Het and naast ons wordt grondig verbouwd. Helaas zijn ze al een tijdje bezig en nog lang niet klaar. (Er zat een restaurant in en het wordt nu van onder tot boven gestript). Bij ons in het pand hebben wij dus vanaf sochtends 8uur tot smiddags 17uur last van het geboor. Zwaar irritant, want het dreunt en trilt overal doorheen. De sterop op standje maximaal komt er nog niet eens bovenuit en is ook niet bepaald de ideale oplossing. Nu vraag ik me af hoe hard het geluid mag zijn. We hebben even de decibelmeter op de telefoon aangezet, en die geeft een gemiddelde van 88 db aan en maximum van 97. Heb al een beetje gegoogled maar kan niet zo goed begrijpend lezen en weet dus niet wat nou mag en wat niet en wat we kunnen doen er tegen.
nou, ik denk dat je er weinig aan kan doen. Het pand zal toch verbouwd moeten worden en daar hoort nou eenmaal kabaal bij. Qua decibellen dat weet ik niet.
Dit dus.. Kan me voorstellen dat het vervelend is, maar wat verwacht je dan? Dat wanneer er teveel geluid geproduceerd wordt ze moeten stoppen?
Niet zo zeuren... Als jullie zo'n groot project moesten doen zou je toch niet ook maar van 11:00 tot 15:00 werken? Het houdt vanzelf een keer weer op
Ik begrijp dat t heel vervelend is, maar het is heel netjes dat zij zich aan die tijden houden. Hier wordt / werd er nog wel eens verbouwd rond 23:00 uur terwijl het de hele dag rustig was. Zo kan t ook. Gewoon hopen dat alles goed gaat en ze snel klaar zijn.
Zo hebben wij vorig jaar zomer 5 maanden lang van 7 uur 's ochtends tot 22.00 uur in de avond in de verbouwingsherrie van een huis hier in de straat gezeten. Werden er helemaal gek van maar goed, als het moet gebeuren moet het gebeuren. Het enige waar ze wat aan hadden kunnen doen was de zondag overslaan (ze waren echt 7 dagen per week bezig) en toen ze klaar waren op z'n minst een bbq kunnen geven . Wat ze niet hebben gedaan trouwens
Zo lang ze het overdag doen kun je daar niks aan doen. Als ze moeten verbouwen veroorzaakt dat herrie, ze kunnen daar niet omheen.
denk dat die decibellen het enige zijn waar je je eventueel op kan beroepen. Weet zo niet hoeveel mag, maar is vast wel ergens te vinden via Google.
Gehoorschade treed op vanaf 80dB. Ik denk dat je vanaf die grens mag en kan verwachten dat ze er iets aan doen. Je kunt ze altijd om een officiele meting vragen en vragen of ze er misschien iets tegen kunnen doen.
Wat vervelend voor je dat het zo'n herrie is. Helaas is er weinig aan te doen. Is het niet mogelijk dat je er nog even tussen uit gaat? Of dat je op de dagen waarop het heel erg is gezellig bij familie of vrienden terecht kan? Hoop voor je dat de verbouwing lekker vlot verloopt en dat ze eerder klaar zijn dan op de planning staat.
Heel vervelend..! Onze buren hebben van november tot mei verbouwd, oud herenhuis wat ze van beneden tot boven hebben gestript. Verschrikkelijke herrie echt verschrikkelijk maar ja, als je het van de andere kant bekijkt.. Jij bent degene die moet verbouwen..
Op de site van de rijksoverheid staat dat er voor buren geen geluidsnormen gelden. Dit moet gewoon in goed overleg gaan als het te erg is. Maar de decibellen die jullie gemeten hebben, dat gaat neem ik aan niet de hele dag door. Dit zal waarschijnlijk zijn als ze boren en dan is het niet zo gek als het rond de 100 decibel zit. Zo lang het niet de hele dag is zul je daar geen beschadiging van oplopen, het staat namelijk gelijk aan het geluid van een vrachtwagen. Hier een mooi lijstje wat ik vond op internet. Overzicht dB-waarden Natuurlijk is het heel vervelend als er naast je verbouwd wordt, alleen ben ik bang dat je er erg weinig tegen kunt doen. Je zou een kunnen vragen of ze ook zo nu en dan eens een dagje kunnen doen met wat minder herrie, maar de vraag is nog maar of dat ook echt kan zonder dat het project achter komt te lopen. Ook zij willen het zo snel mogelijk klaar hebben, dus ze zullen niet het werk stilleggen. Misschien nog eens even vragen hoe lang ze nog bezig denken te zijn zodat je ook weet wanneer je hiervan verlost bent. Heb je iets om naar uit te kijken.