Help baby drinkt niet!

Discussion in 'Flesvoeding' started by ptriies, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ptriies

ptriies Lid

Jun 15, 2012
    63
    0
    0
    Almere
    Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje, ik geef overdag gewoon borstvoeding, maar ben aan het afbouwen naar de fles. Dit ging 's avonds eerst heel goed, kleine at de fles helemaal leeg.
    Maar nu sinds een week weigert hij (hij is 3 maanden) de fles. Ik werk tegenwoordig 's avonds en kan hem geen borstvoeding geven. Het is een drama voor mn vriend, want die kleine eet gewoon niet totdat ik weer thuis ben, maar blijft wel huilen.

Ik heb de avent flessen, en daar dronk hij eerst heel goed uit. Maar die weigert hij, begint al te "zeuren" als hij de fles ziet. Ik heb vanmorgen een difrax fles gekocht en geprobeerd met een beetje moedermelk, maar hij nam 1 slok en ging kokhalzen en daarna begon hij heel hard te huilen als ik ook maar met die fles in de buurt komt.

Weet iemand een oplossing?
    Groetjes

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Vervelend... De enige fles die onze jongste wilde was de Tommee Tippee. Ik heb gemerkt dat ze de fles nog slechter dronk tijdens het afbouwen. Toen ik helemaal was afgebouwd, dronk ze wel weer beter, maar nog steeds niet denderend.

Tips: blijven oefenen, ook als je thuis bent. Al staand en wiegend aanbieden helpt hier nog weleens. Andere flessen en flesspenen proberen. Wij hebben dus de Tommee Tippee, maar met de variflow speen, de 1 en 2 spenen waren geen succes.

Het schijnt dat 3 maanden echt een periode is dat kindjes bewuster gaan drinken ofzo en dat het daarom weleens lastiger gaat. Hopelijk gaat het vanzelf beter...

3. ptriies

ptriies Lid

Jun 15, 2012
    63
    0
    0
    Almere
    okee bedankt voor de tip, dan ga ik ook maar eens tommy tippee gebruiken (of hoe je t ook schrijft).. staand wiegen lukt wel iets beter, dan neemt meneer welgeteld 2 slokken ipv 1...

Blijven proberen dus. Hij zal nu wel moeten, want sinds vandaag loopt mijn melkproductie ook nog eens heel erg terug. :( Hoop dat mijn mannetje over een paar dagen toch wel normaal uit een fles drinkt, anders heeft hij toch erge honger...

Groetjes

4. goldy

goldy Fanatiek lid

Sep 1, 2009
    2,253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je kan ook een breastflow fles proberen, die worden vaker gebruikt bij flesweigeraars en vaak met succes!

5. sjut

sjut Lid

Jul 2, 2010
    34
    10
    8
    NULL
    NULL
    wij hebben ook de tommy tippee fles en dit werkt goed. Beter dan de avent fles waar ze niet goed uit wilde drinken. Wij maken de speen wel even warm voor ze de fles krijgt. En misschien helpt het om tijdens het oefenen iemand anders de fles te laten geven terwijl jij even boven ofzo bent?

6. ptriies

ptriies Lid

Jun 15, 2012
    63
    0
    0
    Almere
    ik heb nu spenen van bibi gekocht die lijken een beetje op een fopspeen, dit gaat al beter, maar alsnog niet heel goed. en de buurvrouw heeft t geprobeerd, de buurman en mijn vriend toen ik aan t werk was en mijn kleine man heeft niet gedronken! hij zat ze gewoon uit te lachen, want als ze de fles neerzetten, ging hij lachen. nja dan zal hij misschien ook niet echt honger hebben? hij eet sinds dat gedoe met die flessen ook opeens om de 4,5 a 5uur. ik vraag me af of dit wel genoeg is voor een baby van 3,5maand.

Share This Page