Jurkjes

Discussion in 'De babyuitzet' started by Willow, Apr 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Hallo,

Kan het nog steeds niet laten om af en toe de winkel in te duiken en toch nog weer wat te kopen.

Ik kijk altijd verlekkerd naar alle jurkjes. Zo schattig. Maar wat ik me afvraag is of dat in het begin wel handig is. Ik kan me zo voorstellen dat ze elke keer omhoog kruipen en dat, hoe schattig jurkjes ook zijn, broekjes in het begin veel praktischer zijn.

Straks krijgen we natuurlijk vaak de vraag voor een idee voor een cadeautje. Wel of geen jurkjes vragen en vanaf welke maat?

Vanaf wanneer trekken jullie je dochter jurkjes aan?

Groetjes

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra had al snel een jurkje aan hoor, was geen enkel probleem. en ik vond het erg schattig staan!

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,850
    3,365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb in maatje 56 (geloof ik) een jurkje met een rompertje eronder (zit vast aan elkaar) ook zie je veel jurkjes met korte broekjes eronder.
    Maar ik geloof dat dat soort jurkjes degene zijn die ik tot nu toe heb. Hoewel ik soms niet meer precies weet wat ik gekocht heb, omdat alles nog in een doos (verstopt!) zit, omdat wij wel weten dat we een dochter krijgen, maar de familie (die nog weleens het kamertje willen zien) nog niet...

4. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Naomi kreeg binnen 3 weken haar eerste jurkje aan.
    Ik doe haar liever een jurkje of rokje aan, dan een broek.

Het lijkt leuker (vindt ik), en is wat makkelijker met verschonen etc.

5. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sofie had na een paar dagen al een jurkje aan hoor. Die kruipen echt niet omhoog! Dus gewoon lekker kopen :D

6. Willow

Willow Actief lid

Jul 31, 2007
    339
    0
    0
    Oei,
    nu moet ik me toch bedwingen om niet naar de winkel te rennen (nou ja, waggelen) en een hele lading jurkjes te halen...
    maar ws. beter om eventjes nog (hoop ik) te wachten en jurkjes te vragen als kraamcadeautje.

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

maatjes die je kan vragen is 68 of 74, iedereen komt met 50-65 of als je mazzel hebt 62.....

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hadden 2 jurkjes in 50-56. In het eerste begin hier geen jurkjes gehad, hebben ze nergens in 44. Maar toen ze eenmaal 50 aankon vond ik het wel schattig af en toe een jurkje (ben niet zo een jurkjes en rokjes fan) maar echt last van het omhoog kruipen hadden/hebben wij niet. Ik vind dat je met zowel jurkjes als truitjes/shirtjes de hele tijd naar beneden loopt te trekken. Die beweeglijke kinderen ook :) .

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    het eerste jurkje wat ik kocht wat een spijkerding, met zo'n lap en van die banden. Die was niet handig. De jurkjes erna waren gewoon aansluitend bij de hals en mouwen en dat gaat prima. Net zo makkelijk als shirtje-broekje!

10. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Het kan prima hoor. Ik vind zelf een jurkje pas leuk vanaf het moment dat ze staan/lopen. Als ze alleen nog maar liggen, vind ik het niet echt leuk er uit zien. Maar dat is persoonlijk. Het kan prima en is niet onhandig ofzo.

Pim

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik ben er ook niet zo kapot van. Mijn man vindt het wel erg leuk staan, dus vooruit dan maar...
    Ik vind een tuniekje dan weer wel heel leuk, kan ook met een leuke maillot!

12. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

Jun 17, 2007
    768
    0
    0
    Hier hangen ook al heel wat jurkjes in kleine maten in de kast....ik vind het zo schattig staan!

13. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Ik heb gister een Hello Kitty-jurkje maat 56 bij de h&m gekocht, ik vond hem zo schattig. Ik kijk wel wat voor weer het gaat worden tegen de tijd dat ze hem aan kan, rompertje eronder (met of zonder mouwen) en eventueel een broekje als het te koud is. Ik kon hem gewoon niet laten hangen.

14. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    wij hebben ook ene lading jurkjes hier.
    3 in maat 50/56
    2 in maat 62/68

verder hebben we nog niet veel geshopt

15. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Persoonlijk vind ik jurkjes pas leuk als ze kunnen staan/lopen. Ik heb er dan ook geen een onder maat 68 en zelfs die heb ik gekregen. Het lijkt me ook erg onhandig met de slaapjes overdag... Doie je dan het jurkje uit of leg je je kindje met jurk en al in bed?

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier het jurkje uit. Alleen met het shirtje in het bed. Net als met een broekje, broekje uit, alleen met het shirtje in bed. ;)

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Hier alleen 2 jurkjes gehad toen ze nog echt klein was. Vanaf het kruipen/tijgeren vind ik het heel onhandig. Nu dus broekjes tot ze gaat lopen.

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik vindt jurkjes echt heel leuk.maar voor een baby ook heel zielig zo'n grote verpaking om je heen. nee die van ons krijgt alleen maar rokjes aan. of van hele zachte stof een jurkje

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,246
    7,286
    113
    Female
    Brabant
    Die heb ik ook, maar ik vind 'm helemaal niet handig :(. Die metalen gespen zitten helemaal niet lekker en hij kruipt echt heel erg omhoog. Het staat wel heel schattig ;). Maar Eva heeft 'm maar een paar keer aan gehad.

20. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Oh, dan heb ik denk ik een ander gekocht, zonder gespjes, maar met drukknoopjes.

Share This Page