wat moet ik hier mee aan :(

Discussie in 'De lounge' gestart door shiirley, 11 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    goede middag lieve dames. ik wil even mijn verhaal kwijt misschien hebben jullie advies. het gaat om mijn beste vriendin. we zijn al 10 jaar vriendinnen en zijn allebei jong mama geworden. zij heeft een zoontje van bijna 6 waar van de vader nooit in beeld is geweest. sinds een maand of 4 heeft zij een nieuwe vriend. ik was natuurlijk heel blij voor haar en vond het erg leuk dat ze geen 3de wiel aan de wagen meer zou zijn :) maar nu gaat het helemaal niet goed en ben erg bezorgd om haar. hun relatie begon vrijwel gelijk met heel veel ruzie omdat hij extreem jaloers is. hij beschuldigd haar geregeld van dingen die niet waar zijn maar ondertussen chat hij zelf wel stiekem met anderen vrouwen. zelfs heeft zij op een geven moment haar fb verwijderd omdat ze er constant ruzie over had maar hij had hem nog wel :( hij leest al haar bericht en spit snachts geregeld haar telefoon uit. het is zelf zo erg dat mijn vriendin mij vraagt dingen niet bespreken via ap of fb. als we afspreken belt hij constant op en apt hij de hele dag door naar haar en zoekt dan vaak ook problemen. hij denkt altijd raren dingen als ze bij ons thuis is omdat mijn vriend er dan soms ook bij is maar zelf wil hij nooit langs komen of spreekt af te komen en laat haar vervolgens zitten met allerlei smoesjes. als wij naar haar gaan vlucht hij meestal weg voor dat wij er zijn. nu weet ik dat hij ook een crimineel verleden heeft dit vertelden mijn vriendin zelf het zou gaan om een uit de hand gelopen mishandeling, maar nu kwam ik er door zijn eigen toe doen achter dat hij betrokken is geweest bij een schietpartij :$ ik heb het gevoel dat hij haar isoleert en zij gaat er in mee ze laat zich dingen ontzeggen van wegen zijn jaloerse gedrag:( wij spraken elkaar elke dag voor hij in beeld kwam en nu nog nauwelijks vaak reageert ze niet eens op mijn berichten als ik vraag hoe het met haar gaat:( ik snap best dat wanneer ze een nieuwe relatie heeft ze minder tijd voor mij heeft dat geeft ook helemaal niks. maar er is nu gewoon geen tijd en lees geregeld ellende op fb want tja dat doet hij schijnbaar ook graag via fb;) ik denk dat zelf dat ze hem niet kan/wil los laten omdat ze het alleen zijn gewoon zat is en ze zo graag een echt gezinnetje wilt. ze ziet zelf namelijk wel dat dit belachelijk is maar toch zet ze de relatie tot nog toe voort. wat moet ik hier nu mee :( ik gun haar echt dat gezinnetje maar dit is geen gezonde relatie en ik denk dat ze hier uit eindelijk echt niet gelukkig van word:( sorry als het verhaal misschien warrig is maar moest het even kwijt:)

2. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    He gatsie wat een vervelende situatie zeg! Persoonlijk denk ik dat je hier niet heel veel mee kan. Het is je vriendin haar keus om bij deze man te blijven en zo te lezen blijft ze ook bij hem. Ik denk (helaas) dat als jij je er teveel mee gaat 'bemoeien' (ook al is het uit bezorgdheid) die man/vriend op een gegeven moment er voor zal zorgen dat je vriendin geen contact meer met je wil en dat is denk ik ook niet wat je wil.

Misschien als ze dan wel eens op visite is (ik weet niet of ze nog wel bij je op visite komt aangezien jullie ook weinig contact nu hebben) dat je er even over kan beginnen.. Maar ik ben bang dat het haar keus is om bij die man te blijven en dat als jij er teveel tegen in gaat dat ze dan juist denkt van ik moet bij hem blijven.

Sterkte!!

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Tja... vervelend genoeg kun jij hierin niets doen. Jouw vriendin zal zelf de keuze moeten maken om bij hem te blijven of niet. Als ze bij hem wil blijven dan kun je weinig anders doen dan het te accepteren en er voor haar te zijn.

Zij moet met hem leven en jij niet.

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    tja je moet hier natuurlijk niets mee.....
    enige wat je kan doen is een spiegel ophouden en hopen dat ze het gaat zien....het liefst voor ze eraan kapot gaat.

het liefst zou je hem toch........laat ik dat hier maar niet neerzetten ;)

andere kant zou je haar t liefst aan dr haren meesleuren en net zo lang opsluiten tot ze t licht gezien heeft en die gozer laat vallen ;)

was t maar zo simpel he

5. penseel

penseel Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens.

6. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ik moet idd niets. maar vind het zo moeilijk om toe te kijken hoe haar leven vergalt word maar tegelijker tijd ben ik idd ook bang dat als ik me er te veel mee ga bemoeien dat ik haar dan kwijt raak :( ik heb het al een aantal keer soort van besproken met haar en ze zecht wel dat onze vriendschap nooit verloren gaat. maar haar daden laten momenteel wat anders zien:( het is gewoon heel moeilijk ik heb me best gedaan hem ook te begrijpen aan de hand van wat ze me vertelt. maar dat is heel lastig ook omdat hij contact vermijd zie ik geen anderen kant van hem :( maar zie wel wat het met haar doet en uit eindelijk ook met haar zoontje:(

7. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    idd was het maar zo simpel zou het met alle plezier doen ;)

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Heb je hem wel eens gezien of gesproken in het echt? Zoniet, ga eens een avondje naar haar toe als hij ook thuis is. En heb je haar gevraagd of zij echt gelukkig met hemis.

9. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ja ik heb 2 x kort in het echt gezien. maar zo als in me bericht staat ontloopt hij contact als ik naar haar ga vlucht hij weg naar vrienden. bij ons komen doet hij ook niet want dan gaat hij eerst een paar uur tijd rekken om uit eindelijk niet te komen:x ik heb het met haar er over gehad zij kwam zelf naar mij en ze gaf aan twijfels te hebben en heb haar toen advies gegeven en m ijn gedachten er over geuit maar heb ook gezegd dat het haar beslissing blijft en alleen zij kan die maken. maar zo als eerder gezegd denk ik niet dat ze echt gelukkig is. maar ze is denk ik gewoon bang om weer alleen te zijn ze wilt zo graag een gezinnetje en een 2de kindje. dat snap ik heel goed maar op deze manier gaat ze er spijt van krijgen denk ik. ze zijn ook meteen gaan samen wonen dus ja.

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Hmm.. ja dan krijg je ook niet echt de kans om hem te leren kennen als hij "vlucht". Je kunt hem natuurlijk wel eens vragen waarom hij dit doet.

Verder is het inderdaad haar beslissing. Alleen zij kan die keuze maken en als ze er voor kiest om een ongelukkig gezinnetje te vormen dan is het haar keuze. Ik snap dat het voor jou lastig is, maar ik denk dat je je er beter bij kan neerleggen voordat je haar straks in het harnas jaagt.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Lastig, ze zal zelf de keuze moeten maken om te stoppen. Het enige wat je kan doen is haar duidelijk aangeven dat ze wat er ook gebeurd, ze altijd bij je terecht kan. Lastige alleen is dat ze ook een kindje heeft.

Heeft ze nog wel contact met haar familie? Zij kunnen een oogje in het zeil houden, verder moet je het proberen los te laten en klaar staan op het moment dat het nodig is.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

En dat allemaal al na 4 maanden...

Ik zou een interventie houden met nog wat vriendinnen (als jullie die hebben).
    Uiteindelijk is het haar keuze maar ik vind dat, als beste vriendin, je best je zorgen mag uitspreken naar haar.

Sterkte!

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens. En druk haar alsjeblieft op het hart dat ze niet zwanger wordt van deze loser, dat zou helemaal een ramp zijn. Het meest zorgelijke vind ik het voor haar zoontje. Kan je contact opnemen met haar familie (ouders?) zodat zij in elk geval dat jochie daar weghalen? Verschrikkelijk dat zo'n ventje de dupe is van de 'niet al te slimme' en egoïstische keuzes van je vriendin. Klinkt hard maar dat is helaas wel een feit. Hopelijk kan een interventie haar het licht doen zien, al is het maar voor haar kind. :( Sterkte, je komt over als een lieve vriendin!

14. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    ze heeft eigenlijk alleen haar moeder die heeft haar zorgen ook kenbaar gemaakt met als gevolg dat hij ruzie kreeg met haar moeder. nu spreekt ze haar moeder stuk minder en praat niet meer met haar over de relatie. ik heb er idd al laten weten dat ik er altijd voor haar ben dat weet ze denk ik ook wel.

15. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    dank je wel :) ik snap je helemaal ! en dat is zo moeilijk ik herken haar niet meer terug :( ze was altijd zo verstandig en haar mannetje ging voor alles ! ze was gewoon een hele goede moeder. van die verstandigheid zie ik nu niet veel meer volgens mij ziet ze zelf ook niet dat dit niet kan voor die kleine man :( een interventie is misschien wel een idee ik ga zeker even met de omgeving bespreken of ze daar aan mee willen doen maar dat denk ik wel !

16. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

een niet al te slimme en egoïstische keuze is het denk ik niet. Ik denk dat zij onder vreselijke druk staat en te bang is te vertrekken. Wanneer hij haar in 4 maanden al zover heeft gekregen en betrokken is geweest bij een schietpartij dan is het echt belangrijk voorzichtig te zijn.

17. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    dat ze bang is denk ik niet maar ze kan zich natuurlijk groot houden tegen over mij. vertrekken zal ze niet het is haar huis dus dan zal hij moeten vertrekken. ik weet veder niet waar hij toe instaat is maar dat hij heel wat jaartjes heeft vast gezeten zegt natuurlijk wel iets. dat is ook precies waar hij het steeds op gooit als het gaat om contact met ons;) dan zegt hij dat hij het moeilijk vind om ons te leren kennen omdat hij zo veel jaar vast heeft gezeten.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Daar heb je idd een punt, als die vent echt uit een crimineel milieu komt. :( Verschrikkelijk! Lieve TS, trommel wat familie en vrienden bij elkaar en doe die interventie zo snel mogelijk, voordat het van kwaad tot erger gaat.

19. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    dank je wel meiden voor jullie reactie,s ! ik heb inmiddels met een groepje bij mij thuis afgesproken voor aanstaande zondag. nu hopen dat ze ook echt komt en niet afzegt ! ben er behoorlijk gespannen over en eerlijk gezegd best wel een beetje bang voor de consequenties:( ik hoop maar dat ze dit positief op vat en ze ziet dat we haar willen helpen. en hopelijk gaat ze alles helder bekijken en ziet ze in dat dit echt geen gezonde relatie is:$

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Helaas hier een beste vriendin gehad met wie ik het al 2 keer heb voorgehad dat ze zo'n loser te pakken had (gelukkig wel geen wapens te zien!).
    Niks tegen te doen, behalve ... wachten tot haar oogkleppen hopelijk ooit afvallen én er dan zijn voor haar.

De laatste keer ben ik 4 jaar aan 't wachten geweest.

Deel Deze Pagina