Juridische vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door Momof3, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou als ik jou was als de sodemieter een advocaat nemen. Indien je je zorgen maakt om de kosten hiervan kan je advocaat altijd nakijken of je in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Met zulke onduidelijke informatie is het bijna onmogelijk om dit zelf op te lossen.

Sterkte en succes!

2. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis

Dank je,

Kom ik niet voor in aanmerking, dan moet ik nu dus een advocaat inhuren,mijn zaak laten bekijken,hoger beroep aantekenen en zijn we weer een half jaar verder en ik gok zo'n 6000 a 7000 euro.

Vorige advocaat heeft ons al 4000 euro gekost.
    En ik kan never never nooit meer zorgen dat hij niet gaat want 29 juni gaat ze al naar hem toe

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wellicht dat er ook een aparte kort geding procedure kan worden gestart mbt die geplande vakantie. Ik zou je ex echt niet zomaar je dochter mee laten nemen als hij zo onberekenbaar is als jij zegt en je geen flauw idee hebt waar hij haar mee naar toe neemt.

Ik zou even een advocatenkantoor bellen en telefonisch vragen wat de mogelijkheden zijn op deze korte termijn. Als er dan echt niks gedaan kan worden dan weet je dat dan iig helemaal zeker.

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Volgens juridisch loket ist verloren zaak omdat het dan een hoger beroep is omdat ik in feite in beroep ga tegen de uitspraak van de rechter.
    Ik geef hem sowieso een keuze voor hij dr komt halen.. hij kan me gegevens verstrekken en anders bel ik 48 uur nadat ze weg is de politie.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Maar even voor de duidelijkheid. Je moet toch toestemming geven om jullie kind mee te geven over de grens? Als dat zo is en hij heeft dat niet van jou dan is dat een punt om een advocaat in te schakelen lijkt me. Jezus wat moet jij je K voelen. Niet weten waar je kind is voor weet ik hoe lang. Ik geloof niet dat ik het zou doen ... maar goed dan ben je zelf weer fout. Zou haast denken duik onder met haar tot dat je je gelijk hebt maar dat zal ook niet zo makkelijk zijn.

Sterkte en veel succes

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ik kan me vergissen hoor, maar de rechter heeft toestemming gegeven om haar mee te nemen op vakantie. Echter... dit waren andere plannen dan die hij nu heeft. Kan je daar niks mee?
    Erop hameren dat hij andere plannen heeft, weigert informatie te verschaffen en dat jij bang bent dat je dochter dus gevaar loopt en misschien niet meer terugkomt. In dat geval zou je haar wel thuis mogen houden; ze loopt in jouw ogen gevaar.

Voogdijkwesties en ouderlijk gezag is altijd zo'n gedonder en zo gecompliceerd. Er zitten meer haken en ogen aan dan wij ons kunnen voorstellen....

Ik weet niet of je er iets mee kan, maar ik hoop het wel. Om eerlijk te zijn krijg ik er een beetje naar gevoel bij :(

7. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Klopt.. normaal gesproken wel.. volgens de raad en juridisch loket is dat bij gezamelijk gezag niet het geval.

Tis gewoon echt een rotkwestie!

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Zou heel goed kunnen (wat natuurlijk van de zotte is!).
    Jamietje, ik wens je heel veel sterkte

9. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Vind het raar dat hij gezag heeft gekregen als jij zegt dat hij niet in staat is om voor jullie dochter te zorgen.
    En eigelijk maakt het geen verschil of hij nu in eigen omgeving voor zijn dochter zorgt of op vakantie.
    Als hij van plan is om haar niet terug te brengen kan hij dat nu op elk moment doen omdat hij een paspoort heeft en zoiezo is het makkelijk om te verdwijnen als je jullie dochter een tijdje bij zich heeft.
    Ik snap dat jij je er niet goed bij voelt en ongerust bent.
    Maar denk dat je je er beter bij neer kan leggen. Je zult toch moeten wennen dat jullie dochter nu regelmatig bij vader zal wezen.

10. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Heeft hij geen ouders/familie oid die je erbij kan betrekken? Misschien een idee...

Of (maar ik weet er het fijne niet van) volgens mij is het zo dat je sinds 1 juni een verklaring van de andere ouder nodig hebt voordat je als ouder alleen met je kind over de grens gaat (daarom is er nu zo veel gedonder met die paspoorten aanvragen die zo lang duren elk kind moet voortaan een eigen paspoort hebben).

Het lijkt me niet meer dan redelijk dat je hem laat weten dat je dit doet mits je alle gegevens van de reis krijgt. Zet dit even zwart op wit en stuur hem dat toe (per post en per mail). Dus je zet er in dat je hem toestaat te gaan (en dus breek je geen regels) mits je de gegevens krijgt (lijkt me niet meer dan normaal).

Als jij er dan gedonder mee krijgt kan je aangeven (dmv de brief) dat je wel degelijk bereid was/bent om toestemming te geven maar dat je in basis wilt weten waar je kind is. Daar heb je recht op en er zal geen rechter ontkennen dat dat zo is... toch!

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hier nog even een nuttige site:

Ouders Online - Vakantie - Grenscontroles

Om het zo maar eens tussen jou en mij te zeggen denk ik dat je je ex misschien best kan 'overdonderen' als je (in je brief) duidelijk laat weten dat jij heel goed weet hoe het zit. Schrijf over de nieuwe regeling en dat hij verschillende documenten van jou nodig heeft. Zo maak je hem afhankelijk van jou ipv andersom en dan 'moet' hij dus wel over de brug komen met de informatie.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De Raad niet te vertrouwen is? Helaas moeten zij zich ook aan de regels houden en kunnen zij ook niks als de rechter een uitspraak heeft gedaan. De enige die dan nog wat kan, ben je zelf. Jij zou in hoger beroep kunnen gaan dat kunnen zij niet.

Deel Deze Pagina