Juniorbed / peuterbed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Milo, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milo

Milo Actief lid

21 dec 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Hallo meiden,

We zijn voor ons zoontje aan het rondkijken naar een juniorbedje. Had een leuke bij Ikea gezien, maar die vond mijn man niet zo. Nu een leuke via een webwinkel gevonden. Maar die is 1.50 mtr lang en zag bij ikea de lengte 1.60 mtr staan (of meegroeibedjes)
    Zijn er dames die 1 van deze maten hebben. En dan met name of er voor de 1.50 mtr beddengoed te verkrijgen is.
    Of zijn jullie meer te spreken over meegroeibedjes? Ik heb zelf het idee dat zo een matras in 'delen' niet lekker ligt als je het bed gaat vergroten.
    Ben benieuwd naar de ervaringen!

Groetjes Milo

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor 1.60 is het vrijwel onmogelijk om beddengoed te krijgen ... Gangbare maat is 1.50 ...

3. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ikea bedje past ook hema beddengoed op hoor dus dat is geen probleem.. Alleen dekbed weet ik niet zeker, die heb ik van de hema

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb een 1.50 bedje. Heeft manlief zelf gemaakt.
    Daar past het beddengoed van de Hema om, maar die hoeslakens rekken aardig mee, denk dat ze ook wel om 1.60 passen.

Het dekbed is ook een ander formaat bij de Ikea. Wij hebben eentje van 150x120, van de hema. Dat is de meest voorkomende maat dekbed. Maar je kunt dus best een Ikea bedje met een hema dekbed combineren lijkt me..

5. Milo

Milo Actief lid

21 dec 2006
    390
    1
    16
    Brabant
    Alvast bedankt voor de antwoorden! Onze voorkeur gaat nu dus uit naar de 1.50 mtr lengte omdat we die beide het leukste vinden. Goed te horen dat dat juist de 'standaard' maat is. Door de maten van de ikea ging ik denken dat 1.60 de standaard maat was. Maar dat is dus niet zo.

Groetjes milo

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ikea is wel vaker dwars, heeft te maken met internationale standaarden. Maar ze hebben al wel de ledikant-maten aangepast geloof ik. Dus misschien doen ze het ook nog wel ooit met die peuterbedjes. Want er zijn wel leuke!

Deel Deze Pagina