Wisten jullie dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Hope3, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope3

Hope3 Lid

5 dec 2009
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi Ladies,

Ik was laatst bij mijn broer, en die vertelde me dat er in het midden van je hersens iets zit dat zorgt dat het zaad leeft van de man...?
    Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord.. jullie wel:(

Groetjess Hope

2. Revit

Revit Niet meer actief

Nog nooooooit van gehoord :p

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ik weet allen dat daar je hypofyse zit en die zorgt voor de hormoon huishouding zeg maar!

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

huh nog nooit van gehoord. !

Is dit waar? volgens mij niet?

5. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Hebben mannen hersenen:$;)

6. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven

:D:D ik dacht precies t zelfde toen ik de vraag las hahahahahaha

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    normale mannelijke voortplantingsfysiologie

De productie van sperma is een zeer gecompliceerd proces dat begint tijdens de puberteit en dat bij gezonde mannen tot de dood voortduurt. De zaadcelproductie begint in de testikels en wordt geregeld door verschillende hormonen. Deze hormonen worden geregeld door de hypothalamus en de hypofyse in de hersenen.
    De hypothalamus regelt de hormonale activiteit van de hypofyse door afscheiding van het gonadotrofinehormoon (Gonadotropin-Releasing Hormone - GnRH). Dit hormoon regelt de productie van de gonadotrofinen, follikelstimulerend hormoon (Follicle-Stimulating Hormone - FSH) en luteïniserend hormoon (Luteinizing Hormone - LH) door de hypofyse. LH activeert de productie van testosteron (een hormoon nodig voor de zaadcelproductie). FSH activeert tevens hormonen die helpen bij de zaadcelproductie. Naast de zaadcelproductie is testosteron ook verantwoordelijk voor de potentie, de mannelijke beharing en spiergroei.
    Van begin tot eind duurt de productie van zaadcellen ongeveer 72 dagen. Zaadcellen brengen de eerste 50 dagen door in de testikels en de laatste 22 tot 24 dagen in de bijbal. In de bijbal rijpt het zaad en krijgt het zijn mobiliteit (de mogelijkheid om te zwemmen). Tijdens seksuele activiteiten wordt sperma geëjaculeerd in het vrouwelijke voortplantingskanaal via de schede en begint het aan een reis (van ongeveer 12 centimeter) door de baarmoederhals en de baarmoeder naar de eileiders, de plaats van de bevruchting. Onderweg zijn er vele holten, plooien of ‘verkeerde afslagen’ die veel van de zaadcellen verhinderen om hun uiteindelijke bestemming te bereiken. Daarom zijn er zoveel zaadcellen nodig voor het bevruchtingsproces.

het mannelijk lichaam - Kinderwens

Alles en meer dan je ooit had willen weten over het spul. ;)

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nog nooit van gehoord!

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Nooit eerder van gehoord.

Hahahahahahaa

10. nicole86

nicole86 Lid

11 feb 2009
    22
    0
    0
    Flevoland
    Interessant verhaal Devy. Het enige wat ik van biologie had onthouden was de hypofyse.

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ze zeggen toch vaak: Mannen denken met hun piemel :D misschien klopt zijn stelling dan wel :D ik heb er nooit van gehoord iig

12. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    je bedoelt de hypofyse, die de hormoonhuishouding regelt.

eigenlijk regelen de hersenen alles he, tot in je linkerteentje ;)

13. Hope3

Hope3 Lid

5 dec 2009
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D;)

14. Sass

Sass Fanatiek lid

9 feb 2009
    3.772
    0
    36
    Verpleegkundige
    Gelderland
    *Lol* :D

15. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik wist het al wel, maar we hebben er dan ook uitgebreid mee te maken gehad afgelopen jaren.

Deel Deze Pagina