Mijn dochter poept vaak kleine beetjes op een dag. Dit is al langere tijd aan de gang. Mogelijk is het overloopdiarree, daarom krijgt ze nu Forlax. Hoe snel zou je hiermee een normaal ontlastingpatroon moeten hebben? Ze gebruikt het vanaf woensdag. Donderdag heeft ze een paar drollen geproduceerd, vrijdag en zaterdag grotendeels droog gebleven met aan het eind van de dag een paar poepongelukjes en vandaag weer vele poepongelukjes.
Lastig te zeggen. Vooral omdat de oorzaak zo kan verschillen per kind. Bij een van onze dochters duurt het twee dagen voor het loskomt en dan een paar dagen voor het normaal 1x per dag word. Andere dochter heeft een mogelijk probleem met aandrang voelen en de darmwerking. Zij krijgt veel meer forlax en is niet te vergelijken zal ik maar zeggen. Anders bel je zo toch even de huisarts of apotheker. Die kunnen beter vertellen wat je kunt verwachten en wat voor jullie kind gewenst is.
Meestal kun je na een dag of 5 resultaat zien, maar dat is ook afhankelijk van hoeveel zakjes per dag. 1 zakje per dag geeft meestal na 3 tot 5 dagen resultaat.
Hier na 2 weken nog geen verschil (zoon poept ook kleine beetjes op een dag). Nu 2 zakjes per dag mogen geven en hij poept binnen een half uur zijn hele luier vol.. (en dus maar 1x per dag weer). Binnen 1 a 2 dagen na de overstap naar 2 zakjes werkte dat.
Ik heb inderdaad de huisarts gebeld en aangegeven dat ze vandaag ook steeds / vaak kleine beetjes ontlasting had. Hij gaf aan dat we dan beter over kunnen gaan op een half zakje per dag, zodat ze minder vaak poept. Nu heeft ze echter vanavond een enorme hoeveelheid gepoept in 1 keer, dus gaan we toch nog maar even door met 1,5 zakje zoals vandaag om te kijken wat er gebeurt. Blijkbaar komt er toch e.e.a. los.
Welke dosering heb je? Op 4mg 2x per dag de huisarts reageerde mijn zoon ook niet. Bij de kinderarts 10 mg gekregen. De eerste tijd 2 zakjes per dag en dat had wel effect. Toen het eenmaal op gang kwam stapten we Al snel over op 1 zakje per dag
4 mg. In eerste instantie 1 zakje per dag, maar de huisarts gaf aan dat het een kwestie is van uitproberen wat werkt. Gisteren had ze overdag het oude patroon van veel kleine beetjes poep, maar 's avonds poepte ze ineens heel veel. Vandaag heb ik haar 2 zakjes gegeven en gebeurde hetzelfde. Ik neem aan dat dit dan de goede kant op gaat (dat er 's avonds in elk geval veel tegelijk uitkomt)? Wanneer kun je dan overstappen naar de onderhoudsdosering? Is dat als er geen kleine ongelukjes meer zijn met het idee dat er geen sprake meer is van overloopdiarree/dus verstopping?
Pas als er geen ‘ongelukjes’ meer zijn is het goed. Dat kan echt een paar dagen duren hoor. Pas als dat een paar dagen goed gaat kun je een zakje minderen. Het gaat je als het goed is wel opvallen: minder vaak poepen maar wel meer per keer. Dunner, geen ongelukjes, zachtere/ plattere buik, betere eetlust en soms ook gezelliger gedrag. Beetje de dingen die ik hier heb leren kennen betreft obstipatie. wel goed bij laten drinken hoor met forlax.