oh mamalijntje... wat een vermoeiend en slopend proces voor je zeg!! Wel fijn dat je nu even lekker hebt kunnen slapen, dat heeft een mens ook wel eens nodig op zijn tijd!! Benieuwd wat vandaag weer gaat opleveren!! @hier gisteravond allemaal krampen, vannacht ook nog en toen.. weer gewoon een diarree-aanvalletje op de wc, hopelijk een voorbode van een beginnetje.... xxxxx
Hoop het voor je Jootje! Ik zal duimen. -- Moet zeggen dat ik me redelijk fit voel maar is misschien ook een gedeelte adreline/zenuwen voor straks.. Hoop stiekum dat hij straks al wil gaan strippen dan heb ik nog twee dagen de kans dat het vanzelf verder begint..
YEAAAAAAAAAY wat een zalige nacht kleine heeft gisteren om 21 uur flesje gedronken, nog tot 22 uur met grote ogen haar wereldje bekeken om dan te slapen tot... TADAAA 5 uur deze morgen wil dus zeggen dat ze 7 uren geslapen heeft normaal zou ze langer geslapen hebben als het mobieltje van mijn man (zijn werk belde en hij tierde bijna in de telefoon opdat de andere kant hem zou kunnen horen door de machines heen) niet afgegaan zou zijn maar goed, 7 uur, ik MAG niet klagen straks zal ze weer in badje gaan en weeg ik haar nog eens. Ik zit in een dilemma... ik denk eraan om borstvoeding te kappen... aangezien ze het zooo goed doet met haar flesjes... en mijn melk niet echt goed schiet... langs de andere kant wil ik het niet opgeven omdat het voor mij zoo bijzonder is... en de melk wel gauw weer op gang kan schieten als ik om de 2 uur kolf (maar wat haat ik dat kolven...)... wederom kan ik dan weer eten/drinken wat ik wil... van de andere kant ben ik dat gezeul met die flessen en poeder beu... je mag het ook nooit vergeten als je ergens heen gaat... pfffffffff ik weet het ook niet meer
goeiemorgen! zou gwoon vragen of ze je kan strippen mamalijntje! jootje-misschien idd een voorbode van het begin..ik had ook wat dunne een dag voor de bevalling en moest continu naar de wc omdat ik dacht te moeten maar dan kwam er heeeel weinig steeds.Hoop het voor je! (dat het door gaat zetten dan) nachtzon-kzou de bv nog even volhouden hoor als ik jou was! Straks krijg je spijt dat je te vroeg gestopt bent!Ik snap het wel hoor, denk er soms ook over maar de kleine doet het heel goed op de bv..s'nachts slaapt ze er 4 soms 5 uur op!Gister bij het CB geweest en ze weegt 4650gr (bij geboorte 3715gr) en is 56cm lang dus heel goed aangekomen!Ze zit boven de lijn van het gemiddelde Ik ga straks een kolfapparaat halen om te proberen, dan maak ik een voorraadje en kan ik binnenkort misschien ook eens wat langer weg zonder me druk te hoeven maken over de voeding. Ik eet trouwens gwoon wat ik wil hoor, heeft niet veel invloed op de borstvoeding of krampjes..ik kan alleen niet onbeperkt wijn of alcohol drinken, dat doe ik dan 1glaasje vlak na de borstvoeding.wat eet jij dan niet nachtzon?
alles kooldingen, dus bloemkool, rode kool, broccolio, spruitjes en dergelijke (typ foutjes maar ben net aan het kolven ) ook ajuinen eet ik niet, probeer schokolade te vermijden, alc drink ik helemaal niet, ook geen fruitsap met sinaas, geen citrusvruchten in t geheel... eet veel fruit, maar ook geen bananen... neem vitamine-preparaten... denk dat was het ik denk dat ik het nog een beetje verder probeer enneuh, je kleintje weegt nu net zoveel ( nou, die van jou 50 gr meer ) en is even groot als mijn eerste kindje toen ie geboren werd ben blij dat ze het goed doet!!!
nachtzon: hier was het precies hetzelfde. Ze dronken gewoon niet goed uit de borst en deden het veel beter op de fles. En dat kolven had ik totaal geen zin in. Ben nu erg blij dat ik ben gestopt met bv. Ja het was heerlijk om ze 4 weken het wel te hebben gegeven en had ze ook veel liever langer gegeven. Maar mn rust en rustigere baby's waren mij meer waard. En ze doen het nu zo goed!!! Mamalijnte"je bent inmiddels al op controle geweest...ben benieuwd!!!!
Zooo dat was dan een flinkert zeg bij de geboorte! Waarom heb je zo'n streng dieet als ik vragen mag?ik eet wel gewoon alles hoor en mag ook dacht ik..alleen zei de kraamzorg oppassen met scherpe kruiden en kool, maar vlgs het voedingscentrum mag t ook gewoon. Krampjes heeft ze niet veel last meer van dus daar hoef ik het ook niet voor te laten. Kan me voorstellen dat de bv er minder leuk van wordt. Snap dat jij bent gestopt met borstvoeding mamavan3!zowieso echt knap dat je t 4 weken gedaan hebt! Ben ook benieuwd mamalijntje!
ik heb altijd die dingen vermeden... 10 jaar geleden moest dat gewoon... En ik heb wel gemerkt dat de kleine er deugd van heeft, dus laat ik het ook een beetje zo heb 150ml gehad door af te kolven... is dat goed?
dat is meer dan zat joh nachton... Hier drinken ze nu flesjes van 100 ml per keer alleen de laatste voeding drinken ze een fles van 135
Ben ik weer.. Was een rare controle. De Gyn ( zijn 5 verschillende) was van mening dat ik volgende week wel terug kon komen maar na een boze blik wordt ik a.s. donderdag om 07:30 in het ziekenhuis verwacht voor het inleiden. Heb verder geen onderzoek gehad. En nu is het wachten.
Nou das ook raar! Gelukkig wordt je alsnog ingeleid donderdag! Hier weer een k*t nacht veel wakker geweest met lichte voorweeen. Hier overigens ook al een dikke week aan de dunne en kleine beetjes sorry voor de details! Maar nog geen baby!
mamalijntje, nu weet je zeker dat er donderdag wat gaat gebeuren. hoop voor je dat het nog doorzet. hier echt een super nacht gehad. hij had de fles om elf uur en om kwart voor zes werd hij weer wakker voor een fles en daarna nog even geslapen tot 8uur. verder nog even lekker bij papa en mama gelegen. papa is vandaag jarig dus die wilde uitslapen! dit is dem vierde nacht op rij dat hij om 5a6 uur komt. ben blij dat het zo goed gaat in zijn eigen kamer.
oww heerlijk sammie!!! Hier doen ze het ook bijna zo.. We geven nu een fles om 8 uur dan gaan ze in badje of douchen en dan naar bed. Dan slapen ze meestal nu gewoon door tot zo 12 uur a half 1. Dan geef ik ze een groot flesje (120 ml water, overdag krijgen ze 90 water) en slapen ze meestal tot kwart over 5 a half 6. En vanmorgen sliepen ze om kwart over 7 weer tot kwart voor 10...dus hier was het ook heerlijk uitslapen!! En inderdaad hier slapen ze ook al in hun eigen kamertje en dat ging een stuk beter dan bij ons op de kamer. Hoe is het met de zwangere dames...jullie zijn stil!!!!!
Denk dat iedereen het behoorlijk beu aan het worden is!! Arme meiden hoop echt dat jullie heel erg snel babynieuws te melden hebben! Blij dat de kleintjes het zo goed doen! Jullie zitten alle al helemaal in een ritme met slaap en goede voedingen! Super hoor.
mama van 3, hoe zwaar zijn jou dames nu? wij gaven wesley ook steeds 90ml water en hij had echt nog honger erna. dus zijn we sinds gisteren naar de 120ml gegaan, hij weegt ook nu 3500gr. Wesley was heel onrustig de laatste paar dagen en sinds vanmorgen kan hij een beetje gericht lachen! zo stoer om te zien. ik had wel gelezen dat ze onrustig kunnen zijn als ze een sprongetje maken.
Sammie ik heb geen idee hoe zwaar mn dames zijn. 2,5 week geleden waren ze beide 2900 gram. Dus ze zullen nu wel over de 3 kilo zitten. We moeten pas 5 juli naar het cb kon niet eerder. Ja ze hadden een afspraak gemaakt om kwart voor 9 maar dat ga ik never nooit redden in mn eentje met de 3 kids. Maar ze drinken hier de fles van 120 ook zo weg savonds dus denk dat ik ze ook wel over kan gaan doen naar 120.. Maar dan moet je weer 5 voedingen geven dus geen idee welke fles ik dan weg moet gaan laten.. Hoe ziet jou schema er nu uit"?
dat wisselt echt van hoe laat hij wakker is in de ochtend. maar meestal krijgt hij rond 6.00/ 11.00/15.00/ 19.00/ 23.00 zo zou het vandaag eruit moeten gaan zien. maar hij zou eigenlijk 4,5 uur op een flesje moeten doen en soms doet hij wat korter en soms wel 5 uur.
mamalijntje... fijn dat ze in ieder geval donderdag gaan inleiden!! ben ik toch wel beetje jaloers op Nog even volhouden!!! Ik ben zojuist wakker van een heerlijk nappie, de kids hoor ik nu ook net wakker worden. Wel krampen en harde buiken maar verder niets.. Alweer een halve dag niets van babyhope en adorable.... Nieuws?? xxxx
Jootje kan ik mij voorstellen!! Is gewoon puur mazzel dat deze gyn het wilde want die van vanmorgen wilde het echt niet doen eigelijk maar mijn lichaam houdt er een beetje mee op en anders heb ik straks geen kracht meer. Duim echt heel hard voor je!! -- Adorable en babyhope even melden dames