Pizzarette uitgeleend

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 8 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    wij hebben onze pizzarette uitgeleend aan een kennis.
    Zij heeft er met haar kids gebruik van gemaakt.
    Ik ben altijd zuinig op zulke dingen en onderhoud ze goed.
    Ze heeft hem ook als nieuw meegekregen.
    Heeft ze ook gezien want ik heb uitgelegd.
    Ook gezegd dat ik er zuinig op ben.
    Ze zegt nog; we zullen voorzichtig doen.
    En je raad het al... kaas ingebrand.
    En niet zuinig ook. Stuk van de bakplaat/bodem helemaal zwart en een spatel die wel weg kan.
    Ze krijgt het ook niet schoon.
    Ik baal stevig.
    Ze wel nu nog proberen met soda...
    Wat zouden jullie doen in zo'n geval?

2. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Die pizzarette is bij ons ook soms zwart, gewoon laten weken in de soda en dan ff boenen. Dit kan gebeuren en de kwaliteit is ook niet zo dat je het er vanaf veegt.
    Meestal doen wij om de bakplaat zelf alufoli omdat ik geen zin heb in dat geboen.

Kan gebeuren, wel vervelend.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Als ik die kennis was geweest, was ik aangekomen met 2 pizzarettes, de gene die ik van jou geleend had en een nieuwe omdat de jouwe door mij naar z'n grootjes is.

Is dat niet het geval dan zou ik nooit meer wat uitlenen aan ze. Lenen betekent voor mij namelijk dat je de spullen weer teruggeeft in de staat waarin je ze zelf ontvangen hebt.

Bailey07, Eefje00, dreumesje en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Ik kan me je teleurstelling voorstellen. Maar zelf sta ik er anders in, Ik denk met dat soort voorwerpen, maar ook bijv bordspellen etc; het zijn gebruiksvoorwerpen, voor een gezellige activiteit, dus ik zal zelf bijv tijdens een avond bbq/gourmet/pizzarette vooral willen genieten en niet steeds willen poetsen, of iedereen waarschuwen om voorzichtig te zijn. Onze spullen zien er dus ook niet spic en span uit en als ik ze uitleen verwacht ik ze uiteraard schoongemaakt terug, maar als er een vlek, kras oid op zit, zal ik daar niet wakker van liggen en er zeker geen vriendschap voor op het spel leggen door er een punt van te maken.

Marihi, baby90, MaritS en 40 anderen vinden dit leuk.
  5. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Eens met @siets, spullen zijn niet zo belangrijk, vriendschap wel. Ik ben liever zelf de minste door te zeggen “geef maar gewoon terug, ben blij dat jullie er van hebben genoten, ga proberen het schoon te krijgen en als niet lukt koop ik een nieuwe plaat (?)”.
    Bovendien is dan ook de kans groter dat iemand aanbiedt iets te vergoeden, ipv dat je aan je vriendin laat merken dat je zoveel aan spullen hecht. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk, vervelend zo!

wendy339, hummeltje5, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Mayflower

Mayflower Bekend lid

21 okt 2018
    592
    304
    63
    Vrouw
    Dit is dus 1 van de reden dat wij niks meer uitlenen..
    Als ik deze fout had gemaakt had ik jou opbelt met de vraag of ik het zou proberen weer zo mooi schoon te krijgen of dat je een nieuwe zou willen en ook mijn excusses aanbieden.

Zou wel eerlijk tegen haar zijn wat je er van vind. En ook wat je nu van haar verwacht.

Uprising en Lorena86 vinden dit leuk.
  7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ze (of jij) kunt nog proberen het eraf te krabben met een speciale glas krabber die je ook gebruikt voor inductie kookplaten.

Bijgevoegde bestanden:

Manolito vindt dit leuk.
  8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben ook al spullen niet of weer kapot of na lang vragen weer terug gekregen. Nu leen ik alleen iets uit als ik het niet erg zou vinden dat ik het kapot/beschadigd of niet terug krijg.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier precies hetzelfde.

Ik leen alleen de spullen uit waarvan ik het niet erg vind als ze beschadigd raken of niet terug komen.

hummeltje5, Gewooniemand en Sado vinden dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Bakplaat en spatel en nachtje in een dichtgebonden zak met een scheutje ammonia en dan wrijf je het waarschijnlijk zo eraf.

En verder vind ik dit een beetje het risico van een pizzarette. Dat had iedereen kunnen gebeuren. Zodra je kaas gebruikt en die kan ervan aflekken kan dit gebeuren. Dus ik zou daar niet zo'n punt van maken eigenlijk.

Als ik hem geleend zou hebben zou ik wel alles doen om hem weer in goede staat af te leveren trouwens een anders een nieuwe voor je kopen en de oude zelf houden. Maar omgekeerd zou ik dus denken: 'kan gebeuren.'

baby90, zonnetje2015, Paardenbloem en 15 anderen vinden dit leuk.
  11. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Dit vind ik echt overdreven hoor. Hij is zeker niet naar zijn grootjes, als je de kap laat vallen misschien wel...

Ze geeft eerlijk aan dat er kaas gelekt is, wellicht had je een tip voor de schoonmaak.
    Het is maar een ding en je kan het schoonmaken. Ik kan me niet voorstellen dat er bij jullie nooit iets geknoeid en dat het erin heeft gebrand (dit gebeurd namelijk heel snel).

Nog belangrijker; heeft ze het gezellig gehad met haar gezin?

Chelsey88, Paardenbloem, JupitR en 10 anderen vinden dit leuk.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Kan gebeuren! Het is niet stuk immers maar gewoon gebruikt en kan iedereen overkomen dit. Fijn dat ze het aangeeft en druk mee bezig is om te poetsen.

Ik zou het anders vinden als er schade was ontstaan door verkeerd gebruik of als ze het niet aangaf en t zo terug gaf. Maar ze doet haar best om het op te lossen dus prima :)

hummeltje5, Sokkie87, Philou en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Wat ik zou doen in zo een geval:

Vragen of ze het gezellig heeft gehad en als het met de soda niet lukt, het geen probleem is. Het is maar een gebruiksvoorwerp en er is niks stuk, alleen sporen van gebruik. En bedanken voor het eerlijk melden.

En in jou geval zou ik niks meer uitlenen. want als je zo panisch bent voor normale gebruikssporen, dan heb je iedere keer dat je baalt en kan je het beter onder eigen verantwoordelijkheid houden. Is zonde van je energie.

Marihi, zonnetje2015, Chelsey88 en 26 anderen vinden dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.667
    18.730
    113
    Vrouw
    Niets :D.
    Wss tegen mijn man eens zagen en zeggen dat ik nooit nog wat uitleen :).

Als je zelf heel netjes bent met uw spullen, is uitlenen niet altijd het beste idee. Niet iedereen is even voorzichtig.

Iertje81, hummeltje5, Vitamientjuh en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier zou ik echt niet wakker van liggen. Met een pizzarette weet je nou eenmaal dat er kaas of saus oid af kan vallen of door de gaatjes van de spatel kan lekken. 1 stukje geraspte kaas veroorzaakt al een grote vlek.

Het is niet express gebeurd en hij is niet kapot. Proberen schoon te maken en als het niet lukt jammer dan. Mijn pizzarette heeft ook overal kleine stukjes van ingebrand kaas en als ik aan het pizzarette ben ga ik echt niet elke keer opletten of er geen kaas lekt.

Een nieuwe pizzarette is vreselijk overdreven zoals iemand hier stelt. Dat ding kost 60 euro en voor een beetje gelekte kaas slaat dat nergens op. Het was anders geweest als hij was gevallen en stuk was geweest.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou het zelf nog eens proberen schoon te maken, maar als dat niet volledig lukt, zou ik het gewoon zo laten. Het apparaat werkt nog, die ingebrande dingen maken vrij weinig uit - je ziet het alleen.
    Ik denk ook dat een beetje knoeien er bij hoort, en nu zij dat voor jullie al heeft gedaan, zitten jullie de volgende keer misschien minder op te letten of er niks lekt ;) Veel meer ontspannen!

17. Novi

Novi Niet meer actief

Als ik haar was zou ik het zo niet terug geven. Ik zou me daar echt heel rot over voelen om iets netjes mee te krijgen en met schade terug te geven. Zeker als ik weet hoe zuinig iemand er op is. Aan de andere kant zou ik er als uitlener niks van zeggen en de conclusie trekken dat ik voortaan geen spullen meer uitleen.

18. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Wij hebben ook een Pizzarette en het is bijna onmogelijk om hem weer als nieuw te krijgen na gebruik. Ik snap echt wel dat je zuinig bent op je spullen, ben ik ook, maar met dit soort dingen gebeuren zulke dingen nou eenmaal.
    Wat al werd aangegeven, kan je beter geen dingen uitlenen als je zo extreem zuinig bent.

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Jeetje.. wij hebben net een pizzarette gekocht en was niet van plan hem als nieuw te bewaren.

Als ik iets uitleen, houd ik rekening met gebruiksporen. Dus ook dat iemand net iets minder voorzichtig is dan ik.
    Iets wat zo gemaakt is om vies te worden, zou ik niet uitlenen, als ik daar zo van ontdaan zou raken.

20. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik zou er niet zo mee kunnen zitten, maar bij mij zou het ding sws niet lang als nieuw blijven. :oops:
    Ik zou het echt overdreven vinden om hiervoor een nieuwe pizzarette te laten vergoeden.

Paardenbloem, hummeltje5 en SAARC vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina