juniorbed of een groot bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juf Mariska, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Mijn zoontje is nu ruim 2 jaar en slaapt nog prinsheerlijk in zijn ledikantje. Maar ik ben nu zwanger van de 2e en we moeten dus binnen nu en een paar maanden een grote-jongens-kamer voor hem gaan maken. Nu ben ik erg aan het twijfelen of we hem in een juniorbed (van de ikea ... die zijn 1.60cm lang) of in een gewoon eenpersoonsbed moeten gaan laten slapen. Wat zijn jullie ervaringen? Tot welke leeftijd zou hij in een juniorbed kunnen slapen? Welk bed hebben jullie voor jullie peuter aangeschaft. Alle informatie is welkom!! :)

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wij hebben een eenpersoonsbed aangeschaft voor Julia en daar slaapt ze vanaf haar tweede verjaardag ongeveer in.

Mijn ervaring is dat het niet zo gek veel uit maakt voor je kindje. Het is allebei groot en voor je peuter is het verschil tussen groot en heel groot niet zo belangrijk. Het is dus echt wat je zelf wilt. Wil je 2 keer een groot bedrag uitgeven voor een bed, of wil je graag veel kinderen en zal ook een peuterbed goed gebruikt gaan worden? Volgens mij kunnen kinderen tot een jaar of 6 wel in een peuterbed. Bedenk wel dat een peuterbed ook alles "anders" nodig heeft dan een gewoon bed (dekbedje, overtrekjes, matrashoezen, matrasje), dus je hebt meer aan te schaffen dan alleen een bed.

Voor ons was de afweging dat we dit bed vooral heel leuk vonden, en nu kan het ook nog gebruikt worden als logeerbed waar nodig. Haar kamer is ook groot zat, dus dat was geen probleem.

3. silvermist

silvermist Niet meer actief

hier komt er ook een 1 persoons, zie het nut niet van een peuterbedje en zodra ze dan van peuterbed naar 1 persoons bed gaat kan ik weer alles opnieuw kopen en dat zie ik niet zitten, dus hier gelijk naar een 1 persoons

4. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Hier ook gewoon 1 persoons, evt met bedhekje.
    Ik had niet zo'n zin om alles 2 keer aan te gaan schaffen.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    meegroeibed!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben wel een peuterbed/juniorbed. Onze dochter is ook pas 16 maanden dus ik vond haar te klein voor een eenpersoons..

Dekbedovertrek plus dekbed(ze slaapt nu nog met de ledikantdeken in de overtrek) heb ik gewoon op éénpersoonsformaat gekocht, het enige wat op juniorformaat is, zijn de hoeslakens en de molton..

7. Maia

Maia Niet meer actief

Fleur is met 2 jaar en 2 mnd. overgegaan naar een gewoon eenpersoonsbed. En het ging prima. De eerste dagen kwam ze er nog wel eens uit maar zodra de nieuwigheid er weer vanaf was bleef ze gewoon netjes liggen en nu nog eigenlijk. Ze kruipt wel voornamelijk in de bovenhoek maar dat deed ze met haar ledikant ook dus ook daar is weinig aan veranderd. Hier dus blij dat we gewoon meteen over gegaan zijn naar een groot bed.

8. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Hier hetzelfde.

9. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Jeetje wat jong, hoe is dat gegaan bij jullie? Kon jullie dochter toen al goed lopen of nog niet?
    Mijn dochter is 22 maanden als onze tweede wordt geboren, alleen zij loopt tot op heden nog niet. Wij willen eigenlijk ook aan een junior of groot bed maar weet niet of dit al wel kan. En het ledikantje willen we eigenlijk naar de babykamer doen.

Sorry was even offtopic, weet dus nog niet of wij voor junior of groot bed kiezen, kan me voorstellen dat het verschil tussen deze twee niet zoveel uit maakt.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor M hebben we eerst zo'n ikeabedje aangeschaft. Nu slaapt ze in een éénpersoonsbed, maar eigenlijk had dat bedje nog prima gekund. Tis dat het zo'n tof bed is (het omkeerbed van ikea, dus ze heeft nu een soort bedhuisje), maar anders had ik niet voor een groot bed gekozen. Zo enorm voor zo'n 'klein' meisje :)

Voor T hebben we een extra ledikant aangeschaft (MP slechts 25 euri) omdat ik de eerste maanden met M in een gewoon bed heel erg vermoeiend vond (kwam steeds haar bed uit), dus nu zo lang mogelijk in het ledikant :D. Daarna mag T in het kritterbed van 160 ...

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben een meegroeibedje van IKEA. Vond een 1 persoons bed erg groot en peuterbedjes hebben vaak opstaande randen waardoor de kids er niet zo gemakkelijk uitvallen.

12. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Voor mijn jongste dochter deze oplossing: Een bedbank van de Leen Bakker die je de eerst tijd omgedraaid kunt gebruiken. Dan kan ze er niet uitvallen.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter ligt nu een jaartje in een éénpersoonsbed met uitvalbescherming van Flexworld bij BeterBed. Ben blij dat we geen peuterbedje hebben aangeschaft. Een aantal kennissen hadden dit wel voor hun kinderen gekocht en die waren na een jaar al weer toe aan een groter bed.

Sky

14. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    wij hebben gekozen voor het peuterbed van ikea (1.60). we hadden nog een 1 persoons bed staan, maar dat was direct 2.10 m en dat vonden we nog te groot.

15. Loe

Loe Niet meer actief

wij hebben een kritterbedje van ikea.

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Junior. Eenpersoons vond ik zo groot. Dochter is nu 4 en past er nog makkelijk in. Als de jongste straks 2 geweest is kan hij erin en gaat dochter in een groot bed.
    Het bedje wordt dus 2x gebruikt, daarom vond ik het niet zonde van het geld.

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Wij wilde eerst een 1 persoons bed kopen voor onze dochter.
    Maar nu belde vorige week een vriendin van mij op dat ze nog een heel schattig peuterbedje had staan.
    Ik mocht het zo komen halen, we zijn dus gas kijken, en het was zo leuk.
    Dus dan maar eerst dat peuterbedje.
    Onze dochter is nogal klein en licht voor haar leeftijd.
    Ze ging toen we bij mijn zus waren in het grote bed liggen van haar nichtje.
    Mijn zus zei al, dat ziet er apart uit.
    Zo'n heel groot bed, en dan zo'n heel klein meisje.
    Mijn andere nichtje is net zo oud als mijn dochter maar die is 5 kilo zwaarder en een stuk groter, dan is zo'n groot bed prima.

Deel Deze Pagina