Zoals de topictitel al zegt,Justin doet spenen op mijn tepel. Hij blijft maar zoeken en happen en dan denk ik hij heeft honger. Leg hem dan aan en begint te sabbelen,ik krijg dan een toeschietreflex en dan word hij boos,hij laat vervolgens dan de melk die hij in zijn mond krijgt uit zijn mond lopen over mijn buik en broek en sabbelt vrolijk verder. Heb al heel veel fopspeentje geprobeerd en mijn pink,maar dan moet hij vreselijk kokken en wil dus alleen die tepel! Moet er echt mijn pink tussen steken,anders blijft hij rustig een uur lang doorsabbelen. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Volgende vraag: Wat betekend dat snelle trillen van het kaakje als hij aan de borst zit? Mischien herkennen meer moeders dit? En over het toeschietreflex: Ik vind dat soms echt even pijn doen,is dat normaal?
Mijn zoontje had dat eerst ook dat hij boos werd als er een tsr kwam. Hij accepteerde eerst geen speentje. We zijn steeds speentje blijven aanbieden en later wou hij hem wel. Eerst boden we steeds maar onze pink aan. Dit ging bij ons niet gepaard met kokhalzen. Je zou ook de "lege" borst kunnen aanbieden en kijken hoe dat gaat. Kaakje trillen deed ons kleintje ook toen hij kleiner was. Volgens mij ging hij dan in slaap vallen/was hij heel relaxt. TSR doet bij mij soms ook (nog steeds) iets pijn.
Altijd de leegste borst geven voor de troost! Trillen van het kaakje heeft te maken met de spiertjes die werken voor het drinken. De eerste weken kan de tsr inderdaad flink gevoeld worden (ik kreeg heel kort van die bonken in mijn hoofd).
Mijn dochter's kaak trilt nog steeds, meestal vlak voordat ze aan de borst in slaap valt en ze eigenlijk niets meer binnen krijgt. Geen idee waarom, maar het lijkt er bij mij niet op dat het met werken voor de melk te maken heeft. Het lijkt meer op zo'n willekeurige spierspanning voor de slaap.
Ja, hier ook geregeld een trillend kaakje. Ik heb altijd het idee dat dat is omdat ze zo intensief gedronken hebben! En dan wat moe aan het worden zijn. Maar dat is dus heel normaal, zo te zien. Dat borst gebruiken als tutje, lastig, geen idee wat je anders zou kunnen doen. Sorry.
In het begin had ik ook altijd last van de tsr en opeens was dat over (met 7 weken). IK had ook een echte sabbelaar en bood altijd de lege borst aan. Na een maand of 4 was het echte sabbelen over of in ieder geval een stuk minder. Trillend kaakje hier nooit gezien, tenminste het is me niet opgevallen
mijn zoontje, nu twee weken oud, gebruikt mijn borst ook als tutje nadat hij gegeten heeft. ergens logisch denk ik omdat je kindje dan je lichaamswarmte voelt. hij voelt zich dan geborgen. ik denk wel dat het mettertijd wel over gaat.