32 euro en een nieuw (apart afzuigfilter 8 euro) Dus in totaal 40 euro pm. Wij besparen 18% op ons gebruik en dus kan het wel uit bij ons. We zijn 15 euro pm omlaag gegaan pm aan de rekening, nu afwachten wat volgend jaar de afrekening zal zijn. Wij hadden een hele oude ketel, die niet goed meer werkte en met de winter voor de deur hebben wij deze keuze gemaakt. We hebben hem vorige week laten plaatsen. We hebben nu meer waterdruk en dat doucht een stuk fijner
Hier zat al een huurketel in toen we het huis kochten. 28 euro per maand. Nog jaar en dan loopt het contract af. Dan kopen we een/de ketel denk ik.
Hier lease à 32,- per maand. Toen de enige optie, nu zou ik een kopen. Mijn broertje kan er voordelig aan komen, plaatsen en het onderhoud doen. Binnenkort maar s informeren naar het afkopen.
Is een nieuwe ketel nu noodzakelijk of kun je er nog even mee doen en sparen om er een te kopen? Het huren/leasen van een ketel lijkt een fijne oplossing maar aan het eind van het contract had je hem met gemak zelf kunnen kopen en heb je heeeeel veel meer betaald. Wil je in de tussentijd je huis verkopen dan heb je nog een probleem. De kosten van een ketel is een relatief klein bedrag in verhouding wat je huis minder waard wordt zonder ketel.
Dit is niet waar, wij hebben dat namelijk nagevraagd. Als de nieuwe bewoner het contract niet wil overnemen, stopt de notaris dat is het complete bedrag van het huis. Aldus de notaris.
Vreemd wij hebben er wel 2 huizen voor laten lopen. Het was toen of contract overnemen of zelf een nieuwe cv aanschaffen. Aangezien verkopers niet wilde zakken in die tijd zijn we gestopt met onderhandelen.
Ik persoonlijk zou ook nooit een huis willen kopen met een lease ketel. Zou sowieso nooit een ketel leasen, of je moet al echt geen geld hebben om een nieuwe ketel te kopen. Je betaald gewoon veel meer met leasen dan met zelf kopen.
Wij hebben vorig jaar een nieuwe ketel laten plaatsen. Ik heb wel even snel laar leasen gekeken maar dat is echt veel duurder dan kopen. Wij hebben dus gewoon gekocht. De totaalprijs voor een goede, zuinige ketel viel me uiteindelijk nog mee.