Zoon maakt autostoel sluiting open, help?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Esmaralda, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Mijn jongste zoon maakt de sluiting van zijn auto stoeltje open. Het is zo'n 5 puntsgordel met een rood kliksysteem. Het stoeltje is een maxi cosi Priori.

Nu zei mijn tante dat er iets bestaat om dat te voorkomen, weet iemand wat zij bedoeld? Ik kan er helemaal niks over vinden.
    Streng toespreken heeft geen nut, want hij doet het ook als mijn man alleen met hem is, en hij zit achterin.
    Alvast bedankt!

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Er zijn kapjes te verkrijgen die je erover hen kan schuiven. Maar waar je die kan krijgen en hoe ze heten?

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Bij het baby gedeelte is er volgens mij een topic met precies hetzelfde probleem + de oplossing. Misschien heb je daar wat aan?

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Bedoel je dat dat kindje onder de riempjes vandaan kruipt? Dat doet mijn zoontje niet, die maakt echt de sluiting open.

5. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Helpt het als je de auto aan de kant zet en aangeeft dat je niet kan verder rijden als hij los zit? Hier heb ik zoonlief uitgelegd dat hij vast moet zitten in de autostoel omdat we anders niet kunnen auto rijden. Is misschien lastig de eerste paar keer maar wel een optie;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Als hij de sluiting open maakt zou ik de auto aan de kant zetten en zo boos worden dat die dat niet nog een keer doet.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    #7 Esmaralda, 23 mei 2014
    Laatst bewerkt: 23 mei 2014
    Hij is anderhalf, ik denk niet dat hij dat begrijpt. Hij praat nog niet eens. Ik denk dat hij me dan alleen aankijkt van waar heb je het over haha

Ander voorbeeld, hij klimt overal op, ik ben echt al zo veel boos op hem geworden, in de hoek gezet, streng toespreken, afleiden etc. Hij is al 8x van de tafel, dressoir en speelgoedkast afgekukeld, maar heeft hij ervan geleerd? Echt niet!
    Mensen zeggen dan volhouden, maar ik ben er al 2 maanden de hele dag mee bezig, heb hem dus een paar keer zijn gang laten gaan, en toen is hij er dus ook afgekukeld. Maar hij blijft het doen! Zelfde geld voor die autostoel. Heb ik dan zo'n hardleers kind of ben ik te soft als moeder? Ik kan hem toch moeilijk elke keer een mep verkopen als hij dat doet, dat lost niks op en dat wil ik ook echt niet.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nou geloof mij maar dat tie mij begrijpr..het feit dat tie niet praat betekend niet dat tie niks snapt. Maar dat jij vermoed dat hij het niet begrijpt verklaart misschien wel waarom hij zulke fratsen uithaalt..want ik denk dat jij je erg vergist in wat ze snappen...ondertussen houdt tie jou lekker voor de gek. Hier 1 van 16 maanden, nou die begrijpt dat wel hoor

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hij snapt ook dingen wel, misschien heb ik dat verkeerd neergezet. Hij snapt donders goed dingen, maar met dat soort dingen is hij gewoon hardleers. Ik kan boos op hem worden, maar het maakt totaal geen indruk. Zie mijn verhaal hierboven.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.242
    11.820
    113
    Ik denk dat je er zelf iets op moet bedenken. Soort riempje/ketting met sluiting als extra beveiliging eromheen. Hoeft niet heel ingewikkeld te zijn.
    Maar ja, dan kan hij niet makkelijk weer open als er nood aan de man is.
    Je zou ook eens met Prenatal of Maxi Cosi kunnen bellen of mailen. Wellicht dat die een idee hebben.

Dit vind ik op internet:
    Maxi-Cosi Tobi Gebruiksaanwijzing en veel gestelde Vraag & Antwoorden
    Heb je ook niet zoveel aan helaas.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    En de sluiting gaat niet te soepel bv door slijtage? Want hier bv een stoel waarbij ik echt wel flink op het knopje moet drukken zelf om hem open te krijgen, dat lukt een kind van 1,5 denk ik niet.

Je hebt plakkers met stekeltjes erop die voorkomen dat kinderen er op duwen, aangezien ze zich dan dus gewoon aan die stekeltjes prikken. Misschien is dat een idee? Geen idee van welk merk die zijn overigens...
    Probleem is dat als je het openen van zo'n sluiting belemmert, je dat ook doet voor bv hulpverleners; die zullen zich dus ook prikken aan die stekels als ze ze niet verwachten of ze zullen bv een extra gesp over het hoofd zien in een noodgeval.... Ik zou dus zelf boos worden verkiezen boven een extra sluiting of een aanpassing aan de sluiting.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben het niet eens met de opmerkingen over opvoeding, het kan echt aan je kind liggen. Ik heb met mijn dochter op die leeftijd váák boos langs de snelweg gestaan (pompstation) omdat ze zich steeds losmaakte. Zoonlief zit nu in dat stoeltje en probeert het niet eens. Hij vindt het heel erg als ik boos op hem wordt, dat is dat ook bijna nooit nodig, dochter blikt of bloost nog niet.
    Ik zou nog wel even zoeken, soms moet je ook nog best een stukje rijden voor je veilig kan stoppen, maar goed. In het Engels heten die dingen die je er op kan doen buckle gards.
    Hier staat misschien wel wat voor je tussen: http://www.amazon.co.uk/Auto-Seat-Buckle-Guard-2pack/sim/B007BO50TE/2
    In Nederland kan ik zo ook niets vinden, maar zij bezorgen wel hier naartoe.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Er zijn ook plakkertjes met stekels er op die je op de knop kunt plakken. Geen idee of het werkt, hebben ze al jaren in huis maar nog nooit hoeven gebruiken. Voelt niet echt fijn aan je vingers, laat staan bij kleine kinderen.

15. PinkPanther

PinkPanther Actief lid

16 dec 2013
    131
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde probleem gehad , alleen was hij 2. Wij zijn over gegaan naar de volgende stoel & nooit meer een probleem gehad. Die kapjes over de sluiting vond ik niet fijn en veilig. Ook advies ingewonnen en vandaar deze keuze.

Deel Deze Pagina