He meiden! De 2e is bij ons op komst en nu krijgt mijn dochter straks een nieuwe slaapkamer, ze is dan net 2 jaar. nu twijfel ik enorm of we een juniorbed voor haar moeten kopen of gelijk een 1 persoonsbed??? iemand tips voor mij??
Wij kopen een juniorbedje maar mijn zoon heeft een klein kamertje dus is het meer uit praktische overwegingen. Zijn zus kan er over 2 jaar in, dus op zich zullen we het bedje een tijd gebruiken. Ik vind die juniorbedjes er ook vaak zo schattig uitzien .
ik heb ook een juniorbedje van de ikea,ik vind een 1 persoonsbed gelijk weer zo groot,maar dat is mijn mening.
Wij hebben voor onze dochter van 2,5 wel direct een 1 persoonsbed gekocht. Ze is nu al 100 cm groot en het verschil tussen ons ledikant en een junior bed is dan ook maar beperkt. Ze vindt het super leuk en sliep er vanaf dag 1 in als een roosje. Ze is heel trots en zegt "ik ben al een hele grote meid want ik slaap in een heeeeeeeel groot bed". Vind het ook heerlijk dat ik nu af en toe even bij haar kan kruipen.
Wij zijn ook voor een juniorbedje gegaan, vond een 1-persoonsbed nog zo groot in vergelijking tot mijn hummeltje. Mijn zoon en dochter schelen ook 2 jaar en hij slaapt dus nu al ruim een jaar in het juniorbedje. En hij is hier nog lang niet uitgegroeid.
Bij de oudste hebben wij ook gelijk een 1 persoons bed gekocht.Omdat zij dwaalde door het bed heen wel opgemaakt met peuterdeken enzo.Knuffels aan het hoofdeind gezet om het bed wat kleiner te maken. Dus hier 1 persoonsbed maar met peuterbeddengoed en kleiner slaap ruimte.
Wij hebben bij de oudste gekozen voor een groot bed gelijk. Ik zag een superleuk (cottage) bed en kon de verleiding niet weerstaan hihi. De jongste krijgt sowieso straks eerst een peuterbed, omdat haar kamertje een stuk kleiner is.
Mijn zoon ging met dik 2 jaar meteen in een bed van 90x200 cm. Perfect gegaan en hij vindt het heerlijk. Ik zie het nut niet in van een peuterbed, weggegooid geld. Bed is maar 30 cm langer dan een babybed. Ik zou eerder dat geld wat je normaal voor een peuterbed betaalt, extra investeren in een hele goede matras voor een eenpersoonsbed.
Mijn dochter ging met 20 maand gelijk in een groot bed. Om heel eerlijk te zijn vonden wij het zonde geld om meer dan honderd euro uit te geven aan een bedje waar ze maar tot een bepaalde lengte in kon en dan weer een nieuwe te moeten kopen. Deze kan ze in tot ze minstens een puber is.
Hier ook gelijk een groot bed. Vond het ook beetje raar om peuterbed te nemen eerst. Heb je allemaal speciaal beddengoed voor nodig en inderdaad, het scheelt allemaal niet zoveel. Ik zou alleen een peuterbed nemen als je echt geen ruimte hebt voor een eenpersoons. Anders: weggegooid geld! En ze sliep gelijk prima in het grote bed. Geen probleem.
bedankt voor de vele reactie`s!! We gaan voor het 1 persoonsbed, we hebben genoeg ruimte, en ga hem dan wel kort opmaken,zodat ie niet zo groot lijkt. ben benieuwd hoe het gaat... thanx
Wij zijn (ivm dezelfde rede) 2 weken geleden overgegaan naar een juniorbed. Ik vind een juniorbed wat fijner omdat het gewoon nog wat kleiner is, maar ja, das persoonlijk!!
Mijn zoontje is meteen in een 'groot' bed gegaan toen hij 2 jaar en 3 maanden oud was. Vanaf het begin geen enkel probleem. Wij wilden een peuterbed, maar zagen zo'n leuk éénpersoonsbed, dus zijn uiteindelijk daar voor gegaan.
Onze zoon ging met 19 maanden naar een 1 persoonsbed van 90x200 cm. Wij vonden het zonde om een peuterbed, matras enzo te kopen voor een korte tijd. Het ging direct al prima.
Ik heb voor mijn zoontje (toendertijd bijna 2 jaar) eerst een juniorbed gekocht. Achteraf heb ik daar ontzettend spijt van gehad... als ze ziek zijn of bang zijn en ze willen dat je er even bij komt liggen, dan kan dat niet. Lekker samen op het bed kruipen om een verhaaltje te lezen kan ook niet (juniorbed wat wij hadden kon geen volwassene dragen volgens beschrijving). Anyway, onlangs is mijn zoontje (inmiddels bijna 5) overgegaan naar een eenpersoonsbed. Heerlijk! Bij de tweede (in juli 2 jaar) gaan we meteen voor een eenpersoonsbed! Maar dan wel met peuterdekbed (want die hebben we nog van de oudste!).
Ik heb van het weekend op stel en sprong een nieuw bed moeten kopen (was t voor van de zomer van plan.. maar mevrouwtje besloot over de spijlen van het ledikant heen uit bed te kukelen... ) Heb een meegroeibed van Ikea gekocht, staat nu op de kleinste stand (schattig gezicht) en ik kan er gewoon bij gaan liggen! (maar ik ben dan ook niet zo heel groot)
wij gaan ook voor een juniorbedje. vind een 1 persoons gelijk wel een hele verandering, en ons 2e kindje kabn er daarna ook nog in slapen
Onze dochter is ook meteen naar een "grote meisjesbed" (1 persoonsbed dus) gegaan en is er reuze trots op!