Onze oudste is gelijk met haar 2 jaar naar een groot bed gegaan. De jongste gaat deze week over naar een (klein, 1.40) peuterbedje. Simpelweg omdat haar kamer een stuk kleiner is dan die van de oudste en dan houd ze nog een beetje kamer over . Ik Verwacht dat ze er tot haar 5/6 jaar in ligt. Bij een normaal (1.50) of een ikea peuter bedje (1.60), zou ik zeker tellen tot 7 jaar.
heeee Bo de pred houdt me wakker...zucht dus ik zit lekker te surfen...gaap...die van mij sliep met 11 maanden in mijn bed en die kreeg ik eruit als "ikke ook groot bed" (pas bij 2,5 jaar maar ik was er echt aan toe dat getrappel leverde me flinke wallen op). Ik heb er een plank naast gezet tegen het eruit vallen. Ik ben ook denk ik te lui of te praktisch om allerlei extra dingen te regelen, dus we hadden nog zo'n bed en dat werd 'm dan. Ze is er 1x uitgevallen, hoe is me een raadsel...maar gaat prima. overigens is zo'n peuter bedje wel lief. doeeiii suc6 met beslissen.
Mijn oudste twee zijn allebei rond de tweede verjaardag overgegaan naar een groot bed. Het idee dat dat te groot lijkt is echt alleen maar in eerste instantie omdat je een klein ledikantje gewend bent, zelf hebben ze er geen problemen mee hoor. Na een paar weken ben je er zelf ook aan gewend en vind je het gewoon. Volgens mij hoef je echt niet bang te zijn dat ze onder het dekbed terecht komt, dan kruipt ze er echt gewoon weer onderuit hoor; ze is al drie!
Hier zijn ze met 3 jaar ook overgegaan naar een gewoon bed. We hadden geen zin om nu 3 peuterbedden te kopen en over 2-3 jaar WEER nieuwe bedden. Dan blijf je bezig.. De overgang is echt geruisloos gegaan. Er is nooit iemand uit bed gevallen, s nachts gaan rondlopen oid. Ze slapen net zo goed als in een ledikant. Hier hebben ze al een jaar een kussen en dekbed in de ledikant, zonder problemen.
Wij kiezen voor een peuterbed, zoonlief ligt nog erg opgekrult en een groot bed lijkt mij dan wel meteen erg groot. Daarnaast willen we in de toekomst ( ivm kleine kamer) een hoogslaper en daar is hij nu echt nog te klein voor. De 2de kan straks ook weer eerst in t peuterbed dus zo gaat hij lang mee.....
Bedankt iedereen voor alle reacties!! De meerderheid heeft meteen een groot bed aangeschaft begrijp ik. Ik heb nog niet definitief besloten maar ik neig er ondanks deze meerderheid toe om toch eerst een junior bedje voor dochterlief aan te schaffen..... Ik vind zo'n klein bedje toch wel heel schattig en knus. En zo blijft ze inderdaad (iemand zei het hier al) nog wat langer "klein". En de overgang (voor haar maar ook voor mij ) is dan minder groot. Goed om van jullie te horen dat een juniorbed echt nog wel t/m 5 of 6 kan.
Hier allebei rond de 2 jaar naar een groot bed gegaan. Ze hebben allebei het Hemnes bed van Ikea, die kan je uitschuiven tot 2 persoonsbed, ideaal met logees. En er zitten 3 lades in, ook erg ideaal, zeker in Lisa's kamer, die is erg klein en zo kan ik haar kleding makkelijk kwijt. Het is een knus bed vind ik met 3 dichte kanten, wat kussentjes en knuffels er in en dan ziet het er erg knus uit. Ik vind het ook fijn dat wij er makkelijk met z'n vieren op kunnen 's avonds bij het naar bed brengen, is ook een fijne hoogte, niet zo laag. Ik vind ze juist langer klein blijven, aangezien ze zo klein lijken in zo'n groot bed . Ik vind het juist heel schattig.
Onze dochter ging met 3 jaar naar een juniorbed van IKEA (1.50m) en ligt daar nu met ruim 5,5 jaar nog steeds in (en ze zal er ook nog wel een poosje in blijven want het past nog prima). Een juniorbed gaat dus echt wel een aantal jaren mee. Een groot bed kan ook prima maar die paste bij ons niet op het kamertje.
Wij twijfelden ook, maar Damien riep vaak "ook in grote bed slapen". We hebben hem toen meegenomen naar de meubelboulevard en hij was superenthousiast over 1p-bedden, klom er ook direct op en zo, maar negeerde de peuterbedjes volkomen. Keuze was snel gemaakt. Het slapen ging de eerste dagen wat lastiger, maar dat had volgens mij vooral te maken met de overgang naar een nieuwe kamer. Hij slaapt nu goed, maar gebruikt alleen de bovenste 20% van het bed Ligt vaak gewoon overdwars.