Odess: fijn dat je dochter zo graag naar het kdv gaat en heb jij ff tijd voor jezelf. Sweetbel: gefeliciteerd met je man! Jammer dat hij moet werken Ik lig hier zalig met mijn zoon op mijn blote buik onder de dekens te genieten na zijn flesje en ik hoor dat de kraamhulp momenteel aan het dweilen is en de wasmachine aanzet - hoe heerlijk is dat??
Hester, haha hoe jaloers wil je ons hebben Nee meid het klinkt echt heerlijk, geniet er lekker van!! Leuke kraam? Wat doen jullie nu met L? En is je man ook thuis of niet?
Meta nog een rustige nacht gehad? Lees net dat je een hele goede nacht hebt gehad. Mom wij hebben alle was in de logeerkamer liggen (waar mijn mams komt logeren als de kleine er is ) dus moet het ook nog weg werken hier. Mendie ik geloof ik hoor, maar maak mezelf wijs dat ik nog normaal loop Heel veel plezier in Maastricht! Judith nog een beetje kunnen slapen verder? Felicee ik zal aan je denken als ik er tegen 1 aanloop!! Is de misselijkheid wel weg na je nachtje slapen? Veel plezier op kraamvisite! Sweet gefeliciteerd met je mannetje en hoop dat je toch nog samen een gezellige lunch hebt. Odess succes bij de vk en hoop dat je wat wijzer zal gaan worden over het strip-beleid. Hester dat klinkt helemaal zalig!! Hier zo maar eens douchen en aankleden. Mijn buik lijkt gelukkig rustiger dan gisteren, maar dan ook alleen nog maar uit bed gekomen en op de bank beland!! Daarna ff mn mams bellen wat zij vandaag denkt te gaan doen met mn neefje Wie weet ga ik daar wel ff heen, ben ik er even uit!! Fijne dag allemaal, kusssssssssss
Nog héél even en dan hebben we allemaal zo'n heerlijk hummeltje! Alle zwangerschapskwaaltjes zijn het waard haha! L is naar het kdv om zijn ritme er een beetje in te houden en mijn man is vandaag aan het werken en is dan de rest van de week weer vrij, dus supergezellig! En onze lieve kraamhulp - die mij zojuist een vers fruithapje gebracht heeft - mag 2 dagen langer blijven dus tot en met aanstaande vrijdag :-D heerlijk! Odess: hoe is het beleid bij jouw VK voor overtijd lopen? Kibbeling: ben je naar je moeder gegaan? Fijne dag!
@ Senna, mooie foto's van je zoontje! @ Odess, buikfoto; als ik er binnenkort aan denk zal ik er 1 plaatsen. @ Momeera, wat sneu dat het met je dochter nog niet zo lekker gaat. Hopelijk helpt het dagje rust en is ze morgen weer topfit. @ sweetbel, gefeliciteerd met je man. @ Fire, wat mij betreft mag je je verhaal gewoon neerzetten hoor. Ik vind het altijd wel interessant om te lezen. En als iedereen "moet" wachten totdat ik of een andere laat uitgerekende bevallen is dan duurt het nog wel even. @ Hester, hoe heerlijk is dat?? Super, fantastisch, geweldig heerlijk klinkt dat!!
Goedemorgen meiden, Zo weer een nieuwe dag, nieuwe kansen!! Wat zal ons vandaag brengen? @ mendiec, nee hoor, alleen beneden hangen 2 glazen klokken en 4 trouwfoto's. Verder hangt er hier eigenlijk best weinig aan de muur, 3 canvas-schilderijen. Maar als mijn moeder schoonmaakt en je vraagt iets te doen, gaat ze altijd net iets verder. Normaal past ze maandag altijd op mijn dochtertje maar nu helpt ze mij, erg fijn!! @ meta, jij juist heerlijk geslapen dus en niet echt meer tekenen van een bevalling? @ sweetbel, gefeliciteerd met je mannetje! @ odess, jij dus vandaag naar de vk en je gaat ook vragen naar het strip-beleid. Ik moet morgen en ik wilde het ook al vragen. Ben er eigenlijk ineens zo klaar mee. Vannacht heel erg liggen malen over hoe en wat straks. Ik wil zo niet denken maar soms gebeurt het gewoon en na een nachtje slecht slapen zit je er wel meteen doorheen met zo'n buik. Morgen ben ik 39 weken maar denk niet dat ze je zomaar zullen strippen. Misschien dat ze wil kijken of mijn lichaam er klaar voor is. Ik ga het zoals ik er nu over denk iniedergeval vragen. Ben benieuwd wat jou vk vandaag zegt. @ hester, wat klinkt dat lekker! Ik wil ook weer verwend worden door de kraamhulp! Geniet er nog even lekker van meid! Heerlijk. Zo ik ga nog even het deurtje van de oven doen en de kookplaat, dat zijn de enige 2 dingen die vorige week niet gebeurt zijn. En ik wil het speelgoed van Sanne uitzoeken nu ze er niet is, gaat dat wat makkelijker. Tot laterrr
hier een k*t nacht gehad. vanacht om 2 uur naar de wc gehad. hoorde ik tussen kwart voor 4 en 4 ineens geschreeuw op straat. "inbreker, hou hem tegen, stoppen, hierblijven enz enz" dus ik was ineens klaarwakker. dus ik mn vriend wakker gemaakt. ik zei moet je horen. dus ik hoorde op gegeven moment buren zeggen: er was een inbreker. dus ik deed ons slaapkamerlicht aan (was ook net zo'n irritant zoembeest op onze slaapkamer) en keek langs het gordijn naar buiten. zie ik de buurman naar me wijzen en wou dat we buiten kwamen. dus wij naar buiten horen we dat er in ONZE auto's waren ingebroken. autoradio is weg, navigatie is weg, mn vriend zn 1e dollar van zn uitzending naar afghanistan is weg (grote waarde voor hem) de centrale deurvergrendeling doet het niet meer. auto kan niet eens meer op slot. alle kabels in de auto zijn kapot getrokken. andere auto was gelukkig het slot alleen beetje aan geprutst en konden ze niks waardevols in vinden. (gelukkig doet dat slot/centrale deurvergrendeling het nog wel) politie was er meteen bij gekomen en vanmorgen was de politie er weer om alles te noteren wat er vernield en weg was vanmiddag komt technische recherche om gipsafdrukken van de voetstappen te maken. dus we konden vanacht niet echt slapen. dus rond half 5 maar op bed filmpje gekeken. half 6 toch maar geprobeerd weer ff te slapen. en nu zijn we allebei kapot. mn vriend is wel gewoon naar zn werk maar vanavond gaan we echt vroeg op bed. pffff
Goedemorgen allemaal!! Nog geen nieuws van Priscilla?? Ben zo benieuwd of haar mannetje al geboren is. @Meta: Fijn dat je goed geslapen heb, zijn je krampen en duizeligheid helemaal weg? @Hester: Hahaha klinkt heerlijk zo'n kraamhulp, geniet er maar van, maar dat doe je wel zo te horen @Felicee: Succes bij de VK en veel plezier bij de kraamvisite. @Sweetbel: Gefeliciteerd met je mannetje. @Odess: Succes bij de VK @Lovely: Jeetje wat balen zeg, grrr kan hier zo boos om worden, ze hebben gewoon van je spullen af te blijven. @Hier: Weet nog steeds mijn pincode niet Maf he, waarschijnlijk teveel met andere dingen bezig geweest afgelopen weken. Gelukkig heeft mijn man wat geld voor mij gepint, maar handig is anders. Hier begint de kraamvisite storm te komen, wel ontzettend leuk hoor. Maar wat me dan weer flink tegenvalt is dat Marvin zijn broer en vrouw en onze beste vrienden nog niet zijn langs geweest. Vind het zo raar?? Andere (vage kennissen) wilden al in het ziekenhuis langskomen (wat natuurlijk niet kon) en belden elke keer hoe het was met onze kleine man. En goede vrienden laten niets van zich horen Nou ja ik ga me er verder maar niet druk over maken en lekker genieten van onze kleine man. Fijne dag allemaal!!
Hoi dames! Even reageren op iedereen! @Senna: Wat een mooi mannetje! @Kibbeling: Ik slaap ook altijd ineens zoveel beter als mijn vriend vertrokken is naar zijn werk, dan neem ik het hele bed in beslag! @Hester: Fijn voor je dat je thuis bent nu! @Sandra: Klinkt wel eens fijn zo'n mannetje die de kids naar school brengt, wou sommige dagen dat dat hier ook kon :d Maar mijn vriend moet al beginnen om 7u... Moet me soms echt slepen uit mijn bed! @Meta: heb gisteren dat liedje van John Mayer voor het eerst gehoord en is inderdaad zo mooi! Bruinverlies! Wie weet heb je je wondertje komende uren nog vast! @Ivje: Jammer dat alles nog potdicht zit! @Zomaar: Oooh wat leuk dat Rowan zijn sonde eruit is! En wat een lief mannetje! @Elise: Jij ook al wat gerommel! Spannend! @Marry: Fijn dat alles in orde was in het ziekenhuis meid! @Miranda: Mooie buik meid! @Fire: Héél erg mooie naam meid! @Sweetbel: Gefeliciteerd met je mannetje! @Lovely: Aaah wat balen meid Kan geloven dat je je rot voelt nu!
Hoi meiden... mn bruinverlies is er blijkbaar alleen als ik loop, dus heb vanmorgen maar wat rondgestapt... misschien helpt 't.... Nu lekker boterhammetje met gerookte zalm (die mag) gegeten, ga even lekker een aflevering Grey's kijken en een uurtje mn ogen sluiten.... Hoop snel babynieuws van Priscilla te horen... SMAK!!! Tot later
Goedemiddag allemaal! Sandra, haha ik moest ook wel lachen om je pincodeverhaal al is het natuurlijk behoorlijk zuur. Hmm, dat is inderdaad wel vreemd dat mensen die zo dichtbij je staan nog niet zijn geweest. Misschien hebben ze het idee dat het nog te zwaar voor je is? Dinkie, klinkt als een behoorlijk actief dagje! Lekker hoor als alles gedaan is. Felicee, ik houd er inderdaad nu meer rekening mee en probeer me er al bij neer te leggen dat het weer net zo gaat zijn als de vorige keer. Ik weet natuurlijk niet hoe het deze week verder gaat maar ik voel me eerder slechter dan beter dus vrees ervoor. Haha, dat ken ik, dat je steeds alles klaar wilt hebben, dat heb ik ook! Ik hoop ook voor je dat het niet meer zolang duurt hoor! Kiwi, nog geen gerommel bij jou? Ik hoop dat jullie snel kunnen uitvinden wat het nu precies is bij Kaj. Kibbeling, beetje geslapen vannacht? Hoop van wel! Momeera, het zou zeker lekkerder zijn als het uit zichzelf begint, we wachten af! Moeilijk zeg dat het niet beter gaat met Ameera. Ik zou inderdaad genoeg kleertjes meenemen voor die dagen, volgens mij moet je daar zelf voor zorgen. Mendie, als je eiwit in je urine hebt en een te hoge bloeddruk is dat het begin van een zwangerschapsvergiftiging. Dit zou uiteindelijk heel ernstig kunnen worden als je er niks aan doet en dus houden ze je goed in de gaten en leiden ze eventueel de bevalling in. Zwanger zijn is inderdaad geen ziekte maar kan zeker héél zwaar zijn! Judith, ah nachtbraker! Nog een beetje kunnen slapen vannacht? Sweetbel, gefeliciteerd met manlief!! Odess, heerlijk je kleine meid naar het kdv! Ik hoop voor je dat je op je moeder lijkt qua bevallen, zou fijn zijn!!! Hester, klinkt als heerlijk genieten!!! Lovely, ah bah dat is echt ontzettend rot zeg! Waarom blijven mensen niet met hun vingers van andermans spullen af! :x Je kunt dit nu ook helemaal niet gebruiken, sterkte meid! Meta, ik hoop voor je dat het helpt, we kunnen hier wel weer wat babynieuws gebruiken!!!! Hier, ik heb goed geslapen vannacht maar nu voel ik me verre van lekker. Ik ben erg duizelig en wordt er ook misselijk van. Het voelt niet goed, echt vervelend. Denk dat ik zo maar weer op bed ga liggen, gelukkig is Naomi vandaag bij de oppas. Fijne dag allemaal!
Zo weer goedgekeurd bij vk Wat het strippen betreft, dat doen ze bij onze vk tussen de 40 en 41 weken. Volgende afspraak heb ik bij 40+1, maar of ze het dan ook zou doen was ze terughoudend in. Gaf aan dat het lag aan of het verder ook rommelde etc. Verder gaf ze aan dat als er genoeg ontsluiting was het ook nog een optie was om de vliezen te breken ipv in te leiden, dat vond ik ook nog wel een fijne gedachte, mocht ik echt ver over de 41 weken heenlopen. Ik heb veel vertrouwen in mn lijf, dus denk dat het het dan wel zelf doet (ik heb echt een hekel aan ziekenhuizen en medicalisering) Volgende keer de vk die mijn bevalling heeft gedaan, die heb ik deze zwangerschap nog maar 1x gezien dus mocht ook wel eens Kibbeling, ach misschien is al die onrust ook wel ergens goed voor denk ik dan maar altijd (of is dat hopen tegen beter weten in ) Fijne dag vandaag! Lovely, jeetje wat rot zeg! Hopelijk kan de politie er wat mee! Hester, ow wat heerlijk! Houden jullie L dan wel thuis? Ik denk dat wij onze meis thuis houden in de kraamweek, maar daarna ook niet meer denk ik. Lijkt me sowieso pittig een dreumes die veel aandacht nodig heeft en een baby, dus 2 dagen in de week alleen een baby is geen overbodige luxe verwacht ik Overtijdbeleid is hier dat je met 10 dagen overtijd naar het ziekenhuis gaat voor een ctg etc. en dat je bij 42 weken wordt ingeleid. Zover hoop ik echter echt niet te komen, want zeker omdat ik er zelf van overtuigd ben dat ik eigenlijk 2 dagen verder ben zou ik het echt niet fijn vinden om zo lang door te lopen. Veel te bang dat de kleine wat tekort komt! Maar goed, ik ben de vorige keer spontaan bevallen bij 40+6 dus daar ga ik nu gewoon ook van uit Bloesem, ben benieuwd! Jij bent hekkensluiter zo'n beetje geloof ik he en ook al bijna 35 weken Schiet op zo, juni komt heeeeel dichtbij Dinkie, ben benieuwd wat jouw vk morgen zegt maar zoals je leest strippen ze bij 39 weken hier niet. Moet ik zeggen dat ik er nu nog geen behoefte aan heb, maar volgende week is dat misschien anders! Hopelijk voel jij je snel weer 'fitter'! Sandra, wat vervelend! Ik zou het ze op de man afvragen, misschien willen ze jullie wel niet in de weg zitten oid? Vaak hebben juist die vage kennissen daar geen moeite mee Wat apart dat de pincode je gewoon totaal ontschoten is! Meta, dan deed ik even een paar kilometer geloof ik Enjoy! Marry, nee ik lijk totaal niet op mijn moeder qua bevallen, haha Vorige keer bevallingsverhalen vergeleken en konden alleen maar tot de conclusie komen dat het heel anders was Vervelend dat jij je zo naar voelt, ik hoop dat het snel opknapt!
@MendieC: Ja hoezo hebben die babywinkels geen drive-in, en de hemas? Ze moeten wat meer denken aan de zwangere medemens (die niet kunnen lopen). @Judith: Jemug 10 keer plassen in 1 nacht . Dan kun je bijna op de wc blijven zitten. Hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen. @Meta: Lekker zon nacht goede slaap. Jammer dat je het nog niet weet of ze mag afzwemmen. Ik hoop dat ze mag. @Hester: Thanks voor je berichtje over de kleertjes. Dan weet ik dat ik veel moet meenemen. @Felicee: Typisch eigenlijk, toen Ameera geboren was mocht ze zelfs geen eigen kleertjes aan in het ziekenhuis. Alle kindjes op de couveuseafdeling moesten hetzelfde aan. Kleertjes die werden dichtgemaakt met plakband. Hmm het gaat. Ik heb veel pijn aan mijn bekken en mijn handen en dus last van de dingen die ik allemaal moet doen in huis en met Ameera. Heb gisteren mijn man even uitgelegd waar het dan pijn doet en bij welke bewegingen, hij schrok wel dus misschien gaat hij me nog meer helpen. Bij jou wil het ook nog niet echt verbeteren of wel? Lijkt me vervelend om bij 38 weken zo beroerd te zijn, het is allemaal toch al beroerd genoeg zo op het einde. Succes met de schoonmaak. @sweetbel: Hihi drie pakjes, als je dadelijk in het ziekenhuis maar kan kiezen. Mag jij wel gelijk weer naar huis? Gefeliciteerd met je man. Jammer dat je hem weinig zal zien vandaag. Gaan jullie het nog wel een andere keer vieren? @Odess: Is de tijd dat je gaat bevallen vaak hetzelfde als je moeder? Anders heb ik een probleem want mijn moeder liep twee keer over tijd en 1 keer veel te vroeg (en daar ben ik al lang overheen). En mijn zus was geloof ik redelijk op tijd. Bij welke termijn gaan ze meestal strippen dan? Bij 40 weken? Oh ja slim, dat ga je natuurlijk vandaag vragen. @Hester: oooh genieten lijkt me dat!! @Kibbeling: Oh jee een hele kamer vol met was, erg he? Maar goed uiteindelijk moet het ons gaan lukken denk ik. Jij ook fijne dag! @Dinkie: haha ja zoek nooit het speelgoed uit van een kind waar het kind zelf bij is. Dan ben je dubbel zo lang bezig. @Lovely: Wat vreselijk!! Het is al erg om zo wakker te worden maar als het ook nog eens je eigen autos zijn. En wat erg van de 1e dollar van je vriend, dat zijn dingen die je nooit terug kan krijgen zelfs niet met al het geld van de wereld. Hopelijk krijgen jullie wel aardig wat vergoed en pakken ze de dader. Hebben de buren hem kunnen zien? @Sandra: Wat typisch dat juist zij nog niet langs zijn geweest. Zouden ze denken dat jullie rust nodig hebben ofzo? Dat ze rekening met jullie proberen te houden? Vervelend als dit soort dingen gebeuren in je kraamtijd @Meta: Rust lekker uit! @Marry: Ook al duizelig, wat is dat toch. Doe je voorzichtig? Wel fijn dat Naomi er even niet is, dan kun je even goed uitrusten. Goh die Pris houdt ons wel in spanning he? Ik hoop maar dat het goed met haar gaat. Ik ga nog even eten en dan zo naar de fysio. Ik ben toe aan een massage die goed helpt. Slaap echt niet lekker door al die pijn.
@Odess: Hoe gaat dat strippen eigenlijk? Ik weet nog toen ik werd ingeleid dat ze mijn vliezen hebben gebroken en dat ik toen weeen kreeg. Dus dat kan zomaar werken. Uiteindelijk vonden de artsen het niet snel genoeg gaan bij mij dus kreeg ik wel opwekkers. Maar ik was toen ook nog niet zo heel ver en mijn lichaam was er nog helemaal niet mee bezig. Ben het wel met je eens, hoe natuurlijker hoe beter. Al die medische dingen zijn niet altijd goed. Toch wel blij dat het bestaat natuurlijk.
Om te kunnen strippen moet je minstens 1 cm ontsluiting hebben en dan proberen ze de vliezen wat los te maken. Dit maakt dat er hormonen vrij komen die de bevalling kunnen opwekken Bij welke termijn ben je toen ingeleid? Hopelijk is dat nu allemaal niet nodig! Ik heb echt een hekel aan ziekenhuizen, dus als het niet nodig is kom ik daar niet Maar natuurlijk is het een heel fijn idee dat het er is en soms is het ook gewoon niet anders
Nog steeds geen nieuws over Pris?! Jee, die houdt ons echt in de spanning he! Meta: bij jou dus weer rustig..jammer dat het niet door heeft gezet al rommelt het aardig bij jou. Kan niet meer lang duren, volgens mij. Judith: jij dus lekker aan het spoken geweest vannacht. Vervelend voor je dat je zo slecht slaapt! Felicee: fijn dat je in ieder geval redelijk hebt geslapen. Hoe voel je je vandaag verder? Kaj heeft vannacht helemaal niet gehoest, lang leven het paardenmiddel die wij hem hebben toegediend. Echter vanochtend is hij weer begonnen moet hoesten uiteraard. Maar wel fijn dat hij en wij in ieder geval slapen 's nachts door dat medicijn. Donderdag hebben wij een afspraak bij de huisarts. Sweetbel: gefeliciteerd met je man! Jammer dat hij de hele dag van huis is.... Hester: het klinkt allemaal heerlijk! Wij willen ook Fijn dat je zo'n lieve kraamhulp hebt. Ik hoop weer dezefde te krijgen als de vorige keer (waarschijnlijk wel), die was ook helemaal geweldig. Lovely: jemig, wat heftig! Mensen moeten gewoon van ander manse spullen afblijven! Echt heel erg k voor je. Sandra: wat raar dat de mensen die zo dichtbij jullie staan niets van zich zelf laten horen! Denken ze misschien dat jullie nu liever rust hebben ivm heftige start? Marry: jee, meid. Dat je je nog steeds zo slecht voelt. Fijn dat Naomi bij de oppas is en jij in ieder geval lekker kan liggen. Hopelijk knap je iets op. Odess: die onzekerheid is echt vervelend he? Volgens mij voelen wij ons hetzelfde wat dit betreft. Het zwanger zijn in principe nog niet zat zijn, maar wel de onzekerheid over wanneer het gaat komen en flink over tijd lopen en risico lopen op opgewekte bevalling niet fijn vinden. Wel een fijn idee dat het breken van vliezen ook een optie is! Mom: heerlijk de massage, veel plezier. Hier: vandaag voel ik mij een beetje onrustig. Ik mag echt niet klagen want ik heb echt 0 klachten op dit moment. Mijn buik is bescheiden dus zit niet in de weg, de baby is volgens mij volledig ingedaald want ik ben niet meer misselijk en heb niet meer dat volle gevoel. Verder ben ik nog zo mobiel als kievit en verveel me helemaal niet. Maar die onzekerheid over of het natuurlijk komt of toch ingeleid moet worden vind ik helemaal niet leuk. Als ik nu wist dat ik over 1 week zou bevallen dat zou mij zoveel rust geven, dan zou ik er verder helemaal niet aan denken. Maar omdat ik de vorige keer echt pas met 42 weken bevallen ben op de dag dat ik ingeleid zou moeten worden, ben ik bang dat ik weer die kant op ga. Donderdag word in ieder geval gestript, hopelijk levert het wat op. Zo niet dan kan de volgende dag afspraak worden gemaakt met het ziekenhuis over het inleiden. Daar ben ik nog steeds niet over uit, wil toch een natuurlijk bevalling. Maar aan de andere kant, wachten geeft nog steeds geen garantie op de natuurlijke bevalling en moet ik misschien toch weer ingeleid worden. Dat zijn allemaal dingen die constant door mijn hoofd flitsen. Maar goed, ik heb de hele ochtend ermee in mijn hoofd gezeten en nu ben ik er klaar mee. Ga even snel boodschappen doen en dan lekker bubbelen in bad met een boekje. Even goed ontspannen!
Geen babynieuws helaas,.. Hopelijk gaat alles goed met pris. Helaas niet meer kunnen slapen. Dus nu wel moe. Alles was goed bij de vk. Baby ligt ietsje ingedaald, dus dat is mooi.
zucht wij balen ffies. zouden om 11uur gesprek hebben kwam er spoed tussen tja typisch wat voor ons. vriend voor jan lul heen en weer gereden. vanavond om half 6 gesprek en hoop dat de arts er nog is en ook geen spoed. anders stop ik rowan in de tas en neem ik hem mee haha hij is van 2205 naar 2245 gegroeid in 1 dag. netjes of niet dan bijna de 2300 die hij moet hebben om na huis te mogen. drinken gaat ook goed dus tja dat kan ie thuis ook wel toch? slapen en zuipen hahah ik vind van wel.. maja laat het vanaaf ergens weten