Vriendin zwanger van meisje?! maar... help!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Wat nu te doen?

Een meid bij ons uit de vriendengroep was zwanger en is bevallen! We kregen net telefoon. Allemaal heel erg leuk!
    Nu zijn we met de vriendenclub samen gekomen om een cadeau te verzinnen, maar je raad het al. Ze had vollop aangekondigd een meid te krijgen, maar nu is er een zoon geboren.

Ze is zelf helemaal overdonderd! Ze hadden de kamer roze geschilderd, de kleren roze gekocht, en zelfs het beddengoed is aangepast op een meisje.

We hebben voor haar (wat ze graag wou) een quilt gekocht met roze vlakken en veel meidenkleurtjes. (duur)

Het is inderdaad het voornaamste dat de baby gezond is. Maar goed. Ze hebben geen pretecho gedaan en waren er heilig van overtuigd dat het een meisje zou gaan worden.
    De gyn had voor 80% bevestigd dat het een meisje zou gaan worden. (met de 20 weken echo)

Zo zie je maar weer... wat er nog kan veranderen.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje dat is erg 'schrikken' inderdaad! Hebben ze wel bij de 20 weken gehoord dat het een meisje was dan? Gelukkig is het allemaal gezond!

Hopelijk kunnen jullie de quilt nog ruilen in een blauwe/groene variant.

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ehm, alleen op gevoel verkondigen dat het een meisje is en daar alles op aanpassen??? Geen geslachtsbepaling bij de 20-weken echo en ook geen pretecho?

Das niet zo slim dan hè... (ik bedoel, moederlijke intuïtie enzo, ik geloof er wel in, maar zou er toch niet helemaal blind op varen)

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Of hebben ze wel een geslachtsbepaling laten doen bij de 20-weken echo, daar ben ik dan inderdaad wel heel erg benieuwd naar.

5. tweemeisjes

Ja! ze zijn zelf behoorlijk geschrokken. Ik ook! haha! en het is niet eens mijn kindje. Zijn wel blij dat het gezond is.. zij is nu ook een beetje paniekerig. Hele kinderkamer stond al op HYVES. Waarop ze allemaal leuke meidenspullen had gezet.
    Het is echt een heel werk geweest met behang en roze glitters. Pfft...

Het kindje is gezond, maar ze is er nog niet helemaal bij. Ze wou me niet geloven toen ik zei, let op het kan altijd nog een gozertje worden. Waarop ze zei, ,, Bij jou was het toch ook goed geraden?'' ja.. maar een volle 100% heb je nooit.

Maar te zwijgen over de naam.. die horen we morgen pas.. Ze hadden namelijk geen jongensnaam.

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sorry, maar ik vind het ook wel een beetje dom van dat stel als ik eerlijk ben. De gyn zei dat ie het voor 80% zeker wist, dus dat wil zeggen dat ie ook geen zekerheid kon geven.
    Dan kun je er toch nooit van uit gaan dat het zeker een meisje wordt.

Maar goed, het is nu toch al gebeurd, hopelijk een wijze les voor een evt. volgend broertje, (of zusje :D).

7. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hee, heb je dat van de 20 weken echo er net bij gezet? Dat had ik er net niet staan... Nou ja, mijn vraag beantwoord in ieder geval. Waren ze toch minder 'niet zo slim' dan ik dacht (en insinueerde in m'n berichtje).

8. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    tsjonge, dat is wel even omschakelen zeg! Als je het eerst zo hoort is het best grappig. Je hoort het wel eens vaker dat ze het mis hebben... Maar nu hebben ze dus wel even flink wat werk te verzetten om het aan te passen op een jongetje! Hoop voor jullie dat je die quilt nog kunt omruilen!
    Hadden ze eigenlijk wel een jongensnaam dan?

Wij wisten van tevoren dat het een jongetje ging worden. Het was bij drie verschillende echo's vastgesteld, dus dan heb je wel wat meer zekerheid. We hebben alleen geen grote dingen aangepast op een jongetje. Ik had wel een paar jongenskleertjes gekocht, kon dat toch niet laten. Ook hadden we alleen maar een jongensnaam. Daar kwamen we al amper uit (drie weken voor de geboorte waren we het pas eens) dus laat staan nog een meisjesnaam bedenken...

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

jeetje ik heb ook weleens gedacht stel dat we toch een jongen krijgen? we hadden ook de kamer roze, roze kleren enz. We hadden bij de 20 weken echo gevraagd of ze het konden zien. Heel duidelijk een meisje. Ook met de pretecho duidelijk meisje. Het is dus een meisje geworden. maar moet je nagaan ik twijfelde zelfs nog ook al was het 99% zeker. Maar als ze geen geslachtsbepaling hebben gedaan vind ik het eerlijk gezegd ook niet heel slim. Nu hebben jullie een duur cadeau. En natuurlijk dat het kindje gezond is is het allerbelangrijkste.

10. tweemeisjes

Hier is het gebaseerd op de 20 weken echo. 80% kans! 80!
    Hopelijk kunnen ze hier wel om lachen. Ik kreeg het te horen via een andere vriendin. Bij ons was het met dertien of veertien weken een jongen. Daarna een meisje. Maar de volle 100% geven ze niet. Gelukkig maar.. er kan nog zoveel veranderen.

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    OMG ik geloofde bij de 2e niet dat we een meid kregen en heb het 9 keer na laten kijken. de vrouw van het echobureau (waar ik dus voor moet betalen voor een geslachtsbepalingsecho) zei dat het 100% een meisje werd en ik geloofde het nog steeds niet. Iedere week kreeg ik een echo in het ziekenhuis ivm zw suiker en hoge bloeddruk, iedere keer was het een meid en nog kon ik het niet geloven.

Gelukkig is het toch een gezonde meid geworden. Ik wilde gewoon te graag denk ik.

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    on topic: ik denk wel dat je de deken kan ruilen, als het goed is heb je een bon en als je je verhaal uit legt dan zullen ze het wel snappen lijkt mij.

13. tweemeisjes

Net telefoon gehad.. de quilt word geruild.
    Net een smsje gestuurd met mijn felicitatie. Ik kreeg een sms terug met een bedankje met daarachter .. je had gelijk!

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn collega heeft met zo een zelfde ervaring een zware depressie gehad.
    dacht ook te weten een meisje te krijgen maar helaas....

ik vond dat altijd raar verhaal!!!
    tot ik zelf zwanger was
    van een meisje en ik me suf kocht aan meidenspullen
    ik heb wel meisje gekregen maar was op het laatst als de dood dat het een jongen zou worden(sorry maar zo voelde ik het dus echt)

bij een volgende zwangerschap hoef ik het niet meer te weten

15. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Hahah ooops!!!!
    Maaaaarrrrr .... Wel een klein beetje stom om ervan uit te gaan na maar 1 echo waarbij ook nog eens 80% kans was maar owkee hahaah... Leuk verhaal voor later ;)

Ik had het met mijn dochter dat ik zeker wist dat het een meisje werd. In die tijd was een geslachtsbepaling eerder uitzondering dan regel (nu omgedraaid) maar mijn intuitie vertelde me dat ik een meisje kreeg dus heb wel wat meisjes dingen aangeschaft, dus ik kan weinig zeggen haahah... Gelukkig had mijn gevoel het wel goed :p
    Bij mijn 2e ook geen geslachtsbepaling, jongenskleding gekocht en weer goed en bij mijn derde wel geslachtsbepaling (maar liefst 3 echo's) maar zei wel tegen de echomevrouw dat ik er heeeel raar van zou opkijken als het een meisje zou zijn. Ik had wel weer gelijk, een jongen....

16. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij de eerste wisten wij het niet maar ik dacht dat we echt een meid kregen, had zelfs een soort van meisjesachtige pakje gekocht, kon ook wel voor jongen maar neigde iets meer naar meisje.

Toen het een jongen werd, kreeg ik een erg zware depressie, zo zwaar dat er iedere dag een man bij mij thuis kwam om te kijken hoe het ging, vanuit de psychiatrie. Ik kon hem niet accepteren en wilde het kind, zo noemde ik hem, het kind of de baby, nooit vasthouden of knuffelen. Pas na 2 jaar eigenlijk heb ik hem echt geaccepteerd en kon ik ook aan een 2e denken. We wilden het toen ook wel weten zodat ik me kon voorbereiden.

17. tweemeisjes

jeetje meid wat heftig!!

18. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    idd, ik hoop dat jullie vriendin dit niet heeft. Het is natuurlijk altijd het allerbelangrijkste dat het kindje gezond is, maar als je je al die maanden hebt ingesteld op een meisje is het gewoon heel vreemd om dan een zoon te krijgen. tenminste vond ik dan he.;)

19. tweemeisjes

Ja, dat lijkt mij ook!
    Ik wou ook heel graag een jongen... toen de gyn vertelde dat het ook daadwerkelijk een jongen zou worden was ik echt blij joh!
    Ik kon het niet helpen dat ik ook eventjes moest huilen dat het een meid ging worden (na de 20 weken echo)

Maar het is een gezond meisje. Wat een voorrecht.
    Toch was ik even teleurgesteld! BLOOS!

20. tweemeisjes

@krokus...

Kan me dat ook wel voorstellen. Het is inderdaad een hele omschakeling.

Deel Deze Pagina