Louise is met 2 jaar en 2 maanden (zo even uit mijn hoofd) overgegaan naar een 1-pers. bed. Ik vind persoonlijk ook de peuterbedjes 'onzin'. Wij merkte aan Louise heel erg dat het snachts niet lekker ging, veel onrustig, veel wakker worden en dan gaan roepen. Toen hebben we een keer tijdens het avondeten gevraagd waarom ze snachts niet meer lekker sliep... haar antwoord was; weet ik niet... Toen vroegen wij, wil jij soms ook een groot bed, net als papa en mama. Heeeel enthousiast riep ze toen jaaaaaa Toen zeiden we, nou dan gaan we dat meteen regelen. Dus haar ledikant met het logeerbed omgewisseld. De eerste nacht is ze eruit gekukeld maar afgezien daarvan sliep ze er heerlijk in! Toen dat een tijdje goed ging hebben we een nieuwe 'grote meisjeskamer' voor haar gekocht.
Hier ook een 1 persoonsbed (vanaf 2,5 jaar). Onze zoon vond het zelfs super stoer! ik denk dat het meer met de psyche van de ouders te maken heeft dan met het kindje. Wij vonden een 'tussen bed' onzin, alleen maar extra kosten qua matras en beddegoed. Het grote bed is hier nooit een probleem geweest.
Onze zoon is toen hij 2 jaar en 4 maanden was overgegaan naar een gewoon éénpersoonsbed. Wij hebben ook nog getwijfeld over een peuterbed, maar zagen uiteindelijk een ontzettend leuk 'groot' bed, dus die hebben we gekocht. Vanaf dag 1 geen enkel probleem geweest.