Ik sinds 19 maart geen klachten meer maar wel vaak aan de diaree en dat had ik nooit! Af en toe heb ik het idee dat ik nog een stomp in me maag krijg maar geen ramp! Maar verschilt natuurlijk per persoon
De mijne is er ook uit, maar heb nerges last van ! Ben er nooit misselijk door en merk geen verschil tussen met òf zonder galblaas
Ik heb al denk zo'n 10 jaar geen galblaas meer.Ben klachten vrij alleen ben ik wel eerder aan de diaree(lekker detail) en heb ik eerder de buik griep inclusief de nodige krampen. Toen hij er net uit was ben ik denk bijna 3 maanden aan de diaree geweest heb toen bij controle gevraagd hoe dat zat maar dat scheen er ook wel bij te horen omdat vetten nu sneller afgevoerd worden terwijl normaal je galblaas zijn werk deed.
Afgelopen november heb ik de mijne in het ziekenhuis achtergelaten. Nu gaat het goed. Nog wel van jan-april met een voedselvergiftiging gelopen. Eerst werd gedacht dat het een naeffect was van het verwijderen van de galblaas, maar uit een kweek bleek die bacterie. Dat is inmiddels met antibiotica opgelost. En sindsdien weinig last. In ieder geval geen galsteenpijn meer. Af en toe nog wel diarree, op goede dagen kan ik alles eten. Maar op slechte dagen (stress, uit ritme bij weekend logeren) minder. Ik had voor dit alles ook al gevoelige darmen, dus dat werkt ook tegen. Inmiddels voel ik mijn lijf wel goed aan, en weet ik op welke dagen ik los kan, en welke niet. Meestal dan. Dus tot nu toe valt het me mee. Als ik maar nooit meer die koliekpijn krijg.. Een kennis van me heeft helaas nog steeds galstenen, ondanks dat de blaas eruit is. En een zus van een kennis hetzelfde verhaal. Ze worden gewoon in de galwegen gevormd, die hebben dus erg pech. Maar dat gebeurd niet zo vaak..
Mijn galblaas is in 2002 verwijderd,maar ik heb de laatste tijd toch wel eens klachten rechtsbovenin,achter mijn ribben zeg maar. Vandaag pizza op,en een uur na het eten ongeveer,eerst een flinke steek,en vervolgens dus een zeurende kramp,verder niet misselijk of geen koorts,maar het is wel vervelend. Het kan dus zomaar zijn dat er steenvorming in de galwegen zit,toch? Het ligt ook echt aan wat ik gegeten heb geloof ik,maarja,dat is meteen een goeie stok achter de deur,want ik moet nog heel wat afvallen
Ik heb sinds vorig jaar ook geen galblaas meer. De klachten zijn wel verminderd, maar heb af en toe als ik te lang niets gegeten heb nog wel eens pijn. Mij is nooit verteld dat je nog galstenen in je galwegen kan hebben, misschien is dit bij mij ook wel het geval.
mijne is er ook uit.. nu een maand denk ik.. ik heb bijna ieder dag weer last van maagzuur.. nog erger dan dat ik had in mijn zwangerschap.. voor de rest niet echt vervelende klachten
Ik ben 2,5 maand geleden geopereerd. Net na dat ik bevallen was werd ik opgenomen in het ziekenhuis 10 dagen gelegen die week erna werd ik geopereert. Maar ik heb heel veel last nog. Ik hen 2x een ERCP gehad totaal 3 weken in het ziekenhuis gelegen(verdeeld over 3 opnamens) 1x erpc voor de operatie 1x erna omdat er nog een galsteen in de galweg was blijven zitten. Nu dagelijk buikpijn, rare knappend gevoel in me buik. Pijn in me zij op me rug en vaak misselijk. Ook veel diaree. En als klap op de vuurpijn zondag en maandag weer flinke aanvallen gehad. Ik word er echt gek van heel mijn leven word er door beheerst. Dinsdag mag ik gelukkig weer naar een Maag-lever-darma arts. Ik hoop dat ik me ooit nog eens beter ga voelen leef nu op de diclofinacs om een beetje de dag door te komen. Niet echt leuk met een kleintje van 4 maanden
van dat onderste stuk word ik wel een beetje depri denk dat dit ook het geval is bij mij. Hoe leven hun met dit?? kan me niet voorstellen dat ik hiermee kan leven
Die van mij is er ook uit, een paar maandjes nu en wat een bevrijding zeg!!! Geen last meer, ook geen diarree.
geluksbal haha wat zou ik dit graag willen zeggen zeg. Die koliekaanvallen zijn echt vreselijk he meiden. Hebben jullie lang met aanvallen gelopen? Ik ruim 7 maanden alleen toen was ik zwanger dus konden ze niets doen
Ja, ik heb er ook een jaar mee gelopen! Eerst konden ze niks vinden maar de aanvallen gingen door. Toen zeiden ze maagzuur, kreeg ik remmers voor. Toen was het een spastische darm, kreeg duspatal voor. Ik bleef volhouden dat dat het niet was. Ik heb eens gegoogled en kwam op galstenen uit. Daarna heb ik zelf gevraagd om een echo en daar is het uit gekomen. Bij weefselonderzoek bleek dat ie chronisch ontstoken en verlittekend was... ninja, het schijnt dat het vormen van galstenen allerlei oorzaken kan hebben, waaronder te hoog bmi, en vet voedsel. Maar dat durf jij waarschijnlijk al lang niet meer te eten?
Hier is mijn galblaas er ook al een jaar of 5 uit. Merk niet veel verschil, je behalve dan dat ik geen pijn meer heb (hij was ontstoken en zat vol met stenen). Misschien heb ik eerder wat diarree, maar verder weinig verschil. Kan ook gewoon alles eten. Wel merk ik tijdens overgeven (zoals tijdens de zwangerschappen) dat ik meer gal overgeef.
ninja2@ jemig jou verhaal komt me klein beetje bekend voor! Hier zat ook een galsteen vast in de galwegen hij zat bij me alvleesklier en voor me darm goed vast! Zo erg dat ik me eigen aan het vergiftige was en gewoon geelzucht had! Dat is raar om je zelf geel te zien met een ercp hebben ze de steen eruit gesneden en was alles verholpen. Helaas was alles minder waar en kreeg ik een alvleesklier ontsteking door de ercp omdat ze de alvlees hadden aangeraakt. Drama 2 weken ziekenhuis gelegen en hoogte dosis morfine gekregen en heel veel infussen! Daarbij kreeg ik door het sneedje ook nog een bloeding dus ook nog 2 zakken bloed kregen. 6 weken na alles is me galblaas verwijder zonder stenen? Nu gelukkig geen aanvallen meer gehad ben wel erg bang dat ik ze krijg. Bij jou is het nog steeds niet in orde en dat is flink balen want beinvloed je hele leven!
De mijne is er in 2004 uitgehaald toen ik 25 weken zwanger was van mijn dochter. Ik heb soms nog wel last, die rotpijn zeg maar, en hoe dat kan? Geen idee..maar das maar heel soms. Ik heb meer last vanhet littekenweefsel op die plek (geopereerd op de oude manier zeg maar, dus een flinke snee op mijn bovenbuik)
hoog bmi heb ik idd maar vet eten probeer ik niet veel te doen. maar moet zeggen dat ik het oveal van krijg zelfs van groente sla enz. en bovendien werd me verteld dat je eigenlijk na een paar weken alles gewoon weer kon eten. ben door dit alles wel al 25 kg kwijt
maar als je instekingen hebt zien ze dat toch in je bloed.. ik hen al 2x bloed laten prikken en de waardes waren mooi aan het zakken. dus geen redenen om te denken dat er een onsteking zit. vaak denk ik dat het iets aan me darmen of een maag zweer is. maar het beheerst idd heel mijn leven