hallo, ons kindje is nu twee week en zweet tijdens het voeden of als ze een tijdje ligt te huilen in bed. ik zorg wel steeds dat ze het niet te warm heeft en trek dan wat uit, of doe alleen een laken in bed.. maar nou hoorde ik dat baby's niet mogen zweten.. mijn andere twee kinderen zijn winterkinderen, dus ik kan me dit niet van hun herinneren.
Zweet ze met dit weer ook? Toen het zo warm was was zweten natuurlijk bijna niet te voorkomen, maar nu is het toch niet zo warm meer. Irem zweet helemaal niet, en ze ligt nu in bed onder een lakentje en dekentje met een lange broek, truitje met lange mouwtjes, romper en sokjes aan. Heeft ze geen verhoging misschien? Zou even haar temperatuur checken.
met verhoging zweten ze juist niet! Dat omdat hun termostaat omhoog is ingesteld.. Zweten met heel warm weer kan geen kwaad, maar net als nu zouden ze niet zo moeten zweten.. Met Bv zit je natuurlijk wel heel dicht op elkaar, dus dan misschien alleen in een luiertje tegen je aan leggen? Met huilen is het ook logisch, omdat ze zich dan inspannen..
Mijn zoon gaat dan ook zweten hoor, maar als hij rustig ligt te slapen zweet hij niet, dus ik doe er niet zoveel aan...
als ze rustig ligt te slapen zweet ze niet, maar net heeft ze even weer gebruld in haar bedje en dan zweet ze weer wel...
mijn dochtertje zweet ook nog steeds hoor als ze de fles krijgt maar dan wel allleen op de plek van haar hoofd die op mijn arm ligt hihi dan is haar haar helemaal nat
dat is het m nou juist, de andere kamers zijn nog warmer helemaal nu het weer zo benauwd is, heb even opgelet en het is ook vooral de plek die op mijn arm ligt, verder wordt ze wat klammig op haar voorhoofd, ach misschien maak ik me zorgen om niks....
Ik herken het precies. Mijn meisje heeft dat ook, snel een klam voorhoofd na de voeding of na het huilen. Maar haar nekje voelt vaak goed aan qua temperatuur. Ik heb zelf weleens het idee dat ze gewoon wat meer inspanning levert tijdens het voeden en dat ze daarom sneller zweet. Maar het is ook gewoon afhankelijk van het weer hoor, ookal is het niet altijd heel warm buiten, binnen wil het (bij ons thuis) al snel benauwd worden, dus dan heeft ze het ook eerder.. Zo lang haar temp goed is en verder tevreden drinkt, plast etc. lijkt het me geen probleem.
had haar gister even getempt en ze was gewoon 37 graden. ik heb haar zonder broekje en met een lakentje in bed gelegd en toen heeft ze goed geslapen, is toch altijd even weer uitvinden waarom ze huilt enzo. ben wel blij te lezen dat meer kindjes zweten tijdens het voeden. komt ook een beetje door de wijkverpl. van het cb, ik had me nog zo voorgenomen om me er niet onzeker door te laten maken (3e kindje) en dan toch door het laten vallen van overmatig zweten dat dat niet goed is ga ik me dan toch zorgen maken en dan hoor je dat een baby niet mag zweten.. alles gaat zo goed met haar ze groeit goed, plast en poept goed en huilt niet langer dan 10 minuten achter één, en als ze huilt is het een luier of dus te warm of gewoon moe zijn... in elk geval bedankt voor de reacties, voel me er wat zekerder door nu, thanks!
Mijn dochter is geboren met -12, en zweette ook altijd tijdens het voeden. Als ik zelf thee drink krijg ik het ook altijd warm. Zweten tijdens het huilen weet ik niet meer, maar het was toen 18 graden boven. Bel anders het cb even, daar zijn ze voor, voor zulke vragen
Mijn zoontje zweet ook altijd tijdens de fles. Maar alleen op zn neus, en op zn hoofd. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat baby's niet mogen zweten? Wat kan dat betekenen als ze veel zweten? Dat je ze gewoon te warm aankleed of dat er wat aan de hand is?