Hallo na lang twijfelen schrijf ik dit toch, door de ochtend bedacht ik me toch wat ik hier mee moet. Ik heb een klein hondje een Shih-tzu/boomer, super lief ding en super sociaal naar honden kinderen mensen. Eigenlijk een allermansvriendinnetje. Maar hiernaast wonen 2 pitbulls (zit een weg tussen) heb ze als pup gezien waren ook echt schatjes maar die mensen zetten die honden dag en nacht buiten heel soms mogen ze binnen slapen maar vaak (vergeten?!) ze de honden binnen te zetten. Super zielig voor die hondjes natuurlijk maar ik vind ze gevaarlijk, ik kan niet meer met mijn hondje langs dat hek lopen die 2 gooien zich zelf door het hek heen bijna. Maar nu ben ik bang dat ze is echt door het hek gaan, er lopen ook heel veel kinderen hier in de buurt rond en wat als die honden een kind grijpt? dan word er meestal pas iets gedaan. Maar dat is te laat. Maar de ochtend kwam ik langs het water en aan de overkant woont nu een (nieuwe?) hond een herder en die begon me toch te blaffen naar mijn hondje. Ik dacht die hond springt zo over het hek en springt het water in naar ons wat moet ik doen? En mijn vraag dus ook wat zouden jullie doen? in het uiterste geval als die bijv. toch mij of mijn hond pakt hem een mep om zijn neus geven? Ik zou dit liever natuurlijk nooit willen hak liever mijn hand af dan een hond te slaan maar wat zou ik dan moeten? en krijg je dan problemen? Ik heb echt geen idee wat zouden jullie doen? een gesprek met die mensen is echt niet nodig (hebben meerdere mensen al geprobeert) Sorry voor het lange bericht maar wou toch echt het even aan jullie vragen. Alvast bedankt!
Ik heb zelf 2 kleine hondjes, maar als mijn honden aangevallen zouden worden zou ik zonder twijfel de aanvallende hond een tik of een schop geven. Jij bent tenslotte degene die jou hond moet beschermen. Als je het idee hebt dat de honden verwaarloosd worden, bel 144 en maak hier melding van en vertel dat ook over de in jou ogen onveilige situatie. Wellicht kunnen ze er wat mee.
even de boa's contacteren bij jullie in de wijk! en mocht je het willen proberen als die herder of welke andere hond ook echt bijt laat die niet snel los dan kun je niet slaan of een tik geven... helaas heb ik dit moeten zien hoe een andere hond het voor mijn hondje opnam en daardoor flinke happen heeft gekregen beide eigenaren stonden ertussen en met veel trappen richting beneden niet naar de hond dan hoor.. zijn ze uiteindelijk los gekomen
Soms lijkt het heel zielig een hond in de tuin. Maar mijn ouders hebben jaren een witte herder gehad en die wilde gewoon niet binnen zitten. Deed gewoon zelf de deur open (en het maakte niet uit hoe de dreurklink stond) Maar vaak zijn de beesten gewoon hun tuin en huis is. En blaffende honden bijten niet? Ik zou me er niet zo druk om maken. Zoals jezelf aangeeft kan je er niets aan doen. Overigens mochten ze ooit je hond grijpen gaat het je niet lukken om ze een tik op de neus te geven. Maar met een ongelofelijke rotschop heb je dan meer succes of een emmer water. Maar ik denk niet dat je die bij je draagt
Helaas kun je, volgens mij, weinig tot er iets gebeurd. Behalve met die mensen praten natuurlijk, maar je geeft al aan dat dat geen zin heeft. Wonen jullie ín een koop of huurwoning? Ik doe nooit geen dieren pijn, maar als een andere hond mijn hond zou aanvallen? Ja dat zou ik alles doen wat in mijn macht is om mijn eigen hond te beschermen. Is daar een tik op de neus voor nodig (denk overigens niet dat je het daarmee redt), ja dan zou ik dat zeker doen. Het ligt aan de situatie hoe je moet handelen. En dat een hond zo blaft achter een hek, zegt niet over wat ze doen als ze los komen. Ze beschermen hun territorium met dat blaffen, maar als ze daar weg zijn, verandert ook vaak het gedrag.
Ik heb een herder die heel lelijk doet naar andere honden. Maar als ik op straat met hem loop zorg ik er voor dat hij altijd kort aan de lijn zit en niet weg kan. Ik moet echt wel eens aan de lijn gaan hangen om hem te houden zo lelijk kan hij doen. En als hij echt niet luistert krijgt hij een schop, maar zover komt het bijna nooit. Overigens vertoont hij alleen op straat dit gedrag , zodra hij op eigen terrein is, dan is hij zo mak als een lammetje haha. voor iemand denkt wat doet zij met zo,n lelijkerd haha Dus als ik een klein hondje zou hebben en er zo zo,n grote lelijkerd als die van mij op me af komen, zou ik hem echt wel een trap verkopen
Bedankt voor het reageren! Fijn dat jullie ook in nood zullen trappen slaan zou ik dan toch onthouden. En soms lijkt het inderdaad alleen maar zielig maar je merkt dat deze honden naar binnen willen, als ze binnen zijn (nu gelukkig) hoor je niks die honden worden alleen echt niet uitgelaten dus zijn ook gewoon niet sociaal. De hele buurt heeft wel last van ze soms blaffen ze wel 8 uur achter elkaar 1 van de 2 honden heeft ook een hele andere blaf dan in het begin lijkt net of die zijn blaf elk moment kwijt kan raken (lijkt kan vast niet) Ik denk toch dat ik dan inderdaad maar ga bellen merk ook dat veel mensen niet meer daar langs durfen dus heb dan gelukkig meer mensen achter me staan. Dankjulliewel!
Tja als je denkt dat de honden echt verwaarloosd worden zou ik zeker bellen, dan kan dat uitgezocht want dat is zo sneu. En moet altijd zo lachen bij mezelf dat mensen het hebben over blaffende herders zo gevaarlijk, hoor je ooit iemand over al die kleine hondjes die hele dagen keffend in de vensterbanken staan? Uhm nee nou kan je wel vertellen dat die gevaarlijker zijn negen van de tien keer, misschien is die hond ook wel gewoon super enthousiast of wil hij zeggen he mijn terrein weg blijven, maar om ene hond nu direct gevaarlijk te noemen omdat het blaft en een herder is gaat mij te ver . En als er een andere hond op mij en mijn aangelijnde honden af komt stormen (mijn aangelijnde herders, blaffende aanstormende hond meestal klein en wit ) maak ik me groot en breed en zeg met veel duidelijkheid en gezag dta hij moet stoppen en naar de baas moet, vaak stoppen ze dan verbaasd en krijgt baas wel tijd om het dier te pakken, veel kiezen dan ook eieren voor hun geld, doet baas niks dan roep ik blij zal ik die van mij ookeven los laten? (Tja herder dus bij voorbaat vals ) dan lopen baasjes wel, probeert hond te grijpen, krijgt hij van mij echt bij voorbaat ene trap, en zodra de rust terug is krijgt baas nog even een flinke scheldpartij over zich heen . Honden leuk maar een ander moet er geen last van hebben en als ze los lopen en grijpen is dat duidelijk last
Wij wonen in een huurhuis maar de meeste huizen zijn koophuizen hier. En praten dat zou ik ook natuurlijk het liefste willen maar ben en heel verlegen zelf en ik ken jammer genoeg veel mensen hier en dat zijn niet zulke lieverdjes (wijk achter ons waar die herder woont is de ''asowijk'' hoe ze het hier noemen) Tegen 1 iemand iets zeggen wat die gene niet bevalt en je hebt de hele buurt achter je. Hopelijk zou het ook nooit nodig zijn om een hond te slaan/schoppen wat dan ook. En eerst dacht ik ook die hond beschermt gewoon zijn terrein maar je weet het alsnog maar nooit. Dankjewel!
Ik heb het zeker niet over alle herders, wil later zelf graag een herder. Mijn hondje speelt ook met alle honden uit de buurt van een chihuahua tot pitbull. En ik vind ook die kleine keffertjes zijn meestal de brutaalste maar in nood heb je die in een keer vast een grote hond zou ik zelf toch minder snel vasthouden/tegen houden. Ik bedoel het ook echt niet alleen tegen die grote honden hoor sorry als het zo overkwam, ben gek op grote honden. Maar had het echt even over deze 3 honden en toevallig zijn die toch 10x zo groot als mijn hondje.
vaak wit met zwart en van het ras jack russel mijn woeste herder is al 3 x gebeten door zo,n kreng...sorry hoor Maar meestal lopen die los en komen dan op mijn hond af, en voordat die zover is hangen ze al in zijn lip, gelukkig is mijn herder niet vals, anders waren er nu 3 jack russels bij in de hondenhemel
Haha ja inderdaad, ik heb een staffordje, een schat van een hond, doet werkelijk geen vlieg kwaad, en krijg vaak te horen dat ik maar een blokje om moet, haha doe dit altijd braaf hoor, maar mijn hond is zelf een keer aan vellen gescheurd door een teckel, ze deed niks terug, zo zielig op de grond lag ze te piepen, voortaan moet ik ook maar tegen de teckel eigenaren roepen of ze dat rot best (dat hoor ik vaak) uit de buurt willen houden
Ik zou niet snel een tik op een neus geven in zo'n situatie, ik ga niet met mijn handen tussen vechtende honden. Een simpel vechtpartijtje waarvan ik zie dat ze het zelf wel op kunnen lossen, daarbij loop ik weg, want als je gaat staan schreeuwen of druk doen, maakt je het alleen maar erger. Zie ik dat het een hond is die gewoon nogal gestoord is, de lichaamstaal van mijn hond niet leest, dan smijt ik een heel hard een sleutelbos of werpketting tegen de andere hond aan. Werkt tot nu toe altijd prima. Mocht het niet werken, dat denk ik dat ik toch een rottrap uitdeel.
Ja, Teckels hebben trouwens de meeste bijtincidenten op hun naam, geen pitbull, rotweiler of herder, zoals vaak gedacht wordt.
Hebben de honden een hok buiten? Zielig is het niet zo snel maar als het min 10 vriest vind ik het een ander verhaal, dan moeten ze wel een verwarmd hok hebben. En wat betreft kinderen, staffords (pitbulls leven niet meer in Nederland) zijn vaak de grootste kinder vrienden, naar andere honden niet maar mensen gelukkig wel. Verder heb ik weinig tips maar ik raad het altijd heel sterk af om je hond op te tillen als er een andere hond aan komt maar in dit geval mocht 1 van die honden op je afrennen dan zou ik mijn hond meteen de lucht in tillen en een giga rot schop verkopen. Zo te horen zijn het niet de meest vriendelijke beestjes en dat is ook niet zo gek, ze verdedigen hun eigen terrein. Als je langs de tuinen van deze honden loopt zou ik ze volledig negeren, ook je hondje niet laten blaffen en door lopen.
Wij hebben een Mechelse Herder, die zodra hij ook maar een andere hond of beest ziet behoorlijk op zijn achterste poten gaat staan. Je mag het haast agressief noemen En ook ik sta dan echt te hangen aan de lijn. Dit doet hij af en toe ook tegen fietsers of snel naderende mensen. ( Gromment geluid en af en toe een snauw ) Wij waarschuwen de mensen dan ook direct die hem even ( lief) willen aaien. Thuis gaat het prima en is een schat van een beest, speelt me onze kleine en het kan hem niks schelen gelukkig. Maar onze Rex is erg territoriaal, verdedigt zijn thuis zeg maar. Hoeven nie bang te zijn voor inbrekers Die komen hier niet weg zonder kleerscheuren denk ik hihi. Maar wij hebben al 3 jaar curus gedaan met rex: - Puppycursus -Jonge honden training -Gevorderen Training - Speur Training ( Laatste trimester mee gestopt ivm toenemende agressie andere honden) Als rex zo reageert ( agressief gedrag) dan krijgt hij een ruk aan de lijn of een fikse tik op de neus. Als wij dit niet doen, probeert hij ons verder uit en dit willen wij niet. Een 45 kilo hangende hond onder controle houden valt echt niet mee geloof me Het klinkt niet lief/leuk en dat is het natuurlijk niet. Maar een dominante mechelse herder hebben discipline nodig ( misschien dat andere herder bezitters dit herkennen? ) Maar als ik jou was zou ik op cursus gaan, hier is een speciale training voor.
Tja nu moet ik als jack russel liefhebber en eigenaar even reageren Zoals hier ook de herders worden verdedigd. Ik ben als de doods voor herders. Ik ben als tiener eens aangevallen door zo'n hond, dus ik blijf bij ze uit de buurt. Nu hebben we buren met een herder en ik leer nu meer en meer om over mijn "angst" heen te stappen, want het is een lieverd. Onze Jack en hij zijn de dikste maatjes. Niet elke jack is een kreng. Helaas is dit ras berucht omdat ze bij de verkeerde mensen terecht komen die ze totaal niet opvoeden en niet weten wat ze met zo'n hondje aanmoeten. En ja, een niet opgevoede jack is een ramp. Kan de hond niks aan doen. Zo geldt dat ook voor herders,want die zie ik hier in de buurt ook met mensen lopen die er niks mee kunnen. Gevolg: ik kom met mijn netjes aangelijnde jonge hond en zo'n grote begint op tientallen meters al keihard te blaffen en aan de lijn te hangen. Ik schrik me echt elke keer dood. Over wat ik zou doen als een hond de mijne aanvalt? Die kan een schop krijgen. Ik hou niet van dieren slaan, maar ik zou mijn hond ook zeker niet tot gort laten bijten door een loslopende hond. Op dat moment ben ik degene die het voor mijn hond moet opnemen.
Bedankt voor jullie reacties weer! De beste vriendjes van mijn hondje zijn ook : 1 boerenfoxkruising 2 rottweilers 1 duitse herder 1 mechelse en nog zo 10 grote honden (stefford, sint bernard enz.) ze heeft maar weinig kleine honden vriendjes dus ik zou niet snel zeggen dat een andere hond vals is of gevaarlijk, ik zie gewoon aan de 2 honden hiernaast dat ze echt willen grijpen als het jack russels of shihtzu's waren had ik het ook gevraagd aan jullie. Typje: wat bedoel je met : Maar als ik jou was zou ik op cursus gaan, hier is een speciale training voor. Wat voor speciale training wat doen ze daar? en mijn hondje hoeft al helemaal niet op training te gaan ze heeft puppycurses gehad verder is het een lieverd dus weet niet waar dat nodig voor zou zijn? I k heb er verder geen problemen mee hoor wou alles alleen voor de zekerheid weten en wat jullie als het zou gebeuren doen.
Hier ook een jack russeltje (nouja zo hebben we hem gekocht) beest doet geen vlieg kwaad, maar idd als andere mensen eraan komen halen ze hun hond al weg voor mijn hondje die zelf het hardste wegrent.... Het is dat mijn hond eruit ziet asl een jack russel maar qua innerlijk is het meer een kat, het drukke en alles wat kenmerkend is voor een jack russel heeft hij niet.. We noemen hem vaak de mislukte hond
Volgens mij bereik je weinig met een aanvallende hond trappen/schoppen. Onze hond, een westie, werd gegrepen door een heel groot bakbeest. (kruising met herder oid) Wat toen hielp, was de achterpoten van de hond optillen, hij liet gelijk los. Later hoorden wij van de dierenarts dat dat vaak, maar niet altijd, helpt. En trappen ed zijn ze niet echt van onder de indruk. Ook ik zou mn hondjes razendsnel optillen, waar ik dat normaal gesproken niet doe. Ik denk ook maar, blaffende jhonden bijten niet.