Wie heeft leuke ideeen/recepten voor het avondeten dat twee dagen achter elkaar gegeten kan worden? Mijn man is twee dagen per week laat (na 21 uur) thuis en dan eet ik samen met mijn dochter, die momenteel eet als een muis... dus ik wil 2x voor 2 dagen koken. Maar Macaroni of (gewone) spaghetti komt mijn oren uit. Lasagna/zuurkool/boerenkool eten we niet.
Ik zou bijvoorbeeld pasta maken, en dan wat extra koken zodat je daar de volgende dag een koude pasta-salade van kunt maken bijvoorbeeld. Of extra gehaktvulling (en groente natuurlijk) als je pasta maakt, zodat je die dag erna wraps kunt eten. (Wat sla enzo erbij, hoppa zo klaar)
Ik lees mee.. Momenteel koken schoonmams en mijn moeder voor ons op de dagen dat ik op werk ben. Als ik de kinderen ophaal, mag ik meestal ook een pannetje meenemen. Maar het zou fijn als ik ook kook. Is toch fijner. Wil soms niet tot ze last zijn (ookal zeggen zij van niet). Maar dan liefst wat ik twee dagen achter elkaar kan eten. Ben geen keukenprinses...
Grote pan nasi, ovenschotel of een grote pan maaltijsoep. Ik kook zelf op mijn vrije dagen (dinsdag en donderdag) 2 maaltijden. Zoals vandaag maak ik spaghetti en stamppot boerenkool. De stamppot boerenkool is voor morgen.
Wij eten erwtensoep altijd 2x. Is de tweede dag vaak nog lekkerder ook! Verder erg weinig wat wij 2x eten. Maar je kunt bijvoorbeeld ook een pastasalade van te voren maken.
Maar het is juist de pasta’s waar ik een beetje klaar mee ben... erwtensoep/maaltijdsoep eten wij juist vaak in het weekend. Wat voor soort rijstgerechten denken jullie dan aan?
Een Indiase curry, eerste dag met rijst en tweede dag naan of andersom. Mexicaanse wraps. Eerste dag alles in schaaltjes op tafel waarbij iedereen zijn eigen wraps samenstelt met guacamole erbij. Overgebleven tortilla's vullen met de restjes, in een ovenschaal met wat kaas erover en dan de volgende dag in de oven. Couscoussalade met köfte en yoghurtsaus, volgende dag met pitabroodjes en de rest van de yoghurtsaus. Een stoofschotel, eerste dag met aardappel, tweede dag met stokbrood. Ik kook vaak voor twee dagen, maar hou er wel van om de tweede dag dan net even een kleine variatie aan te brengen waardoor je niet twee dagen precies hetzelfde eet. Of wel twee keer hetzelfde, maar dan vries ik de tweede portie in en ligt er altijd wel een zelf gekookte maaltijd klaar voor als we geen tijd hebben.
ik maak van pasta altijd extra veel, en alle stampotten en snert maak ik ook altijd extra veel. vind ik de 2e dag ook nog heerlijk.
Extra rijst maken en kan je de volgende dag nasi van maken. Of kerrie stoofpot. Is vaak de volgende dag echt lekker.
Misschien kip pilaf met perzik? Laatst gemaakt en je kan daarvan makkelijk grotere hoeveelheden maken en dan bewaren . Ook erg lekker trouwens!
Dat zou ik ook net typen, heeeeerlijk! Dat maak ik regelmatig voor twee dagen, evenals chili con carne en nasi.
Je kunt ook extra aardappels koken en die de volgende dag opbakken met spekjes bijvoorbeeld. ‘s Ochtends of de avond er voor groente snijden en het is een kwestie van alleen de pannen nog aanzetten. Verder maak ik ovenschotels, lasagne, nasi/bami, stamppot en maaltijdsoepen wel eens voor twee dagen.
De ene dag aardappels, vlees en sperziebonen, extra sperziebonen koken en de volgende dag gadogado eten. Dat zijn koude sperziebonen met rijst, een gekookt ei en pindasaus.
Ovenschotel met een laag aardappelschijfjes, daarna een laag groente (ik gebruik Chinese roerbakgroente) met kip of gehakt. Soms meng ik er nog een eitje doorheen om alles wat aan elkaar te plakken. Je kan ook plakjes kaas tussen de lagen leggen. En dan bovenop paneermeel met een klontje boter voor een knapperig korstje. Heel lekker! En je kan zo veel variëren wat je wil. Je kan bijvoorbeeld ook op dag 1 aardappels eten met boontjes of andere groente en kip. En wat daarvan overblijft doe je de volgende dag in een ovenschaal. Kaas of paneermeel eroverheen, klaar.
En wraps inderdaad. Daar kan praktisch alles in. Dus een mais/bonen prutje, of 'koud' met komkommer, paprika, brie. En ik eet ze ook wel eens met nutella en banaan. Hmmm. Oftewel: gewoon iets koken en de volgende dag wat overblijft, in een wrap proppen
Ja gebakken aardappels met spekjes en ui! Stukje vlees van gister erbij. En een pot/blik groente haha
Leuk topic. Eet je wel hutspot? Dag 1 met makreelfilet en mosterdsaus, dag 2 met worst of kleine gehaktballetjes en zilveruitjes.
Zuurkool is vaak de dag erna lekkerder. Even opbakken, evt op de boterham doen. Persoonlijk zal ik lekker makkelijk doen. Pizza in de oven, speciale tosti’s, soep, friet. Kant en klare maaltijden. Of je besteld wat. Of juist wat zij erg lekker vind.