Juridische vragen mbt voogdij

Discussie in 'De lounge' gestart door Adje, 13 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Prachtig einde home sweet home❤️
    Veel geluk voor jullie allemaal❤️❤️❤️❤️

Adje vindt dit leuk.
  2. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.366
    8.871
    113
    Vrouw
    @Adje krijg gewoon kippenvel van je update. Wat ontzettend fijn ❤️

Adje vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wat fijn dat het allemaal zo is gelopen!!
    Je mag trots op jezelf en je dochter zijn ❤️

Adje vindt dit leuk.
  4. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen bij het lezen van je update, wat super fijn!! ❤️

Adje vindt dit leuk.
  5. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier nog een met tranen in de ogen. Mooi om te lezen, fijn dat het zo gegaan is.

Adje vindt dit leuk.
  6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.975
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat een fijne update!

Adje vindt dit leuk.
  7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    #347 Iertje81, 31 mrt 2024
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2024
    Het maakt helemaal niet uit met welke gezinnen ik in mijn werk te maken heb gehad denk ik? Ik heb in m’n werk honderden pleeggezinnen begeleid in ruim 18 jaar dus je ‘uitleg’ klinkt bekend.
    In dit geval (en ik denk dat @Adje dat heel goed begrijpt), gaat het om háár verhaal. Daar richtte ik me op en niet op 1 of 30 pleeggezinnen en hoe het daar werkte en of er wel of niet ‘beloftes’ zijn gemaakt.
    Een discussie/vragen over mijn post hierover vind ik nogal gênant en onnodig denk je niet?

Adje: wat mooi hoe het allemaal is gegaan op het laatst! En super dat je het deelt. Het ene pleeggezin is het andere niet. Ik voel me enigszins gezegend dat je jullie reis met ons wilde delen.

Philou, Anouk2005, Adje en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Precies en daarom reageerde ik ook alleen specifiek op die van @Adje :)
    Scherp opgemerkt.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  9. lindajl

lindajl Fanatiek lid

25 jan 2016
    1.918
    1.506
    113
    Vrouw
    Wat mooi wat jij en je gezin allemaal voor je dochter gedaan hebben. Het zal vast even wennen zijn dat ze er straks niet meer is. Maar het is voor een goed doel. Een mooie toekomst voor jullie gezin en ook voor je dochter.
    Geniet van de laatste momenten samen.

Adje vindt dit leuk.
  10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.571
    8.690
    113
    Vrouw
    Niks genant aan, waarom vind je dat? Dan had je je tweede zin prima weg kunnen laten toch? Als die er niet stond, had ik namelijk helemaal niet gereageerd :)

11. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.571
    8.690
    113
    Vrouw
    Dat deed je dus juist niet, je vergeleek haar met andere pleeggezinnen.

Mammavantwee, Forumnaam en Neuzeke vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.440
    21.827
    113
    Wellicht is het hier niet de plek om te discussiëren over de interpretatie van een zin van een lid waar jij toch altijd al kritiek op hebt. Ook wel zo respectvol naar @Adje toe.

Zeebra, Kundera, Yasyas en 22 anderen vinden dit leuk.
  13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Dat is hoe jij het wil lezen. Je interpreteert die post heel anders dan de intentie was. Naar mijn idee enkel omdat het @Iertje betreft.
    Dit dus. Gebruik dit mooie topic nu niet hiervoor.

spruitje80, Philou, Mammavan5 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.280
    28.400
    113
    nou nee , je vergelijkt dus wel met andere pleeggezinnen.

Mammavantwee, Forumnaam, iMum en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    @Adje wat een prachtig verhaal❤

Adje vindt dit leuk.
  16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.623
    900
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wow! Zo blij om je update te lezen!!

Adje vindt dit leuk.
  17. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.150
    1.838
    113
    Wat een mooie afsluiter.
    Geniet en van en laat straks je eigen waterval los.

Adje vindt dit leuk.
  18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Eerlijk gezegd vond ik ook jouw laatste zin juist onnodig, niet de reacties daarop. Ik weet dat hier op het forum meer pleeggezinnen zitten en bij sommigen is het niet zo leuk beëindigd en die schoffeer je met die opmerking en daarom voel ik ook de behoefte om te reageren.
    Ik heb diep respect en bewondering voor pleeggezinnen. De kans dat het niet goed uitpakt en dat je met veel problemen te maken krijgt is namelijk best groot en toch beginnen ze eraan . Als je niet zelf een pleeggezin bent geweest kun je er denk ik gewoon niet over oordelen en weten hoe het is.

Mammavantwee, Forumnaam, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    @Adje wat een mooi verslag. Fijn om te horen dat er zo’n warm welkom was voor jullie beide.

Adje vindt dit leuk.
  20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.277
    25.746
    113
    Dank weer voor al jullie meelevendheid en lieve woorden!

Het is bizar hoeveel je kan meemaken in 1 wk, maar ook in 1 dag.
    Gisteren zijn we met zijn drieën op pad geweest naar Niagara Falls. Dat heb ik zomaar even meegepikt! En het was ook daarnaast gewoon leuk met zijn drieën om zo tijd door te brengen.

Daarna naar een familiebijeenkomst. Zat ik daar als enige kaaskop tussen zo’n 30/40 Eritreeërs :D Maar was ook weer een fantastische ervaring. Dochter was meteen weer ‘thuis’ en ging chillen met naar nichten en neven. En ik werd ook hier zeer warm onthaalt. Dan werd ik steeds voorgesteld als ‘naam dochter’s mom, wat echt niemand gek vond. En kreeg ik veel complimenten en mooie woorden omdat ik voor dochter had gezorgd en haar had teruggebracht (niet nodig natuurlijk, maar hartverwarmend was het wel). Daarbij was er natuurlijk veel Eritrees eten, wat echt heerlijk was, lekker spicy. En ze hadden een traditioneel ritueel van koffie zetten, waarbij een speciaal kastje tevoorschijn kwam. Eén dame ging boven een draagbaar pitje een pannetje met bonen roosteren, van pistachekleur tot dark roast. En verder werd de koffie tot drie keer toe getrokken, uitgeschonken en aan iedereen uitgedeeld. Zo mooi om dit mee te maken. Dochter komt in een hele community terecht met eigen culturele gebruiken en tradities en het was mooi daar wat van mee te pikken. Ze zeggen ‘it takes a village’, nou dit was wel een village!

Zo gaan we nog even met zijn drieën naar de Starbucks, omdat dochter dat graag wilde, dan onderweg naar het vliegveld nog even bij een zus van moeder langs en daarna reis ik weer naar huis. Ik ben nog steeds doodmoe, maar ik denk dat het voor mij wel echt fijner was om op deze manier afscheid te kunnen nemen. En voor mijn relatie met dochter eigenlijk ook wel.
    IMG_8701.jpeg
    IMG_8705.jpeg

Driessen21, Zeebra, Zoe123 en 84 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina