Jurkje en legging. "Kan" dat nog?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leni88, 20 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Donkere legging onder jurkje. Mooi?

1. Ja

111 stem(men)
    52,9%
  2. Nee

99 stem(men)
    47,1%
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Gewoon lekker doen! Zit heerlijk voor je buik en met zo’n leuk jurkje erop staat het gewoon leuk!

2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    precies dit vind ik ook zo akelig aan panty’s, dat het kruis zo afzakt. Dacht dat t aan mijn figuur lag, maar meer die dit dus ervaren. Krijg er altijd een vermoeid gevoel van.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant

Hier hetzelfde. Grote voeten, lange benen...panty's passen gewoon niet:(

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Zou niet weten waarom niet!
    Oke, witte en 3/4 leggings zou ik niet doen en ook niet van katoen.
    Maar je hebt zulke mooie lange leggings van heerlijke stofjes.
    Kan prima in een laarsje (dan ziet toch niemand het verschil) of boven een sneaker, pump twijfel ik.
    Maar er werd ook panty in sneaker genoemd, sorry, dat vind ik dan geen combi ... Net als maillots, daarbij denk ik direct aan mollige kinderbeentjes in die wollige jeukende krengen (jeugdtrauma :roflmao:)

Zelf draag ik zelden panty's. Als je lang bent ben je een grote maat nodig, alleen die grote maten houden vaak vooral rekening met de breedte en niet met de lengte. Waarbij mijn grote voeten met jubeltenen ook niet helpen, mijn teennagel doorboort binnen een paar uur de dikste panty. Hoe ik zo ook knip, veil of aflak.

Oh, wat ook nog kan zijn van die plakkousen. Super handig met toiletbezoek, geen rillen in je buik :thumup:
    Wel even een duurdere met goede brede rand nemen.

5. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Oh nee een legging als broek kan echt niet idd! Dan is elk putje vaak zichtbaar.. nooo

Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ja, ik heb hetzelfde probleem met panty’s. Ik doe altijd een onderbroek over mijn panty zodat het kruis niet steeds richting mijn knieën gaat.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik heb nog niet alles gelezen omdat ik me door de reacties niet wilde laten beïnvloeden ;)
    Ik draag weleens een zwarte legging onder een jurkje, maar wel altijd met sneakers eronder. En een legging die tot je enkel gaat en niet op de kuit. En alleen als het te warm is om een maillot of panty te dragen en te koud voor blote benen.
    En zodra het kan wissel ik die legging heel snel in voor een panty of maillot met hoge laarsjes of enkellaarsjes.
    Maarrrrr, ik vind om heel eerlijk te zeggen dat een legging alleen mooi staat als je daar de benen voor hebt. Ik zie weleens vrouwen met kuiten zo dik als mijn bovenbenen en dan vind ik het niet zo mooi. Neemt niet weg dat jij het dan niet moet dragen uiteraard. Je moet dragen wat je zelf prettig vindt. Een ander vindt altijd wel wat van iets toch?

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik draag alleen leggings wanneer het uiteinde in een laars verdwijnt en je dus niet ziet dat het een legging is. Onder een jurk met korte mouwen en een sandaal eronder, horror!

Paardenbloem, Aries en Neuzeke vinden dit leuk.
  9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Wat vindt men precies het verschil tussen een legging en maillot? De eerste maillot die niet kriebelt en waar ik met mijn lengte in pas moet ik nog vinden. Een zwarte legging tot de enkel met zwarte sokken ziet er dan toch hetzelfde uit?

Ik vind een legging dus prima kunnen. Heb ze veel gedragen. Afgelopen winter wel meer panty's, wat ook door het soort rokken en jurkjes kwam. Hoe sportiever, hoe logischer een legging, mijn inziens.

suus1983 vindt dit leuk.
  10. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    349
    123
    43
    grappig, ik vind dit juist leuk en draag het regelmatig. Ook met sneakers :).

Leni88 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  11. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.440
    372
    83
    in een huis
    Ik draag ook vaak leggings in de winter met een jurkje. Af en toe koop ok stevige pantys bij ms die zitten wel lekker stevig en hoog bij je buik. Ergens anders kan ik niet slagen. Idd dat vervelende kruis en die strakke band om je buik vreselijk!

12. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    @Felice Jaaa jubeltenen powerrr :roflmao:
    Ellendig kapotte sokken panty’s schoenen die niet lekker zitten

Felice vindt dit leuk.
  13. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    Team panty!

pippa26 vindt dit leuk.
  14. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik koop meestal een zwarte en een navy panty 100 denier van Kunert in een grote maat (heb lange benen), vaak 46-48 ofzo (heb zelf maat 40 trouwens ter referentie). Anders is de panty te kort en idd snijdt het heel erg en zakt af. En maillots vaak dikke van de Hema - ook extra grote maat!

Maar als het kouder wordt, wil je dan ook open schoenen aan met een legging? Nu draag je het dan zonder legging, toch? Of zijn de jurkjes daar dan te kort voor? Dan zou ik voor iets langere jurkjes gaan en een fietsbroekje/zwangerschapsbroekjevoor over je ondergoed en buik zodat het wel lekker zit :)

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Het verschil in materiaal snap ik wel, maar ik vind het er hetzelfde uitzien; het esthetische verschil snap ik dus niet.

Hier hebben overigens ook wat mensen het over een ‘panty zonder voet’? ;) :)

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik vind het prima kunnen. Maar goed ik snap mode gewoon echt niet. Ik werd vroeger uitgelachen met mijn gympen onder een jurk en nu zou het wel 'kunnen'...

Ik zou vooral kiezen voor wat prettig zit en wat ook glad zit. Bij een panty kan het juist vrij snel gaan tekenen of hangen.

Naar aanleiding van dit topic heb ik nog wat panty's besteld bij de HEMA. Maar als het niet lekker zit dan ga ik er ook niet aan beginnen. Wat mij betreft is het dan teveel ongemak voor meningen die ik toch niet snap.

Aries vindt dit leuk.
  17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Ik beken de horror..
    Maar vraag me wel af wat jouw oplossing zou zijn?
    Mijn jurkjes zijn vaak te kort om zonder "iets" gedragen te worden. Dus kies ik voor een legging.
    Boven de 15 graden is het voor mij warm, dus je kunt je voorstellen dat ik heel snel al op slippers loop. Nu heb ik wat jurkjes die lang genoeg zijn maar ook zoveel die dat niet zijn. (186cm en draag maat 44)
    Dus help:)

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Koop je dan ook jurken die bedoeld zijn voor langere dames?

19. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

mij trek meestal een body erover aan. Heb je dat probleem niet. Of een naadloze boxer. Al heb je het bij goedzittende panty’s in principe niet. Maar dat is even een zoektocht.

on topic: ik vind dat zelf niet kunnen en draag het dus ook niet. Altijd panty’s of maillots zwart. Soms lastig want als je bijv een navy jurkje hebt vindt ik dat weer niet mooi. Ik heb daarom
    Echt supermooie transparante panty’s gevonden die ik dan aan doe.

Dat gezegd hebbende.... je moet gewoon dragen wat JIJ leuk vindt en wat bij je past.

20. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.383
    21.759
    113
    Soms ook van dichtbij niet hoor. Het enige verschil is dan dat er sokken aan zitten... Ik heb een paar leggings die (behalve dan dat er geen sok aan zit) echt net maillots zijn.

Verder vind ik dat iedereen moet dragen wat ze wil zonder zich af te vragen wat de trends op dat moment zijn. Die zijn nogal veranderlijk, dus waarbij je jaar a de hipste van de hipste bent loop je in jaar b ineens ontzettend voor schut. Daar begrijp ik helemaal niets van, kan me slecht voorstellen hoe iemand zich zo kan laten beïnvloeden door een bepaalde trend.

Leni88, Leesteken en Maslov vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina