Just the two of us

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Askim1974, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meis ik denk zeker dat je wel eens momenten hebt zoals je zegt de echo enz van ik "mis" mijn ex op die momenten.
    Maar eerlijk gezegd dat zijn ideaal gedachten:).
    Mijn ex is ook van TR afkomst en mijn zoontje is dmv donorzaad verwekt na 4,5 jaar MMM omdat hij geen kinderen kan krijgen.
    En ik had ook gedacht wauw nu gaat alles kloppen.
    Helaas was dat ook anders;) en heb ik eigenlijk ook alles alleen kunnen doen vanaf het begin ook al waren wij nog samen toen.
    Het heeft me wel sterker gemaakt ( en dat doet het ook zeker met jou!) en zelfs laten beslissen dat ik alleen voor een brusje ga met hetzelfde donorzaad .
    Je komt er wel!!
    En geniet van je zwangerschap het gaat zo snel.;)

2. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Wat lief van je!!Ik begrijp precies wat je zegt hoor en het zijn gelukkig maar momenten.Haha.
    Wat ik alleen probeerde aan te geven is dat ik op die momenten een partner mis(mijn ex).
    Wij zijn uit elkaar gegaan vanwege zijn familie.Dus niet omdat de liefde er niet meer was maar de liefde voor zijn ouders groter was dan de liefde voor mij(de loser).

Wat goed zeg dat je voor een broertje/zusje gaat!!!Hoe staan de plannen ervoor?

3. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Ik ben ook alleen strakkies met mijn kleine ventje.
    Heel ingewikkeld verhaal best wel.
    Komt erop neer dat het een totale verassing was dat ik zwanger was en kwam er ook pas met 20w2d dagen achter en de eerste echo met 20w5d.
    Tijd voor nadenken is er niet geweest.
    Vader van het kind is niet echt betrokken. Toont verder geen interesse, niks.
    Hoewel ik gister wel weer een gesprek met hem had over de app waarbij het leek alsof ie bij de bevalling aanwezig wilde zijn. Ben er alleen niet dieper op ingegaan. Ik laat het zo en hij komt er vanzelf wel mee. Wil mezelf niet opdringen en hem daardoor helemaal wegjagen.
    Maar gelukkig heb ik, net zoals Askim1974, ook hele lieve ouders en vrienden om mij heen die mij door dik en dun steunen.

4. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn ex wil nooit meer iets met mij of de baby te maken hebben(zijn woorden).Dus het contact is ook al enige tijd verbroken.Hij weet zelfs nog geen eens hoeveel wkn ik zwanger ben en wanneer ik uitgerekend ben.Hij zoekt het maar uit.Hij moet leven met zijn geweten wetende dat er een kindje van hem rondloopt waar hij niets om geeft en die hij niet kent.

@Polomini:wil je wel dat hij deel gaat uitmaken van je zoon zijn leven?Omdat je aangeeft dat je hem niet weg wilt jagen?

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het is me wat. TR mannen is hun eer en familie het belangrijkste vanalles vaak althans! Ik mag 7 mei op gesprek bij de fert arts;) dus word heel erg spannend dan. Wil je weten wat het word eigenlijk? xxxz

6. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Askim1974,

Ik heb geen slecht woord over de vader te zeggen. We kunnen het leuk hebben samen maar gezien de omstandigheden van ons beide zit een relatie er niet (meer) in.
    Gister appte hij mij dan met de vraag hoe het mijn buikje ging en toonde enige interesse en leek het erop dat hij het jammer vind dat hij er heel misschien niet bij kon zijn.

Ik heb vanaf het moment dat ik erachter kwam dat ik zwanger was mij gelijk voorbereid op een leven met mijn kleine alleen.
    Indien de vader contact wil, zal ik mijn kind dat niet ontnemen. Wil hij geen contact mijn zijn kind, dan ook prima. Maar dan zal ik ook geen contact meer zoeken.
    En als mijn kind zich later afvraagt wie zijn vader is, zal ik hem ook eerlijk antwoord geven.
    Maar omdat we het dus goed kunnen vinden met elkaar (ik en babydaddy) wil ik hem niet wegjagen, maar laat ik hem wel vrij in zijn keuze. Ongeacht de uitkomst van zijn keuze: de relatie tussen osn die we nu hebben zal sowieso veranderen.

7. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    @one of kind:nou pfff dat is echt een andere cultuur. Ooh spannend,7 mei is al snel. Ik wil graag weten wat het gaat worden. En dat hoor ik 8 mei!!!

@polomini:ik begrijp je. Mijn ex wil geen contact maar ook ik zal altijd alles eerlijk vertellen aan hem/haar. Mocht mijn ex opeens interesse tonen dan is dat prima maar ik zal dan wel duidelijk zijn dat hij er of is of niet. We gaan niet in en uit ons kinds leven lopen wanneer meneer daar zin in heeft. Dat is niet uit te leggen aan een kind.

Niemand weet trouwens van mijn ex zijn familie dat ik zwanger ben.

8. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

gefeliciteerd met je zwangerschap:). je komt over als een sterke vrouw dus je gaat er wel komen. ik wens je heel veel geluk met je kleintje.

9. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam

Dank je wel!!!!

10. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Maandag is voor mij de grote dag op mijn werk.Een aantal collega's weten het al maar het grootste deel niet.Ik werk in wisseldiensten dus ik heb zo'n kleine 175 collega's.Haha.

Ik draag een uniform voor mijn werk en maandag verschijn ik niet in mijn standaard uniform maar in mijn zwangerschapsjurk.Ik had graag willen wachten tot 20 weken maar ik pas mijn blouse niet meer.

Maandag dus de grote vuurdoop.Ik zie er aan de ene kant tegenop en aan de andere kant niet.Ik weet dat er mensen raar gaan reageren dat ik zwanger ben van mijn ex.Ik merkte al aan een aantal dat ze voorzichtig vroegen vind je niet dat een kind een vader en een moeder nodig heeft??Jaaa in de ideale wereld wel en als ik de keuze zou hebben zou ik daar ook voor gaan maar helaas mijn wereld in een andere realiteit.

Dus ik zie wel op tegen de uitleg die ik moet geven terwijl ik er toch insta met dit is mijn leven,mijn keuze en ik hoef van niemand een goedkeuring te hebben.Maar mensen blijven recht hebben op hun eigen mening.

11. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Askim1974, goed dat je een duidelijk standpunt heb,want zoals je zelf ws wel weet zijn turkse mannen goed in mooie praatjes,en als hij je een x zie met je baby en hij wil er toch iets mee te maken hebben moet je er op voorbereid zijn er niet in te trappen!!
    (hoor je wellis vaker 9 mnd geen contact en als het er is willen ze erkenning)
    Ik ben met een marokaan getrouwd dus weet er 1e en ander wel van haha
    ben benieuwd of t een jochie of meissie is!:D

12. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    @Medinalil:Nou die mooie praatjes gaan er bij mij niet meer in. Ik heb geen idee of hij ooit nog iets van zich laat horen. Zoals jij ook al aangaf ik weet precies wat ik wil. Mijn kind staat op nr 1 en heeft niets aan een vader die dan wel/dan niet contact zoekt. Dat is toch niet uit te leggen??Als volwassene is dat al moeilijk om een plaatsje te geven en een kind begrijpt dat al helemaal niet.

Persoonlijk denk ik echt dat hij zo ongelovelijk boos is dat hij het gewoon zo laat. Hij wilt dit kind niet. Ik denk niet dat hij bij gaat draaien. Hij gaat gewoon verder met zijn leven en wij bestaan niet. Hij kan waarschijnlij heel makkelijk die knop omzetten.

Maar mijn kind gaat het aan niets aanbreken daar zorg ik voor!!!

13. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    groot gelijk!!

14. PoloMimi

PoloMimi Actief lid

16 apr 2013
    115
    0
    0
    Purmerend
    Askim1974

Je bent een topper! heel goed dat je je kindje op de 1e plaats zet en dat je je voorbereid op een leven alleen met je baby.

Ik kan mij heel goed voorstellen en begrijpen in welke situatie je zit.
    Ik dus, zoals je hebt gelezen, ook.

Eten en drinken is wat je kind nodig heeft maar zonder liefde kan het niet leven. En ik zie dat je genoeg liefde hebt om te geven dus je kind zal aan niks ontbreken.

Dat je je 'schaamt' voor je buikje en dat je niet wil dat iedereen het weet ondanks je situatie, kan ik ook heel goed begrijpen.
    Ik had precies hetzelfde. Al die vragen "en de babydaddy dan...?"
    daar wordt je wel moe van en dat is ook wel vervelend. Al die nieuwsgierige mensen.
    Ik wilde het in het begin ook niet bekandmaken aan mensen die niet dichtbij mij staan. Maar uiteindelijk heb ik toch maar een fotootje geplaats op mijn whatsapp van mijn buik en reacties waren allemaal positief. Nu wil ik het van de daken schreeuwen, maar ben toch wel beschermend. Wil bijvoorbeeld niets op facebook zien over mijn kind. Mijn kind is toch nog wel privé en niet openbaar.
    Maar nu heb ik schijt aan alle blikken die ik wel eens krijg. Zeker zo'n blik met opgetrokken wenkrbrauw van: "huh.. is zij..."

15. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Poeh als ik het verhaal veder lees vindt ik dat egt verschrikkelijk voor je askim dat je ex niks met het kind te maken wil hebben zijn eigen vlees en bloed moet zijn trots zijn.. Egt ik begrijp dat niet wel maken maar niet zorgen.. Heb eht respect voor de vrouwen die een hun kindje alleen te wereld brengen en grootbrengen!
    Ook al heb je fam en vrienden om je heen tis hoe je het zegt de momenten waar je het egt mist..
    Ik mag gelukkig in me handjes klappen/vouwen dat ik zo'n lieve man en vader van me kind heb ik zou niet anders willen en dan ook van tukse komaf..
    Wens j egt veel kracht toe de komende tijd..
    Liefs

16. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Gisteren dus mijn vuurdoop gehad en het viel op zich mee maar toch al die vragen en ik ben daarover gewoon eerlijk.Hoe dan,waarom en nu bla bla.

@Polomini:Ik schaam mij er totaal niet voor want anders had ik er wel aan andere draai aan gegeven qua uitleg.Het was alleen weer duidelijk hoe nieuwsgierig mensen zijn.En de lieve berichtjes en woorden van collega's waren zoooo lief.Dat er geen betere plek is voor een kind om geboren te worden bij mij bijv.Dat maakt zoveel goed.

@Kaytjuh:ach waarschijnlijk de ware aard van het beestje.Ik heb er helaas ook geen goed woord voor over.Ik heb hem nu al een maand niet meer gesproken.Ik heb het hem verteld en nooit meer iets vernomen van hem.Waarschijnlijk denkt hij ik wil het niet dus als er geen contact is bestaat de baby niet en hoef ik ook niet met haar en de baby om te gaan.Lekker makkelijk maar oh zo koud,harteloos,confronterend en hard voor mij.

Ik zou ook niets liever willen dan een lieve vader voor mijn kind maar helaas hebben we dat niet voor het uitkiezen en moeten sommige roeien met de riemen die wij hebben.

17. Kaytjuh

Kaytjuh Bekend lid

11 mei 2012
    834
    0
    16
    Verzorging, werk op een afd met dementerende ouder
    Rotterdam zuid
    Askim: ja meid gelijk heb dan moet je het doen met hetgeen wat je nu hebt, maar ook dan kom je er wel hoor je kind staat oo 1 en dat hij zo'n harteloze man is kan jij niks aan doen eght diep diep triest... Maar wacht maar over een paar jaar als je kindje de vraag gaat stellen naar zijn papa.. Nou verschrikkelijk en al zullen jullie samen met wel gelukkig worden en wie weet kom je dalijk een superlieve man tegen die heel graag de papa wil zijn voor jou kindje...
    Alleen de biologische vader zal met dat gevoel moeten leven dat er ergens een kind van hem rond loopt maar hem niet kent..

Meid jij kom er wel ik heb eght enorm veel respect voor de vrouwen die het moeten doen zonder een man in hun leven en hun kind alleen moetem groot brengen!

Liefs

18. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Kaytjuh:ik weet dat de kleine ooit gaat vragen naar zijn/haar vader en dat dat pijn gaat doen en moeilijk zal zijn maar ik verander er niets aan.Mijn kind gaat in ieder geval nooit te horen krijgen dat hij/zij niet gewenst was door die loser.

Wie wat er nog op mijn pad gaat komen.Haha.

19. nadina123

nadina123 Lid

25 apr 2013
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij heel erg maar ja alles is te doen just U and your baby!

20. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    En ik kan er ook niets aan veranderen.Hoe erg ik het zelf vind.

Deel Deze Pagina