Weet iemand hoe lang je met een juniorbedje kan doen, tot welke leeftijd kunnen ze erin? Ben aan het twijfelen tussen een juniorbed en een gewoon bed namelijk. Wat zijn jullie ervaringen?
Ligt natuurlijk ook aan de lengte van je kindje Gemiddeld volgens mij tot een jaar of 7/8.(is mij verteld)
Geen ervaring met een juniorbed. maar wij hebben gelijk een groot bed. Echt geweldig. Het achterste gedeelte van het bed heb ik mooi als een bankje gemaakt. Lekker met kussens. En verder ligt ons kleine meisje in een groot bed. Ze vindt het zelf ook erg fijn.
toevallig heb ik donderdag voor onze meid van 22 maanden een juniorbed gekocht.Ik twijfelde ook,maar uiteindelijk gekozen voor een juniorbed,omdat ik de commode ook nog gebruik en het wel heel hokkerig en vol wordt in haar kamer.zodra de commode eruit is heeft ze ook meteen meer ruimte om te spelen.tja en tegen de tijd dat ze weer uit het juniorbed is.(deze is 1,60 lang) dan kijken we wel weer verder. groetjes sarita
Wij gaan ook voor een juniorbed. Gewoon omdat het wat knusser is ... Bij de ikea hebben ze ook meegroeibedjes (die kun je uitschuiven). Misschien is dat een optie?
Hier meteen een groot bed, net voor ze 2 werd ging ze daarin. Vind het persoonlijk geld verspilling om eerst een mjuniorbed te kopen, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
youame ging met 2 jaar in een 1 persoonsbed die had ik altijd als een logeerbed maar aangezien we geen ruimte voor hadden hebben we die aan youame gegeven in plaats van een peuterbedje dice krijgt wel ee peuterbedje omdat z'n kamer aan de kleine kant is
Onze zoon is met precies 2 jaar van een ledikantje naar een hoogslaper gegaan. Zonder enige problemen. Ook wij vonden het zonde van het geld om eerst nog een juniorbed aan te schaffen.... Ik denk dat het een beetje aan je kind ligt wanneer hij/zij er klaar voor is. Als je kind al een moeilijke slaper is, zal het wat langer duren denk ik
Wij hebben hier en juniorbedje, maar alleen omdat wij het ledikantje konden ombouwen tot juniorbedje. Onze zoon krijgt als hij 2 is gewoon een groot bed!
Ik zit toch te denken om meteen maar een groot bed te kopen. Ze is erg lang voor haar leeftijd, veel mensen denken nu al dat ze ruim 2 is, terwijl ze pas anderhalf is. Er zijn dus meer mama's die de kleine meteen in een groot bed doen. Nou ja, als dat prima gaat ga ik het ook maar proberen. Heeft ze lekker de ruimte.
wij hebben een vikare (kijk maar op mp), dat is eerst een juniorbedje en word dan steeds groter. Als hij 4-5 is gaat hij waarschijnlijk over, misschien al eerder dan zet ik de jongste nog even in dit bed.
Wij hebben nu sinds een weekje het ledikantje omgewisseld met het logeerbed omdat louise in een groot bed wilde slapen. Nu rustig op zoek naar een mooi bed, maar dus wel een normale maat. Ik vind het ook geldverspilling om eerst een juniorbedje te kopen en dan weer een normaal bed.
Wij hebben een juniorbed. Heeft mijn man zelf gemaakt. Ze heeft een vrij kleine kamer, dus het is praktischer. Ook vind ik zo'n normaal 1-persoons bed nog erg groot voor zo'n klein meisje. Uiteindelijk zal ons 2e kindje in het juniorbedje gaan slapen, en krijgt onze dochter een 1-persoons.
Mijn zoontje is net 2 geworden en slaapt nog lekker in zijn ledikant. Hij klimt er nog niet eens uit want hij vindt het heerlijk om nog een poosje in te kroelen als hij wakker is. Hoe merken en/of besluiten jullie wanneer ze aan een groter bed toe zijn??
Mijn dochtertje is een paar dagen na haar tweede verjaardag naar een meegroeibedje verhuisd. Nu staat het nog op de kleinste stand, dan is er nog een tussenstand en vervolgens kun je er gewoon een groot bed van maken. Het bedje is van Ikea en het matras ook. Ik vind het wel fijn, ligt toch wat knusser voor zo'n klein meisje in zo'n bedje.
Bij ons was het zo dat Louise steeds niet in bed wilde (maar wel in ons bed) en ze hing steeds vaker met 1 been over de rand om eruit te klimmen. Dat vond ik een beetje gevaarlijk dus toen hebben we het gewoon aan haar gevraagd. Het slapen gaat nu stukken beter en er ligt een extra matras op de grond voor het geval ze eruit kiepert.