Groot bed drama

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 23 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    HELP.....
    Onze zoon heeft sinds 2 maanden een groot bed.
    De eerste nacht was het geweldig. hij was vol trots, ging liggen en slapen.
    Maar nu.... naar bed gaan gaat prima en hij gaat gewoon slapen.
    Alleen gaat hij gedurende de nacht aan de wandel.
    Hij komt per nacht wel 6 tot 8x zijn bed uit om naar onze kamer te komen.
    Tot nu toe stuurde we em steeds terug, gingen bij hem zitten en dan sliep hij rap maar we hebben de handdoek in de ring gegooit.
    Na zoveel slapeloze nachten hebben we hem de afgelopen 2 nachten in ons bed gelegd met als resultaat dat hij doorsliep.
    Iemand hier ervaring mee? Hoe moeten we dit nou aanpakken en dan het liefst op een manier die ook haalbaar is zonder dat we zelf sterven aan een slaaptekort ;)

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch weer keer op keer terug gaan leggen? Kost natuurlijk wel moeite, maar uiteindelijk is het denk ik makkelijker dan wanneer hij telkens bij jullie kruipt - hier is dochter iig een woeler, dus als zij bij ons slaapt, slapen we een stuk lichter en op de lange termijn breekt je dat meer op dan even doorbikkelen en keer op keer terug in bed stoppen.

3. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier hetzelfde probleem, alleen valt ze niet meer in slaap als ze er uit is geweest.
    Na 2 nachten achter elkaar er meer dan een uur naast te hebben gezeten, hebben we haar maar weer in het ledikant gelegd.
    Inslapen ging wel goed, een van ons in de stoel ernaast en binnen 5 minuten in slaap.
    Maar 's nachts werkt dat dus niet.
    Er niet bij blijven gaat ook niet, dan komt ze er gelijk weer uit.
    Ik lees dus mee voor tips.

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Als papa kotsend van de vermoeidheid boven de wc hangt en mama zich erop betrapt dat ze achter het stuur in slaap valt is het doorbikkelen wel op denk ik.Als het 1 of 2x per nacht zou zijn is het wel vol te houden maar 6 tot 8x per nacht betekend in praktijk gewoon dat je per nacht max. 2/3 uurtjes in ettapes slaapt. We hebben dit nu dus 6 weken, zonder resultaat volgehouden dat steeds terug leggen.
    Terug nar het ledikant is geen optie, daar klom hij nl uit

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien nu dan even bij jullie nemen idd, tot jullie weer zijn opgeladen. En dan om en om een 'nachtdienst'? Dus of bv om en om er uit - beide dus 3-4x per nacht, of jij 1 nacht en dan je man 1 nacht etc?

Hier zijn we steeds meer afstand gaan nemen; dus eerst er bij blijven zitten, dan wat korter erbij, nog weer wat korter, tot in bed leggen en meteen de kamer verlaten. Het uit bed gaan op zich heb ik nooit bestraft; ze mag van mij gewoon zelf uit bed en wat rommelen op haar kamer, zolang ze maar niet schreeuwt ofzo. Meestal kruipt ze er zelf wel weer in.
    Nachtlampje werkt hier trouwens ook heel goed.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Lastige is dat we dit dus al 6 weken zonder effect hebben gedaan.
    En je zou verwachten dat hij het na 6 weken dan wel door zou hebben.
    Hier mag hij er niet uit van mij.
    In de nacht slapen we en gaan we niet spelen oid.
    Dit zou ik anders vinden als hij bv lastig naar bed zou gaan of vroeg wakker zou worden, dan mag hij best op zijn kamer rommelen.
    Maar niet midden in de nacht

7. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Als het grote bed (grote ruimte, onveilig gevoel?) het probleem is voorlopig het ledikantje gebruiken maar dan met een zijkant eruit? Dan heeft hij wel de geborgenheid van het ledikant maar heb je niet het gevaar van uit het ledikant vallen tijdens het klimmen.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    #8 sidmick, 23 jun 2014
    Laatst bewerkt: 23 jun 2014
    Geen idee of dat het is waarom hij wakker word.
    Ik denk zelf meer dat hij overdwars gaat liggen en dat dus niet past en hij daar wakker van word. Hij slaapt nl heel erg onrustig en gaat echt zijn hele bed door. Ik heb wel nu langs het hoofdbord en de zijkanten een dekbed gemaakt zodat het zachter is, we horen hem bnl heel regelmatig zijn hoofd stoten.
    Bovendien hebben we het ledikant niet meer dus dat gaat niet lukken

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Tijdelijk in het camping bedje en dan over een paar weken weer opnieuw proberen? Zo hebben wij het bij Jelle gedaan. Hij vond het grote bed ook maar niks, dus hebben we hem weer in het campingbed gelegd (daar sliep hij al in vanwege andere redenen)

We hebben hem elke avond de keus gelaten waar hij wilde slapen. En op een gegeven moment koos hij voor het grote bed! De eerste paar keren werd hij nog wakker en wilde dan in het camping bed verder slapen, nou prima! Na een paar dagen sliep hij de nacht door in zijn grote bed. Het campingbed hebben we nog 3 weken laten staan en toen opgeruimd.

Mijn redenatie was: Als ik moet kiezen tussen een goede nachtrust of elk uur wakker omdat hij niet kan slapen is de keus snel gemaakt! ;)

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Kun je niet een paar spijlen er uit halen?
    Toch in een klein bed. Maar er ook gewoon zelf wat makkelijker uit komen.

Dit willen wij straks ook eerst gaan doen voor we naar het grote bed gaan.
    Valt mijn trouwens wel op dat kinderen tegenwoordig zo vroeg al naar een groot ben gaan.
    Zij zijn we er gewoon laat mee? Wij willen pas bij een jaar of 3 a 3,5 over gaan.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Nogmaals we hebben het ledikant niet meer dus dat is geen optie.
    En dan komt hij er ook gewoon zelf uit en gaat aan de wandel dus dat zal geen verschil maken.
    Tja, na hem 2x op de grond aan getroffen te hebben omdat meneer over zijn ledikant kroop leek het ons niet zo veilig meer.

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier idd ook zo vroeg over ivm uit ledikant klimmen; vanaf 15 mnd lag ze in een 'open' ledikantje en nu sinds ruim een maand dus in een eenpersoonsbed. Misschien dat die tussenstap idd wel scheelt. Ze ligt nu ook vrij geborgen; hoofdeind en een zijkant tegen de muur, bij het voeteneind staat een kast en aan de andere zijkant van het bed zit zo'n laag rekje tegen uitvallen. Hier ging ze over in een groot bed ivm mijn zwangerschap, we willen het ledikantje voor de bay gebruiken.

Ik ben naarstig aan het bedenken wat nog meer een oplossing kan zijn, maar lijkt me idd echt een lastige situatie; terug in ledikant is onveilig (en onmogelijk gezien jullie die niet meer hebben)... Ik weet echt geen tips meer...

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Kamer zo maken dat hij niet open kan. Hier de klink omhoog. Nou komt zoontje er in de nacht gelukkig niet uit maar dat zou ik doen. En de kamer zo maken dat hij er wel veilig is. Dan gaat je kindje vanzelf weer in bed liggen (of op een ander plekje) Onze zoon is er ooit 1 keer in de middag uit gegaan met dit als gevolg:

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,7 KB
      Weergaven:
      4
  14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    We hadden een traphekje bij zijn kamer maar daar probeert hij dan ook over heen te klimmen met alle gevolgen van dien.
    Klink omhoog vind ik een naar idee, bovendien gaat hij dan net zo lang hysterisch gillen tot we komen (was nl bij het traphekje ook zo)

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Jeetje meid, wat heftig :( Slaapgebrek is killing!

Ik roep even wat er in me opkomt:

-middagslaapje eraf
    -iets later naar bed
    -nachtlampje
    - wekker met lampje en afspraken proberen te maken. Pas uit bed als het lampje brand
    - slapen in een slaapzak
    - melatonine tabletjes

En mijn man zei gelijk: lekker even tussen jullie in laten slapen :)

16. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch echt zeggen, klink omhoog en gewoon laten gillen....is denk ik een paar nachten en dan is t zo over....

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Dit is echt niet eens een beetje een optie. Sorry maar ik laat mijn kind echt niet overstuur gillen, dan slaapt hij maar tot zijn 18e bij mij in bed

18. misa

misa Niet meer actief

Als je dan kiest voor bij jullie in bed ivm slaapgebrek, dan kun je misschien beter een matras naast zijn bed leggen om daar dan tijdelijk te liggen? Of anders een campingbedje ernaast zodat hij kan kiezen (desnoods lenen van iemand).
    Lastig, slaapgebrek is echt killing.... Hebben wij bijna 1,5 jaar gehad. En nu nog steeds is de helft van de week nog onrustig snachts.

Succes!

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    De middag slaap doet hij al maanden niet meer. Lastige is dat hij om 7 uur wel echt moe is. Voor echte afspraken en belonen is hij nog echt te jong en melatonine is met zijn verleden niet aan te raden. Wij hebben nu ook wel zoiets van hup gewoon bij ons in bed hoor. Ik vraag me ook af of het te maken heeft met verwerken van het verleden. Ik weet niet in hoeverre dat kan op die leeftijd. Maar goed, ik dacht wellicht komt er hier iemand met een briljante tip die ik zelf over het hoofd had gezien :D

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Das nog wel een goede idd. Gewoon matras bij ons, hebben we ook geen last van zijn gedraai. We hadden net onze nachten weer terug, de oudste slaapt pas door sinds ze 4,5 is dus das pas een jaartje. Begon eraan te wennen om door te slapen haha

Deel Deze Pagina