Hoe doen jullie dat? Heb zo'n bakje gekocht met vorkje erbij, zo dat als weg gaan kunnen eten. Maar gister had ik dus 4 soorten fruit in het bakje gedaan en toen ik het wilde eten zag het er niet zo lekker meer uit. Het gaat om de volgende soorten fruit: Peer, Appel, Banaan, Druiven, mandarijn... Moet ik er wat over heen doen over het fruit? PS: alles gaat in 1 bak
Citroensap of sinaasappelsap zorgt ervoor dat het op kleur blijft heb ik me wel eens laten vertellen.
Idd citroensap, maar vaak vind ik dat banaan door een salade er niet uitziet na een paar uur.. En vaak ook daardoor de rest aansteekt.. Is een gevoel misschien, maar toch;p
Inderdaad wat sinaasappelsap of citroensap erover heen en de banaan eruit houden of op het laatst toevoegen!
Maar het oog wil ook wat.. Ik vind een verkleurde (bruinige) appel echt veel minder lekker dan een 'verse'.
xPoppetje Re: Geschild fruit bewaren Oorspronkelijk geplaatst door novaa Het ziet er misschien niet meer zo vers uit maar het is nog prima te eten hoor en nog net zo gezond. Maar het oog wil ook wat.. Ik vind een verkleurde (bruinige) appel echt veel minder lekker dan een 'verse'. ik kan het in beide beweringen wel vinden.. het is nog goed te eten en nog net zo gezond maar het ziet er lekkerder uit als het niet verkleurd is. maar als ik ergens heen ga neem ik het ook zo mee in een bakje en tja dan verkleurt het ook
Bij appels moet je even goed kijken welke je neemt. Elstars verkleuren niet zo snel ,die zijn iets zuriger dan bijvoorbeeld een jonagold. De laatste verkleurd al als hij net gesneden is. Een elstar is om 10.oo nog prima, die geef ik de kinderen altijd mee voor school. En druiven kun je het beste aan het steeltje laten zitten, dus gewoon een klein trosje in de bak doen ipv allemaal los. Banaan kun je beter niet van te voren snijden, dat word helemaal slijmerig. Peer word ook snel bruin en wat nat. Dat vinden de kinderen hier ook niet lekker. Ze eten graag peer maar dat doen ze dan thuis. Met mandarijn kun je wel goed geschild meenemen, maar zoals met alle fruit doe ik daar dan toch een zakje om en dan in de trommel omdat het anders toch wat indroogt.
Ik kreeg van de kraamhulp mijn fruit in een glas met heel klein beetje diksap en water, bleef heel lekker fris en verkleurde niet!