Johan Cruijff

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Elmo, 22 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mis dit topic nog.

Ben geen voetbal fan. Maar het is wel onze grootste voetballer in ons voetbal bestaan.

Het is toch nog steeds een grote man. En wens hem nog vele jaren toe. Best heftig deze boodschap.

De man. Met de goude bal.2 de beste speler ooit na Pele. Of derde.

Dus veel sterkte voor hem een zijn familie. Misschien zegt het de wat jongere generatie niet veel. Maar ben er wel deels mee opgegroeid. Ben van 74 helemaal hot in mijn kindertijd.

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja heel erg hopelijk kan hij het overwinnen maar longkanker is niet best.
    Was arts aan het woord en schrok van percentage van mensen die longkanker krijgen. 80% komt door roken en 20% krijgt longkanker zonder gerookt te hebben. Echt schrikbarend. Cruyff was vroeger ook echte kettingroker, en nu dit!
    Ik heb gekukkig mog nooit een sigaret aangeraakt en dat zal ik ook nooit doen.
    Hoop voor Cruyff en zijn naasten dat er hoop is op herstel maar longkanker is naar en zaait graag uit naar de hersenen.
    Wens hem het allerbeste toe.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja verschrikkelijk las het gisteren! 😭 Veel te jong om te sterven nog, niet alleen een groots voetballer en trainer maar bovenal een goed mens. Ik hoop dat hij tot de lucky few behoort die het zal overleven, hij heeft in elk geval het geld om de beste medische zorg te betalen.

En ja zo zie je maar weer wat voor een verdriet en ellende roken teweeg brengt, ook al was hij twintig jaar geleden al gestopt, de schade was al aangericht blijkbaar. Letterlijk doodzonde. 😞

4. Islah

Islah Niet meer actief

Precies! Ik hoop alleen dat rokers dit niet weer als smoesje gaan gebruiken... 'Het kwaad is al geschied dus kan net zo goed doorgaan'.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    Heel erg en triest. maar zo zijn er elke dag honderden mensen die deze diagnose krijgen. ook heel erg

6. stressbal

stressbal Niet meer actief

Tja ik ken dus wel zo'n geval.

Echter is die man opgegeven en dus weer gaan roken.

En eerlijk? Ik kan hem geen ongelijk geven.:)

7. MamavC

MamavC Niet meer actief

Heel naar! Alleen mijn vader heeft ook longkanker terwijl ie nooit gerookt heeft en is dan beetje vervelend om zoveel aandacht naar een ander te zien gaan ;) het is allemaal even erg natuurlijk

8. Tennes

Tennes Niet meer actief

Erg voor Cruijff.... EN voor ALLE andere mensen die welke vorm van kanker hebben.

Ik zit me op te vreten. Omdat het toevallig een goede voetballer was, moet hij nu alle media aandacht krijgen. Nou Blegh. Ik ken namelijk veel te veel mensen met kanker. Wie niet? Mensen die niet deze aandacht krijgen, maar absoluut zouden verdienen.

9. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Waarom moet er dan toch zuur gedaan worden? Ja die man is BN'er en het is vreselijk voor hem! Er wordt toch nergens gezegd dat het niet net zo erg is voor de reguliere Nederlander? (Of buitenlander)
    Het wordt zo gewoon extra duidelijk: iedereen kan het krijgen!
    wellicht is Cruijff die kanker heeft een stimulans voor mensen om te doneren aan het kankerfonds.
    Ik schrok erg toen ik het hoorde op de radio. Zo erg voor hem als mens. Je heb gewoon een soort van je doodvonnis gekregen. (Collega dit jaar overleden aan longkanker)

In mijn beleving vinden mensen dit niet in het bijzonder erg voor Cruijff maar gewoon voor de mens dus ook voor de vader van mamavC en ook voor de buurman van die en die. Mensen zien het gewoon als schok! Voor Cruijff en voor de rest van ziek Nederland!

10. Tennes

Tennes Niet meer actief

Dat hoop ik oprecht! Alleen de berichten in de media geven mij daar toch een heel ander gevoel over.

11. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Dan hoop ik dat die mensen aan die 20% denken die oa longkanker krijgen dmv meeroken.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Dat zeker, maar helaas denken veel rokers alleen aan zichzelf.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Wat veel mensen niet weten is dat dit ook geldt voor te zwaar zijn...

Als je ooit obese bent geweest zul je de gevolgen altijd houden...ook al ben je slank geworden na te dik zijn.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vind ik ook... !

15. Islah

Islah Niet meer actief

Niet iedereen die te dik is, is obees.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Nee klopt...pas als je obese bent geweest kun je daar dus blijvend schade van hebben...

Ik was ook te dik...maar nog lang niet obese. Ik had een BMI van 24.9 en mijn middel was net iets over de 80

( nu BMI 20 en middel is nu 67 cm)

Maar Obese is echt een BMI vanaf 30 ( al vanaf 30...)

Deel Deze Pagina