eerder beginnen met papfles

Discussion in 'Voeding' started by ozlem, Jul 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ozlem

ozlem Actief lid

Dec 26, 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    Hallo allemaal

Mijn kleine is bijna 3,5 maand oud. Maar slaapt s nachts nogal onrustig. Hij krijgt om 23.00 laatste fles en komt vanaf 03 uur soms om de uur voor zijn speen. Ik dacht dat het misschien komt omdat hij niet verzadigd genoeg is. Hij krijgt friso extra 180 cc +6 schepjes en 2 kleine schepjes nutriton(maakt voeding dikker verder niks).

Ik wil hem graag een papfles geven met zijn laatste fles.Maar twijfel of het te vroeg is .Wie is hier ook voor 4 maanden mee begonnen.

Heeeeel graag wat meningen en ervaringen gevraagd

Alvast bedankt

2. m1980

m1980 Bekend lid

Apr 6, 2008
    549
    0
    0
    In Een Huis......
    Ik heb je een PB gestuurd.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je mag toch rijstebloem gaan toevoegen vanaf 3 maanden? Of is dat vanaf 4 maanden? Dat schijnt ook wat meer te vullen

4. adi

adi Niet meer actief

Maar waarom geef je hem gewoon geen eten als ie honger heeft?

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou om 3u gewoon een fles melk geven. En persoonlijk pas met 5,5 maand beginnen met bijvoeden ;).

Maar zie het nog 2 weken aan, eventueel met een nachtvoeding erbij. Voor 4 maanden zou ik het zelf echt niet doen! Doorslapen is niet normaal hoor bij deze leeftijd (helaas :D)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is bijvoeding, dus normaal gesproken 'mag' het na 6 maanden. Soms wordt het eerder gedaan, maar voor 4 maanden wordt echt afgeraden.

Ik zou er ook eerder voor kiezen om gewoon om 3 uur een voeding te geven, kan ook een kleinere fles zijn. En eventueel aan avond- en nachtfles 20cc extra water toevoegen.

7. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Volgens mij mag rijstebloem gewoon hoor. Op de verpakking staat vanaf 4 maanden. Maar een week eerder of later maakt ook niet veel uit. Ik zou gewoon kijken hoe je kindje er op reageert.

8. Moniki

Moniki Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    1,305
    2
    38
    Ik ben vanaf 3,5 maand gaan opbouwen met de papfles, omdat ik hier een klein hongerlapje heb. Dus eerst een kleine week 1 schepje, de week erna 2 schepjes etc. Ik geef nu nog steeds geen 'volwaardige' papfles hoor, er gaan iets van 3 schepjes in, maar dat is nu nog voldoende. Mijn meisje zit ook aan de max qua flesvoeding, dus dan moet je toch iets proberen om de honger te stillen....

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hadden 6 scheppen nutriton, voordat het werkte tegen de honger. Toen kon mijn jochie weer met 5 flessen toe.

Rijstebloem is vanaf 4 maand..

10. adi

adi Niet meer actief

Nutriton is alleen een dikmakend poeder, daar zit helemaal niks in, dus kan toch helemaal niet als eten worden meegeteld. En nutriton vult de maag ook niet, het is alleen tegen het spugen.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Dat klopt, en toch helpt hij bij sommige kindje voor het verzadigingsgevoel.
    Ons jochie had dus geen extra voedingsstoffen nodig (groeide zo al hard genoeg). Maar kwam met Nutrilon Forte nog 6 keer voor een 180/6 fles. Met die nurtiton werden dat er weer 5, precies goed.

Het heeft denk ik te maken met de zuigbehoefte, ze moeten meer zuigen om voeding binnen te krijgen. En misschien voelt het in het buikje ook voller?

Ik weet het niet precies, maar we hadden opeens ons blije jochie terug. En liever die scheppen nutriton, dan rijstebloem of fruit (CB optie) voor de 4 maand..

12. adi

adi Niet meer actief

ja dat zoizo inderdaad

Ik vind het knap dat ie het met 6 scheppen uit de fles kon krijgen, dan heeft ie inderdaad een sterk zuigreflex. Mijn dochtertje had al moeie met 1schep per 100cc.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik snap het verschil niet tussen Nutriton (peulen) en rijstebloem (rijst).. het is beide een vorm van bijvoeding. Alleen vinden we het bij Nutriton opeens wel 'normaal'... het is en blijft een toevoeging op een melkdieet!

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    #14 deepfreeze, Aug 2, 2010
    Last edited: Aug 2, 2010
    Rijstebloem is echt officieel bijvoeding, daar staat ook die ondergrens van 4 maanden op.
    JPBM is wel goedgekeurd voor onder de 4 maanden. Het is niet zo belastend voor de darmen.

Hoe het precies zit weet ik zo niet, maar het heeft oa te maken met de kans op allergien en de verteerbaarheid van beiden..

Edit:
    Even op de nutriton-chat gevraagd ;)

Nutriton wordt niet door het lichaam opgenomen, dus verdwijnt weer met de ontlasting. Rijstebloem wordt wel opgenomen, en dan zit je dus met allergiekans ed. Nutriton is ook minder belastend voor de darmen.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Johannesbroodpitmeel heeft een maffe eigenschap; het wordt namelijk niet opgenomen door de darmen en ook al bestaat het meel compleet uit suikers levert het derhalve amper energie. Daardoor bevat rijstebloem 12x zoveel kalorieen!
    De peulen zijn er het hele jaar door, de Johannesbroodboom is een prachtige boom. Johannesbrood (de peulen) worden veel gebruikt als diervoeder omdat het wel goed verzadigd, alleen de koeien gaan er niet harder door lopen. In de menselijke voedingsindustrie wordt het gebruikt als stabilisator en emulgator in ijs, soepen en sauzen.
    Johannesbroodpitmeel was vroeger het brood van de armen. Je kan er wel brood van bakken, maar het is saai hoor.
    Er wordt ook nepchocola van de peulen gemaakt: carob.

De een zal stellen dat bijvoeding al het andere is naast melkvoeding en de ander zal stellen dat alles wat energie levert bijvoeding is.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Zogelukkig en Deepfreeze... DANK! Weer wat geleerd!

Share This Page