Zoals de titel al zegt... wie heeft er een verzekering afgesloten bij het abonnement van je smartphone? Ik twijfel of ik dat moet nemen/houden. Op mijn oude smartphone had ik net mijn verzekering opgezegd. Abo was toch bijna afgelopen en die verzekering ging ik toch niet meer gebruiken. Ik heb hem overigens ook nog nooit hoeven gebruiken. Er zat wel een barstje in het scherm maar was niet storend en functioneerde daar ook nog prima mee. Maar nu... ik heb sinds een week een samsung note 3. Bij het afsluiten vroeg de verkoper (ja ik weet ook wel hoe meer hij er bij verkoopt hoe beter dat voor hem is haha) of ik dus een verzekering erbij wilde. Uhm tjah nouja heb net die andere opgezegd gebruik het toch niet. En is toch elke maand 8 euro. Toen een verkoop praatje van hem... hiervoor had ik een htc one s. Deze heeft een andere behuizing dan de note 3. Volgens hem kreeg je bij de note veeeeel sneller een barst in het scherm en als je dit wilt repareren was je wel iets van 300 euro kwijt. Met de verzekering alleen je eigen risico van 45 euro. Nou heb ik ook wel eens gehoord dat je met je inboedel verzekering ook veel dingen kunt regelen voor je smartphone maar klopt dit inderdaad? Dus mja beetje dillema moet ik nou een extra verzekering op mijn telefoon houden (heb hem er toch maar bij gedaan eerst. Je kunt de eerste 2 weken nog gratis stopzetten) of kan ik als er iets mee gebeurt het ook via de inboedel verzekering doen? Thnx alvast voor jullie reacties.
Ik had geen verzekering voor de Note 2, Binnen 24 uur een barst op het scherm, van bovenkant tot onderkant. Was niet gevallen. Uiteindelijk met HEEL veel moeite en geklaag op social media een nieuwe telefoon gekregen.. Bij die nieuwe heb ik dus wel een verzekering afgesloten.. Eigenlijk is nog geen enkele telefoon van mij kapot gegaan, alleen die note2.
Ik verzeker altijd alleen wat moet en wat ik niet zou kunnen dragen als het stuk gaat. Een auto brengt altijd hoge kosten met zich mee als er iets mee gebeurd dus hebben we daar een goede verzekering. Telefoon daarentegen. Tja, het is natuurlijk super vervelend als mijn iphone het begeeft. Maar er zijn goedkope smartphones op de markt die het dan maar als vervanging moeten doen. Ik vind 8 euro per maand wel veel... Bijna 200 euro voor een abbo met 2 jaar looptijd van 2 jaar plus 45 euro eigen risico. Dus met een kapot scherm ben je maar 50 euro duurder uit als je het zelf betaald...
Ik persoonlijk zou het niet doen. Kosten voor verzekering staan niet in verhouding met die ene keer dat er iets kapot gaat.
Barsten in het scherm en behuizing worden meestal gewoon gedekt door je inboedel verzekering. Heb het al twee keert zonder problemen gedeclareerd. Even je verzekering bellen om het te vragen dus.