Waarom ik zo blij ben........en dit is voor vele waarschijnlijk totaal niet te begrijpen(of ik onderschat jullie met deze opmerking, mijn excuses)......... Mijn Weegschaal gaf vandaag aan dat ik in de 97 kilo ben, wwwhhhaaaaa!!!!! Ik heb na jarenlang van alles proberen eindelijk iets gevonden wat mij helpt. Door pcos heeeeel veel kilo's aangekomen(en ja dat komt echt door pcos). Wat ik ook deed ik viel niet af, maar werd alleen maar zwaarder. Na heel wat jaren de handdoek in de ring gegooid voor 2 jaar en toen bleef ik ineens stabiel. Nou dat was al een hele winst voor mij. In al die jaren heb ik zo vaak moeten horen dat het mijn eigenschuld was, dat ik er niet genoeg voor deed enz. Man ben echt tegen een torenhoge muur van onbegrip gelopen. Want je komt alleen aan door wat je naar binnen propt en je valt af door gezond te eten en te sporten. Niet meer en niet minder....... Nu ben ik sinds... Uhm dat weet ik niet eens precies meer.....denk 1,5 maand bezig met aanpassingen maken. Op de Paleo manier eten. Geen zuivel, geen granen/tarwe, geen aardappelen enz. Naast dit ben ik begonnen met een shake te drinken om toch te zorgen dat ik aan mijn calorieën hoeveelheid kom (dankzij een link van Imensa waarin je dit kon bereken.....ik at veeeeeeeeel te weinig). Gezond at ik al, maar blijkbaar niet het juiste voor mijn lichaam. Wat ook meehelpt is dat ik het idee heb dat de pcos sinds 1,5 jaar minder heftig is. Alle symptomen heb ik nog, maar minder heftig(en zo zijn ze al heftig genoeg vraag me soms echt af hoe ik het al die jaren gedaan heb.....). Ik heb in deze 1,5 jaar ook iets van een cyclus, terwijl ik hiervoor echt helemaal geen menstruatie had zonder medicatie. Voordat de pcos tot uiting kwam had ik wel een meer normale cyclus(zeg maar als tiener). Nu is dus de juiste tijd om bezig te zijn met mezelf, merk ik nu. En ik ben zo blij. Echt toen ik net op de weegschaal stond kon ik wel janken van blijdschap. Ik ben van 102 naar nu in de 97 kilo gegaan in die 1,5 maand. Ik kan het bijna niet geloven, ik ben echt aan het afvallen Kan het wel van de daken schreeuwen
Ik begrijp je volkomen Zo fijn dat het nu eindelijk lukt en je een juiste manier gevonden hebt. Dat er nog maar vele kilo's mogen volgen