Hallo, Het zoveelste luier drama... Mijn zoontje slaapt al sinds hij 10 weken is de nachten door. Hartstikke fijn natuurlijk maar nu is hij elke ochtend helemaal nat. Wij gebruiken pampers en hebben bijna alle varianten al gehad. Overgaan op maatje 3, omdat 2 krap werd. Ik heb gemaild met Pampers en zij hebben mij uiteindelijk een vergoeding gegeven voor het ongemak. Zij raadden mij Active Fit aan maat 3. Helemaal blij omdat hij de eerste keer toen wij de nieuwe pampers gebruikten droog was! Helaas bleef dit bij 1 keer want nu ben ik elke dag weer aan het wassen. Heeft 1 van jullie de gouden tip of een luier merk wat werkt voor jullie kinderen die buikslapers zijn? Dan hoor ik dat graag want ik blijf maar wassen
Ik hoor het ook graag. Lees even mee. Alles geprobeerd. Pampers, kruidvat, grotere luier en nog. Moet trouwens zeggen bij de plus 5 is het nu iets minder vaak. Heb nog nooit zulke drama luiers mee gemaakt. Zelf werk ik in de zorg dus weet het één en ander van hoe je ze om moet doen alleen is dit bijna exacte wetenschap!
Ik heb overdag die van kruitvat en savonds baby dry van pampers omdat hij ook bijna 13 uur achter elkaar slaapt. Ik las ergens een tip voor buikslapers om dat randje voorop naar binnen te vouwen of om de luier achterstevoren aan te doen. Kan je altijd een keer proberen
Kruidvat luiers, een maatje groter dan je overdag gebruikt en zorgen dat z'n romper niet te strak zit, dus desnoods een maatje groter. Daarbij de voorkant van de luier goed hoog doen. Maar soms voorkom je het gewoon niet, hier ook periodes gehad met flink doorlekken en luiers die compleet verzadigd waren. Als hij wakker werd 's nachts verschoonde ik 'm, maar ik maakte 'm er niet voor wakker.
Wij gebruiken de baby dry, dochter slaapt nog niet door dus krijgt ook nog een nachtvoeding maar zelfs dan hoef ik niet te verschonen. Achterstevoren omdoen wil voor buikslaper nog wel eens helpen.
Was ook mijn gedachte, probeer eens achterste voren. Dochter is nog nooit doorgelekt. Ik gebruik allerlei merken.
Enige wat hier droog blijft is baby dry en dan 1 of 2 maten groter dan je overdag gebruikt. Onze dochter is ook een buikslaper. We trekken de voorkant wat verder omhoog
Ik heb tot nu toe altijd Pampers gebruikt. Misschien kan ik Kruidvat ook wel eens proberen.. wie weet. Bedankt! Mijn zoontje slaapt in een slaapzak en laat de romper nu open. Dat ging de eerste keer goed en daar bleef het bij ha ha. @mamaloe, Baby Dry werkt hier niet bij ons. Helaas. Pampers gaf Active Fit daarom als advies @Olifantje, Ik ben net overgestapt naar maatje 3. Is 4 dan niet mega groot? Hij gaat nu richting de 7 kilo. En dat 's nachts wakker maken doe ik liever niet maar als het niet anders kan.. dan wel. Hij krijgt 's avonds nog een fles van 180. Over die luier achterstevoren. Of ik heb het toen niet goed geplakt of hij plast gewoon echt veel, maar ook toen was hij nat. Misschien nog een keer proberen want bij jullie allen werkt het wel. Uit wanhoop heb ik zelfs een luier van zijn broer erover heen gedaan... Hielp niet. Consultatiebureau had het over inlegluiers. Soort van maandverband. Iemand hier bekend mee?
@madelein, die tip kreeg ik hierboven ook al. Is dat dan niet heel groot dat alles erlangs loopt? Want anders probeer ik dat.
En 's avonds als je zelf naar bed gaat nog een schone luier geven? Dat doen wij hier bij de jongste. Die slaapt er doorheen en wordt niet meer zo vroeg wakker omdat alles nat is. Hij plast namelijk ook heel veel en is een buikslaper.
Volgens mij is maat 4 vanaf 7kg? Dus dan zou ik inderdaad maat 4 pakken. Ik pakte hier altijd de maat groter als hij het minimale gewicht dat op het pak stond had bereikt, dan zat ik meestal wel weer even goed.
@VBJ82, Ik ben nu bezig met de laatste fles en heb hem al verschoond nu. En dan ga ik zelf naar bed @Olifantje, Dat ga ik morgen avond dan maar eens proberen. Heb ze toevallig liggen dus hoef ik niet speciaal naar de winkel. Heb hem nu met een extra maandverbandje in bed gelegd. Tja, nutteloos he? Maar moet wat hahah... Ben benieuwd morgen
Je zou eens kunnen denken aan wasbare luiers? Veel wasbare luiers kunnen meer opnemen dan wegwerpluiers en zijn veel minder lekgevoelig. Ze zijn ook nog eens beter voor de billen van je kindje (minder kans op luieruitslag, eerder zindelijk), beter voor het milieu en op lange termijn een stuk goedkoper dan wegwerpluiers. En ze zijn zooooo leuk om te zien. Ik ben fan
Etos lekt bij mij zelden door. Momenteel heb ik pampers baby-dry en voor mijn dochter gebruik ik voor de nacht een luier van m'n zoon (maatje groter) omdat ze ook elke ochtend nat was.
Was weer feest vanochtend. Wordt er nu echt beetje moedeloos van. Ik ga vanavond een maatje groter proberen. En kijk nog even voor die wasbare luiers. Bedankt.