Jaren lang al last van pijn in m'n rug nadat ik geslapen heb Gister is ons nieuwe matras, Emma o2,de hardere variant binnen gekomen . Vol goede moed gisteravond naar bed gegaan, maar jeetje kan wel huilen nu! Mijn hele rug lijkt alleen maar meer pijn te doen. Zou dit ook een reactie van het lichaam kunnen zijn omdat het moet wennen aan wel een goed matras? Vannacht lag ik blijkbaar op m'n rug en werd wakker van de pijn, door de pijn kon ik me amper omdraaien. Vriend ligt trouwens wel heerlijk en heeft nergens last van
Als jij minder zwaar bent dan je vriend kan het zijn dat het matras voor hem goed is maar voor jou niet. Heb je in de winkel ook het matras uitgeprobeerd? En heeft de verkoper meegekeken hoe jij op het matras ligt? Bijvoorbeeld of jouw ruggengraat recht ligt als je op je zij op het matras ligt?
We hebben hem online gekocht. Heb het gevoel dat ik er wel goed op lig, hij ligt eigenlijk wel lekker, alleen die rugpijn.... Vriend en ik schelen eigenlijk weinig qua gewicht.
Dat kan zeker aan het matras liggen....geef het nog even een paar dagen de kans om te wennen, maar anders toch naar een fysieke winkel voor een fatsoenlijk advies denk ik.
Hier heb ik hetzelfde probleem sinds de bevalling van mijn jongste. Rugpijn maar dan alleen snachts. We hebben een nieuwe matras en nieuwe hoofdkussens gekocht maar ik merk geen verschil. Als ik overdag een dutje doe op bed: nergens last van. Van zodra ik opsta: nergens last van. Maar ik wordt wakker van de pijn en kan dan niet meer lekker liggen. Dus de dokter denkt bij mij dat ik een foute slaaphouding heb. Een oplossing heb ik voorlopig niet dus ik volg hier even mee
Aan een matras wennen kost tijd. Zou het zeker even een maandje de tijd geven zodat je goed in de gaten kan houden of het minder wordt. Het is vrij logisch dat je lichaam er nu op reageert maar wil dus niets zeggen voor nu Heb je het matras aangekocht met een termijn waarin je het mag testen en zo nodig terugsturen? Anders zou ik daar zeker gebruik van maken om uit te proberen.
Ja gelukkig wel, mag 100 nachten proef slapen. Dacht er zelf idd ook aan dat m'n rug helemaal moet wennen, maar had toch ergens de hoop dat de klachten meteen al minder zouden worden. Misschien naïef, maarja..
Ik heb sinds 3 weken een nieuw matras. Ik ben in diverse winkels geweest om proef te liggen op verschillende merken en soorten. Vooraf op internet wat vooronderzoek gedaan en matrassen online sloeg ik over. Toen ik er eentje gevonden had, ben ik op verschillende momenten opnieuw gaan liggen. Aan het einde van de dag ligt namelijk zelfs een spijkerbed lekker Ik heb een m-line gkocht met passrnd kussrn. De eerste week sliep ik nog slechter dan anders en deed mijn hele lijf pijn. Lekker dan.. terug naar de winkel, checken of het de bodem was of dat ik een ander type per ongeluk had besteld. Maar nee. En toch lag die van de winkel top en thuis een soort plank. En toen vertelde de verkoper dat ik het matras even moest " kraken". De snelste manier was om er even op te springen. Omdat het nieuw is, is het stug en duurt dat even. Dit kan helpen. Dat heeft het, want diezelfde avond sliep ik beter dan de laatste drie jaar. Bij mij ook omruilgarante van 100 dagen
Ze zeggen dat het 3 maanden kan duren om te wennen aan een nieuw matras, maar als je zo'n pijn hebt lijkt me dat niet de bedoeling. Wat is je slaaphouding? Ik heb na mijn bevalling ook een hele tijd last van mijn rug gehad. Ik was voor mijn zwangerschap een buikslaper, sliep altijd met een hoog opgetrokken been, maar doordat ik tijdens de zwangerschap niet meer op mijn buik kon liggen ben ik minder lenig geworden in mijn heupen, en kan ik dus niet meer zo slapen. Ik ben nu een zijslaper geworden, en werd steeds met pijn in mijn flankennwakker. Tot ik met een zijslaapkussen/zwangerschapskussen ben gaan slapen, nu gebeurt het sporadisch nog eens dat ik wat last heb, vooral op nachten dat ik ergens anders slaap en m'n kussen niet heb.
Vreselijk om slecht te slapen door pijn in je rug. Ik ben er helaas bekend mee. twee jaar geleden hebben wij nieuwe matrassen en hoofdkussens gekocht. We zijn uitgebreid en goed geadviseerd, maar ik bleef pijn in mijn rug houden. Net als jij werd ik continu wakker van de pijn. Omdat het matras goed was, zijn we gaan focussen op het kussen. Ik zou niet goed recht liggen, dus dat moest gecorrigeerd worden. Na tig kussens nog geen verbetering. Onlangs zijn ze bij ons thuis komen kijken en bleek het matras te hard te zijn. Ik heb een nieuw matras gekregen en wat een verschil! Nu zijn we weer naar het juiste kussen op zoek, maar ook die lijk ik sinds deze week gevonden te hebben. Het matras moet echt bij je lichaam passen en op alle vlakken de juiste ondersteuning geven. Een hoofdkussen is voor de juiste lichaamshouding ook enorm belangrijk. Ik hoop dat het snel beter wordt voor je!
Bij dat matras staan veel reviews die hem te hard vinden. Maar wel super goed getest door consumenten bond. Dus als het qua gewicht klopt zou het goed moeten zijn. Evt kun je nog denken aan een topper erbij aanschaffen , slaaphouding of ander kussen het kan soms ook erg helpen door met zo’n kussentje tussen je knieën te slapen. Ik pak zelf vaak een extra hoofdkussen, maar moet eigenlijk ook nog eens zo’n kussen aanschaffen. Ook rugpijn, alleen niet zozeer na het slapen. Meer na lang staan en wandelen. je zou dit eens kunnen lezen https://kniekussens.nl/hoe-gebruik-je-een-kniekussen-tijdens-het-slapen/
Niet onaardig bedoeld maar ik begrijp niet zo goed hoe je nou een matras kunt bestellen zonder uitproberen zeker als je al jarenlang last van je rug hebt! Een goede nachtrust en goed zorgen voor je lichaam is zo belangrijk. Ik zou echt naar een goede winkel gaan bijvoorbeeld auping.wij hebb3n daar 12 jaar geleden onze matrassen gehaald en nog elke dag ben ik er blij mee. Serieus daar kun je gewoon echt jarenlang dat blij gevoel van houden. Succes!
Ik heb mijn Emma matras retour gedaan. Wat een vreselijk hard matras. Alles deed mij zeer. Manlief ligt er heerlijk op (is wel een stuk zwaarder). Service is verder heel goed. Zonder problemen retour. Heb nu een matras van Beter Bed. Het is dus heel persoonlijk. Wat mij wel opviel toen ik met de klantenservice belde van Emma dat ze aangaf dat ik er kosteloos een topper bij mocht. Blijkbaar is ger verhaal van te hard vaker een probleem
Ik heb ook gekeken naar zo'n emma-matras, maar uiteindelijk toch afgeknapt vanwege vele mensen die inderdaad klagen dat het te hard is. Mijn man slaapt graag hard, maar ik weeg 55kg (bij 176cm) dus met een hard matras word ik helemaal beurs wakker. Uiteindelijk bij swiss sense elk een eigen matras gekozen, en heel tevreden mee. Ik denk dat het bijna onmogelijk is om een dubbel matras te vinden wat voor beide bedpartners ideaal is, of je moet echt dezelfde lichaamsbouw en slaaphouding hebben. .
Wat je zou kunnen doen is kijken maar een goed topmatras dat wat zachter is. En zorg ook voor een goed kussen.
Dit idd. Ik had ook rugpijn en mopperde op onze matrassen die ook al weer 8 of 9 jaar oud zijn. Maar toen kreeg ik de tip van een dikker kussen en idd, dat was de oplossing. Ik slaap het liefst zonder kussen. Maar ook een hele dunne vond ik fijn. Maar dat werkte dus niet. Ik heb een niet al te dure dikke zachte gekocht om uit te proberen en het werkt super. Moeite waard om het uit te proberen
Zelfde probleem hier, echt al jaaaaaren. Meerdere matrassen gehad maar niet hielp. Werd midden in de nacht gewoon wakker van de pijn en kon dan amper omrollen. De pijn werd zo erg dat ik er misselijk van werd. Fysio liet zelfs foto’s maken omdat ze dacht dat er iets mis was maar kwam niets uit. Uiteindelijk als laatste redmiddel naar de chiropractor gegaan en alle pijn is weg! Zelfs de pijn in mijn heup/been waar ik al 25 jaar mee loop is zo goed als weg. En ik slaap weer heerlijk!
Kan gewenning zijn. Ons matras was hekemaal op en had enorm veel rugpijn. Denieuwe kwam en 2 weken lang deed mijn rug nog meer pijn dan anders. Daarna zakte dat weg en zelden rugpijn. Ik hoop voor je dat dit voor jou ook zo is
Toch maar even een ander kussen gehaald, eentje van Wellpure. Die ik had lag ik eigenlijk zo plat als t matras mee, maar ik vouwde hem zo zodat ie lekker lag Vandaag de hele dag nog vreselijke pijn gehad, gewoon nekpijn en misselijk ervan geworden. Ga straks maar een warme douche nemen en dan met een warme crème insmeren en toch maar een nachtjapon aantrekken vannacht, geen idee of je van kou ook zulke pijn kan krijgen