Hoi Hoi Ladies, Ik was laatst bij mijn broer, en die vertelde me dat er in het midden van je hersens iets zit dat zorgt dat het zaad leeft van de man...? Ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord.. jullie wel Groetjess Hope
normale mannelijke voortplantingsfysiologie De productie van sperma is een zeer gecompliceerd proces dat begint tijdens de puberteit en dat bij gezonde mannen tot de dood voortduurt. De zaadcelproductie begint in de testikels en wordt geregeld door verschillende hormonen. Deze hormonen worden geregeld door de hypothalamus en de hypofyse in de hersenen. De hypothalamus regelt de hormonale activiteit van de hypofyse door afscheiding van het gonadotrofinehormoon (Gonadotropin-Releasing Hormone - GnRH). Dit hormoon regelt de productie van de gonadotrofinen, follikelstimulerend hormoon (Follicle-Stimulating Hormone - FSH) en luteïniserend hormoon (Luteinizing Hormone - LH) door de hypofyse. LH activeert de productie van testosteron (een hormoon nodig voor de zaadcelproductie). FSH activeert tevens hormonen die helpen bij de zaadcelproductie. Naast de zaadcelproductie is testosteron ook verantwoordelijk voor de potentie, de mannelijke beharing en spiergroei. Van begin tot eind duurt de productie van zaadcellen ongeveer 72 dagen. Zaadcellen brengen de eerste 50 dagen door in de testikels en de laatste 22 tot 24 dagen in de bijbal. In de bijbal rijpt het zaad en krijgt het zijn mobiliteit (de mogelijkheid om te zwemmen). Tijdens seksuele activiteiten wordt sperma geëjaculeerd in het vrouwelijke voortplantingskanaal via de schede en begint het aan een reis (van ongeveer 12 centimeter) door de baarmoederhals en de baarmoeder naar de eileiders, de plaats van de bevruchting. Onderweg zijn er vele holten, plooien of verkeerde afslagen die veel van de zaadcellen verhinderen om hun uiteindelijke bestemming te bereiken. Daarom zijn er zoveel zaadcellen nodig voor het bevruchtingsproces. het mannelijk lichaam - Kinderwens Alles en meer dan je ooit had willen weten over het spul.
ze zeggen toch vaak: Mannen denken met hun piemel misschien klopt zijn stelling dan wel ik heb er nooit van gehoord iig
je bedoelt de hypofyse, die de hormoonhuishouding regelt. eigenlijk regelen de hersenen alles he, tot in je linkerteentje