Hallo meiden, een aantal van jullie kennen ons verhaal al. Hier nog even in het kort om het wat duidelijker te maken. In 2006 is er bij mijn vriend het sertolli cell only sydroom vastgesteld. Na 2 keer sperma onderzoek en 1 biopt is mijn vriend het volgende verteld. In zijn sperma was geen enkele spermacel te ontdekken dus ook geen dode of misvormde. Na de biopt uit de rechter testikel was gebleken dat er enkel sertolli cellen aanwezig waren en dus niets wees op een spoor van spermacellen. Dit alles is heeft zich afgespeeld voor onze relatie bestond. Nu is voor ons de enige optie iui-d en hier willen we dus ook graag voor gaan en aanstaande dinsdag hebben we een intake gesprek in het UZ Gent. Nu komt dus het vreemde waar we vandaag achter zijn gekomen: We hebben in het ziekenhuis waar destijds de onderzoeken gedaan zijn de papieren hiervan opgevraagd om mee te nemen naar gent. Hierin stond het volgende: 1e sperma-onderzoek: Er zijn wel degelijk spermacellen aanwezig, maar allen onbeweegelijk. (onderzoek na 5 dagen onthouding) 2e sperma- onderzoek (ongeveer 1 maand later) Geen enkele spermacel aanwezig (na 2 dagen onthouding) Uitslag biopt: Het merendeel van de biopt uit de rechter testikel bevat enkel sertolli cellen. Slechts enkele ongeveer 3% bevat jonge spermatogentische elementen, geen rijpe spermacellen. De conclusie luid als volgt: Royaal testbiopt met partieel sertoli cell only beeld dat als karakterestiek wordt beschreven bij het testiculair retentie syndroom. Wat moeten we hier nu mee?? Of zien we spoken want zoals wij het lezen komt het niet overeen met hetgeen dat er verteld is. over het testiculair retentie syndroom is nooit gesproken. We weten niet eens wat dat inhoud. Er zouden op geen enkele manier iest terug te vinden zijn wat zou duiden op spermacellen. Pff het is een lang verhaal geworden sorry daarvoor. Ik hoop dat iemand me kan helpen, we gaan zowieso aanstaande dindsdag dit alles voorleggen bij het intake gesprek XXX Liefs Het is trouwens niet zo dat wij nu alle hoop hebben dat er toch misschien nog een kansje inzit maar we vonden het zo vreemd
Lieverd het lijkt wat op onze uitslag uit genk toen! Kan me voorstellen dat dat een hele schok is. Wat ik je aanraad is dit mee te nemen naar gent en te laten zien! Heb ik ook in jette gedaan en dan vragen wat ze denken! Spermatogene kunnen ze idd niet gebruiken die waren idd ook rijkelijk bij onze 2e tese net een halte te vroeg gestopt met groeien. Maar zou het zeker overleggen over 5 dagen! Ik duim!!! xxxx
@elif, bedankt meid. Vandaag is het het al wat gezakt bij ons. We nemen het mee dinsdag en we kijken wat ze er daar van zeggen. Wij hebben ook geen hoop dat er toch een klein kansje inzit. Er stond ook nog iets over de johnson score en die was maar 2.02. En dat is erg slecht, ze gaan pas voor bv ICSI bij een score hoger dan 7 geloof ik. Het kwam gister wat raar op ons over, hoezo wel wat gevonden. Maar zoals jij ook schrijft, het is te vroeg gestopt met rijpen. Voor ons staat het nog vast wij gaan voor iui-d. Het zijn vast de zenuwen geweest voor dinsdag... XXX liefs