We zijn opzoek naar een stoere meisjesnaam voor onze tweede meid opkomst. Onze eerste dochter heet Danique en wij twijfelen momenteel tussen Ruby en Isabeau maar komen er gewoon niet uit. Wat vinden jullie leuk passen of zijn er nog mensen met andere leuke stoere naam suggesties?
Amber Britt Eva Fenne / Fenna Gina Isa Juna kyra Lynn Mila Noa quincy robin river Rayder romy stella Luna jordan jessie zoé
Onze dochter heet ook Danique hihi. Namen die wij leuk vinden passen bij danique: Isabella/Isabelle Lana/luna Joanna Myrthe Rosalie Alena
Ik vind Isabeau het mooiste bij Danique, Isabelle eigenlijk nog mooier. Ik ken ook een Danique & Celeste... Andere opties: Elodie, Florine, Sophie/Sophia, Liselot
Ik vind Isabeau een beetje een rare naam omdat het dus de mannelijke versie van Isabelle is... Het is en trendy naam een hij klinkt mooi hoor, maar het blijft een rare verbastering. Ruby vind ik wel een mooie naam. Verdere suggesties: Léonie Vera Philomene Olivia Celine Ilya
Allemaal bedankt voor de opmerkingen en suggesties. Er zaten een aantal leuke namen tussen die ook op m'n namenlijstje hadden gestaan maar die m'n man niet echt mooi vind (b.v. Olivia, Isabella/ Isabelle, Milou). Maar door jullie feedback zijn we er wel uit dat het Isabeau gaat worden. Er zullen altijd mensen zijn die een naam niets vinden en dat is maar goed ook. De wereld zou maar saai zijn als we allemaal t zelfde mooi vinden Ik snap de opmerkingen, mannelijke versie van.. en de naam is trendy. Ik dacht n.m. zelf ook dat t gewoon een Nederlandse trendy naam is en niet verwacht dat het een bestaande Franse naam is. Maar na wat meer onderzoek op Franse websites zijn we er achter gekomen dat de naam in Frankrijk al veel langer aan meisjes wordt gegeven - iig sinds de jaren '60 en er zelfs een koningin Isabeau van Beieren (1371-1435) was. Wat het voor ons eigenlijk alleen maar leuker maakte. Nogmaals bedankt allemaal