Ex-zwangere-buikrand-ellende!

Discussie in 'De lounge' gestart door Yummy, 21 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ja exzwangerebuikrandellende dus! Ik heb er last van.

    Ik ben de laatste weken veel afgevallen waardoor ik ein-de-lijk weer op het gewicht zit dat ik voor mijn zwangerschap had. Ik kom alleen niet van dat randje af, dat hangende slappe buikrandje zeg maar die ik overgehouden heb aan mijn (prachtige!) grote zwangere buik. Maar hoe trots ik ook op die zwangere buik was, van dat randje wil ik echt af! :)

    Dus bedacht ik mij dat hier misschien dames zijn die tips hebben om van dit randje af te komen? Ik sport best veel (2 á 3x per week voetballen) en heb ook een abbo. op de sportschool waar ik af en toe even heen ga. Maar ik heb het idee dat dit sporten er niet echt voor zorgt dat mijn buik weer strakker wordt? Of moet ik het misschien nog wat langer de kans geven?
     
  2. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ik zou het eigenlijk niet weten!
    (knap trouwens dat je het voorelkaar krijgt zoveel te sporten!!!)
    Ik ben na de eerste 2 keer per week naar de sportschool gegaan en heb het sonja dieet gedaan. in 16 weken was ik 8 kilo kwijt. Mooi langzaam dus en mijn buik werd weer strak:) (zie album)
    Nu moet ik ook nog 7 a 8 kilo kwijt na de jongste (mag pas net weer beginnen met afvallen, ben nogal ziek geweest)
    Dat wil ik eigenlijk op dezelfde manier gaan doen, maar dan ook hardlopen. 2 keer in de week 2 uur naar de sportschool red ik niet meer naast mijn 40 uur werken... bij de 1e studeerde ik, toen was het wat beter te doen
     
  3. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha ja ik studeer ook, dus het sporten is nu nog zeer goed te doen (vooral omdat ik weinig colleges heb dit blok).
    Wat super dat je zo goed bent afgevallen. Het lukte mij steeds maar niet om die laatste kilo's eraf te krijgen, ik was tijdens mijn zwangerschap echt super veel aangekomen. En ondanks dat ik veel gewicht verloor bleef die laastste 5 a 8 kilo er steeds aan zitten. Die is er nu af, maar nu mijn buik nog weer een beetje strakker.
     
  4. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    haha heerlijk dat studeren, daar ben ik wel achter nu ik werk;)
    (gelukkig realiseerde ik het me tijdens de studie ook, dat ik het maar wat relaxed had)
    ik was tijdens de eerste zws 16 kg aangekomen, toen ik begon met afvallen moest er 4 af om weerterug op startgewicht te komen en ben er toen 8 kg kwijtgeraakt. Bij de tweede geeindigd op hetzelfde eindgewicht als bij de eerste... Dus 20 kg aangekomen. Nu mag ik weer gaan afvallen en moeten er dus weer 8 af:)

    mij is het gelukt door vooral in de gym veel mn buikspieren te trainen:)
     
  5. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Haha ja dat realiseer ik mij nu ook hoor! :D Ik geniet er nog even fijn van. Ik was in totaal 28 kilo aangekomen geloof ik :) en dat terwijl ik helemaal niet veel at ofzo. En veel mensen zeiden dat je ook helemaal niet kon zien dat ik zoveel zwaarder was, maar het was absoluut zo. En ik bleef dus steeds op de 68 kilo hangen na dat ik afgevallen was, terwijl ik voor de zwangerschap altijd 60 was. Dat ben ik nu weer (bijna, nog 1 kilo) maar mijn buik is nog echt een beetje zo'n "zwanger" buikje zeg maar.

    Dus buikspieren trainen werkte wel? Ik hoorde juist (op de sportschool, van een instructrice) dat buikspieren trainen geen zin zou hebben :( Vond ik al raar.
    Dan moet ik nu misschien toch maar even een buikspierkwartiertje mee gaan doen een paar keer per week. :)
     
  6. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Na 3 zwangerschappen nog stééds geen buikrand(je) maar gewoon weer in shape:D. Thank god. Na de 3e koste me dit wel een jaar, daarvoor binnen een paar weekjes weer oude gewicht en taille. Maar moet wel zeggen dat ik er helemaal niets aan doe. Geen buikspiertrainingen, afvallen oid. Ben geprezen met waanzinnig rekbare buik:D die dus ook gewoon weer terugveerd. Maar nu de laatste nog (écht als het niet weer weg gaat doe ik er wél alles aan!). Pff, ga echt niet zonder m'n oude figuur door het leven;).
    Maar denk niet dat je veel aan het randje kunt doen, het is overtollig fel en dat kun je niet wegtrainen oid. Misschien wel goed blijven smeren met een bodylotion.
     
  7. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    haha grappig:

    1e zwangerschap
    start: 64 kg
    eind: 80 kg
    na bevalling:68
    afgevallen tot: 60

    2e zwangerschap:
    start: 60
    eind:80
    na bevalling: 68

    ik deed vooral de crosstrainer(Professioneel Fitnessapparaten - Te koop op Tweedehands.nl), dat gekke stoeltje met gewicht tegen de voorkant van je schouders waarbij je je knieen naar je neus moet brengen, die ene waarbij je met je bovenlijf moet draaien (schuine buikspieren en borstspieren) en die waar je met je benen tegenaan staat en dan naar beneden moet buigen met je bovenlijf (ook goed voor je rug)

    ik deed dus geen 'buikspierkwartier' maar echt een half uur cross en dan die andere dingen nog. Soms ook een half uurtje roeien en daarnaast de benen trainen. Ik denk dat kort je buikspieren trainen inderdaad voor het strakker worden weinig effect heeft. Juist het langdurige, minder heftige werkt volgens mij goed
     
  8. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ook hier trouwens een rekbare buik, ook geen striae ofzo
     
  9. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik ben 4kg lichter dan voor de 1e zwangerschap, maar lijk veel dikker (ook een maat groter) snap er niks van!
     
  10. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    van een zws kan je breder worden, daar doe je niets aan (zit m vooral in je heupen)..
     
  11. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier ook een rekbare buik, geen striae en alles is weer strak, behalve dat stomme randje haha.
    Het is trouwens geen vel, het is echt nog een "vet" randje geloof ik haha ;)

    Maar ik zal de crosstrainer en de buikspieroefeningen gaan proberen en dat moet dan icm voetballen toch hopelijk resultaat gaan hebben.
     
  12. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heel herkenbaar... alleen is het bij mij nog eens extra vanwege het litteken van de keizersnede. En ik moet nog een hoop kilo's kwijt.. dan maar eens kijken wat er overblijft aan schade en eventueel een afspraak bij dr. Schumacher ;)
     
  13. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik heb ook een afdakje. Een kleintje, maar hij zit er wel.
    Ik ga nu aan de Cambrdige dieet en wil 10 tot 15 kilo kwijt. En als ik dan nog steeds een afdakje heb, na het vele sporten, dan ga ik naar dr. Schumacher. Als mijn boobies verdwijnen door het afvallen, dan mag hij die meteen bijvullen :D
     
  14. 078mama

    078mama Niet meer actief

    robert schumacher?
     
  15. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    haha hier geen gesleutel aan mijn lijf. Behalve dan als genoeg kinderen hebben en mijn boobs hangen op mn knieen, dan wil ik een mamacorrectie;)
     

Deel Deze Pagina