Hartkloppingen

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Al 2 weken lang heb ik last van hartkloppingen dat het overslaat, ineens sneller gaat slaan hevige hardkloppingen achterelkaar en ook wel dagen dat het weg is.

Nu ben ik er er wel bekend mee (familiekwaaltje) maar nu duurt het mij eigenlijk wel lang en is een beetje beangstigend
    hartfilmpje heb ik al een keer gehad was prima in orde

iemand tips om de hartkloppingen te verminderen?

2. ben je soms bezig met een dieet?

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Nee ik ben niet bezig met een dieeet enigste wat ik kan bedenken dat er wat stressigheden zijn maar dat heb ik wel eens vaker maar dan ook geen hartkloppingen

ik vind het erg vervelend voelen

4. ooo stress kan heel goed hartkloppingen veroorzaken.
    Ik heb het ook een hele tijd gehad, maar ik had ook hoge bloeddruk.
    toen ik daar medicijnen voor kreeg waren de hartkloppingen zo goed als over...

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    nou ik heb eerder medicatie gehad voor een ticardi tijdens de griep maar daar werd ik zo gigantisch duizelig van liever niet dus

6. en dat ik vroeg naar dat dieet dat komt omdat mensen die een eiwitrijk en koolhydraatarm dieet volgen last kunnen krijgen of hebben van hartkloppingen

7. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik heb er al jaren last van.
    Verschillende hartfilmpjes gehad en alles is gewoon prima in orde met mijn hart.
    Maar heb ook angst gehad want mijn vader heeft een hartkwaal en heeft kantje boord gelegen en dat begon ook met hartkloppingen dus ik ben toen goed in de gaten gehouden maar mijn hart is helemaal goed en gezond gelukkig.

Heb je er last van als je bv rustig op de bank zit?
    Dan heb ik er het meeste last van.
    Nu ben ik stresskip van mijzelf dus als ik druk druk druk ben geweest en dan rustig ga zitten dan komt het vaak opzetten als ik in rust ben.
    Het kan ook een vorm van hyperventilatie zijn.
    Dat is bij mij waarschijnlijk ook de reden van de hartkloppingen.
    Voel me verder niet beroerd of iets wat je kan hebben bij hyperventilatie,ik heb dan enkel een hart dat even op hol slaat.
    Ik heb wel eens propanalol (als ik het goed schrijf) gehad en dat werkte wel heel goed,verlaagd een te snelle hartslag of hartkloppingen maar ik ben daar uiteindelijk mee gestopt omdat ik er suffig van werd.
    Misschien zou je het eens kunnen vragen aan je huisarts of je dat zou kunnen proberen?

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Yup klopt als ik op de bank zit voel ik het vorige week toen ik op bed lag ook al word dat gelukkig beter.

ik heb wel wat stress dus vermoed dat het daar van komt

maar het is zo vervelend ben ook bekend met een angsstoornis al is deze bijna weg maar het blijft altijd een beetje bij je maakt het nog een stukje beangstigender

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij is het wel echt stress gerelateerd. Ik had sinds vorig jaar oktober (zo ongeveer) meer en meer last van hartkloppingen, tot wel 6-7 maal per uur, zo niet vaker. In januari toch maar eens aangekaart bij de HA, en kreeg het verzoek om voor 24 uur een hartfilm te maken (loop je de hele dag met een kastje om) De cardioloog heeft de film beoordeeld, hij zag idd overslagen etc, maar het was niet zorgwekkend oid. dus hoefde niet langs te komen. Het is inmiddels een stuk beter geworden, maar bij het afscheid nemen van mn neefje merkte ik dat ik ineens meer last had van hartkloppingen... terwijl het sinds eind januari al een stuk beter was geworden.

Stress: partner heeft april 2012 een hartinfarct gehad met twee ziekenhuisopnamens, slechte nekplooimeting, VWP en afscheid nemen van ons zoontje eind mei 2012.... en eind 2012 is mn partner nog drie maal opgenomen geweest. Dit was vanaf oktober.... daarna dus die hartkloppingen. In januari weekendje weg geweest met partner... lekker kunnen ontspannen etc en daarna knapte ik hard op.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Schildklier die te snel werkt?

11. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hyperventilatie? Vanwege stress oid ga je soms verkeerd ademhalen en kn je ook hartkloppingen krijgen. Probeer in dat geval eens een moment van ontspanning voor jezelf te maken, en doe een paar ademhalingsoefeningen.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Mijn partner had er tot voor kort last van. Was ook voornamelijk stress, maar hij heeft ook de cola, koffie en energiedrank laten staan. Hij had even gegoogeld en daar kwam dit ook uit. Dus als je veel cafeïne binnen krijgt, zorgen dat dit minder word. Baad het niet, dan schaad het niet.

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    HEb ik ook en een opgejaagde gevoel. Dus vanochtend bloed laten prikken ze vermoeden mijn schildklier.

Deel Deze Pagina