Ze maakt wel contact met andere kinderen maar ze is de hele dag ontzettend haar best aan het doen. Ze is helemaal overstuur als de lerares zegt dat ze streng moet zijn tegen de klas, daar wordt ze bang van. En de meester vindt ze ook eng. Poe nog moeilijke beslissing dus wat je gaat doen met de baan. Sterkte met daarover nadenken. @sandra: deed je wel mee met de test? Wel lollig dat je daar geweest bent, dan zie je stellen op tv die je daar hebt leren kennen, lijkt me best lollig. @Kiwi: Ze kunnen toch van te voren onderzoeken of je baarmoeder er al klaar voor is. Weeenstorm hoor je inderdaad wel vaak bij inleiding maar zoals je al zei het hoeft niet en het kan ook voorkomen als je niet bent ingeleid. @Lan: Jaaaaaaaaaaaa wat superrrr!! Betekent dat jij naar huis gaat nu? Goh meid wat geweldig. Hopelijk gaat Maikel zo goed verder als hij nu al heeft gedaan. Ook al zon vechtertje. @FireRose: Ik hoop dat je het nog even volhoudt. Mijn ervaring is toch wel dat een normale bevalling wenselijker is dan een keizersnee (natuurlijk nooit een keizersnee gehad maar schijnt langer te duren voordat je dan herstelt bent). Je bracht mij wel op een idee door je laatste opmerking over waarom je vliezen niet worden gebroken. Ik had bij mijn eerste bevalling ook dat mijn baarmoedermond maar niet wilde verweken. Maar had door de gel die daarvoor moest zorgen wel weeen gekregen. Dus toen hebben ze toch mijn vliezen uiteindelijk gebroken. Toen duurde het dus heel lang voordat ik volledige ontsluiting had en had ik al wel snel persweeen, misschien kwam dat dus wel doordat mijn baarmoeder nog niet klaar was. Sorry jij hebt helemaal niks aan deze info nu maar ik had ineens een Eureka-moment. @Sweetbel: aah je man is er dus helemaal druk mee. Lief is dat. @Sandra: Ik ben fan van difraxflessen. Heb er nooit problemen mee gehad eigenlijk qua poeder of lekkende onderkant. Je moet de onderkant wel goed dichtdraaien, zorgen dat je hem recht erop draait anders lekt ie wel. Ameera had gelijk geen krampjes meer toen ik overstapte op difrax. Heb nu twee avent flessen maar die ga ik niet gebruiken denk ik. @MendieC: Ik ben ook bang dat als je in de kroeg gaat bevallen dat mensen dan raar gaan kijken. Of nog erger dat ze videos gaan maken en dat je dat dan later terug ziet, moet er niet aan denken. Ameera is een heel gevoelig en verlegen kindje, dus het is allemaal nogal eng. En er gebeurd ook aardig wat in haar leventje. Speen afleren, afscheid kdv, nieuwe baby, nieuwe kamer, nieuw bed, nieuwe school. Het is nogal wat voor haar. @Marry: De leerkracht zei dat ik maar even moet kijken wat ik doe met naar school gaan en dat ik haar best soms thuis mag houden. Ren je voorzichtig met je buikie? @Kelly: Oh joh mag je dan geen stage lopen? Dat is toch ook raar want als je werkt moet je toch ook gewoon doorwerken tot je verlof? Heb je er ook wel een beetje van genoten om thuis je ding te kunnen doen? Wat vervelend dat ze zo licht is. Ik hoop dat ze nog een groeispurtje wil maken. Wat leuk dat ze al haartjes heeft, schattig. @Meta: Ik voel me ongeveer hetzelfde. Soms denk ik, ik heb er niets over te zeggen en het zal er toch uit moeten en daarna raak ik weer in de stress en denk ik: ik wil niet! Ach gos je dochter voelt toch wel aan dat je ermee zit denk ik. Ergens ook wel weer heel mooi alleen ik hoop dat zij het snel uit haar hoofd zet, zij hoeft zich er gelukkig niet mee bezig te houden verder. @Odess: Ik denk inderdaad dat de hoofdpijn daar ook vandaan komt. Waarschijnlijk heeft ze gewoon wat meer tijd nodig om te wennen. Oh bah gaat ze krijsen? Dat vind ik altijd zo vreselijk om te horen want ik krijg dan altijd medelijden. Ameera heeft altijd moeilijk gedaan met naar bed gaan tot voor kort eigenlijk. Dus zij heeft heel lang bij ons op de kamer geslapen. Als ik haar in haar eigen bed legde dan werd ze hysterisch en bleef ze rustig 2 uur krijsen en ging ze met haar hoofd tegen haar bed bonken. Maar jouw kleintje valt dus wel in slaap, duurt dat lang voordat ze slaapt? Misschien is het een fase ik heb geen idee. Zit haar iets dwars ofzo? @Meta: Hahaha die 50 signalen zijn inderdaad grappig, vooral omdat ze zo herkenbaar zijn. @Zomaar: Rowan gaat dus ook wel lekker vooruit zo te zien. Hopelijk gaat hij snel al zijn flesjes zelf drinken en mag hij lekker met zijn mamma mee naar huis. @Pris: Goh soms ben ik verbaasd als ik je banner zie en er staat nog steeds zwanger. Ik had verwacht dat jij al lang bevallen was. Opmerkingen van anderen zijn naast irritant soms ook erg geestig. Tegen mij zeggen mensen steeds: goh je buik wordt wel steeds dikker. Die vind ik zo apart, is toch vaak zo bij zwangerschappen? Is niet dat je begint met een dikke buik en hij steeds dunner wordt. En op mijn werk vond ik wel lachen. De oudjes die vergaten dan dat ik zwanger was dus die kwam daar drie keer per week achter. En ik hoorde dan rustig continu: Ik wist niet dat je zwanger was, gefeliciteerd (kreeg lekker veel felicitaties hihi)
@ momeera ja ik had wel verwacht dat ik eigenlijk 1 van de eerste in dit topic zou zijn achja beter dat die binnen zit nog kan die nog ff door groeien.oja opmerking soms ook geestig maar soms ook wel eens irritant. @ senna slaap lekker. @ hier lig lekker filmpje te kijken wordt ik lui van hopen dat ik slaap zoheb net lekker ijsje uit de diepvries geplukt
Goedemorgen! Al nieuws van Firerose? En wat betreft bevallen: geniet nog even van je buik nu hij er is want dat is toch ook heel speciaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn buik niet mis hoor haha! Gisteren gebuideld met mijn naakte baby en dat is gek joh! Het voelde alsof hij nog IN mijn buik zat: dezelfde bewegingen. Vervolgens kroop hij zelf naar de borst en begon te drinken. Mooi hoor! Zo leuk dat wij "juni-mama's" straks allemaal zo'n kleintje hebben. Ik verwacht toch wel binnen een week dat er een paar van jullie ook bevallen zullen zijn, zo spannend! Mijn oudste heet trouwens L.aurens en is een trotse grote broer, heel schattig om te zien. En wat voel je je dan trots met twee van die kinderen, jeetje. Jullie allemaal fijne dag! Ik hoop dat ik zo ontbijt ga krijgen want ik val om van de honger haha
@ Sandra, wat doet Lucas het goed zeg. En lekker 2 wkn doktervrij nu. @ Senna, dank je voor je reactie over het sprookjesbos. Dan weet ik in ieder geval dat het de rit waard is. @ momeera, is inderdaad een flinke overgang voor je dochter. Hoop dat ze snel went aan nieuwe ritme. @ lan, wat een geweldig nieuws!! @ Hester, wat klinkt dat heerlijk zeg dat buidelen. Weet je al hoe lang je nog ongeveer moet blijven in het zkh? @ sweetbel, schattig je man. Leuk dat hij zo begaan is. @ hier, vandaag heb ik mijn 1e "zoonloze" verlofdag. Die gaat lekker spelen op het kdv. Ik ga vandaag in ieder geval naar Ikea, met een hele waslijst.
@firerose: hoop voor je dat er al wat vooruitgang in zit. Ik ben vergeten waarom ze je ook alweer in gingen leiden @hester: mooie combi van namen van je zoons.. @kibbeling: dat over die dromenvanger echt bewust over nagedacht. Ze droomt echt hele pittige dromen, soms kan ze niet slapen en gaat dan echt zoooo zielig huilen (ik wil niet dat ik/jij/opa/oma/broer/papa doodgaat .ze zegt altijd, mam ik heb gewenst dat we allemaal blijven leven tot de laatste tel .) Omdat ik niet kan beloven dat niemand snel doodgaat zeg ik dat de dromenvanger alle nare dromen en gedachten vangt en vasthoudt, en toen ze kleiner was blies ik erin, gaf haar een van haar knuffeltjes en dan ging ze rustig slapen.. Nu blaast ze zelf (maar ze zegt: mam dan zijn AL mijn dromen weg, ook de leuke ) @kiwi: mn dochtertje voelt stemmingen echt goed aan, en trekt het zich ook erg aan, met als gevolg raar gedrag, is erg lastig, ook toen ze heeeel klein was al, en toen het een tijdje niet zo goed ging tussen manlief en mij Ze heeft ook een hele sterke reukzin en kan bijv. niet tegen scherpe randjes in haar kleren zit volgens mij op het randje van hypersensitiviteit vind dat ook zon modegebeuren, dus ik pik er alleen uit wat echt bij haar past (net als bij veel kids: positiviteit en duidelijkheid, en eerlijkheid: ze voelt toch wel hoe ik me voel, dus soms kan ik dat maar beter eerlijk verwoorden en op een kinderlijke manier mee omgaan.. zoals de oplossing met de dromenvanger. Ik heb ook wel eens gedacht om naar een kinderpsycholoog ofzo te gaan maar tot nu toe zelf kunnen oplossen @momeera: wat je beschrijft met Ameera herken ik ook van mijn dochtertje het zijn zooooveel emoties.. Misschien helpt het idd als je haar lekker alleen de ochtenden laat gaan (of maar een paar ochtenden), en haar daarbij betrekt dat ze zelf mag kiezen wanneer ze vaker/ ook smiddags wil dan heeft ze het gevoel er zelf invloed op te hebben, ik heb gemerkt dat dat heel prettig kan zijn (ze kiest dan zelf voor school . Zeker als straks de baby er is, mijn dochtertje zou het gevoel hebben dat ik haar naar school doe omdat ik toch een nieuwe baby krijg dat zou ik verwoorden dat ze altijd mamas eerste kleine meid blijft want als je groot ben kun je altijd klein zijn @priscilla: je bent weer ouderwets aan het nachtbraken! Beetje kramperige nacht gehad, in mn heupen, onderrug weet niet of het voorweeen waren of gewoon van het liggen Ik werd iig niet paniekerig wakker... las op ander deel van het forum reactie van iemand op de opkomende angsten, die houd ik maar in mn gedachten (kwam hierop neer: Ik vond het toen zinniger om me een aantal dingen voor te nemen: ontspannen pijnstilling indien gewenst (twee keer niet nodig geweest. 2e keer zelfs thuis bevallen) proberen 'go with the flow' te vertrouwen op de verloskundige te weten dat miljoenen vrouwen dit gedaan hebben en dat pijnstilling dan meestal niet voorhanden is! En toch krijgen veel vrouwen meer dan één kind! En weet je? Ik heb eigenlijk nauwelijks pijn gehad tijdens mijn (inmiddels twee) bevallingen. Ik vond het eigenlijk gewoon gaaf (het beste deel van de zwangerschap). Het is zo'n oerkracht en je instincten nemen over (als je ze de ruimte geeft!). Ik zal je niet zeggen dat het pijnloos is (want geen bevalling is hetzelde) maar ook jij kunt het echt. Probeer te berusten in het feit dat een bevalling je letterlijk (meestal) overkomt en dat velen je voor zijn gegaan. En dan.. laat het los! Dit geeft me weer rust... Nu weer even aflevering Greys kijken, om 11.15 naar de vk en vanmiddag even op pad met manlief .(wipstoeltje, bieb, nieuwe cd Anouk!!) Tot later!
Goeiemorgen dames! @Meta: Aaah wat zielig die nare dromen @Sandra: Ja is inderdaad hetzelfde als verloskundige, al weet ik niet of het gehele takenpakket hetzelfde is. Genoten van de kraamvisite? @Odess: Dankjewel! En neen hoor, vind het best 'fijn' zo die rommelende buiken rondom mij! Helemaal geen probleem mee @Zomaar: Dankje! En jij nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! @Priscilla: Ik moest niet stoppen met werken hoor, ben nog studente vroedkunde en je mag vanaf 24 weken geen stage meer doen wat dus wil zeggen dat mijn schooljaar er gewoon al op zit @Kibbeling: Vond het ook niet zo leuk, maar blijkbaar is de Belgische wetgeving zo dat je vanaf 24 weken zwangerschap als stagaire via school niet meer mag werken. Ik kon er wel nog aan beginnen maar dan maar voor 2 weekjes en dan moest ik in het midden van de stage stoppen en konden ze me toch niet beoordelen... Dus hebben ze me maar uitgeschreven voor stage en die zou ik dan volgend schooljaar moeten doen Zelf kan ik niks aan het gewichtje doen, buiten NOG meer rusten en voldoende eten zodat de nodige stoffen wel goed opgenomen worden. Zoonlief was ook vrij licht en deed het meteen goed, dus maak me niet echt zorgen! @Momeera: Zoals hierboven; volgens de Belgische wetgeving mocht ik vanaf 24 weken geen stage meer lopen... Vond het ook maar bizar, maar dat risico wil ze ivm schoolverzekeringen en dergelijke blijkbaar niet nemen. Soms geniet ik er wel van om thuis alles wat op mijn gemak te kunnen doen, maar na een tijdje heb je amper nog wat te doen als alles netjes blijft Verder: Sorry voor de dames die ik vergeten ben, maar heb even honger!
Goedemorgen allemaal! Hier een onrustige kramperige nacht gehad vol harde buiken en dat gaat nu gewoon door. Niets serieus maar wel irritant. Maar even wat leuks bedenken voor vandaag Bloesem, geniet van je zoonloze dagje vol andere leuke dingen Hester, ow wat klinkt dat heerlijk!! Misschien heb ik het gemist hoor, maar hoe lang moeten jullie blijven? Mom, ja ze is gisteren na 4 'salvo's' in slaap gevallen, het heeft in totaal 40 minuten geduurd. Daarna is ze heerlijk gaan slapen hoor. Ik vind het ook heel sneu maar wil er ook niet in meegaan, ze zal toch zelf lekker in slaap moeten vallen en ik hoop dat ze er zo snel mogelijk overheen raakt. We gaan vandaag wel even verduisterende rolgordijnen halen, zodat haar kamertje in ieder geval meer verduisterd wordt - wellicht dat dat extra rust geeft voor haar. Meta, fijn dat je voor jezelf een modus hebt gevonden die werkt Ik moet zeggen dat ik ook af en toe denk ow nee he, ik wil niet!! Maar gelukkig gebeurd het gewoon en dan komt het ook wel weer goed denk ik maar.
Bekijk bijlage 152549 Uitgerekend: 23-05-2011 Kiwi1 (32) - 2de kindje (een meisje) 25-05-2011 Troetelbeer (20)- 1e kindje (een meisje) 26-05-2011 Meta (39)- 3e kindje (een meisje) 30-05-2011 Priscilla1987 (23) - 2e kindje (een jongen) 31-05-2011 Odess (26)- 2e kindje (een jongen) 01-06-2011 Dinkie1982 (28) - 2e kindje (een meisje) 02-06-2011 FireRose (24) - 1e kindje (een meisje) 02-06-2011 Senna04 (24) - 1e kindje (een jongen) 02-06-2011 Kibbeling (31) - 1e kindje (een jongen) 03-06-2011 BabyBergen (31) - 3e kindje (wil het niet weten) 04-06-2011 Martine (29) - 3e kindje (een meisje) 04-06-2011 Felicee (29)- 2e kindje (denkt een jongen, NUB denkt een meisje, wil het niet weten) 07-06-2011 Marry (29) - 2e kindje (denkt een jongen, wil het niet weten) 09-06-2011 Sweetbel (22) - 1e kindje (een meisje) 13-06-2011 Ivje (31) - 2e kindje (wil het niet weten) 16-06-2011 Judith1982 (28) - 2e kindje (een jongen) 15-06-2011 Ellen1983 (27) - 2e kindje (een jongen) 21-06-2011 Momeera (28) - 2e kindje (een jongen) 24-06-2011 LovelyEngeltje (27) - 2e kindje (een jongen) 25-06-2011 MendieC (29) - 1e kindje (een meisje) 25-06-2011 Sannie - 1e kindje (blijft een geheim) 27-06-2011 Dushi81 (29) - 1e kindje (een meisje) 28-06-2011 Miranda22 (26)- 2e kindje (een meisje) 30-06-2011 Bloesem (30) - 2e kindje (denkt een meisje maar weet het niet) 14-07-2011 KellyAernoudt (22)- 2e kindje (een meisje) 29-09-2011 Supermom (26) - 2e kindje (denkt een meisje) Jongens: 12 Meisjes: 11 Bevallen: 25-04-2011 Sandra (32) - Lucas 2970 gram - 35+1 07-05-2011 Zomaar (24)- Rowan 2080 gram - 35+3 11-05-2011 Lan (28) -Maikel 1774 gram -41cm - 35+5 18-05-2011 Hester -Valentijn 3515 gram - 38+1 Jongens: 4 Meisjes: Afspraak: 20 mei miranda22 - controle gyn 20 mei Sweetbel - controle vk 23 mei Senna04 - Controle Vk (38w&4) 24 mei Felicee - controle vk 6 juni KellyAernoudt - controle gyn 9 juni Sandra - Nacontrole gyn. 23 juni KellyAernoudt - controle gyn 5 juli KellyAernoudt - controle gyn 12 juli KellyAernoudt - controle gyn Afspraak (baby's): 20 mei Lucas - Gehoortest 30 mei Lucas - Consultatiebureau 1 juni Lucas - Sofia kinderziekenhuis (metabole ziekte) 6 Juni Lucas - MRI scan Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 6 Vlindertjes: Wennes 5+5 Happyliesje 4+3 Kwiepark 6+1 Iris2009 5+2 Lynnami 7+3 Supermom 9+5 Buddy's: Odess en Kiwi Sandra en Baby Bergen Senna04 en Zomaar2010 Meta en Marry81 Felicee en Momeera Sweetbel en Bloesem priscilla1987 en Ivje lovelyengeltje en miranda
Hey meiden, Klets hier niet zo vaak mee de laatste tijd kan het echt moeilijk bijhouden! Nog even een spuit elf reactie: Hester gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Valentijn. Wat een prachtige naam Verder gaat hier alles wel zijn gangetje. Controles nog steeds redelijk, nog om de halve week. Wat minderen berichten vanuit de familie gehad dus dat hakte er wel even flink in. We hopen nu gewoon dat ons meisje gauw geboren gaat worden. Ohja en ik verlies deeltjes van de slijmprop. Maar dat hoeft niet altijd wat te zeggen Ik lees af en toe wel mee, maar reageer dus niet altijd meiden. Sorry daarvoor, dan weten jullie dat Liefs
hallo dames sorry dat ik ook zo weinig reageer. maar jullie praten zo veel dat ik het amper nog bijhoudt. ik ben het echt helemaal zat met mn buik. hier ga ik borstvoeding geven (mn dochter heeft 18 mnd borstvoeding gehad) en moest er wel bij kolven omdat ik teveel melk had. gebruikte avent kolf en avent flesjes. nergens last mee gehad. ik vind ze ideaal. gister naar de vk geweest. alles was weer goed. bloeddruk word steeds lager. 111/69 maar was ook goed, dus ja geen zorgen maken. en over het hoofdje wat 2 weken achter ligt op groei hoef ik me ook geen zorgen te maken. maar het blijft toch een klein beetje door mn hoofd spoken. maar moet me er maar overheen zetten. gister heeft mn zusje me in huis geholpen. met de afwas en de was. dus vanavond moet mn vriend maar ff stofzuigen. of ik doe het zelf nog even vandaag. kan ik al het speelgoed ff opruimen. en alles beneden ff andere plek geven. en nog 2 of 3 wasjes draaien. dus druk druk druk. xxxx
Goedemorgen dames, Mom: wat sneu voor Ameera. Nou is het zo dat bijna alle kindjes in het begin erg moeten wennen aan school en zij is ook nog eens een gevoelig kindje. Ik kan het mij voorstellen dat je hier moeilijk mee hebt. Je wilt immers dat je kind zich altijd gelukkig voelt! Waarschijnlijk is het een kwestie van tijd en zodra ze gewend is aan de nieuwe veranderingen ze weer lekker in haar vel gaat zitten. Er verandert idd zoveel in haar leven nu! Pris: nog lang gegamed? Jee, ik lees dat je heel laat nog een filmpje aan het kijken bent. Ben je dan niet kapot de volgende dag? Je hebt natuurlijk nog een kleintje thuis. Meta: diegene die je quote ken ik goed van het forum. Zij is idd erg relaxt en dat stukje heb ik ook gelezen. Dit heeft mij ook heel erg geholpen. Vooral het go with the flow en als het tegenvalt dan is er pijnstilling bij de hand. Wist je dat ze in het Lange Land ziekenhuis 24 uur per dag ruggenprik ter beschikking hebben? Hebben ze in Franciscus niet (alleen overdag). Dat is toch een fijn idee? Ik zou haast de consequentie dat mijn baby geboorteplaats Zoetermeer in haar paspoort krijgt hiervoor aanvaarden, maar ga toch voor mijn Rotterdamse roots Hier in Bleisiwijk mag je namelijk kiezen tussen deze twee ziekenhuizen. De ene moment denk ik kom maar op, ik ben er klaar voor. De andere moment ben ik echt heel angstig. Dus wat dat betreft ben je niet alleen. Odess: ik hoop dat de verduisterende gordijnen helpen. Wat sneu voor je meisje. En ze kan het natuurlijk ook nog niet goed uitleggen wat er is he. Hopelijk is het snel over. Zo hier een lekker relaxt dagje. Moet wel veel was wegwerken en nog de keukenkastjes doen, maar alles op mijn gemak met af en toen een lekker theetje in de tuin.